25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Soukup má spojence ve Švýcarsku

Švýcaři v neděli hlasovali o návrhu hnutí No Billag, který má velký význam i pro nás. Šlo totiž o úplné zrušení povinných poplatků za veřejnoprávní média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 8.3.2018 0:29

Re: Hledání pravdy hlasováním?

No, v přírodních a technických vědách pravdu odhlasovat nelze. I když snahy jsou v IPPC třeba u oteplených cvoků.

Nicméně při řešení společenských otázek lze hlasováním zjistit pravdu o názoru občanů, protože pro mnohé takové otázky objektivní pravdu nelze z principu zjistit, protože neexistuje.

J. Kanioková 7.3.2018 22:08

Ano

J. Kanioková 7.3.2018 22:06

Přesně !

Pravdoláskovní "elity" v masáži jely jak v úkole..

M. Jandáková 7.3.2018 21:28

Re: Hledání pravdy hlasováním?

1. Pan Robejšek se o "pravdě" zmínil v článku jedenkrát:

"Hlasování ve Švýcarsku je dosud nejviditelnějším projevem toho, že se všude většinová společnost bouří proti misionářskému zápalu kasty majitelů PRAVDY."

2. V demokracii se informace o většinovém názoru lidí získává hlasováním. Jaký jiný (lepší?) způsob "hledání pravdy" O VŮLI OBČANŮ navrhujete Vy?

J. Milota 7.3.2018 20:53

a ještě

na thema televise. Opakovaně se uvádí tzv. vyváženost ve vysílání ČT. Ale co si mám myslet o tom, že tato tv. do omrzení vysílá šoty z průběhu utkání severoamerického ledního hokeje, provázené zasvěcenými komentáři. Koho to zajímá? A tv nás obohacuje ohromným kulturním zážitkem z módní přehlídky kdesi v USA , kdy si filmaři vzájemně předávali jakási vyznamenání. Koho to zajímá? ČT uvádí výroky US presidenta ale neobtěžuje se uvést prohlášení , které po svém zvolení pronesl president Srbska. Mohu uvést odkaz alespoň na výňatek...

P. Kolar 7.3.2018 20:31

Re: Potřebujeme přímou demokracii? - Jasně že jo!

Pane Rado,

Souhlasím s vámi v prvním paragrafu, ale pak už jste mně ztratil.

Ten závěr, to mi v podstatě citujete českou televizi a media.

Jestli pak vás napadlo, že volby jsou také referendum a čistá přímá demokracie. (Totéž přímá volba presidenta.) A že by volby vedly k totalitě, to snad tvrdit nebudete. Přímá demokracie jsou v podstatě častější volby. A protože to jsou volby na selektivní témata, tak se to lidi budou muset asi napřed trochu naučit. Ale možná se sami překvapíme. :)

Ale jak se chcete jinak bránit tomu, že nějakej Sobotka, nebo Babiš, tajně podepíše něco v Bruselu, (pravděpodobně za slib EU trafiky) něco s čím celý národ nesouhlasí (třeba Dublin 4) a pak nám do Česka naženou desetitisíce Angeliných migrantů a budou nás nutit abychom jim dali stejnou podporu jako mají v Německu, aby nám tady zůstali. Pokud věříte, že nás naši zvolení representanti od takových průserů ochrání, tak jste nebezpečně naivní.

P. Grigar 7.3.2018 19:24

Re: Moudrá slova

Zdravím, Sybille, už máte očkování proti vzteklině? Pozor, nová vakcína!

P. Grigar 7.3.2018 19:21

Re: Hledání pravdy hlasováním?

..pan Braun sice číst a psát umí, jenže porozumění čtenému textu ho jaksi míjí. Pravda je zde zmiňována pouze v souvislosti s "..misionářským zápalem kasty majitelů pravdy.." Hledání pravdy s důvěrou svěřme moderním filosofům, ničeho se nedoberou a když mají o čem disputovat, neruší. Referendum je způsobem vyjádření většinového názoru a současně výchovou voliče/občana k zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Kupříkladu dáte v referendu přednost novému designovému veřejnému osvětlení před novou nedesignovou veřejnou kanalizací.. no a pak se nějakou dobu v blyštivém světle neonů brodíte po kotníky v kanáliích ucouraných.. to se nezapomíná!

