23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Czexit ano, či ne?

Opakování, že od EU dostáváme víc, než kolik do ní odvádíme, dělá českému členství medvědí službu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 20.2.2018 21:59

Re: Kašpárek uvažuje v intencích svého jména.

Soudíte tedy, že výrok "založit svou existenci na čerpání prebend od někoho jiného je socanský způsob uvažování a není důstojný svobodného člověka" je chybný v obou tvrzeních?

J. Jurax 20.2.2018 21:55

Re: "naše členství v Unii posiluje hlas

Ano.

V EU máme 2,73 procenta poslanců v putovním cirkuse EP s reálným vlivem na směřování EU asi stejným jaký máte Vy osobně na situaci v Uzbekistánu, jednu komisařku, co ovšem nesmí hájit národní zájmy, ale zájmy EU, a pak ještě premiéra v Evropské radě, kde se ovšem hlasovací systém vymyslel tak mazaně, že nám může být vnuceno takměř cokoliv.

Ad RVHP - cituji - "Nejvyšším orgánem bylo zasedání Rady (delegace stanovené vládami členských států). Dalšími řídícími orgány RVHP byly: výkonný výbor (náměstkové předsedů vlád), řídící realisaci úkolů Rady; výbory pro plánování, vědecko-technickou spolupráci a materiálně technické zásobování (delegace vedené představiteli příslušných ústředních orgánů); stálé komise, které jsou zřizovány pro jednotlivá odvětví (delegace vedené ministry jednotlivých odvětví). - konec citátu. Zdroj 1url.cz/Vt9OX

Nuže, co myslíte, měli jsme v RVHP své zvolené zástupce? A máme je v EU? A k čemu nám tam i tam byki, resp. jsou?

J. Jurax 20.2.2018 21:36

A ještě

Disproporce - "jeden komisař pro desetimilionové Česko stejně jako dvaaosmdesátimilionové Německo" ...

Jenže ten komisař nesmí hájit národní zájmy, nýbrž zájmy EU. Takže v lepším případě je nám jenom na ty dvě věci, v horším nám obhajobou zájmů EU škodí.

Vzpomínáte si na něco rozumného, s čím ve funkci přišel byvší eurokomisař Špidla nebo nynější eurokomisařka Jourová?

J. Jurax 20.2.2018 21:32

Na tři věci

Ehm ... "... v Evropském parlamentu (dvakrát víc poslanců na jednoho voliče než Němci).".

Ano, ale taky tam mám 2,73 procenta hlasů. Takže je nám v té hře na demokracii těch dvakrát víc poslanců na tři věci - na nic, na to druhé a na to, že pár politiků druhého nálevu si slušně vydělá a nezaclánějí kolegům doma.

L. David 20.2.2018 20:32

Milý a drahý Kašpárku, musím Vám napsat 2 věci:

1) Při vašem horlení pro členství v EU, jste jaksi zapomněl, že existuje Evropské sdružení volného obchodu EFTA. Naše členství v tomto sdružení by vyřešilo převážnou část údajně ztracených pozic nečlena EU, nad nimiž pláčete.

2) Ke svobodnému rozhodování o vlastní zemi není žádná alternativa. ŽÁDNÁ KAŠPÁRKU, i kdyby nám někdo přišel vydláždit ulice zlatem za to, že si necháme zahnojit zemi muslimským teroristickým hnojem ! ! !

P. Zinga 20.2.2018 20:05

Re: Czexit ano, či ne?

Přesně, hlasoval jsem "pro" EU, ale nikoli pro Dublin a nesmyslné "ekologické" předpisy.. Situace se natolik změnila, že bychom měli rozhodovat znova.

P. Zinga 20.2.2018 20:03

Re: Hlavním argumentem by měl být pohled na mapu.

Pane Nováku, už jste někdy slyšel o tom, že jistá devalvace měny může být výhodou, pokud nejste 100% importér?

Co sráží Řeky do propasti? Že nemůžou devalvovat.

D. Polanský 20.2.2018 19:19

Otázka stojí zcela jinak

Chceme zůstat v EU i za stavu, kdy EU přistoupí k postupné islamizaci ČR? O peníze vůbec nejde! V letech 1994 až 2003 byly u nás vytunelovány málem všechny banky. Stálo nás to málem bilion Kč a vydrželi jsme to. Nemluvím o tunelech firem jako OKD atd. Zásadní otázkou je postupná islamizace země. ANO, nebo NE?

F. Valentin 20.2.2018 18:59

Czexit ano, či ne?

Pokud vstoupí platnost Dublin IV tak každý občan našeho státu by měl mít právo rozhodnou se ve všeobecném referendu zda si přeje zůstat nebo odejít z EU.Jakou si lidé zvolí variantu je poté na nich samotných.

