25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Prezidentská kampaň a rozdělený svět

Prezidentští kandidáti nejsou nějací hráči o ztrátu kytičky. Zeman a Drahoš reprezentují rozdělenou západní civilizaci. Stejný příkop je v USA, v Británii, Polsku, Maďarsku, vlastně do nějaké míry všude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ticháček 21.1.2018 18:14

Re: Podracký, Podracký

A taky těm pár tisícům lidí, které ten Kellner z těch peněz platí. A oni zas platí daně, které uživí pár set aktivistů.

F. Houžňák 21.1.2018 18:00

archiv

F. Houžňák 21.1.2018 17:57

No, to by bylo taky smutné, kdybyste tomu věřil,

jenom k té statistice: ze strany Drahoše je to prostě neupřímná sofistika, protože když se řekne "většina", standardně se míní "kdo tam dostal nejvíc hlasů", nikoliv "absolutní většina nad 50%". Takže přinejmenším pololež, a ještě k tomu zcela zbytečná, protože to je zcela lhostejné. Tím se bohužel Drahoš přiřazuje k lidem typu Clintonky "lže, i když to není třeba". Přičemž by tam stačili napsat "získal absolutní většinu" nebo tak nějak, ale to by holt nebylo tak pěkné a nedalo by se tvrdit, že v tom levém sloupečku je to dezinformace. Kdyby byl Drahoš blb se třemi obecnými, prosím, ale on je DrSc a používá svoji vědeckou prestiž v presidentské kampani, takže těžko může někdo věrohodně tvrdit, že mu tenhle "detail" nebyl nápadný. Ale to je nakonec jedno. Podstatné je následující: Drahoš by vlastně byl můj ideální presidentský kandidát, chemický inženýr z akademie/UTZCHT, co dělal hlavně bublané kolony (i já jsem kdysi vytvořil a publikoval model zpětného míchání v bublané koloně), byl v Německu na ústavu, kde jsem působil i já, Němce, co s nimi publikoval, znám velmi dobře osobně a vážím si jich, nakonec i s ním jsem před lety v Německu hodinu debatoval a působil na mě seriózním dojmem, sice vím, že vědecké úspěchy nejsou zárukou, že dotyčný bude dobrým politikem, ale to se předem u nikoho neví, ALE: dal se do party s Pravdou a Láskou, tím spolkem prolhaných pokrytců a podvodníků, co si myslí, že jsou něco lepšího než obyčejní lidé, co chtějí zaplavit Evropu a Čechy agresívními muslimy a zničit všecko, co moji předkové po generace budovali, a tím pádem, tedy u mě, veškerou svou důvěryhodnost prohrál. Tím totiž kope jednoznačně proti mně. Kdo o sobě prohlašuje, že jeho devizou je slušnost, a dává se do spolku s takovýmihle lidmi, buďto není slušný a lže (pokud jsou to lidi podle jeho gusta), nebo je schopen se kvůli korytu spojit s každým. A ta výzva, co se pod ní podepsal a co ji možná inicioval, říká, kdo nechce muslimské hordy, je špatný a duševně nemocný člověk.

Z. Lapil 21.1.2018 11:01

Re: Já bych vám nijak nevyčítal, že jste zaujatý,

Vždyť píšu, že tomu haknutí sám nevěřím :-). Na zkoušce se ho nejspíš na nic nezeptám. Obávám se, že teď v úterý dá přednost televizní debatě se Zemanem.

Možná jsem naivně vstřícný, ale podle mě jste vy "naivně nevstřícný". Seznam "pochybných" serverů je prostě seznam. Nanejvýš seznam serverů, které "chce EU zakázat". Nikde se tam nepíše, že bych je neměl číst. Osobně z nich znám jen Parlamentní listy a beru je stejně jako Psa: na státu nezávislá publicistika, z některých článků čiší vyslovená zaujatost autora.

Ta vítězství a podpory mě taky vzaly přes oči, ale blíž jsem to nezkoumal, protože mám za to, že je to ukázka statistiky, kterou si autor sám zfalšoval. To, že celková mapa je vysloveně zemanovská, je pravda. Že Drahoš má podporu po celé republice je určitě taky pravda (i 1% je podpora). A že Zeman získal většinu (přes 50%) jen v několika málo okresech, to bude nejspíš taky pravda, zvlášť při dostatečně svobodném výkladu pojmu "několik málo").

Ono je to podobně i na billboardech" Proti islámu. Proti Drahošovi" Obě tato sdělení jsou zcela legitimní. Že to emotivně potvrzuje tezi Drahoš = islám, to tam nikdo nepíše a dokázat se to nedá.

