25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ŠVÝCARSKO: Naše veřejnoprávní ticho o jednom referendu

Tak nějak za úpěnlivého mlčení českých veřejnoprávních médií se ve Švýcarsku chystá něco v Evropě nevídaného. Na základě silné občanské iniciativy No Billag (to je vehikl, který vybírá za veřejnoprávní vysílání poplatky) proběhne dne 4. března 2018 ve Švýcarsku referendum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 16.2.2018 11:23

Re: Celé tažení proti ČT

Nemáte pravdu, bohužel.

Emana z Kolína nesnáším jak mor, bohužel manipulativnost ČT i ČRo mne sere neméně.

M. Prokop 16.2.2018 11:22

Re: Veřejnoprávní TV a rozhlas? Proč ne?

Ano.

Dříve bych možná obhajoval i publicistiku, ale ta se dostala na tak příšernou úroveň, že už mne to pustilo.

P. Zinga 16.2.2018 10:56

Re: Sám se popíráte.

Pane Skálo, očekávat logiku u tohoto typu?

J. Veselý 16.2.2018 10:50

Veřejnoprávní TV a rozhlas? Proč ne?

Ale s mírou. Oběma by stačil jeden kanál, který by sloužil pro základní zpravodajství, pomoc při živelných a jiných událostech a to je asi tak všechno. Kdo chce sledovat céčkové filmy, sport nebo bezduché seriály, ať kouká na komerční televize. Máme jich dost.

P. Zinga 16.2.2018 10:49

I ve Švýcarsku nejhlasitěji řvou

ti obvyklí podezřelí:průměrní "umělci" a pravdoláskařská klika, stačí si zadat "no Billag".

Tzv. veřejnoprávní televize tam i u nás slouží všem, jenom ne veřejnosti. A o nějaké vyšší úrovní nelze mluvit už vůbec, viz "Vzteklina".

V Německu dosáhla místní veřejnoprávní ARD svého dna financováním a uveřejněním blábolu s názvem "Odchod do nejistoty" : levicový právník prchá někdy po roce 2020 z Evropy, kde se moci chopili nacisté typu Front National, Wilderse a Okamury do Afriky! Mainstreamová kritika jásá nad "nejdůležitějším filmem roku", kdežto "plebs zůstal chladný: většina se koukala na fotbal či dokonce prastarý krimi seriál.

Můj názor: buď se změní, anebo pryč s povinnými platbami.Ve Švýcarsku už na změnu moc nevěří.

J. Skála 16.2.2018 10:42

Sám se popíráte.

Obhajujete ČT a zároveň ji pokládáte za podjatou: "jemu nepřátelskou ČT".

R. Brzák 16.2.2018 10:41

Re: Jak řešit problém s ČT ;-))

A proč ne nechat je vymřít rovnou - prostě nabídnout ČT k odkupu soukromému vlastníkovi, ať si to platí, kdo to chce vlastnit. Ten by si pak přirozeně nastavil vlastní ideové preference - a vyházel, kdo by se mu tam nelíbil. Občan by ušetřil na poplatcích a přišel o nebezpečnou iluzi, že existuje něco jako veřejnoprávní televize.

R. Brzák 16.2.2018 10:38

Re: Souhlasím a podepisuji....

Pro Vás je fotka důležitější než jméno? A ještě k tomu ve virtuální realitě?

R. Brzák 16.2.2018 10:37

Re: Celé tažení proti ČT

Takže, Zemana jsem nevolil, nikdy jsem ho nevolil a nikdy bych ho nevolil!! Ale to, že je ČT neobjektivní, vidím zcela zřetelně. Ovšem nepovažuji to za nic zvláštního - je to přirozený vliv moci nad druhými lidmi, kterému pochopitelně podléhají i mediální hvězdy...

L. Němec 16.2.2018 10:29

Re: Souhlasím a podepisuji....

Nesouhlasím s vámi vůbec , ale oceňuji velice , že se podepíšete a zveřejníte svojí fotku :o)))

Na rozdíl od zdejších ferdů mravenců, otazníků, letadel, přeškrtnutejch vlajek EU, E.T.šašků, simpsonů, dalších figurek a bezpočtu anonymů.

