21.2.2018 | Svátek má Lenka



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

BLÍZKÝ VÝCHOD: Největší útok Izraele v Sýrii za 36 let



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 45, poslední: 15.2.2018 10:15, přehled diskusí

Jen malá opravička:
Autor: J. Brom Datum: 14.2.2018 14:32

Ortodoxní (Židé) nejenže odmítají službu v ozbrojených silách Izraele, ale oni navíc z naprosté většiny neuznávají ani izraelský stát, protože ten může vzniknout až po příchodu mesiáše. Takže pozor na slovíčka, která prozrazují brutální neznalost.

Re: Jen malá opravička:
Autor: S. Netzer Datum: 14.2.2018 14:59

https://www.myjewishlearning.com/article/religious-soldiers-in-israels-army/

Ti, kteří vojenskou službu odmítají jsou ultraortodoxní židé, ale i ti byli v roce 2017 poprvé povoláni do vojenské služby. https://echo24.cz/a/iEPcH/ortodoxni-zide-musi-povinne-na-vojnu-izraelsky-soud-zrusil-jejich-vyjimku

Re: Jen malá opravička:
Autor: M. Krátký Datum: 14.2.2018 15:26

Je to trochu jinak - viz níže pode mnou, kdy došlo k omylu u Jezevčice a není protivná jako obvykle - hezký den všem

Re: Jen malá opravička:
Autor: H. Lukešová Datum: 14.2.2018 15:42

Nepleťte si laskavě ortodoxní (neoortodoxní) Židy s ultraortodoxními Židy (Charedim). Ortodoxní Židé jsou vlastenci, sionisté, většinou zastánci nenáviděných židovských osadníků.

Ti, co odmítají sloužit v armádě, či neuznávají Izrael jsou ultraortodoxní Židé (Charedim)...Ti, jsou skoro jako naši cigáni, vyžírají sociálku za nic. A ti, co čekají na příchod jakéhosi mesiáše se nazývají Naturei Karta, ti jezdí do Íránu na slezinu islamistů a nacistů, ti byli izraelskými a americkými rabináty exkomunikováni.

Nechápu, proč si tolik lidí plete ortodoxní Židy s ultraortodoxními Charedimy...

Re: Jen malá opravička:
Autor: M. Porubčan Datum: 14.2.2018 17:55

Ortodoxní, ultraortodoxní, neortodoxní čert aby se v těch sektách vyznal.

Re: Jen malá opravička:
Autor: H. Lukešová Datum: 14.2.2018 18:55

Tak jak existují různé směry mezi křesťanstvím, tak existují různé směry v rámci judaismu. A to jsou rozdílné směry judaismu v Izraeli a v USA. V Izraeli jsou sekulární, tradiční, ortodoxní, ultraortodoxní....V USA jsou směry reformovaní, rekonstruktivní, konzervativní, ortodoxní, ultraortodoxní (Charedim)...

Re: Jen malá opravička:
Autor: M. Porubčan Datum: 14.2.2018 19:27

Pro běžného smrtelníka, který se moc nezajímá o žádné náboženství to je prašť jako uhoď. Různé směry v jednom náboženství pro člověka z venčí není nic jiného než hašteření se ambiciózních kleriků.

Re: Jen malá opravička:
Autor: M. Drašner Datum: 15.2.2018 10:15

což je něco zcela jiného, než se děje politických stranách a straničkách, že? Prostě se zapomíná na roli nových vůdců, kteří se vymezují proti těm starým zavedeným...

neúplná informace:
Autor: J. Klepal Datum: 14.2.2018 12:59

Paní Zbavitelová opomněla napsat, že izraelská informace je lživá. Dron neletěl nad izraelským územím, ale nad oblastí Kunejtry, tedy územím, které Izrael nezákonně okupuje.

Re: neúplná informace:
Autor: M. Prokop Datum: 14.2.2018 13:06

Ano, sundali ho včas.

