26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MÉDIA: Není vražda jako vražda

Při sledování zpravodajství i politické scény posledních dvou dní musím uznat, že Joker z Batmana měl ohledně těch plánů a smrti pravdu, když tvrdil, že: „nikdo nepanikaří, když jdou věci podle plánu, i když je ten plán strašlivý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Papež 4.3.2018 21:36

Re: Přesně

A nepřipadá vám trochu divné, proč se tolik lidí z politiky honem tak stará, aby náhodou sami nebyli zmíněni, proč někteří politici a státní úředníci rezignovali? To si fakt myslíte, že kvůli tomu, že že novináře zabil manžel jeho údajné (vymyšlené) milenky?

D. Polanský 4.3.2018 17:58

To proč nemusí vědět ani vrazi potažmo

vrah. Mohl dostat zaplaceno, ale proč to nikdy nájemného vraha nezajímá, bylo by to od něj neprofesionální. A pokud se začne zajímat proč, tak skončí podobně jako jeho oběti.

M. Gavlák 4.3.2018 11:10

Bouda,

ty jsi ale hlupák....

P. Rada 4.3.2018 10:43

Re: Hyeny cítí krev?

Jo to máte svým způsobem pravdu. Ta je hnaná konzumní reklamou a nenápadně ale důledně zvyšuje koncentrace CO2 v ovzduší až tak, že se biosféra začíná na planetě stávat nestabilní jak nikdy za posledních 65molionů let. Také patříte k tomutotypu mafiánů - že?

P. Čech 4.3.2018 9:25

Re: Autore

Mám jen jeden dotaz. Jak Vy víte, že tento novinář byl zavražděn "kvůli jeho práci"? Pokud vím, vyšetřování ještě neskončilo a nikdo nebyl ani obviněn. Nějaký pan Rudolf už má však jasno. Papouškuje to, co píší novináři. To je hodno typického ovčana.

P. Čech 4.3.2018 9:22

Re: V roce 1969 došlo v Československu k asi 2500 sebevraždám.

"Z článku i z mnoha diskusních příspěvků mám dojem, že některými často

opakovaný názor o neužitečnosti novinářů se stává součástí obecného

povědomí. To je docela smutné a pro budoucnost to nic dobrého nevěští." To, že novináři jsou obecně považováni za neužitečné (v menší míře) či dokonce škodlivé (v míře větší) si zaviňují tito novináři sami. Svými články a spekulacemi. Jde o to, že místo toho, aby informovali občany pravdivě a nezaujatě o dění ve společnosti a ve světě, píší články podle zadání politických stran a hnutí. Pokud náhodou nic z toho nemají po ruce, spekulují či bičují nežádoucí emoce . Vzývají zlaté tele - píší za peníze (tím nemyslím jejich platy). Nejdůležitější a neopomenutelné jsou podle nich zprávy o tom, že někdo narazil na mantinel Jaromíra Jágra či co zrovna dělá jeho přítelkyně v bikinách, kde včera souložila Agáta Hanychová, co zase vypustila z úst Bára Štěpánová,kdo se v Praze na nějakém rautu opil a dělal ostudu. To jsou podle našich novinářů ty světoborné a nejzajímavější zprávy, bez nichž bychom se my, plebejci neobešli.

Potom nechť se páni novináři nediví, že mají ve společnosti postavení takové, jaké si sami vydobyli.

P. Rudolf 3.3.2018 21:13

Re: Autore

Máte samozřejmě naprostou pravdu. Já to nevím. Ovšem taky nikde netvrdím, že to vím.

Co už je ale mimo váš intelektuální záběr je, že článek, včetně mé reakce, je o něčem podstatně jiném.

J. Schwarz 3.3.2018 20:57

Re: Autore

Zase jeden chytrák kterej tutově ví, že šlo o vraždu kvůli investigativní novinařině. Víte kulový a žvaníte tak, jak se vám to zrovna hodí do krámu. Čím se lišíte od Okamury, he?

Ś. Svobodová 3.3.2018 20:54

Re: Hmm..

Předpoklad není logika. Např. v roce 2016 byli zavražděni 2 policisté. Jeden doma, jeden na ulici. Váš předpoklad musí být, že za tím musela být jejich práce - stíhání zločinců. Ale pachatel prvního činu byl jeho známý a druhého cizí feťák.

P. Vanura 3.3.2018 19:53

Spíše bych řekl že je tu snaha du dvojnásobnou vraždu

zneužít. Všichni novináři už "vědí," že za to může premiér...