L. Němec 16.2.2018 10:23

Re: Ve zpravodajství ČT nejsou ani takoví profesionálové

Uveďte příklad.

P. Lenc 16.2.2018 10:21

Re: Pokud vezmu v úvahu,

Dovolím si nesouhlasit.Dovolím si tvrdit, že pravdu má pan Pražák se svým příspěvkem výše.A ač mám paměť ještě celkem provozuschopnou, tak si nemohu vzpomenout na "politický tlak" na média v době opoziční smlouvy.

L. Němec 16.2.2018 10:18

Celé tažení proti ČT

je vedený pomstychtivostí jistého Emana z Kolína. Sejří ho, jak ho okázali národu v jeho pravé kůži , nalitýho, jednak v televizi, kde si málem rozbil hubu a pak požádal o popelníček, no a zejména nacamranýho jak mužika u korunovačních klenot. Ten to celý poňouká .

Stačí svědectví Petra Pitharta, kterej mluvil o tom, jak byl Eman na jednáních nakulenej.

Opilec na hradě chce zrušit jemu nepřátelskou ČT.

P. Krešňák 16.2.2018 10:17

Souhlasím a podepisuji....

.... pane Holásek. Krešňák

J. Pražák 16.2.2018 10:16

Pražská kavárna veřejnoprávní vysílání nezbytně potřebuje

Veřejnoprávní média totiž umožňují vytvářet skutečnou virtuální realitu. Normálního člověka, který pracuje a nemá dost času nebo schopností na čtení zahraničních novin, informují pouze o vybraných událostech, něco překroutí a něco úplně zamlčí. Je to stejné jako v Orwellovo románu 1984.

D. Bystriansky 16.2.2018 10:05

Re: ČT?

Vtip dne vyhrává pan Svoboda 169. Užijte si výhru. :))

I. Schlägel 16.2.2018 10:02

Pokud vezmu v úvahu,

na jakém stupni vývoje je česká společnost, je naše veřejnoprávní televize celkem na solidní úrovni. Jistě, mohla by být lepší. Lepší je třeba BBC (ani ta není dokonalá). Nicméně ani BBC ke své vyšší kvalitě nedospěla privatizací či zestátněním. A je potřebné zmínit, že Česká televize je neustále pod politickým tlakem, byť je ten tlak menší než v dobách, kdy Paroubek nechal vyhodit Borka nebo v dobách opoziční smlouvy.

P. Hlosta 16.2.2018 9:53

Jak řešit problém s ČT ;-))

Protože je Český národ rozdělen, měla by být rozdělena i ČT. Na jednom programu zpravodajství a koment podle fandů Zemana a druhém podle jeho odpůrců. Akorát nevím, jak by to řešili v rodinách, kde jsou taky rozděleni a mají jen jednu televizi.

Trochu vidím problém v tom, že mnozí zastánci Zemana Babiše nemusí. Takže by byl opět problém v takovém zpravodajství vyhovět diváku tohoto typu. Proto by se mělo stvořit veřejnoprávní ČT zaměřené na skutečnou objektivitu, tedy třetí zpravodajský program.

Proč tenhle názor? Protože jak jasně dokázáno, jestli se státní zaměstnanci přemnoží a přestanou efektivně pracovat, musí se zřídit nové sídlo těm zaměstnancům a to staré nechat vymřít. Tedy přeneseně na ČT to platí také, že postupně nechat vymřít dvě názorově poplatné zpravodajství a objektivní přežije. ;-))

D. Bystriansky 16.2.2018 9:46

Re: Jsme vězni..

Čekejte a spoléhejte na "překvápko", že vám veřejnoprávní TV dodá

relevantní informace. Já si je raději pohledám, když jsem donucen.

