19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Klatba

Praha počátkem 15. století. Toto středoevropské město, hrdé na svou univerzitu, první severně od Labe, za Karla IV. prakticky hlavní město Římské říše národa německého, bylo postiženo papežskou klatbou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.1.2018 21:11

Trefně přirovnáno

akorát že tuzemci v průběhu staletí pozbyli husitského ducha a křížovým výpravám se nebrání.

A ne-li tuzemci, pak jejich politická reprezentace toho ducha pozbyla určitě.

I. Mertl 14.1.2018 15:56

Chudák

J. Václavíková 14.1.2018 21:44

Re: Chudák

Ano.

A. Nový 14.1.2018 13:40

K buzole mapu

Autor: J. Hejna Datum: 13.1.2018 11:24 Madam, pořiďte si mapu.

Sever je nahoře, východ vpravo.

Autor: S. Netzer Datum: 13.1.2018 11:51

A vy si raději pořiďte buzolu, hlupáku, který se neúspěšně pokoušíte o ironii.

Pí.Sybille net zero, doporučuji k té buzole vzít mapu (sever je opravdu nahoře, jak poznamenává p.Hejna) a zjistíte, že Praha je od Labe z Německa na JV (jihovýchod), nikoliv na východ. :-))

I. Koreň 14.1.2018 9:18

Proč nám zase lžou?

Tentokrát Gefira.org: "O několik desetiletí později, v současnosti, jsou lidé ve východní Evropě (už zase východní Evropa!) jiného mínění na přijímání migrantů, než jejich západní partneři. A tak jako ve středověku, uvalil dnes na ně Brusel ( vyslovuj Paříž a Berlín), současný Řím, moderní klatbu: jsou označeni za kacířě, promiňte přeřeknutí, za xenofoby, kteří musí být exemlárně potrestáni. Nátlak byl tedy nasazen na vlády ve Varšavě, Praze a Budapešti – ty nesmí ani snít o odporu."

Sice to není jediný propagandistický vrchol tohoto článku, ale nejsnáz uchopitelný. Autor zde sugeruje čtenářům, že Brusel (=Paříž+Berlín) chce trestat Východoevropany za odlišný názor na přijímání migrantů. Ve skutečnosti lidí, odmítajících přijímání migrantů (nejen uprchlíků), spousta i v Německu a Francii, a i když jsou označováni za xenofoby, nikdo je za to netrestá. Nikdo pro ně nepřipravuje trest ani u nás, za názor není možné trestat ani třeba nacisty, svoboda přesvědčení je zaručena ústavou.

Nátlak vyvíjený na ČR, Maďarsko a Polsko kvůli nepřijímání uprchlíků není tedy kvůli názoru, ale kvůli veřejně deklarovanému bojkotu rozhodnutí Rady ministrů (vnitra) členských zemí EU (https://cs.wikipedia.org/wiki/Uprchlick%C3%A9_kv%C3%B3ty). ČR, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko hlasovaly proti, pro byli všichni ostatní kromě Finska -- velká "kvalifikovaná" většina EU, a to nejen západních zemí. Takže problémem není odlišný názor, ale nedodržování pravidel, to je podstatný rozdíl.

Nevím, kdo je Gefira.org, ale vzhledem k tomu, že se snaží Čechy přesvědčit o tom, že je správné nedodržovat pravidla EU, moc jim nevěřím.

P. Rudolf 14.1.2018 10:10

Re: Proč nám zase lžou?

Gefira.org (články nepodepsané) jsou obyčejní ruští šmejdi:

https://gefira.org/en/2017/12/18/vladimir-putins-international-press-conference/

S. Netzer 14.1.2018 10:44

Re: Proč nám zase lžou?

1url.cz/9tX9Q - "I stand with Russia".

A Zinga je proruský šmejd.

P. Rudolf 14.1.2018 12:27

Re: Proč nám zase lžou?

O tom snad nikdo trochu soudný nepochybuje. Pár se jich tady během příštích dvou týdnů ještě odkope.