J. Kopis 7.3.2018 19:07

Re: Elity, masy a sebeobdiv.

"vubec se poucit z historie o katastrofach, zpusobenych zmanipulovanymi a zhysterizovanymy MASAMI". To je pravda, naposledy zmanipulované a zhysterizované masy odhlasovala vstup do EU.

D. Švik 7.3.2018 18:14

Re: Hmmm...

Jo to mi je jasné, jen mě stále znova a znova udivuje ta idiocie.

V. Braun 7.3.2018 18:14

Re: Jako vždy jde o prachy!

Ano? A kde a kdo protestuje proti podřízení ČT NKÚ? Máte nějaké důkazy pro své tvrzení?

Ostatně, většina výdajů ČT je povinně v registru smluv, tam si můžete počíst vy osobně již dnes, viz například https://smlouvy.gov.cz/smlouva/48513

V. Braun 7.3.2018 18:03

Hledání pravdy hlasováním?

Zaujalo mne, že pan Robejšek prosazuje referendum jao způsob hledání pravdy, zmínil to v článku hned několikrát. Pane Robejšku, opravdu si myslíte, že pravdu lze odhlasovat a kdo prohraje lidové hlasování automaticky pravdu nemá?

Š. Hašek 7.3.2018 17:57

Re: Hmmm...

Pan Dostál soudí podle sebe.

D. Švik 7.3.2018 17:29

Re: Omyl, Robejšku!

Pravda, hlavní dezinformátor v zemi- ČT, má stále ještě dost volů, kteří jí sledují :-)

D. Švik 7.3.2018 17:27

Re: Hmmm...

Z čeho jste tak usoudil?

D. Švik 7.3.2018 17:26

Re: Elity, masy a sebeobdiv.

P.Horák ?

J. Dostál 7.3.2018 17:24

Hmmm...

I naše volba prezidenta byla svým způsobem všeobecným referendem (nadsázka) a nezvítězil ten, kdo by byl pro naši zemi v této době nejlepší, ale ten, kdo lidi nejlépe zmanipuloval.

P. Rudolf 7.3.2018 16:52

Re: Robejšek z nás dělá blbce

No nevím, žvást to je obrovský, přímo jako z lůna Centra českého žvástu IVK, ale vulgární mentor nebývá. Ale prolhaný a hloupý, to jo.

V. Student 7.3.2018 16:29

Souhlasím, ale.

Píšete: "Úspornost automaticky zlepší kvalitu, protože zúží prostor pro ideologické pošetilosti ve jménu vlády dobra." Pane Robejšku, ať se snažím jak se snažím, nevyhnutelnost příčiny a důsledku mi v tomto případě uniká. Ideologické pošetilosti zmizí s omezeným financováním? Proč si to myslíte?

V. Kotas 7.3.2018 16:27

Re: Ten

Jsem na tom stejně.

P. Horak 7.3.2018 16:19

Elity, masy a sebeobdiv.

Samozvany, pravem s ostudou vyhozeny, "Nezavisly Poradce pro Strategicke Otazky" by si mel precist legendu o Krysarovi, a vubec se poucit z historie o katastrofach, zpusobenych zmanipulovanymi a zhysterizovanymy MASAMI.

Skutecne ceske elity jsou lide kteri neco umeli/umi, odvadeji poctivou praci, vytvorili neco co ma trvalou hodnotu, jako byli Antonin Dvorak, Dr. Purkyne, Dr. Jansky, Krizik, Skoda, T.G. Masaryk, Capek, Peroutka, Werich, Holy, Suchy, Wichterle, Trnka, Seifert, Dr. Drahos a mnoho, mnoho dalsich.

