19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ne, kariéra nepočká

Z petice Dvouleté děti do školky nepatří jsem měl nejdřív radost – ve velkých třídách dvouletí nedostanou takovou péči jako v dětských skupinách a podnikových mikroškolkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 27.2.2018 21:55

Dvouleté děti v mateřské

školce obírají starší děti o čas učitelek. Ty se musí víc věnovat utírání zadků, než učením starších dětí. Kdysi byly jesle a mateřská školka, prosím. Teď to nějaký socanský dobroser sloučil.

P. Portwyn 28.2.2018 11:36

Re: Dvouleté děti v mateřské

No, ve skutečnosti jesle jako "komunistickou zrůdnost" bez náhrady zrušila pravice (u nás konkrétně ODS). A teď, protože "komunistické" jesle jsou politicky nepřijatelné, se místo toho rozšiřují školky, které (jak píšete) na to nejsou zařízené.

Mimochodem co se týká školek, taky jsme vyslechli spoustu řečí o tom, že veřejné školky jsou "socialistické" a že si to mají rodiče nějak zařídit. Tím bylo zřejmě myšleno, že se má dítě dát do soukromé školky za 6 a víc litrů měsíčně.

P. Portwyn 28.2.2018 11:39

Re: Dvouleté děti v mateřské

P. S. To prosím neberte tak, že podporuji jesle pro mimina. Fakt ne. Správně je, když je dítě do tří let u matky. Prosazení dlouhé mateřské v ČR bylo to nejlepší, co lidovci kdy v politice dokázali.

R. Brzák 27.2.2018 21:05

páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho,

jak vzdělaný člověk z dobrého záměru (snahy ochraňovat ženy před případnou nespravedlností, vybuzené strachem, že společnost tvořená sousedy onoho vzdělance hodlá ženám ubližovat) omezí analytické možnosti svého rozumu natolik, že vyplodí hloupost. Celý článek rozebírají různí předřečníci. Pro mne jen zbývá poukázat na jeden základní omyl pana Kašpárka. tento se dá prokázat na jeho tvrzení - odpůrci školek vyžadují po matkách oběť bez odměny

Pan Kašpárek nejenom že nechápe, že to nejsou ani odpůrci školek, ani nic po ženách nevyžadují (na rozdíl od pana Kašpárka vyžadujícího po státu angažovanost tam, kde povede k medvědí službě vývoji dítěte), ale především nechápe, že mateřská oběť (výchova dítěte, nejtěžší úkol v životě), o které nikdo nepochybuje, je zároveň vyvážena největší odměnou, jakou může člověk v životě získat - zdravím dítětem...

R. Brzák 27.2.2018 21:06

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho,

dítěte...nebo zdravým...

M. Prokop 27.2.2018 21:26

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho,

Pan Kašpárek blbne na jakékoliv téma.

Z. Rychlý 27.2.2018 21:51

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho,

Já vím, že je to především můj problém, ale ten kašpar mě neskutečně vytáčí.

R. Brzák 27.2.2018 22:30

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho,

Jestliže mne můj oponent vytáčí, jsou pro to přinejmenším dvě vysvětlení. Buď má můj oponent takovou moc nad mým životem, že "zmáčkne tlačítko" a jsem vytočený...nebo mu takovou moc podvědomě dávám... Toto se nám stává, když podléháme svému strachu. Není tomu tak, že by takoví Kašpárci nebyli popletení (mimochodem, jejich popletenost také souvisí s podléháním strachu, tomu jejich - zde z toho, jak zle se chce zachovat či jak špatné jednání chce zachovávat společnost vůči ženám). Ale pokud se jejich strach utkává s tím naším (z jejich hloupých nápadů), nevede to k diskuzi, nevede to k pochopení, nevede to ke kompromisu a dohodě - vede to ke stupňování strachu... A ve strachu převážně reagujeme - reakcemi ve strachu, kterými jsou buď útěk (například popření problému, lhostejnost), nebo útok (a ten nemusí být nutně fyzický - je jím i útok na osobu pisatele, např. na jeho jméno...).

P. Vanura 27.2.2018 19:43

Komunisté zaváděli dokonce celotýdenní jesle

Na popisu katastrofálního dopadu této politiky udělala kariéru celá generace dětských psychiatrů.

J. Novotny 27.2.2018 16:59

Takže je zde návrh umožnit školku od dvou let

tedy navýšit kapacity tak, aby to bylo možné. Ale celá řada z vás to odmítne, protože jste si jistí, že by to pro ty děti nebylo vhodné, tedy to rozhodnutí nenecháte na těch rodičích, ale tu možnost jim raději nedáte, aby se náhodou nerozhodli ji využít.

Pánové a dámy, tleskám.

M. Prokop 27.2.2018 21:27

Re: Takže je zde návrh umožnit školku od dvou let

Kde jste našel to navýšení kapacit? O ty se nikdo nestará, zákon stanovuje povinnost přijmout do stávajících kapacit.

J. Kanioková 27.2.2018 16:38

Jo, a ten článek-rozhovor s p. Haldou je skvělý !

A. Alda 27.2.2018 16:23

Kašpárek se jako obvykle projevuje coby darebák.

Mám dvě mladší sestry (jednu o hodně mladší), tři syny, čtyři synovce, dvě neteře, dvě vnoučata (zatím, v brzké době přibydou) a na základě svých životních zkušeností s malými dětmi závazně prohlašuji, že děti ve věku do 3 let nepatří do žádného ústavu, ale k mámě a tátovi. Kdo hlásá opak, je lump a darebák.

