25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

REFERENDUM: Dobrý sluha, ale zlý pán

V posledních dnech náš mediální prostor opět rozvířila debata o zavedení obecného referenda. Čtyři strany, které mají dohromady většinu ve Sněmovně, jednají o jeho možné podobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 13.2.2018 23:44

Re: Referendum popírá princip zastupitelské demokracie?

Nejde o to, jak často, ale o jak komplexních otázkách mají lidé bez informací rozhodovat.

M. Pressl 13.2.2018 22:51

Sečkář žvaní podobně...

Všem diskutujícím, obhajujícím tento způsob referenda, vřele doporučuji tot video:

Referendum může rozbít ústavní systém, neumožňuje kompromis, jde v něm o

emoce, říká Kysela

https://video.aktualne.cz/dvtv/referendum-muze-rozbit-ustavni-system-neumoznuje-kompromis-j/r~444c47da0db511e894960cc47ab5f122/?redirected=1518533999

F. Houžňák 13.2.2018 18:25

Sečkář žvaní obdobně jako Payne, na kterého se

odkazuje. Mají ještě nějakého třetího do party, aby sem zase napsal to samé?

M. Zikmund 13.2.2018 15:57

Referendum popírá princip zastupitelské demokracie?

Obecné referendum popírá princip zastupitelské demokracie? Co je to za nesmysl? Copak přijetím obecného referenda rušíme parlament a poslance? Parlament rozhoduje o stovkách zákonů ročně a i nadále rozhodovat bude a poslanci nás budou i nadále zastupovat. To, že o některých otázkách výjimečně (jednou za rok či dva?) rozhodnou občané přímo a nikoliv zprostředkovaně na tom přece nic nemění. Neblbněte!

M. Prokop 13.2.2018 14:48

Re: Promiňte, a na co máme zmínku o referendu v ústavě?

To pan Sečkář píše, na co. Zřejmě jste si nevšiml.

J. Chaloupka 13.2.2018 13:27

A proč myslíte, že Babiš o něm mluvil s Junckerem?

Babiš je poslední, kdo by chtěl EU opustit, ale s Junckerem může mluvit i bez tlumočníka (na rozdíl od Sobotky) a vyhrožovat mu jak chce.

J. Chaloupka 13.2.2018 13:26

Promiňte, a na co máme zmínku o referendu v ústavě?

To je text pro legraci???

M. Pesat 13.2.2018 10:56

Autor je místopředseda Svobodných

"Autor je místopředseda Svobodných"

Ano, soudruzi, soudruzi tzv. Svobodni, to je ta partaj co ma vice predsedu/mistopredsedu/skoropredsedu/nadpredsedu/podpredsedu nez volicu. A to REFERENDUM ? Tak je zvlastni, ze tema referendum nevadilo az do momentu kdy se Britove v referendu rozhodli opoustit EU. Takze je jasne odkud fouka vitr.

Cest :-)

P. Rudolf 13.2.2018 10:39

Zbytečný článek

Totálně o ničem. Kdybyste sem autore raději opajcnul ten článek vašeho soukmenovce Payneho, ten tomu na rozdíl od vás alespoň rozumí.

B. Brousková 13.2.2018 10:21

Re: Kdo se ptá utužuje moc

"Hitler zabrání Sudet, své jmenování Fuhrerem,, anšlus Rakouska. Stalin zase zabrání Podkarpatské Rusi , a nebýt toho , že spojenci už uznali existenci Československa jako celku, mohli se Slováci také "dobovolně " pomocí referenda stát sovětskou respúblikou.

M. Valenta 13.2.2018 9:24

Včera Štepánek, dnes pan Payne,

Oba najednou vidí kam se při trošce smůly může tahle země pohnout a přitom sami ještě nedávno k tomuhle marasmu "statečně" přispívali.

I. Polák 13.2.2018 9:23

Re: Mnozí se zaštiťují

Ano, také si občas čtu o Švýcarsku a stále žasnu. Oni tam "verifikují" jednání svých zástupců lidovým hlasovýním už nejméně 370 let. Všechno se během té doby změnilo, jen ta verifikace zůstala v podstatě stále stejná.

A teď se podívejte, co se dělo těch 370 let v okolní Evropě. Bez komentáře.

P. Selinger 13.2.2018 8:56

Výhružka referendem

by mohla možná vylepšit vyjednávací pozici v Bruseli, ale to by se muselo změnit vedení EU.

I. Schlägel 13.2.2018 8:22

Mnozí se zaštiťují

referendy ve Švýcarsku, aniž vůbec tuší, na jakém principu tam fungují. Nejméně znalostí v tomto ohledu nejspíše disponuje jakýsi Okamura.

M. Zikmund 13.2.2018 7:58

Re: Kdo se ptá utužuje moc

Takže Slovinsko se osamostatnilo nedemokraticky (protože rozhodlo referendem v rozporu s jugoslávskou ústavou) a Kosovo je okupováno vojsky NATO (protože se referendum uskutečnilo až po vstupu armády USA). Naopak referendum na Krymu bylo v pořádku, protože jej vyhlásil krymský parlament výraznou většinou a to před objevením zelených mužíků. Toto totiž vyplývá z vaší logiky.

D. Polanský 13.2.2018 7:28

Univerzální lék neexistuje,

ale jsou léky pro určité nemoci a ty lidem dobře slouží. Podobně dobře bude sloužit obecné referendum. Stačilo napsat tohle.

P. Rajman 13.2.2018 6:17

Kdo se ptá utužuje moc

Referendum je proti opozici. Referendem si například Adolf Hitler nechal schválit okupaci Sudet stejně jako Putin okupaci Krymu. Referendum, pokud není na otázce ústavně většinová shoda je antidemokratické.

J. Brunner 13.2.2018 1:06

Dobrý sluha

a zlý pán je v podstatě všechno s čím člověk zachází, ale pozná se to až po použití.