16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EVROPA: Možná mi někdo poradí…

Vytýkám před závorku, že nejsem bezvýhradným stoupencem Evropské unie. Pouze si neumím odpovědět na mnohé otázky, které uvádím v níže uvedeném textu. Třeba mi někdo na ně srozumitelně, konkrétně a bez otřepaných frází odpoví. Budu rád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hendrych 19.2.2018 23:04

No comment

Zdravím pana Andrleho ze Vsetína...tento člověk jest doslova Evropan a to v Českých zemích není málo.

J. Vintr 18.2.2018 22:58

Re: Ke vstupu do EU nikdo nikoho nenutí

Ke vstupu nikoho nenutí, zato vystoupit je skoro nemožné. Podobné to bylo s členstvím v KSČ ...

J. Tolman 18.2.2018 21:24

Ke vstupu do EU nikdo nikoho nenutí

Žádost o vstup do Unie může podat kterákoli země, která splňuje podmínky členství. Tato tzv. „kodaňská kritéria“ zahrnují tržní ekonomiku, stabilní demokratický systém, právní stát a přijetí veškerých právních předpisů EU, včetně výhledového přijetí eura.

Země, která chce do Unie vstoupit, podá žádost o členství Evropské radě. Ta požádá Evropskou komisi, aby zhodnotila připravenost této země ke splnění kodaňských kritérií. Pokud je stanovisko Komise kladné, dohodne se Rada na mandátu k vyjednávání. Během přístupových rozhovorů se postupně projednávají jednotlivé oblasti.

To trvá většinou poměrně dlouho, protože každá kandidátská země musí do svého práva provést ohromné množství pravidel a předpisů EU. Během tohoto předvstupního období se kandidátské zemi poskytuje finanční, administrativní a technická pomoc.

Bohužel vlády některých států, speciálně V4, mají za to, že po vstupu už podmínky pro vstup plnit nemusí.

P. Portwyn 18.2.2018 21:07

Re: K těm europoslancům

No já to chápu. Nedivím se, že to voliči tak berou.

Ostatně u voleb do EP jsem taky nebyl.

M. Prokop 18.2.2018 20:43

Re: Ehm

Souhlas.

J. Jurax 18.2.2018 20:16

Re: Vyhýbáte se podstatným faktům

Tak poučte mne. Jak jste to s těmi expertními připomínkami myslela?

Mimoto - EK má moc výkonnou i zákonodárnou, EP smí jen schvalovat, zákonodárnou moc nemá.

J. Jurax 18.2.2018 20:13

Re: "Vana je plná"

No vidíte, a teď Židé z Evropy - nejen z Německa - utíkají zas - tentokrát ne před germánskými nadčlověky, ale před vyznavači Alláha do Evropy z úradku hlupců masově vpuštěných.

Ale proč do toho pletete Wilhelma Gustloffa, ať už člověka nebo loď, vcelku nepochopuji.

J. Jurax 18.2.2018 19:59

Re: Politici nejsou andělé.

Ano.

V demokratických taky ne.

A politici nebo poslanci nesou odpovědnost především toliko politickou, tedy žádnou. Trestně právní za rozhodování ani moc ne - blbost se nedá trestat. Nesou naši zákonodárci trestně právní odpovědnost za to, že zákonem na podporu OZE okradli všechny občany o miliardy - a všem zdražili elektřinu?

J. Jurax 18.2.2018 19:55

Re: Ehm

Takže závěrem - EU není větší zlo než totalitní systém komunistický. Zatím.

Ale zhoršuje se to, protože se snaží.

Naivně vzhlížejíce k tzv. Západu, jenž nám byl po 40 let ikonou a vzorem, vstoupili jsme kdysi do EU s nadšením, zmasírovaní propagandou a nevědouce do čeho lezem. No a po Lisabonu jsme zjistili, že jsme podřízená gubernie, jíž jest držet hubu a krok a nepropást příležitost mlčet. Prodáváme se sami za mísu čočovice, jíž se říká dotace, jež nám křiví trh, způsobují korupci a zlodějnu a po započtení všech nákladů na ně je otázka, zda jsme vůbec na svém.