Za soucasne "samozvane" elity lze poznat se podle toho ze nadbihaji "masam", pohrdaji kazdym kdo nesdili jejich nazor, nemaji smysl pro humor, ale umi se dobre posmivat a plazi se pred kazdym, ktereho povazuji za dokonce dulezitjsiho, nez za co sami sebe povazuji (ti by se ale dali spocitat na prstech jedne ruky - Trump, Putin, Si Tin-phing, Queen Elisabeth). Jmena techto samozvanych jelit si doplnte kazdy podle sveho presvedceni.

R. Fiala 7.3.2018 16:10

Re: variace na trídní boj ?

Další blb či spíše vědomý škůdce.

R. Fiala 7.3.2018 16:08

Re: Omyl, Robejšku!

Tohle už je čirá (spíše však špinavá) demagogie ve stylu Rudého práva či Völkische Beobachter!

R. Fiala 7.3.2018 16:05

Re: Robejšek z nás dělá blbce

Co to je za vulgární žvast?

R. Fiala 7.3.2018 16:03

Opět skvělý text Neff ovšem dělá mrtvého brouka

Musí nám stačit, že takové články v NP připustí. Když to srovnám třeba s drzým demagogickým drmolením Drtinové na DV TV (tam ovšem žádná diskuse není) musíme Neffovi jen líbat ruce. A k té Drtinové - už dlouho volám po tom, aby se moderátoři podobného agresívního a hlavně ideologicky jednostranného typu aspoň JEDNOU ZA ROK (třeba na apríla) museli zodpovídat veřejnosti, které po dalších 364 dní vyplachují mozky, odpovídat bez vykrucování a manipulací na jí kladené otázky a nezůstat jen u výsměšného "náš názor není důležitý"!

M. Gavlák 7.3.2018 13:43

Omyl, Robejšku!

Našinci tolik podléhají konspiračním teoriím a různým dezinformačním webům, že by těžko byli schopni nepodlehnout mediální masáži různých Zemanů, Soukupů, Okamurů a podobné pakáže...

V. Lunák 7.3.2018 13:29

Ta konstrukce autora

v klíčových ohledech vůbec nesedí.

O tom, že veřejnoprávní média budou financována nižší částkou, bylo rozhodnuto již před několika lety. Právě proběhlé referendum se týkalo návrhu o kompletním zrušení veřejného financování, a jak autor píše, tento návrh byl zamítnut. Z toho a dále z průzkumů veřejného mínění, které potvrdily spokojenost se službami veřejných medií, lze těžko dovozovat něco ve smyslu, že by byli Švýcaři znechuceni nějakým ideologickým pokřivením informací, která veřejná média poskytují.

Vzhledem k tomu, že masa návrh odmítla a elity (parlament) by o něčem takovém ani vážně nejednaly, tedy by takový návrh rovněž odmítly, lze sotva dané referendum pokládat za další důkaz moudrosti masy a hlouposti elit.

Autor dále zaměňuje odpověď na jasnou otázku v referendu ve smyslu ano/ne s hledáním řešení na složité problémy elitami (s využitím autorova slovníku) a obvykle v parlamentu. Masa prostřednictvím referend nikdy nemůže v pravém slova smyslu hledat na něco řešení, protože se pochopitelně nemůže domluvit. Pouze může reagovat ve smyslu ano/ne na navrhované řešení, které jí dodá někdo jiný.

R. Langer 7.3.2018 12:52

Re: Robejšek se snaží, ale hloupě,

A já myslím, že by dopadlo dobře. Co si pod tím ovšem představujete vy, to je otázka.

R. Langer 7.3.2018 12:50

Re: Ten

Hm, já si myslím, že jsem úplně stejně dobrý jako každý jiný Švýcar. Jestli se ovšem vy cítíte oproti Švýcarům nějaký méněcennější, je to vaše volba. ;-)

S. Netzer 7.3.2018 12:06

Re: Moudrá slova

:-))))