P. Vanura 27.2.2018 19:45

No, jedna moje kolegyně to popsala takto

Dříve dávali rodiče malé děti do kolektivních zařízení a děti byly nešťastné. Teď jim to ale děti vrací, odkládají je do domovů důchodců a rodiče jsou nešťastní...

J. Kanioková 27.2.2018 21:43

Přesně !

M. Prokop 27.2.2018 15:14

Konec konců, klasický socialismus.

Co by mělo cenu, to by bylo UMOŽNĚNÍ či USNADNĚNÍ vzniku potřebných institucí. Daňově, usnadněním úřední onánie při vzniku čehokoliv ...

Sociálně inženýrské rozhodnutí či nařízení by mělo v krajním případě za následek, že ve školkách by byly jen děti dvouleté, které musí být přijaty a pětileté, které to mají povinně kvůli cikáňatům.

Ty mezi už přijaty být nemusí a bude-li nedostatek míst, ani nebudou.

R. Brzák 27.2.2018 21:07

Re: Konec konců, klasický socialismus.

přesně tak...

J. Kanioková 27.2.2018 14:39

Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

Takže mít dítě je OBĚŤ ??? Autore, vy jste fakt zešílel ! Vy šílenci pořád jen argumentujete "zájmy dospělých", kdy se hodláte zabývat zájmy DĚTÍ ??? .. ČÍ potřeby jsou PŘEDNĚJŠÍ ?????

Možná Vám to doma neřekli, ale dvouleté děti do mateřské školy rozhodně nepatří. Pádné argumenty pro toto tvrzení !

Do tří let věku se formuje až 90% naší osobnosti, jde tedy o naprosto klíčové období lidského života. Absolutně nejdůležitější v tomto období je bezpečná vazba mezi mámou a dítětem. Tato vazba se utváří zejména jejich vzájemným kontaktem když jsou přirozeně spolu, malé dítě potřebuje ze všeho nejvíce být se svou mámou.

Dítě si buduje do tří let důvěru v sebe sama a svět kolem sebe, potřebuje doslova najít svůj domov, máma je v tomto směru pro dítě NIKÝM a NIČÍM nenahraditelná ! Jakékoli dlouhodobé odtržení dítěte od mámy je v tomto věku pro dítě nebezpečné a může ho trvale poškodit.

Víme, že malé dítě potřebuje určité množství pozornosti, určitý počet doteků, určitý počet pohlazení, určitý počet pohledů z očí do očí .... žádná učitelka či chůva není schopná v tomto směru plnohodnotně nahradit mámu ! Malé dvouleté dítě například vnímá sebe a mámu jako „jednu bytost“ a neumí se od mámy oddělit, k tomu dochází až kolem věku tří let.

J. Novotny 27.2.2018 15:50

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

Praxe ve velké části EU (Francie, UK, NL ..) rozhodně není taková, že by dítě bylo do tří let věku výhradně s matkou. Podle Vás jde tedy o země, kde je drtivá většina jedinců trvale poškozena.

J. Vintr 27.2.2018 16:33

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

V celé euroamerické civilizaci je větší část populace postižena. Nejen nedostatkem rodičovské péče v útlém věku, ale i celým systémem školní výchovy. Země na západ od nás v tom mají náskok. Proto tato civilizace spěje ke svému zániku.

J. Kanioková 27.2.2018 16:39

Přesně..

J. Novotny 27.2.2018 17:16

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

Jaké štěstí, že Vás systém školní výchovy nepostihl.

P. Han 27.2.2018 23:31

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

Jaká smůla, že vás ano.

J. Kanioková 27.2.2018 16:36

Se mnou zbytečně nediskutujte,

já bohužel patřím k těm, které jsme měly mateřskou jen půl roku. Byla to zrůdnost! Vy taky vidíte jen potřeby dospělých, ale důležitější jsou potřeby dobrého vývoje dětí ! Možná proto jsou dnes mezilidské vztahy tak "zvláštní", když si lidi od malilinka nezažijí ten nejkrásnější a nejpotřebnější vztah ? Když výchova se bere tak nějak levou zadní ? Když dítě nepozná ten nejkrásnější vztah se svým rodičem, myslíte, že se pak "radostně" a obětavě postará o toho rodiče, až ten bude už spíš fyzicky či zdravotně bezmocný?

J. Novotny 27.2.2018 16:43

Re: Se mnou zbytečně nediskutujte,

Půl roku? Co byste tedy dala za dva roky, že?

A. Alda 27.2.2018 16:25

Ano, paní.

Ale tihle darebáci na to kašlou. Jim jde jen o ně samé.

J. Krásenský 27.2.2018 18:44

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ"

Děkuji, lépe bych to nenapsal.

P. Rudolf 27.2.2018 13:13

Tradiční rodina

je jeden z nejpitomějších pojmů současnosti.

Svět se posunul o míle jinam, je zaměřený na vzdělání a výkon a rodinné rozpočty počítají s příjmy žen. A tak by měl stát udělat vše pro to, aby se žena, když chce, mohla co nejdříve po porodu zapojit do práce. Ať už je to prostřednictvím Home Office, částečným úvazkem, či občasným kontaktem v oboru, který vystudovala. Jednou z důležitých cest jsou mateřské školky. Dětem to v ničem neublíží, ba naopak, jejich socializaci ve společnosti to urychlí. A porodnost to může jenom zýšit.

Matky v domácnosti, zvláště když dnes už vychovávají převážně jedno, dvě děti, jsou reliktem doby minulé.

J. Kanioková 27.2.2018 14:42

Vás museli odstavit hodně brzy..

M. Prokop 27.2.2018 15:09

Re: Vás museli odstavit hodně brzy..

A ještě jim zřejmě upadl rovnou na hlavičku. :-P