Hypoteticky vzato,pokud nás partneři v EU přehlasují v otázce automatického přerozdělování migrantů raději bych odešel z tohoto svazku.Představa No-go zón na našem území není zrovna to po čem toužím.Ale je to můj subjektivní názor.

I. Hendrych 20.2.2018 18:17

No comment

To by si měli pomatenci číst stále dokola....

I. Širůček 20.2.2018 17:56

Re: Neříkám tak ani tak

Zkuste trošku, opravdu jenom trošku přemýšlet...

J. Kulheim 20.2.2018 17:48

Re: Naši poslanci a jejich páka

Co má jízda vlakem společného z dotacemi?

J. Kulheim 20.2.2018 17:46

Re: Máte pravdu

Na rozdělování migrantů kompetence má a na hlídání kompetence nemá. To je zajímavé. Tak v tom případě, když si je Italové na své území pouštějí, tak nech si je nechají.

Nabalování kompetencí to je přesně to co v Bruselu chtějí.Nabalí si tolik kompetencí, že je nestačí zvládat, tak vznikne autoritativní režim.

Všichni do toho budou mluvit, nikdo nic dělat, nikdo za to neponese politickou ani trestně právní odpovědnost. To je EU, SSSR a podobné režimy.

J. Kulheim 20.2.2018 17:33

Re: Naši poslanci a jejich páka

Zachránil možná ČSAV, ale to neříká nic o tom, že bude umět dělat politiku. Vy máte jiný názor a já vám ho neberu. Není to nic proti ničemu. Není na tom nic zajímavého. Je to úplně normální. Tak to v životě chodí.

J. Kulheim 20.2.2018 17:27

Re: Naši poslanci a jejich páka

Jestliže někdo něco dostává, tak někdo to musí dávat. Dotace, pobídky ap. peníze spotřebovávají. Stát je služba občanům a proto od občana vybírá peníze a přebírá od něho pravomoci. Měl by zařizovat to co si jednotlivec, rodina obec nedokáže dělat sama. Proto stát vznikl už v době vzniku civilizované společnosti tl. v období vzniku trvalých osídlení v Úrodném půlměsíci. Lidé "platili" daně, aby jim stát garantoval vnitří a vnější bezpečnost, řídil zavlažování, odvodňování. Od té doby má "stát" snahu nabírat co nejvíc pravomocí a vybírat co nejvíc peněz.

To platí i dnes. Já platím daně proto, aby obec měla osvětlení a silnice, žeůleznice. Pokud riozdává dotace, tak o to musím zaplatit víc. Já nepotřebuji, aby stát financoval budování cyklostezek, aqvaparků, dával někomu dotace.

Pokud stát moje peníze používá na dotace a já dotace nedostávám, tak jsem čistý plátce peněz na dotace. Stát sebere moje peníze a použije je na něco co nechci nebo nepotřebuji.

M. Prokop 20.2.2018 17:10

Re: Pane Kašpárku výborný článek,

Vím.

M. Prokop 20.2.2018 17:09

Re: tak tady bych byl hodne opatrny s hodnocenim

Ani Chorvatsko, ani Slovinsko si neodtrhl soused.

Takže to jste vedle.

M. Prokop 20.2.2018 17:06

Re: "naše členství v Unii posiluje hlas

Měli, oni svatá boží prostoto!

http://www.referaty10.com/referat/Politika/1/tema-1-12-Politika.php

Z. Lapil 20.2.2018 16:45

Re: Neříkám tak ani tak

Nenapadá mě, co by mohl být plexit. Prosím o vysvětlení.

Pozor - na dopravní předpisy nepotřebujete EU. Když vám změřejí rychlost v Německu, platíte pokutu německou, nikoliv evropskou. A přijde mi to tak správné.

Z. Lapil 20.2.2018 16:32

Re: Máte pravdu

"Hraniční státy" jsou součástí Schengenu a Schengen (EU, řekněme, i když to není totéž) na ně kompetenci chránit hranice přenesl (neodňal jim ji? Nejsme právníci, neslovíčkařme). Například Maďaři to řešili plotem a POZOR - byli za xenofoby a fašisty nebo jaké označení bylo tou dobou v módě.

Ale asi ano: jednotná celní služba je určitě akceschopnější než osmadvacet národních.

Pozor - schválně nemluvím o armádě ani o NATO. Úkolem armády je válka a nemůžete dost dobře vést válku například s Tureckem proto, že se přes turecko-schengenské hranice pokoušejí dostat příslušníci třetích států.