J. Jurax 14.1.2018 21:17

Re: Proč nám zase lžou?

Nesporně.

Neboť s jeho názory nesouhlasíte, takže jím být prostě musí.

Nicméně i podle Vás proruský šmejd může mít pravdu, kterou Vy jako eurošmejd nejste ustrojena pochopit.

A. Nový 14.1.2018 13:28

Re: Proč nám zase lžou?

V době kdy se do Evropy valily masy běženců, bylo evropské právo v té době již v troskách. To pochopitelně představitelé EK Německa a další nikdy nepřiznají, ale dublinský a schengenský systém byly již v té době v troskách a dodnes ještě řádně nefungují.

Ke zničení evropského práva práva přispěly i Evropské soudy ve Štrasburku a Lucembugu. Pokud soudci vyhošťování běženců do zemí, odkud přišli, zamítnou s odůvodněním, že tam nejsou důstojné, je sice legitimní. Podle mě ale tento argument neobstojí.

Jestli selže evropské právo, má se namísto něj uplatnit právo národní.

Byli jsme svědky situace, že když se otevřely hranice a do země proudily masy lidí, tak nikdo nic nedělal.

Právní podmínky pro hraniční režim byly zcela suspendovány a došlo k nekontrolovanému přílivu lidí, o jejichž počtu z počátku nebyly žádné představy, kolik jich je.

A. Nový 14.1.2018 13:28

Re: Proč nám zase lžou?

Na celé věci je pozoruhodné,že se ani zpětně nikdo nesnažil vytvořit pro otevření hranic právní základ.

Debata ve Spolkovém sněmu o tom proběhla, ale tím to skončilo. Nebylo přijato žádné usnesení, nato nějaký nový zákon. Prostě byla vytvořena nová skutečnost bez právního základu, kdy do země přišlo sta tisíce lidí z cizích kultur, čímž se dlouhodobě změní i celkové obyvatelstvo státu.

Naopak, pokládat legitimní otázku, jak řešit problémy, které se zákonitě musely objevit, bylo považováno za nemístné a nelidské.

Vše se změnilo, když se najednou objevily problémy, jimž se chtěli všichni vyhnout. Mám na mysli to rozsáhlé sexuální obtěžování a znásilňování žen během silvestrovské noci v Kolíně nad Rýnem a jinde.

V zásadě jsme se stali svědky toho, že máme strach z odporných záběrů, těšíme se naopak z těch pozitivních a to pak získává navrch nad zákony. V opojení z vítací kultury, jež mimochodem hodně byla přiživována i sdělovacími prostředky, a to včetně těch konzervativních.

I. Koreň 14.1.2018 17:24

Re: Proč nám zase lžou?

"Otevřením hranic" máte určitě na mysli umožnění příjezdu uprchlíků v září 2015. Rozhodnutí o něm bylo v kompetenci vlády a pokud vím, ani poslední právní posudek Bundestagu to nezpochybňuje (https://www.bundestag.de/blob/514854/0bdb98e0e61680672e965faad3498e93/wd-3-109-17-pdf-data.pdf). Podle posudku ani Dublinská smlouva, ani německé právo nevylučují iniciativní převzetí azylového řízení Německem. Jak jistě víte, vytvořit dodatečně zákony legalizující nějaké rozhodnutí není možné, proto také žádné nevznikly.

Právní posudek a následné debaty se týkaly toho, zda bylo toto rozhodnutí natolik závažné, aby vláda potřebovala souhlas parlamentu. Řekl bych, že kdyby si tehdy vláda nechala své rozhodnutí parlamentem posvětit, bez problémů by souhlas dostala a dnes by bylo jasněji.

M. Prokop 14.1.2018 15:36

Re: Proč nám zase lžou?

Zajímavé na tom je, že nedodržování pravidel u nás vadí, u velkých států nevadí.

J. Jurax 14.1.2018 21:14

Re: Proč nám zase lžou?