Podotýkám, že jsem dostatečně starý na to, abych reflexivně četl mezi řádky a kontroloval, zda není třeba použít přístup "otoč o 180 stupňů a bude to pravda").

Z. Lapil 21.1.2018 10:33

Re: No a nakonec, copak to Drahoše najednou

Myslím, že na to nepřišel "tak najednou". Je to aktivní pán, tak si dovedu představit, že se mu po skončení předsedování v akademii nechtělo "do důchodu". Rozhodně je to dost starý nápad, mám dokonce dojem (dojem!), že nějaké pošťuchování proběhlo už před minulými volbami.

Protože on je to vážně hodně charismatický a reprezentativní člověk "z prezidentského materiálu". Jistě existují důvody, proč ho nevolit, ale "emotivní nedostatečnost" mezi ně nepatří. Fakt je, že televizí toho prolejzá sotva půlka.

F. Houžňák 20.1.2018 22:22

No a nakonec, copak to Drahoše najednou

trklo, že se dal najednou na politiku, a ne nějak polehoučku, ale rovnou chce být presidentem? Na to se ho třeba taky zeptejte, jak na to tak najednou přišel, to by bylo zajímavé. Chápu, že to je dobrý džob, nepotřebuju na něj žádnou kvalifikaci, ale přece jenom ...

F. Houžňák 20.1.2018 22:10

No a pokračování,

tady jsou linky: https://goo.gl/qwaAqr , https://goo.gl/Zgx7Wf . Ještě poznámka - "takovéhle seznamy si stát dělá" - no, ale Drahoš NENÍ stát, zatím je soukromník - i soukromník si samozřejmě může dělat seznamy - je kandidát na presidenta, který o sobě na svém webu hlásá "Slušnost je síla", o sobě říká ".. protože je sám slušný..", to někde píše Plzák, že být slušný, mýt si nohy, čistit si zuby a podobně by mělo být samozřejmé a ne být vyzdvihováno jako ctnost, a kdo tak činí, asi nemá nic jiného. Nehledě na to, že takováhle prohlášení implikují, že ostatní kandidáti a jejich voliči slušní nejsou. To samozřejmě souhlasí i s dikcí Výzvy vědců, implikující, že kdo nechce masy muslimských imigrantů, není slušný a solidní člověk, ale sobecký hnusák. Prostě na mě z toho jeho webu čiší nafoukanost a odsudek každého, kdo není pro něj, jako špatného člověka. A pak ještě si tam pověsil bolševika (to bych ani tak nevyčítal) a prolhaného nenávistného pokrytce (mám osobní zkušenost) Svěráka jako podporovatele. To je ovšem jenom moje věc. A ještě k tomu seznamu - takže stát si je dělá, dobře, takže je to OK, když mi stát nařizuje - prozatím nevynutitelně, ale kde je vůle, najde se i cesta - odkud mám získávat informace? A já mám volit za presidenta člověka, který tohle zakazování a přikazování podporuje a prosazuje? Děkuju, toho jsem si užil za bolševiků dost a proto jsem taky z bolševismu utekl. Tak se nezapomeňte Drahoše na ten seznam zeptat.

F. Houžňák 20.1.2018 21:52

Já bych vám nijak nevyčítal, že jste zaujatý,

když s Drahošem (já vím, že je to nezdvořilé, ale praktické, ostatně on je teď osobnost veřejného života, tak Drahoš jako Zeman nebo Klaus) dvacet nebo kolik let pějete ve sboru, to je přirozené. Že mu seznam někdo na server podsunul, no, tomu snad opravdu nevěříte, že by si toho jeho tým nevšiml, když se o tom extenzívně po internetu psalo? Jinými slovy, je zjevně autentický a stojí si za ním, ostatně se ho zeptejte, ne? Nebo ho na to upozorněte, že mu ho tam někdo podstrčil, ne? Jestli ho sestavoval sám nebo to někde opsal, je vcelku jedno, Ostatně, jak dokládá kdosi screenshotem, převzal ho od pornoherce Jandy, co zastává tyhle Evropské hodnoty, a jak kdosi v diskusi na Psu tvrdí, pochází seznam původně ze Slovenska. To je ovšem jedno (i když to působí poměrně věrohodně), prostě ten seznam na oficiálním webu presidentského kandidáta visí a tím pádem si za ním oficiálně stojí, jako kdyby si ho sestavil sám. A to je u mě denunciantství a bolševické manýry, i kdyby Drahoš uměl dvacet řečí a měl tři Nobelovky a zpíval jako Caruso. To se prostě nedá svítit. Zkuste se ho na příští zkoušce prostě zeptat, proč jako byste tyhle weby neměl číst, za pokus to stojí, ne? Sice třeba ztratíte iluze, ale získáte zkušenost. Taky mě tam zaujalo - když už jsme u toho jeho webu - má tam "Pravdu o dezinformacích" a tam stojí "Fakt: Jiří Drahoš má podporu po celé České republice a Miloš Zeman získal většinu v několika málo okresech." - no, okresy jsem nepočítal (dalo by se někde najít), ale na mapce v Lidovkách vyhrál Zeman VŠECHNY kraje, akorát Praha byla většinově pro Drahoše. Prostá aritmetická úvaha mi říká, že Drahoš lže - a to zcela zbytečně a průhledně - protože to by to všude muselo vypadat tak, že z řekněme 50 okresů v dotyčném kraji vyhrál Zeman řekněme tři, ale to prakticky se 100%, a ve 47 měl Drahoš tenoučkou většinu, takže těch Zemanových 100% je v kraji přebilo. Myslíte, že to tak skutečně bylo? Já to považuju za vysoce nepravděpodobné. Ale můžete si to přepočítat.