V. Novák 20.2.2018 16:30

Proč by nepodporovali, když jim pokles libry

vydělává při exportu... U nás zase "obchodní vůdci" prosazují EURo, že by nedostávali takové dardy podle hupů CZK.

Ale hlavně - my nejsme Británie. Nemáme Commonwealth, nemáme přímý přístup ke světovým obchodním trasám, jsme závislí na Německu. A za to, že se prezident snaží otvírat přístup na jiné trhy, by ho naši drahošníci nejradši sežrali.

A. Alda 20.2.2018 16:18

A co Vy vlastně víte o RVHP?

RVHP bylo uskupení vymyšlené Čechy a prosazené ve Východním bloku Čechy a východními Němci k tomu, aby naše a východoněmecké strojírenské firmy přežily ztrátu západních trhů.

Ono totiž bylo těžké prodávat kombajny s osmimetrovou lištou do zemí, v nichž políčka soukromých zemědělců měla šířku pěti metrů.

I. Širůček 20.2.2018 16:16

Re: Neříkám tak ani tak

Ale možná, že by byl změnou k lepšímu "plexit"..

S těmi "sběrači" mne napadla ještě jedna věc - když uvážím ten bordel, co na našich přejezdech (a asi vůbec na silnicích) polští řidiči kamionů, mělo by se tlačit na to, aby pro přohřešky řidičů byla zavedena "spoluúčast zaměstnavatele" na pokutách. I když nemusí jít vždy o "spoluúčast na vině"...alespoň by si zaměstnavatel lépe vybíral zaměstnance.

Ale prvním krokem k nápravě je nevolit do EP zástupce stran, které mají v programu czexit!

J. Václavíková 20.2.2018 16:15

Re: "naše členství v Unii posiluje hlas

Vám naprosto uniká podstata zastupitelské demokracie. Ostatně, i většina ostatního.

P. Zinga 20.2.2018 16:13

Re: "naše členství v Unii posiluje hlas

Na rozdíl od RVHP je EU i oficiálně politickou institucí. A co nám jsou ti voleni zástupci platný? Můžu být sprostý? Velký HO...

Zeptejte se profesora Kelera, co svou kritikou zmohl. A to nemluvím o přitakávačích.

J. Václavíková 20.2.2018 16:01

Re: Máte pravdu

Tohle bylo v kompetenci konkrétního národního státu, EU nemá kompetence na to, aby mu do toho bez souhlasu všech zasáhla. Proto si také myslím, že proti této neefektivitě by bylo dobré postoupit směrem k určité federalizaci, tzn. přenést tyto důležité kompetence na centrum.

Z. Lapil 20.2.2018 15:58

Re: Neříkám tak ani tak

V seznamu nevýhod EU bych to ponechal i tak :-).

M. Pesat 20.2.2018 15:54

Re: Tito byl obětí marxistického myšlení.

"Jedině národní státy jsou schopny překonat náboženské nebo kulturní rozdíly svého území."

To je samozrejmne nesmysl, proto jsem zminil ten internacionalismus, ty velke rise/imperia, ty se vetsinou rozpadly prave kvuli nacionalismu, kdy jeden narod chtel dominovat/vnucovat svou kulturu/jazyk/nabozenstvi tem ostatnim. Jednim z duvodu proc se Cesko-Slovensko rozesli pokojne byl fakt, ze za ta desetileti souziti/1918-1992/, 3 a 1/2 generace, to uz v CSSR byla slusna radka skutecnych Cechoslovaku=potomku ze smisenych manzelstvi a druhy, ze nejdelsi obdobi bylo pod vladou komunistu/internacionalismu. Ony totiz ty slovenske nacionalisticke kecy o utisku narazely na realitu praxe, tedy, ze Slovaci meli po celou dobu svuj narodni/statni jazyk,skoly,literaturu/radio/televici/divadlo. Jugoslavie, ta se rozpadla hlavne kvuli tom, ze kdyz umrel soudruh Tito, tak zacaly bujet nacionalisticke/nabozenske vasne/propaganda a uz se nenasel nikdo kdo by to zarazil. Samozrejmne ze ty nacionalisticke/nabozenske vasne by sikovne podporovany/ziveny zvenci, v pripade Slovinska/Chorvatska z Rakouska/Nemecka, v pripade Bosny/Kosova z Turecka/muslimskych ropnych zemi Perskeho zalivu. Cecensko, uplne stejny pripad.

Cest :-)

J. Václavíková 20.2.2018 15:51

Re: "naše členství v Unii posiluje hlas

Svatá boží prostoto! My jsme měli v RVHP své zvolené zástupce? :-)))

J. Kratochvíl 20.2.2018 15:41

Re: Pane Kašpárku výborný článek,

A vy víte, co to znamená umocnit na třetí?