To je zcela běžné - co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi a všichni soudruzi jsou si rovni, avšak někteří jsou si rovnější. A taky - větší pes jebe.

Bylo, jest a bude.

V. Student 14.1.2018 7:26

Husitská doba? Fuj!

Z článku by měl jeden dojem, že my Češi jsme byli tenkrát hrdinové. Za mě, pane Zingo, tedy opravdu nemluvíte, já s takovouto podobou "češství" nechci mít nic společného. Touha "být jiní" se obzvláště u Jana Žižky objevila v podobě zlodějských výpadů proti zahraničním zemím, kde zejména v Německu na ně dodnes vzpomínají. Ještě tam mají vypálené kláštery. "Husita na Baltu" se jeden z důkazů toho řádění jmenuje. Jste v popisu těch dob až nevhodně skromný. Jen Čechům připomeňte husitský vynález upalování v sudu. Taková úsporná věc to byla, přípravy minimální, a co se "nepřátelé viery pravé" natrápili než umřeli!

Hus, mimochodem katolický kněz, aby to náhodou někomu neuniklo, by možná to husitské řádění odsoudil, stejně jako později Luther "řádění zločinných tlup".

J. Dvořák 14.1.2018 15:14

Re: Husitská doba? Fuj!

Obě strany se chovaly stejně. Do střetů se promítla nová vojenská strategie, která přinesla husitům výhodu, posléze v zahraničí pověst neporazitelných. To, že lid plenil statky katolické církve mělo původ v hromadění majetku katolickou církví, ožebračování nejchudších a zneužívání víry k ovládání lidu (ekonomicko-mocenská povaha církve v Evropě).

J. Jurax 14.1.2018 21:29

Re: Husitská doba? Fuj!

No, jak myslíte.

Nenechali si husité od všelikých křižáků srát na hlavu a přenášeli válku na jejich území. To je způsob válčení užívaný dodnes.

Křižácké výpravy byly také zlodějské výpady, ovšem ideologicky podšprajcované ušlechtilou myšlenkou návratu neposlušných do lůna církve svaté. Husité to taky měli ideologicky podchyceno šířením víry pravé, tedy podobojí. A jak urození křižáci pod fanglemi s křížem, tak i boží bojovníci pod praporci s kalichem šli do války též výhradně kvůli kořisti - ono tažení se kromě šíření víry muselo taky ekonomicky rentovat a ani prostý cepník či pikenýr zadarmo nebojuje.

A ideologické spory, za nimiž je vždy přesun majetku do těch správných rukou, se zbraněmi řešily, řeší a řešiti budou, když ti druzí se nechtějí nechat po dobrém. Válka je pokračováním politiky jinými prostředky a naopak.

J. Pospíšil 14.1.2018 5:00

A ještě jedna maličkost.

Název Svatá říše římská německého národa se začal používat až v dalším století po tom, co Karel IV založil Univerzitu v Praze "severně" od Labe. Za jeho doby to byla Svatá říše římská.

M. Prokop 14.1.2018 15:38

Re: A ještě jedna maličkost.

Jo, německý národ je poněkud pozdější konstrukce.

C. Horák 13.1.2018 23:58

Rád bych poděkoval

místním intelektuálům za to, jak přesně dokázali vystihnout manipulativní a lživou podstatu článku. "Praha není na sever od Labe!!!" Nebýt Vás, málem bych tu propagandu zbaštil i s navijákem. Ještě jednou děkuji.

M. Prokop 13.1.2018 22:05

:-P

"Kacíři, to znamená xenofobové, se musí podřídit dogmatu, aby byli zachráněni pro liberální, globalistický ráj."

Byl bych velice rád zachráněn pro liberální i globalistický ráj.

Bohužel, to, co k nám z Brusele leze, není liberalismus, ale socialismus.