J. Farda 16.2.2018 9:38

Pokládám v těchto

případech, kdy nám veřejnoprávní ČRo / ČT cosi nepohodlného (maily typu "přečti si to dřív, než to smažou!") zamlčuje, tradičně otázku: které neveřejnoprávní medium o tom píše? Ne že bych někdy nad úrovní ČT nevyletěl z kůže, ALE prosím o poučení, kdo a kdy z našich medií o tom, co zde pan Holásek oznamuje veřejnosti, psalo/píše? Jim to za palcové titulky nestojí?! :-(

I. Polák 16.2.2018 9:29

Dobrá studie švýcarské demokracie

Ať to dopadne jak dopadne, konečně něco na čem i my blbečci pochopíme jak to tam funguje.

Vyjímečně pochvala paní Netzer za nějaký originální zdroj informací. Já bohužel německy nevládnu, tak jsem hledal jinde.

Tohle je prosím náhled jaké informace dostanou voliči před referendem:

https://www.lematindusoir.ch/frontend/#/detail/56011?_k=427456

doporučuji i lidem neznalým jakéhokoliv jazyka, ta mezinárodní slova snad nelze nepochopit.

M. Valenta 16.2.2018 9:29

Když čtu články pana Holáska,

jsem moc rád, že tu pořád ještě máme veřejnoprávní média a taky doufám, že nám nezapomene sdělit výsledek onoho referenda.

R. Dubravský 16.2.2018 9:29

No Billag ČT

Už aby to bylo!

S. Ševeček 16.2.2018 9:27

Kdyby šlo o Swissxit,

to by U Nás byl jinej virvál.

J. Svoboda 16.2.2018 9:26

Re: Vždy by mohlo být lépe

Chtěl jsem říct, že vás děsí nic.

Pěkný den.

J. Svoboda 16.2.2018 9:20

Re: Politikem za peníze koncesionářů?

Jmenujte ty lidi, co ovládají zpravodajství a přidejte pár důkazů. Děkuji a přeji pěkný den.

J. Svoboda 16.2.2018 9:17

Re: Ve zpravodajství ČT nejsou ani takoví profesionálové

Máte něco jiného, než blbou nálepku?

J. Svoboda 16.2.2018 9:17

Re: Jsme vězni..

Máte problém? Na to je rada. Překvápko, že?

Pěkný den.

D. Bystriansky 16.2.2018 9:13

Jsme vězni..

..placené veřejnoprávní TV. Vězeň náklady ve vězení platí a nemá vliv na servírovanou žbrndu, leč my prý jsme svobodní!!!

P. Rada 16.2.2018 9:12

A což prosadit referendum na zrušení DPH?...

.... a při prosazvání lidumilně tvrdit, že všem by záhy vzrostla životní úroven např o 20%... Populismus že?!

Na druhou stranu může být potenciálně přínosná možnost vést na téma daní a různých typů poplatků průběžně dostatečnou diskusi která by referendům měla předcházet. Prostě proto, že to co se celé společnosti v širších důsledcích dotýká, by mělo být v jejím povědomí a to by se mělo tříbit - pokud na to ovšem společnost "má".

Různě laděné režimy za celou lidskou historii rozmanitost rozhodovacích procesů a vliv emotivity ilustrují. Dnešní extrémě rozviutá informatika však přináší zásadně nové možnosti i záludnosti.

Navrhl bych jako ilustraci k úvaze jiné referendum - zavedení daně za škodliviny rozptylované do širokého okolí, které sice momentálně neškodí ale dlouhodobě mohou společnost až vykolejit. Kolik procent populace si je dopadů např organofosfátů, CO2, mikroplastů... vůbec vědomo tak, aby molo odpovědně rozhodovat?

Přínos tedy může mít nejen samotný výsledek takového "referenda" ale už jen ta přípravná "osvěta" která začíná tím, že se učíme číst.... Společnost na vyšší kulturní úrovni si pak souvislosti spíše může uvědomit - stát se dostatečně odpovědnou. I rozvinutá kultůra ale může být pro nezvládnutou komplexnost informacemi nebo až propagandou přesycená, dezorientovaná a proto neschopná smysluplného rozhodování.