A přitom byvší EHS byla (teď už znaje EU skepticky říkám možná) docela hezká myšlenka ...

J. Jurax 18.2.2018 19:44

Re: Ehm

A dál - Že autor nikdy nečetl výhrady právníků, soudců, komisařů, členů aparátů či předsedů vlád zemí V4 týkající se toho, že nás „údajně“ státy jako Německo nebo Francie prostřednictvím něčeho nedefinovatelného tlačily k plnění nějakých závěrů, které jsou v rozporu s našimi národními zájmy. Jednak tedy málo čte, jednak o tomhle se nepíše - navrch se prezentuje nerozborná jednota.

Nicméně jeden příklad za všechny - je v našem národním zájmu nepříčetné euroblbnutí s globálním oteplováním (teď se nenápadně od tohoto pojmu ustoupilo, anžto jest hovadinou, a přešlo se na klimatické změny - a protože klima se mění furt, tady se nenarazí) a jeho následky - oktrojovaná podpora OZE, jež rozvrátila ceny elektřiny a způsobila, že za ni jeden každý platíme víc? O dražší, zato horší naftě ani nemluvě a biosložce v benzínech taky.

Zbývá ještě Soudní dvůr, co tam máme své soudce a co dbá na dodržování právních předpisů, vykládání těchže a uplatňování všude stejně. No jistě - takže naše firmy musí řidičům ve Francii platit jejich minimální mzdu, což je proti volnému pohybu služeb. Soudní dvůr nedbá ...

Ono by se toho našlo víc - třeba výkřiky o více Evropy a tuhé federalizaci, jež by nás definitivně připravila o samostatnost, pro niž naši předkové bojovali i umírali. Výkřiky o Evropské armádě - aby bylo čím internacionálně pomáhat zbloudilým a vzpurným - zatím nám akorát můžou sebrat dotace, což by nám jen prospělo - křiví trh a podporují korupci a zlodějnu. O odzbrojení občanů EU, aby se lidi nemohli bránit moslemínům a kriminálníkům. O pomalu se vzmáhající cenzuře maskované jako boj proti nenávistným projevům. O politické korektnosti, jež znemožňuje problémy vůbec pojmenovat, natož o nich diskutovat a řešit je. O neschopnosti EU bránit své hranice před invazí neozbrojených připrchlíků. O profláknutých kvótách nejen na migranty už ani nepíšu.

A předposlední odstavec je přímo komický. Autor nechť si na svou otázku za domácí úlohu odpoví sám.

J. Jurax 18.2.2018 19:25

Ehm

Tak komisaři - opravte mne, jestli se mýlím, ale mají zakázáno prosazovat národní zájmy; jsou placeni za hájení zájmů EK, potažmo EU. A že v administrativě Evropské komise pracují desítky našich, tedy českých zástupců? Ti dobře vědí, kdo, za co a jak je platí a jsou rádi, že jsou rádi. Národní zájmy za ty prachy hájit stěží budou. Takže ... :-(

Putovní cirkus EP - máme tam 2,73 procenta hlasů, i kdyby nějakou nepravděpodobnou náhodou všichni naši poslanci táhli za jeden provaz; mám ovšem dojem, že se to ještě nikdy nestalo. Pak se není co divit, že to této instituce poskytující EU demokratickou stafáž jsou nominování politici druhého a dalšího nálevu nebo je odkladištěm politiků doma již odkecaných, jimž je dána příležitost zajistit se na důchod a doma nezavazet. V obou těchto institucích všichni vědí, kdo a za co je nekřesťansky přeplácí.

A Evropská rada? Je dobré si přečíst, jak se tam hlasuje. Právo veta není, takže v této radě máme možnost se tak leda vykecat a souhlasit. Mimoto naši premiéři rozhodně nejsou státníci, co by si troufli hájit národní zájmy a praštit pěstí do stolu. I oni by se k stáru rádi upíchli v nějakých eurokorytech.

A Rada Evropské unie - zhruba totéž jako Evropská rada.