M. Zikmund 3.3.2018 19:33

Test novinařiny

Ne každý, kdo dělá do médií je novinář. Novinářem je ten, kdo pravdu a realitu hledá. To je ovšem složité a zdlouhavé, musí se opírat o skutečná fakta. No a pak jsou v médiích propagandisté. Ti si sice také říkají novináři, považují se dokonce za pilíř demokracie, ale jejich styl je pouhé vytváření nálad a pocitů. Filtrují zprávy, některé nežádoucí informace přehlušují a zakrývají, nesouvisející informace dávají vedle sebe pro podprahové ovlivnění, něco vytrvale opakují a to vše provádí tak dlouho, až lidé jejich konstrukce považují za pravdu.

Jak správně píše autor - kdo a proč zavraždil dva mladé lidi v tuto chvíli nikdo neví (kromě vrahů). Ale podle toho, jak kdo o tom referuje se ukazuje, kdo z nich je skutečný novinář. Pokud už teď, když o pachateli nic neví, dotyčný o události referuje tak, že to byla vražda kvůli nějakému článku a žádá vyvození politické odpovědnosti, pak to žádný novinář není. Je to jen a jen propagandista. A řekl bych, že by se dalo parafrázovat Jana Wericha: novinářů je málo, ale propagandistů, těch je...

Nejhorší je, že moc médií je tak velká, že pokud by policie došla k závěru, že to byla třeba vražda ze žárlivosti, pak se stejně to bude bát takto uzavřít a bude mocímermo hledat vyhovující konstrukce. Protože jinak je ta uražená média obviní z falšování a sežerou.

J. Holíček 3.3.2018 18:31

Střízlivé a civilní.

Pěkně napsáno.

P. Rudolf 3.3.2018 17:56

Autore

vy jste naprostý hlupák.

Vražda novináře kvůli jeho práci (stejně tak třeba politika) je vždy snahou o zásadní ohrožení demokracie, je společensky nepřijatelná, neb vysoce nebezpečná. A v civilizované společnosti se k ní pochopitelně musí vymezit kde kdo, od "ohrožených" kolegů novinářů až po, za stav společnosti zodpovědných, politiků.

Napsat pak "...koho by vzrušovaly osudy nějakých podlidí, že.", v kontextu, že snad smrt jiných obětí nikoho nezajímá, je neuvěřitelně primitivní a odporné.

V. Čermák 3.3.2018 17:08

Re: Dovedete

jo, jo, držet smutek a zapalovat svíčky, to by jim šlo, ale není to málo?

J. Nový 3.3.2018 17:04

Dovedete

Dovedete si představit, o co větší humbuk by to byl, kdby ten novinář by Afričan, muslim, levoruký, homosexuální a HIV pozitivní?

Tak drží smutek celá Evropa!

J. Nový 3.3.2018 17:01

Re: Hmm.. Kolik je to "téměř 100%" ?

Vrahem byl zahradník!

Kdo jiný?

J. Nový 3.3.2018 17:00

Přesně

Přesně popsáno a naprosto souhlasím.

Jen dodám, že jsem byl včera na pivo, kde přišla řeč i na tento případ a já si troufl nastínit to, že třeba vražda vůbec nesouvisela s prací novináře, ale že ji třeba spáchal zhrzený milenec té ženy (příklad). Kolegy u piva to bylo okamžitě označeno jako nesmysl a všichni si byli jisti (netuším na základě čeho) jisti, že je za tím italská mafie.

Vliv médií na myšlení lidí je občas až nepochopitelný.

Lidé přestávají přemýšlet a zvažovat, ale jednoduše přeberou vše, co je jim zrovna podáno. Je to tak asi jednodušší :-)))

P. Čech 3.3.2018 16:25

Re: Vrchol stupidity nebo má jiný důvod?

Všechno je to humbuk, který rozpouteli, kdo jiný, než opět novináři. Kdyby měli rezignovat všichni ministři v rámci jejichž resortů byl někdo zavražděn, měnila by se vláda každou chvíli. Novináři by se měli zamyslet a nevyvolávat politické krize. Měli by se zasadit o to, aby byl dopaden vrah a patřičně odsouzen. A politici totéž. Nějaké brnkání na lidské emoce je jen hyenismem, ničím jiným a jsou toho příčinou opět kdo? No přece sami novináři.

P. Dvořák 3.3.2018 16:18

Re: Patří jinam

Má dost.

P. Dvořák 3.3.2018 16:17

Re: Hmm.. Kolik je to "téměř 100%" ?

Řekl bych, že jsou dvě základní možnosti: byl zavražděn kvůli práci nebo kvůli čemukoliv jinému.