C. Horák 13.1.2018 23:32

Re: :-P

Vaše reakce krásně ilustruje geniální nadčasovost Orwellova díla (1984). Disputace s autorem zjevně bude postrádat hlavu a patu, dokud si nevyjasníte, máte-li na mysli pravý a původní význam pojmu "liberální" nebo ten newspeakový. Tím Vám ani autorovi nic nevyčítám, jen podotýkám, že čím víc takových zpotvořených významů (a že jich už je), tím těžší pro lidi bude se domluvit. Ale o to vlastně jde... Jedinou možnou obranou je na tuto svinskou marxistickou hru nepřistoupit a uchovávat řeč našich otců.

Dalším typickým příkladem je výraz "potřebný", který po staletí znamenal "ten, kterého potřebujeme", případně "to, co potřebujeme" (Lékařský nález potřebný pro jednání okresní posudkové komise podává zásadně lékař, který posuzovaného léčil. Jde-li o nemoc z povolání, podává tento nález lékař oddělení nemocí z povolání příslušného ústavu národního zdraví (kliniky).

M. Prokop 14.1.2018 0:25

Re: :-P

Já to tu i onde píšu už dlouho, že socani slovo či pojem "liberální" ukradli.

I. Koreň 14.1.2018 8:34

Re: :-P

Buďme féroví, marxisté nebyli jedými mistry propagandy. Manipulací jazyka pro manipulaci myšlením využívali rádi a hojně i nacisté, viz Klempererovo LTI (Lingua tertii imperii) nebo jeho deníky. Opravdu dobré čtení. Zdá se, že se Orwell a Klemperer neznali, ale jejich zjištění jsou velice podobná.

Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím, jasná řeč je nejlepším nástrojem přesného myšlení, a předpokladem jakékoli smysluplné diskuse.

P. Aron 13.1.2018 13:08

Pravda

v článku jsou nějaké chybky, ale to nic nemění na tom, jak autor poukazuje na historické paralely. Ty samozřejmě také nikdy nejsou přesné, ale jako ilustrace velmi výstižné.

M. Krátký 13.1.2018 13:50

Re: Pravda

asi nebude zeměpis silnou stránkou autora nebo překladatele - ale to není podstatné - pro mě s tuto chvíli platí, že zítra ráno jedu se klouzat z kopců - viz zde : https://sunnyvalley.panomax.com/ . Hezký den přátelé

P. Aron 13.1.2018 14:33

Re: Pravda

Tak to já jen na procházku u nás v Jizerkách, za chvilku vyrazím. Sníh ještě je, ale nic moc. Za to od úterka má chumelit v jednom kuse :-)

P. Aron 13.1.2018 12:53

Hezky napsáno

Používám často podobné paralely, jako jsou uvedené v článku.

F. Navrátil 13.1.2018 12:51

Prý Praha!

Praha prý rebelovala. Tak to jsem se upřímně zasmál. Praha se z interdiktu podělal a Hus musel na venkov a tam teprve začala rebelie proti Římu. V roce 1968 sice Praha trochu pšoukla, ale zanedlouho se zde sepisovaly anticharty a bouřlivě slavily první máje. Dnes je Praha skanzen eurohujerství, ale mimo Prahu si lidé zachovali zdravé myšlení a nehodlají se pořizovat Bruselkým a europražským hovadinám. Proto také pražáci zoufale brání naplnění ústavy o všeobecné referendum.

O. Zuckerová 13.1.2018 15:48

Re: Prý Praha!

Milý Nav8tile 12:51, odkud že jste pošel Vy? Abychom si vyhledali na wikipedii dějiny Vašeho rodištěte, zjistili, kdy si pšouklo, kdy se podělalo, kdy něco ještě horšího, - a oplatili Vám Vaše sprosťáctví vůči Pražanům? (Poznámka: Nejsem rodilá Pražačka.) Jinak Vám závidím Vaši jasnozřivost, s kterou dokážete lokalizovat původ veškerého zla do jednoho ohniska - vůbec nepochybuji o tom, že kdybyste měl ty možnosti jako Kim, hned byste Prahu vymazal z mapy - a Evropa by měla po problémech!