Z. Lapil 20.1.2018 21:13

Re: No jo, já chápu, že nevidíte, co radši vidět nechcete,

Stává se, že člověk nevidí. Snažím se to nedělat.

Ad Polsko - dejme tomu.

Ale ohledně toho seznamu mě budete mít definitivně za zaujatého blba. Na www.jiridrahos.cz jsem seznam poctivě hledal, leč nenašel; mám za to, že žádný neexistuje. Nakonec jsem se k němu dobral přes Google a článek v Parlamentních listech, a to z 2.12. Ten vede na odkaz https://www.jiridrahos.cz/v-ceske-republice-stale-roste-pocet-a-vliv-dezinformacnich-webu/. V kombinaci se skutečností, že ostatní odkazy jsou provedeny za pomoci zkrácených nadpisů (například stránka Moji podporovatelé je odkazována pouze slovem "podporovatele") mě to přivedlo k tomu, že slyším růst trávu na téma Haknutá stránka. Ale nevěřím to sám sobě :-).

Co mi přijde důležitější: u seznamu je uváděn zdroj: Česká media, zpráva BIS a ministerstvo vnitra. Jinými slovy - je to odkaz na existující seznam, notabene nejméně dvou oficiálních institucí, nanejvýš jsou to tři seznamy dané dohromady. Neboli to nevidím tak, jako vy, totiž že si Drahoš udělal seznam nepřátel. Do důsledku vzato je to seznam vzniklý za prezidentování jistého Miloše Zemana.

Myslím, že podobné seznamy si stát dělá odjakživa a dělat prostě bude. Otázkou je, jestli to zveřejňovat (a říct tak nepříteli, že o něm vím), otázkou NENÍ, zda cenzurovat (samozřejmě, že ne).

F. Houžňák 20.1.2018 17:41

No jo, já chápu, že nevidíte, co radši vidět nechcete,

tak polopatě, i když nerad - co má co v debatě kandidátů na českého presidenta co dělat rozebírání a kritika - s použitím bruselské terminologie - polské vnitřní politiky, s podtextem "v tom Polsku to je ale špatné, co tam ta polská vláda dělá, chce justici .. a potratovou politiku .. tak, jak to chtějí její voliči, to je třeba odsoudit, v Bruseli to dobře rozpoznali, že je to špatné", nebo ještě kratčeji - co se má co presidentský kandidát montovat, v odsuzujícím tónu - do politiky našeho souseda, která se nás vůbec netýká? A to vás snad trklo, že "štvavé vysílačky" je zkratka pro seznam serverů, které správný Evropan nemá číst, Drahoš ho má na svých stránkách, neříkejte mi, že to teď slyšíte poprvé, to bych si musel myslet něco neuctivého.

Z. Lapil 20.1.2018 16:34

Re: Ten rozhovor máte tuná, a ještě co říkáte

Díky za odkaz. Ukázalo se, že jsem tu debatu viděl. Co jsem neviděl, to bylo jakékoliv napadení Polska a už vůbec ne mimo kontext.

Shrnuji: tématem v tu chvíli bylo "Česko v zahraničí", pan Drahoš pokládal otázku protikandidátovi. V ní konstatoval, že o Polsku se mluví - cituji pečlivě doslova - "o problémech s nezávislostí - možnou nezávislostí justice v Polsku". Následuje otázka na názor Pavla Fišera na přitvrzování "potratové politiky" v Polsku. Pan Fišer reagoval - a to BYLO mimo kontext - na jakýsi Drahošův Facebookový příspěvek o velvyslancích a konstatováním, že u nás je potratová politika velmi liberální. Celkem tedy klasická historka: jeden rozehrál nečekaným směrem a druhý vrátil jiný míček.