Raději napište jméno vraha.

P. Dvořák 3.3.2018 16:14

Vrchol stupidity nebo má jiný důvod?

Slovenský ministr kultury Marek Maďarič rezignoval na svoji funkci. Nemůže prý sedět v ministerském křesle, jako kdyby se nic nestalo..... "Neumím se vyrovnat s tím, že za mého působení ve vládě byl zavražděn novinář."

Rezignoval by tak nepochybně i v případě, kdyby byl zavražděný herec nebo zpěvák. Když bude zavražděn traktorista, rezignuje ministr zemědělství. Když bude zavražděn řidič autobusu (strojvůdce, pilot), rezignuje ministr dopravy.

A kdopak bude rezignovat, kdyby byl zavražděn zubař nebo porodník. A jedeme dál: zastřelí policistu nebo hasiče, ministr vnitra. Jen aby nezabili nějakého vojáka . . . .

S. Ševeček 3.3.2018 15:36

Fico musí pryč

jinak ty nigranty ke Slovanům a Hunům nedostaneme!

S. Sedlák 3.3.2018 15:23

Re: Naprostý souhlas!

Možná by bylo dobré počkat. Fico si nic jiného nepřeje. Ovšem pak by to vše vyšumělo a Slováci by si zase zvykli.

Jak to pomalé vaření žáby. Nebo čapák. Nejprve se čekalo na Policii, pak státní zastupitelství a nakonec OLAF. Po dvou letech už to ani nikdo nechtěl slyšet. A dluhopisy? To už ani nikdo nepřipomíná.

J. Krásenský 3.3.2018 15:21

Re: V roce 1969 došlo v Československu k asi 2500 sebevraždám.

Způsob provedení obvyklý je - střelnou zbraní, neobvyklé je aranžování stop činu. A tady jsou jen dvě vysvětlení - jedno bulvární a prvoplánové, že totiž mafie a druhé není moc zajímavé - že chce někdo na mafii ukázat, aby, doufejme jen načas, zmátl vyšetřování. Samotné aranžování mohl udělat sám pachatel, nebo Viktor čistič a nebo neznámý první, kdo objevil oběti a nějaký jemu zřejmý motiv se mu zdál příliš banální a tak si "zažertoval" a teď manipuluje hlavně veřejností. Doufejme, že pachatele najdou co nejdříve.

S. Sedlák 3.3.2018 15:19

Re: Spíš než o novináře jde o politiku

Také je mi vás líto.

J. Kanioková 3.3.2018 15:05

fakt "NEVÍ" ?

J. Houška 3.3.2018 14:10

Re: Pokud někdo rozčtvrtí VÁS, bude to též "bezvýznamná

Nikde jsem nepsal, že rozčtvrcení někoho je bezvýznamná událost. Házet ale takovýto čin zjevného psychopata do jednoho pytle s činem pravděpodobného profesionála jen proto, že při obou byli zavražděni lidé, je nekorektní. A když se to dělá záměrně se zjevným úmyslem tu profesionální vraždu bagatelizovat, je to, jak už jsem výše uvedl, svinstvo.

J. Houška 3.3.2018 13:55

Re: V roce 1969 došlo v Československu k asi 2500 sebevraždám.

Ne, způsob provedení právě není obvyklý. Tady nezastřelil jeden druhého v afektu a pak nespáchal sebevraždu nebo se nešel udat sám, jak se děje "obvykle". Tady někdo profesionálním způsobem zastřelil dva mladé lidi, naaranžoval kolem nich nábojnice, nechal je tam ležet, a zmizel. Na tom nic obvyklého neshledávám a doufám, že toto obvyklé nebude ani nadále.

Motiv neznáme, to máte pravdu, a to právě je důvod k obezřetnosti, dokud se ten motiv nezjistí. Ta obezřetnost a "humbuk" je na místě právě kvůli tomu, čím zavražděný byl, čím se živil, a kvůli absenci jiného zjevného motivu. Když např. zavraždili soudce Falconeho, také se tomu věnovalo více pozornosti a byl kolem toho větší "humbuk" kvůli tomu, čím zavražděný byl a čím se živil.

Z článku i z mnoha diskusních příspěvků mám dojem, že některými často opakovaný názor o neužitečnosti novinářů se stává součástí obecného povědomí. To je docela smutné a pro budoucnost to nic dobrého nevěští.

J. Kanioková 3.3.2018 13:48

:))))))))))))))))

J. Schwarz 3.3.2018 13:19

Re: Spíš než o novináře jde o politiku

Tak trochu o vás...