Mimoto - kromě oficiálních postupů všichni vědí, že silnější pes jebe. A nejsilnější pes je Německo, jemu přicmrdující Francie a pak hejno států malých a/nebo ekonomicky nepevných, až nad hlavu zadlužených.

J. Kanioková 18.2.2018 17:27

Vaše orgie

J. Kanioková 18.2.2018 17:20

Pěkná sebekritika

J. Kulheim 18.2.2018 14:21

Re: Politici nejsou andělé.

Politici nebo poslanci alespoň nesou politickou případně trestněprávní odpovědnost. Fungující sdělovací prostředky by podvodníka zlikvidovaly. V nedemokratických státech to nefunguje.

P. Han 18.2.2018 13:42

Re: Vyhýbáte se podstatným faktům

Souhlasím. Paní Václavíkovou jste popsal přesně. Sebe vlastně také.

J. Kanioková 18.2.2018 13:30

Re: Vzducholoď, která se tváří jako stíhačka?

Brilantní, 1***

J. Kanioková 18.2.2018 13:24

Nebezpečí demokratického determinismu -

https://www.the-american-interest.com/2018/02/05/dangers-democratic-determinism/

"Aby se něco zjednodušilo, soubor obchodních smluv vytvořil stále složitější byrokracii, která začala zasahovat do národní suverenity. Potřebovala legitimitu, aby tak pokračovala. "Reálná nebo zjevná logika vzájemné hospodářské výhody, která není dostačující k tomu, aby se zohlednila složitost jejích formálních úprav, vyvolala jakousi ontologickou etiku politické komunity,""

Tato dynamika pomáhá vysvětlit jinak překvapivou realitu evropského projektu, jak ho známe dnes: z velké části nedemokrat. byrokracie, která mluví ve vznešeném jazyce post-národního politického společenství zakotveného v souboru univerzálních hodnot osvícení. Ale to je neodmyslitelný determinismus projektu, který se vrací zpět. To nás nejvíce zajímá.

Naštěstí pro nás doktor Branko Milanovic, dříve vedoucí ekonom ve Světové bance, napsal (krátkou esej)"Globální kvalita", které se to podařilo. Jeho esej se snaží vysvětlit rozdíly ve vnímání hodnoty etnické homogenity mezi východními Evropany na jedné straně a západními liberály na straně druhé. Ale to je mnohem víc než to.

Globální kvalita - http://jdem.cz/du9rx5 .... První část jeho argumentu je čistě historická. Poznamenává, že boj o národnost pro většinu zemí nalezený podél linie od Estonska do Řecka byl jeden z emancipace z rozpadajících se říší. Jedná se o proces, který se stále rozvíjí v částech západního Balkánu, poznamenává Milanovič, ale jinak dokončil. Jeho konečným výsledkem byl zrod pozoruhodně homogenních etnických stavů. Nic z toho není zvláště kontroverzní, ani není neslučitelné s světonázorem, který podléhá demokratickému determinismu. Milanovič tím nekončí. Dále tvrdí, že události roku 1989 jsou nejlépe chápány ne jako odloučení falešného boha komunismu a objetí univerzálně pravých západních hodnot. Spíše říká, že většina obyvatel ve východní Evropě to zažila především jako "revoluci národní emancipace" - odmítnutí sovětského imperialismu.

J. Kanioková 18.2.2018 12:59

:))))))))))))))

S. Netzer 18.2.2018 11:36

Re: "Vana je plná"

Ještě tak něco vědět historických souvislostech tohoto výroku. Ale hlavně že se vám líbí, sie Wilhelm Gustloff Verschnitt.

https://www.swissinfo.ch/ger/politik/fluechtlingspolitik-im-zweiten-weltkrieg_75-jahre-nach--das-boot-ist-voll-/43549998

M. Pernický 18.2.2018 11:13

Re: Přesně tak...

Kde se ve vás bere ta nebetyčná jistota použit výraz český bolševizmus a cítit se spokojenej ,pane dutohlavé.

M. Pernický 18.2.2018 11:01

Politici nejsou andělé.

Jeden jak druhý chrání svoje ego a příjem a nebude riskovat svojí funkci ,bližší košile jak kabát.