O seznamu štvavých vysílaček zase až budu vědět, oč jde, ale zase - není to nějaký posun ve formulaci a výkladu? Nejde o to jestli je www.kremelskyagent.ru (právě jsem si to vymyslel) vysílačka nebo server, ale vážně mi nepřipadá, že by byl Drahoš takový idiot, aby byť jen náznakem vytvářel nějaké seznamy padouchů určených k likvidaci.

Ještě k té osobní znalosti pana Drahoše. Já s ním zpívám ve sboru a kdyby měl Blesk nebo někdo zájem, tak jsem si vyfotil stůl, který jsem spolu s ním přenášel při přípravě zkoušky. Naposledy jsem ho viděl 2. ledna na zkoušce, a tam byl hlavní osobou Dušan Vančura a chystal se program na jeho (Vančurovy) osmdesátiny na 18. února do Lucerny (lístky už jen k stání, a to kdoví jestli). V tramvaji se k sobě budeme radostně hlásit, ale o strategii volební kampaně jsme spolu fakt nehovořili. Při obhajobě jeho důvěryhodnosti vycházím z toho, že je členem toho spolku už přes 40 let (já lehce přes dvacet) a jelikož je členem vysoce váženým, nebude to lhář, podrazák ani gauner. Dokonce si myslím, že je dostatečně nad věcí, aby se nesnížil k vyslovenému lhaní. Že politici mají tendenci s pravdou zacházet velmi volně, to víme oba. A je pravda, že coby šéfakademik trochu zpapalášovatěl.

F. Houžňák 20.1.2018 11:32

Když se na to díváte takhle, to pak ano,

"In the long run, we are all dead", že ano. Vy nemáte děti a vnuky? A chcete, aby žili/y po islámem? A pokud ano, ptal jste se jich, co oni/y na to? Pokud se jim to nebude líbit, řeknete jim potom "co chcete, stejně všichni umřete, tak co"?

F. Houžňák 20.1.2018 11:28

Ten rozhovor máte tuná, a ještě co říkáte

na ty seznamy štvavých vysílaček? Dobrý, co? Holt vědec, má v tom pořádek, musí se začít seznamem těch šupáků, a pak na ně. Na to už bude mít ochotné lidi a on se k tomu bude slušně tvářit, aby bylo nějaké křoví.

Zhruba od 1:26

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/specialy/volba-prezidenta-2018/2359156-zive-posledni-debata-prezidentskych-kandidatu

Z. Lapil 20.1.2018 11:13

Re: A ještě něco, ten nekecající chlap ještě nesedí

Teď je otázka, je-li Zeman v tomto směru lepší. Že by se šprajcoval vůči EU aspoň tím, že nepodepíše aspoň nějaký zákon přicházející z EU (ne že by ho parlament obratem nepřehlasoval), to jsem se fakt nevšiml a cokoliv ostatního jsou řeči. Zemanův přístup "všichni novináři jsou žumpa" taky nic moc a jeho prohlášení, že polovina voličů je podprůměrně inteligentních je sice naprosto pravdivá (sám rád říkám, že polovina lidí, kteří v dětství jedli chleba, je podprůměrně inteligentních), ale patří spíš do fejetonu než do prezidentského rozhovoru.

V některé z našich minulých debat jste se mě ptal na "napadení" Polska. Popravdě k tomu nemám co říct. Příslušný rozhovor jsem neslyšel. Jestli o něj zakopnu, poslechnu si ho, ale o soudnictví obecně a jeho reformě v Polsku (o to jde, předpokládám) toho vím tak málo, že ať Drahoš řekl cokoliv, nebudu se k tomu nejspíš umět vyjádřit. Na prohlášení "Varšava dobrý, Brusel špatný" mě svět nepotřebuje a jak psáno v záhlaví... Aha, už to tu není, tak cituji zpaměti: "Památce německého ovčáka Gordona (1974-1984), který mě přivedl k poznání, že události vesmírné, světové a psí mají z hlediska věčnosti stejný význam".

P. Harabaska 20.1.2018 9:57

Re: Do pr*dele, tak proč Češi zastřelili Heydricha?

V tom Genosse máte pravdu, sorry, ale v diskusi jsem se s použitím tvaru "mně" neztotožnil, jak jsem napsal v reakci na komentář diskutujícího Klase (viz výše): "Já jsem "mně" nepoužil. Koho, co vidím? mne-tebe, mě-tě. "Mně" se pojí s pádem šestým - o mně/o tobě - a třetím - ke mně/k tobě."

