16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Dilema před druhým kolem

Naše společnost je silně polarizovaná a je zajímavé, že stejně polarizovaní jsou i křesťané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 17.1.2018 10:22

Re: Dobrá úvaha, ale neúplná

Kupodivu jsem to četl. Zaškrtávám si políčko "Zasílat emailem přímé reakce na Váš příspěvek" :-).

Vlastně souhlas. Jedině že jako čtenář klasiků věřím, že "nelze lhát pořád všem". A jako správný scifista to dokládám Huxleyho Krásným novým světem.

Nakonec i ta totalizující EU je v konfliktu s islámským kusem světa, a jak mám proti muslimům leccos, tak z "destrukce přirozených vztahů mezi mužem a ženou a vlastně deinstalací všech hodnot, zvyků a morálky, vzešlých ze (jejich) společné historie a kulturních tradic" bych je fakt nepodezíral."

Jak se zdá, tak jejich verzi přirozenosti sdílejí i některá evropská děvčata.

Z. Lapil 17.1.2018 9:03

Re: Úvaha pana Drápala

Samozřejmě nikolivěk :-). Nezbyde než sousedy přesvědčit nebo utéct. Utéct doslova, protože czexit - mám-li pokračovat v analogii - není útěk, ale vyvázání se ze společenství vlastníků a koupě bytu do osobního vlastnictví. Papírově jste mnohem suverénnější (svobodnější, chcete-li), ale fakticky se nic moc nemění.

J. Svoboda 17.1.2018 6:29

Re: Tak si sobecky žijte na úkor potomků!

Zeman je známý odpůrce potratů :o)

J. Svoboda 17.1.2018 6:26

Re: Jestli je pravda,

"proti sankcím a Putinovi" - lezou z vás kraviny a to měl být prozemanovský argument :o)

Pěkný den.

J. Svoboda 17.1.2018 6:23

Re: Jestli je pravda,

Jste rád, že jste volil blbě? To je vaše schýza nebo lhaní?

Pěkný den.

J. Svoboda 17.1.2018 6:21

Re: Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

FakeNews - komunismus se přestěhoval do EU.

J. Svoboda 17.1.2018 6:17

Re: Drahoš v Jablunkově...

Jestli jste byl někdy na hokeji, tak vám bude jasné, že se tam píská na všechno a na každého a nejen za zamávání z velkoplošné obrazovky :o)

Rozhodně z toho nevyvodíte politické souvislosti.

Pěkný den.

J. Poláček 17.1.2018 0:08

Re: Úvaha pana Drápala

A je opravdu lepším řešením než protipožární dveře být solidární se sousedy a taky si domů přilít trochu toho oleje ? Což se mi zdá, že preferujete vy. Mýlím-li se, budu rád :).

L. Vrána 16.1.2018 23:44

Re: Jestli je pravda,

Dobrý postřeh.

V. Braun 16.1.2018 22:46

Re: Jestli je pravda,

Místo "jestli je pravda" jste si to mohl zjistit. Drahoš měl deset dioptrií a celý život brýle nosil. Nyní po operaci očí má cca 1 dioptrii.

R. Morava 16.1.2018 22:46

Re: Jestli je pravda,

Nikdo není absolutně nezávislý na přírodě a okolí. Ale pokud se ptáte, jestli je Zeman svůj tak rozhodně ano. A rozhodně to neznamená že má vždy dobré názory. Mohl by se stát miláčkem tisku a eurošpiček, ale viditelně to nedělá.

To že je v dnešní Evropě proti sankcím a Putinovi a pro Izrael znamená silnou nezávislost to i kdyby ho rusové sponzorovali.

A to tvrdím i přesto, že protiruské sankce částečně podporuji.

C. Horák 16.1.2018 22:42

Re: Nehorázná lež

Podle mne na fanatika nevypadá. Ti se aspoň v naivní víře, že jejich fantasmagorie jsou obhajitelné, snaží argumentovat a vypaří se zpravidla až ve chvíli, když vidí, že jsou v pr...i.

Tenhle se ale obhajovat ty svoje chlísty ani nepokouší, jakoby věděl, že jsou to naprosté hovadiny a lži a jen mu šlo o to, aby splnil normu.

R. Morava 16.1.2018 22:36

Re: Jestli je pravda,

Máte samozřejmě pravdu. Přiznám se, že jsem minule volil Schwanzenberga a jsem rád že nakonec nevyhrál. I to je demokracie.

R. Morava 16.1.2018 22:32

Re: Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

Rusofobie? Nějak jste mi pořád nevysvětlil, co je atraktivnější na Islámu proti Ruskému imperialismu. Že se komunismus z Ruska přestěhoval do EU přece víte. A ještě mi řekněte kolik století Maďarsko okupovali Rusové a kolik muslimové? Pokud bych si měl vybrat mezi pravoslavím a islámem, nepřemýšlím ani vteřinu. A to jsou pravoslavní Rusové velcí dogmatici.

Je možné že Zeman chtě či nechtě napomáhá ruskému kapitálu u nás (i čínskému, ale tomu nadbíhají všichni). Pořád jste mi ale nevysvětlil katastrofický scénář takového jednání, tím spíš že Lenin v Rusku zemřel ale jeho reinkarnace se objevila v "Bruselu".

J. Mrázek 16.1.2018 22:00

Drahoš v Jablunkově...

Jiří Drahoš začal objíždět republiku před druhým kolem prezidentské volby. Nejprve zavítal na sever Moravy, kde navštívil rodný Jablunkov. Na radnici se tady setkal s obyvateli města, se kterými strávil asi dvacet minut. Poté odjel na utkání hokejové Ligy mistrů do Třince. Fanoušci ho tam ale z velké části vypískali.

Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/prezidentske-volby-volba-prezidenta-jiri-drahos-kandidat-na-prezidenta-jablunkov-gja-/ostrava-zpravy.aspx?c=A180116_175527_ostrava-zpravy_sme

M. Prokop 16.1.2018 21:24

Re: Drahoše si Babiš omotá kolem prstu

Já nejradši chleba s husím sádlem a játry. Posolený, s cibulkou.

Ale chápu, že Bureš a podobní si mohou mazat jinak.

M. Prokop 16.1.2018 21:23

Re: Nehorázná lež

Buďto tomu věří, nebo věřit musí.

M. Prokop 16.1.2018 21:21

Re: Jestli je pravda,

A vy věříte, že Zeman si "velí sám"?

M. Prokop 16.1.2018 21:20

Re: Jestli je pravda,

No jo, ale zatím ještě se dá na tom výsledku pracovat. Hoaxy a tak různě, Zeman et consortes mají dost praxi.

M. Prokop 16.1.2018 21:18

Re: Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

A co sprostý vlastizrádce Rusákům a Číňanům?

J. Anděl 16.1.2018 20:13

Re: Jestli je pravda,

Vážení přátelé, je to výsledek demokratické volby. Vyhraje-li druhé kolo Zeman, bude to výsledek demokratické volby. Vyhraje-li Drahoš, taktéž. Tak to v našem státě chodí.

Š. Hašek 16.1.2018 18:49

Re: Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

Asi tak. Souhlas, pane Fleizsnere.

Jen malá připomínka. Vám připadá náš president sprostší než ta uhlazeňočká pražská kavárna? Mně tedy ne.

Drahoš je tak nějak jen kadet Biegler, distinkce chudé. Jo, brejle!!

C. Horák 16.1.2018 18:48

Re: Nehorázná lež

Vytapetováno, pane Rudolfe, vytapetováno. Jak se správně nazývá Váš koníček, můžete zjistit třeba na wikipedii: "Zaplňování diskuse nesmyslným obsahem se nazývá tapetování."

C. Horák 16.1.2018 18:37

Re: Dobrá úvaha, ale neúplná

Všiml jsem si Vaší reakce až teď a moji opožděnou odpověď už nejspíš nikdo číst nebude, ale přesto aspoň stručně:

Pokud jsem to nevysvětlil dost srozumitelně, tak to zkusím ještě jednou: zcela chápu, že obě varianty, tedy orientace na Západ i na východ (Čína, Rusko), vedou k omezení demokracie a svobody, na jakou jsme zvyklí. Jakákoliv totalita je velmi, velmi špatná, ale vždy je alespoň nějaká naděje, že někdy v budoucnu skončí, nebo že krutovláda bude mít své limity, nastavené konkurencí svobodných společenství. (Koneckonců, komunisty jsme také přežili, že.) To ovšem neplatí pro totalitu globální (důvody doufám nemusím opakovat), a k té směřuje - cíleně, plánovitě a mílovými kroky - Západ s jeho neomarxistickou revolucí. Rusko ani Čína na to nemají a o nic takového neusilují. Ale i kdyby - jejich způsob totality by byl procházkou růžovým sadem ve srovnání s totalitou, která stojí krom potlačení svobody slova a kriminalisace oposice (což dělají všechny totality a platilo by i pro Ruskou nebo Čínskou) na rozbití rodiny, destrukci přirozených vztahů mezi mužem a ženou a vlastně deinstalací všech hodnot, zvyků a morálky, vzešlých ze společné historie a kulturních tradic. Hodnot, za které položilo život nemálo našich předků. To vše jsou dostatečně pádné důvody pro volbu čehokoli a kohokoli, kdo může pomoci jako brzda, byť infinitesimálního významu, na cestě do tohoto pekla a odmítnutí čehokoli a kohokoli, kdo tu cestu urychluje. Dokonce i za předpokladu, že by to znamenalo jít vstříc totalitě východu, jakkoli tuto hrozbu nepovažuji za aktuální.

Fakt technického vzdělání je samozřejmě positivem, určitě dává větší naději na schopnost logického uvažování či kritického myšlení, než u absolventa genderových studií nebo sociální antropologie. Žel, v daném kontextu plus téměř bezvýznamné.

P. Rudolf 16.1.2018 18:16

Re: Nehorázná lež

Myslím, že jste se docela přesně trefila. Tady je, i na poměry v NP, mimořádně silně vymalováno.

Š. Minařík 16.1.2018 17:31

Re: Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

Ano, Drahoš se bude držet v mantinelech. Je to člověk s pevným názorem v otázce islamizace Evropy.

Jenže pro nás jaksi naruby.

R. Morava 16.1.2018 17:26

Re: Jestli je pravda,

Ano, Hynek si zasloužil víc. Duel Zeman Hynek by mi smysl dával. Je to jeden z mála Zemanových protikandidátů, zbytek je kompars, pan Drahoš to co píšete.

J. Fleiszner 16.1.2018 17:22

Sprostý vlastenec nebo distingovaný vlastizrádce?

Drahoš se bude držet v mantinelech. V mantinelech, které mu postaví EU (Německo, Francie). Velice slušně nás povede do EU muslimského pekla. Já mám radši sprostého vlastence než distingovaného vlastizrádce.

R. Morava 16.1.2018 17:22

Re: Jestli je pravda,

Napsal jste to krásně. Souhlas, v případě Drahoše je podstatný nazor loutkaře.

C. Horák 16.1.2018 17:12

Re: na tenhlečlánek lze odpovědět jiným článkem

:-))