Re: neúplná informace:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 14.2.2018 13:57

Reagoval byste stejně, pokud by Rusové sejmuli ukrajinský dron nad Krymem?

Re: neúplná informace:
Autor: A. Zajícová Datum: 14.2.2018 13:47

jak nezákonně? Stejně zákonně jako my okupujeme kotlinu a jeden každý národ svou zem.

Re: neúplná informace:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 14.2.2018 13:55

Tím myslíte stejně zákonně, jako okupují Rusové krymský poloostrov?

Re: neúplná informace:
Autor: A. Zajícová Datum: 14.2.2018 14:03

paní Svobodová, držte se jen oblastí, o kterých máte ánung. Ale proč ne, klidně i jako Rusové Krym. Krym sice rusové zabrali nikoliv v době války, nikoliv když ho Krym nebo Ukrajina napadla, ale jak se zdá, všem je to u prdele, takže je Krym ruský a basta.

Re: neúplná informace:
Autor: M. Drašner Datum: 14.2.2018 15:32

z Golan ostřelovali Arabové území OSN schváleného Izraele snad už od r.1948. Přes Golany vedli Syřané své armády 2x a teď se diví, když jim je Izraelci po nakopání obsadili a opevnili se v nich. Pokud vím, dodnes nemá Sýrie s Izraelem mírovou smlouvu, jíž Izraelce své stažení podmínili, jen dohodu o příměří. Kdyby sudetští Němci ostřelovali Ústí z vrcholků Krušných hor, bylo by, domnívám se, spoustě místních diskutérů zcela jasné, že je tam nutné poslat tam naši armádu. Někdy to chce se zamyslet a zjistit si fakta...

Re: neúplná informace:
Autor: J. Klepal Datum: 14.2.2018 16:34

Fakta, která paní Zbavitelová ignoruje a které se pokoušíte zamlžit také, spočívají v tom, že íránský dron neletěl někde nad izraelským hlavním městem Tel Avivem, ale nad územím, které není součástí Izraele, nýbrž patří Sýrii.

:
Autor: J. Zaoralek Datum: 14.2.2018 18:59

Tak znovu, po miliónté, ale zase znovu. Území, které Sýrii PATŘILO, ale už nepatří, protože o nej Sýrie přišla ve válce, ve které se svými spojenci napadla Izrael. Kdyby Izrael nenapadla, stale by ji patřilo. Ale na kdyby se nehraje.

jak pisi na BBC, tak pod povrchem se veci meni:
Autor: M. Pesat Datum: 14.2.2018 12:03

"But the good news, he went on, "is that the other guys are getting together with Israel as never before. And there is something that I wouldn't have expected in my lifetime, but we're working very hard to establish, and that is an effective alliance between Israel and the moderate Sunni states to counter the aggression of Iran, to roll it back as far as possible."

jak pisi na BBC, tak pod povrchem se veci meni, zajimavy clanek/anglicky/ doporucuji.

Cest :-)

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-42950490

Operace pod cizí vlajkou kdy?:
Autor: J. Mrázek Datum: 14.2.2018 9:59

Američané potřebují záminku, aby mohli zase zasáhnout v Syrii, před čtrnácti dny tak vyslali varování, že jestli Assad (IS, povstalci, přímo důstojníci CIA přeloženo do češtiny) použije chemické zbraně, tak... a připojil se dnes Macron, prý bude Francie Syrii bombardovat, když budou použity chemické zbraně.... odvracení pozornosti a vyvolání válek je úspěšná metoda, jak vlastní zadlužení a neschopnost upozadit a válkou "smazat dluhy" ... tak směšně průhledný nebyl ani Chruščov !

Re: Operace pod cizí vlajkou kdy?:
Autor: M. Prokop Datum: 14.2.2018 13:07

Jo, zásah by neškodil, i když z jiných důvodů, než jsou ty vaše fantasmagorie.