P. Smatlak 20.1.2018 0:25

Re: Pravda

Lépe bych to nepopsal Flener.

P. Smatlak 20.1.2018 0:25

Pravda

Lépe bych to nepopsal Plener.

P. Smatlak 20.1.2018 0:23

Re: Hodnocení kandidátů je jasné

Lépwe bych ftro nepopsal P.Flener

P. Smatlak 20.1.2018 0:21

Re: Hodnocení kandidátů je jasné

Lépe bych to nenapsal.Díky.

P. Smatlak 20.1.2018 0:16

Re: Hodnocení kandidátů je jasné

Plně s tebou souhlasím a dávám ti jedničku.Škoda,že takto rozumně a realisticky uvažujících tu moc není.

V. Klepetko 19.1.2018 23:58

Re: Pane Podracký,

Souhlas.

J. Kanioková 19.1.2018 21:15

Re: Ve Švédsku teď uvažují, že v boji proti ozbrojeným

Více než 11 000 Somálců s nejasnou identitou získalo švédské občanství - https://samnytt.se/avslojar-over-11-tusen-somalier-med-oklar-identitet-fick-svenskt-medborgarskap/

Znásilnění v hlavním městě Švédska od roku 1996 až o 400% - https://voiceofeurope.com/2018/01/rape-reports-up-by-400-in-swedens-capital-since-1996/#.WmIsi6jvC_E.twitter

https://twitter.com/Fjordman1.. https://twitter.com/katjanouch

http://www.friatider.se/... https://twitter.com/PeterSweden7 ..

https://samnytt.se/... https://twitter.com/ingridcarlqvist

M. Prokop 19.1.2018 21:08

Re: Ve Švédsku teď uvažují, že v boji proti ozbrojeným

Ve Švédsku nejen socani, ale i zelenáči.

O. Zuckerová 19.1.2018 20:56

Re: Do pr*dele, tak proč Češi zastřelili Heydricha?

Paní Netzer nemusím, ale zde se mýlíte. Má to správně. "Mne" a "mě" je možno užít všude, kde by byl v akusativu správný tvar "tě" a "tebe". Tedy v tomto směru si zopakujte češtinu spíše Vy. A němčinu taky. Genossen se píše s jedním n.

M. Mikulec 19.1.2018 20:45

Re: To, že se třicetiletí připrchlíci v Německu vydávají

Je to hrozné. Spolužačka pracuje na imigračním v Berlíně. Kde jsou ty časy, kdy si stěžovala, že se do Německa hrne organizovaný zločin z Balkánu. A tohle musí vydržet do věku 66 let, na počet dětí se samozřejmě nehraje (má tři).

J. Kanioková 19.1.2018 20:40

:)))))))))))))

F. Houžňák 19.1.2018 20:39

To, že se třicetiletí připrchlíci v Německu vydávají

za šestnáctileté a Němci jim to věří, je tady v Německu běžné. Taky už několik takových "dětí" zavraždilo německé ženy či děti, zpravidla nožem. Pokrokové síly se ovšem zuby nehty brání, aby se stáří "dětských" připrchlíků lékařsky zjišťovalo, protože jsou všichni chudáčci traumatisovaní. Tak, že u sebe neustále nosí nože.

J. Kanioková 19.1.2018 20:36

Re: Ve Švédsku teď uvažují, že v boji proti ozbrojeným

Počet granátových útoků ve Švédsku - https://twitter.com/PrisonPlanet/status/950004828247339008

EU máme problém! - https://twitter.com/ohboywhatashot/status/950853659428114432

Švýcarsko: "Milí migranti, pracujte nebo odejděte!" - http://www.breitbart.com/london/2018/01/10/switzerland-rejects-citizenship-bids-residents-welfare/

Krize migrantů: 77 procent Belgičanů, kteří už nemají pocit domova- http://www.breitbart.com/london/2018/01/18/majority-belgians-no-longer-feel-home/

M. Klas 19.1.2018 20:35

Re: Do pr*dele, tak proč Češi zastřelili Heydricha?

"Mě zde vám podobná hovada už nařkla z mnoha věcí," je třetí pád? Kam jste chodil do školy? Na ruské weby?

M. Mikulec 19.1.2018 20:33

Re: Ve Švédsku teď uvažují, že v boji proti ozbrojeným

Paní Kateřina Janouchová popisuje, co se ve Švédsku děje. Ilegálové se vydávají za "děti", aby měli zvláštní zacházení. Ovšem na podzim letošního roku budou mít Švédové volby a doufejme, že socani propadnou jako všude po Evropě.