V. Klepetko 18.2.2018 10:42

Re: Takže: EU má tři základní deficity,

"Czexit":-)

V. Klepetko 18.2.2018 10:40

Takže: EU má tři základní deficity,

které ale vadí jen v kontextu "stálé užší integrace" EU do Federální Evropy států (nebo regionů). Věřím tomu, že EU má nějakou přirozeně optimální míru integrace - a že této míry bo dosaženo někdy těsně před Lisabonskou smlouvou!

Jako mezivládní organizace, bez ambicí zničit národní státy, je EU úžasný civilizační projekt - a volnost pohybu osob, zboží a kapitálu a možnost řešit společně velké infrastrukturní projekty to jsou věci které pro nás mají obrovskou hodnotu!

Proto si myslím, že Czechit nedává smysl. Musíme se ale aktivně snažit o návrat zejména migrační a azylové politiky do výlučné kompetence ČR (a příslušnou výjimku si vynutit třeba i v referendu), usilovat o transformaci EU směrem před Lisabon - a pokud to bude marné, tak si alespoň schválit ústavní změnu, která by po vzoru Irska znemožnila předávání dalších pravomocí do Bruselu bez referenda!

P. Zinga 18.2.2018 10:25

Re: "Vana je plná"

Samozřejmě "z karnevalového.."

P. Zinga 18.2.2018 10:12

Re: Přesně tak...

Pane Hendrychu, rozumíte pojmu "bolševik"? Asi ne, tak já Vám to vysvětlím: bolševik je přívrženec většiny. A Vy jste tudíž menševik.

Komu se líbí v současné EU, ať se odstěhuje do Bruselu a neopruzuje tady.

P. Zinga 18.2.2018 10:08

"Vana je plná"

Státní policie vyšetřuje provozovatele povozu s karnevalového průvodu. Je na něm vana s loutkami v turbanech a nápisem :"Die Wanne ist voll".

https://www.saarbruecker-zeitung.de/saarland/saarland/motivwagen-die-wanne-ist-voll-staatsschutz-ermittelt_aid-7248886

Ukázka svobody v EU: máš svobodu slova, ale pouze toho, co se nepříčí oficiální politice.

J. Pražák 18.2.2018 8:04

Re: Vyžádané poučení - "nejlepší způsob" návrhu zákona

Skutečně jste ještě nepochopila, že Evropský parlament je parta výborně placených herců, kteří jen zvedají ruce?

Proč nemohou podávat vlastní návrhy zákonů?

EU vládne standardními postupy korporativistického socialismu, tj.fašismu. Jen vylepšila technologii moci. Černé košile s obušky nahradila "neziskovkami", "aktivisty" a "dotacemi". Principy a cíle zůstávají stejně.

J. Fridrich 18.2.2018 5:49

Na tohoto šíleného nekompetentního opilce Junckera

Na tohoto šíleného nekompetentního opilce Junckera platí to, co jsem napsal dnes jako reakci na blábol Merkelové :

" Chcete peníze, musíte být solidární s uprchlíky, vzkazuje Merkelová " - ta šílená svazačka se dočista zbláznila, MY NIC NEMUSÍME - my jsme suverénní země !!! " Uprchlíky " - rozuměj nenávistné muslimy u nás nechceme ani za cenu zrušení dotací z Bruselu. Bez jejich dotací se dá normálně žít, s muslimy kteří nás nenávidí, chtějí nás ovládnout a nastolit u nás středověk 6tého století dle pravidel toho jejich pasáka velbloudů a pedofila se ŽÍT NORMÁLNĚ NEDÁ.

Poznámka - Merkelové by měl někdo konečně říci jak to je, že se nejedná o žádné uprchlíky, ale je to řízená OKUPACE jinou civilizací naší Západní, křest'anské civilizace.."

Reakce na dnešní články těchto dvou hrobařů Evropy..

I. Hendrych 18.2.2018 0:16

Přesně tak...

Komu se v EU nelíbí ať to trápení ukončí...aneb český bolševismus jest zřejmě nekonečný.

J. Václavíková 17.2.2018 23:54

Re: Kremlohujeři to jsou frajeři

Spíš marxismus v hávu pseudopravičáka.