Re: Operace pod cizí vlajkou kdy?:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 14.2.2018 13:54

Američané v Sýrii zasahují běžně. Ovšem nyní je situace problematická. SDF spolu s americkými poradci a jejich zbraněmi obsadil ropná pole 150km od syrsko-iráckých hranic odkud vytlačili IS. Syrská armáda spolu se soukromou armádou (ruskými žoldáky) vyčistila zbytek okolí a nyní chce zpět svá ropná pole, na kterých sedí SDF za podpory USA. Pokusně do ní minulý týden "šťouchla" a byla okamžitě zmasakrována americkou podporou SDF. Flag-false ani není zapotřebí.

Postrádám informaci:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 14.2.2018 9:48

Je zajímavé, že snad 99% novinářů neuvádí místo sestřelu dronu. Dron byl sestřelen v Golanských výšinách, které jsou územím Izraele asi stejně jako Krym územím ruským. Včera tu byla diskuze o tom, jak máme věřit zavedeným novinářům. Paní Zbavitelová pro mne zavedenou novinářkou je, a přesto staví její neúplná informace Izrael do role, ve které tak úplně není - stát bránící si své území.

Re: Postrádám informaci:
Autor: P. Lenc Datum: 14.2.2018 11:01

A co český a polský Těšín paní Svobodová.Zdá se vám to přitažené za vlasy? Pokud se nedokážete smířit s Galany, tak to svědčí pouze o jednom.Ti Židé...že?

Re: Postrádám informaci:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 14.2.2018 13:32

Houby. Ale novináři mně krkaj...Takové půlzprávy jsou přesně to, co pak lidi žene ke shánění dalších informací, které jim předá ochotně Sputnik spolu s dávkou dezinformací.

Sami si prošly těžkou zkouškou, :
Autor: M. Porubčan Datum: 14.2.2018 7:39

(zřejmě už na tu dobu zapomněli, nebo se jim pouze stýská), proto napadat tak zdecimovaný a těžce zkoušený stát jakým je dnešní zbytek Sírie je ostudou pro celé Židovstvo, ale ortodoxní s tím prostě nepřestanou, asi jich pálí dobré bydlo.

:
Autor: J. Zaoralek Datum: 14.2.2018 8:01

Sýrie - mimochodem s y - jako taková jiz neexistuje, je rozdrobena na x malych území, které ovládají různé skupiny a částečně Írán. Izrael nenapadá suverénní Sýrii, která není, ale brani se mocenským ambicím Íránu, ktery celá desetiletí vyhlašuje, ze hodlá Izrael zničit. Tím, ze si buduje pevná postavení v Sýrii a i Libanonu, se dostává do bezprostřední blízkosti Izraele. Ma snad Izrael čekat na to, až se jeho úhlavní nepřítel přiblíží a nechat se vymazat?

Co pak může Assad:
Autor: M. Porubčan Datum: 14.2.2018 8:42

který není schopen udělat si pořádek ve vlastní zemi napadnout Izrael? Je v Assadově zájmu otevírat novou válku proti Izraeli?

Co dělá Izrael proti IS a dalším teroristickým skupinám tábořícím přímo u jeho hranic? Komu poslouží rozdrobená Sýrie? (y či i , píši z mobilu hnidopichu)

Re: Co pak může Assad:
Autor: R. Tesařík Datum: 14.2.2018 9:06

Irán, Irán.

Re: Co pak může Assad:
Autor: M. Prokop Datum: 14.2.2018 13:08

Ano, Irán, tvůrce Hizballáhu.

Re: Co pak může Assad:
Autor: J. Lepka Datum: 14.2.2018 10:36

Assad nemá k dispozici nic, možná jen chlór. Zoufale se snaží sepsat smlouvu s čertem i ďáblem, jen aby se udržel u moci a nakonec i při životě a neuvědomuje si, že namlouvat si Írán i Rusko je kontraproduktivní, oba ho hodí přes palubu, hned jak se jim to hodí. Do toho ještě imperiální ambice islamistického Turka a všichni mají jeden cíl, ovládnout Přední východ.

A vy argumentujete slabostí Assada!