20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

POLITIKA: Ne, skutečně ne!

Nedávno jsme si nepřímo zvolili předsedu vlády. Za pár dní budeme přímo volit presidenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 10.1.2018 11:39

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Spoléháme se na NATO, otázkou je, zdali oprávněně. My se Ruska bojíme, Německo, zdá se, má jiný názor. A co si budeme povídat, Německo je zase hegemonem v "našem životním prostoru".-

M. Prokop 10.1.2018 12:06

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Ono nic jiného než NATO na spoléhání není. Já se Ruska nebojím (Německa také ne), jen bych rád, abychom neztráceli nutnou opatrnost a reálně vyhodnocovali, co ten který stát či nadstát dělá, v případě potřeby učinili protiopatření.

J. Kombercová 10.1.2018 12:08

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

V tomto nejsem s Vámi ve sporu, vidím to stejně. Stejné zkušenosti na bázi podobného náhledu.

R. Morava 10.1.2018 19:39

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Neříkám že je ruský medvěd neškodný, ale mohl by jste konkretizovat jak nám může uškodit? Protože

= v současné době je v EU odhadem 5 ale spíš 10 procent Muslimů. Jak se loni psalo na psovi, mladých mužů mezi 15 a 35 lety je to procento větší. V Německu je zakázáno na internetu zveřejňovat jakoukoliv kritiku přistěhovalectví. EU nehodlá bránit naše hranice. Islám je jako zatím menšina chráněný víc než jakékoliv jiné proudy. Protože porodnost migrantů (nepřímá úměra k zaměstnanosti) je větší než Evropanů odhaduje se v některých zemích Francie, Německo Švédsko, že bude v roce 2050 30% Muslimů. Ti jsou velmi zpátečničtí a je v nich velké procentuální zastoupení teroristů. Arabové mají peníze z ropy a vlastní kromě Teplic i firmy jako třeba VW kde mají nad 10%.

- Zbytek jako Volvo, Kuka atd. mají Číňané. Jsou pracovití a přelidnění. Mají sice dědictví konfuncionalismu, budhismu, ale i komunismu. Nehrozí od nich kulturní výměna Evropy ale koupení a ekonomická podřízenost Evropy určitě. Tady ale může něco dělat jen celá EU. Pokud jim Macron a ostatní lezou do zadku, musíme dělat totéž protože naši lidi jejich levné výrobky kupují. Řešením není zrušit Zemana, ale bojkot čínského zboží občany a zákaz výprodeje naší země cizincům...

-Rusko bude vrtat do poolitiky ale co dál....

P. Zinga 10.1.2018 14:12

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Kdo to je "my", paní Kombercová? Já se Ruska nebojím, a ani Číny. Nebojím se ani Němců, dokonce ani muslimů. Ty poslední ale tady ve větším množství nemusím.

S. Donát 10.1.2018 14:22

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Bát se není třeba, zachovávat opatrnost a ostražitost je naopak třeba velmi.

J. Kanioková 10.1.2018 15:21

Přesně !

J. Kombercová 10.1.2018 16:02

Re: Nehodlám se dopustit té chyby

Ano, to byla má myšlena, z průběhu vlákna patrná.

B. Rameš 10.1.2018 10:38

Snad jen epigram S. J. Leca

"Historie nás učí, jak ji falšovat".

R. Szewczyk 10.1.2018 10:38

hm tak napůl

pane Vlku,

1.kvituji s překvapením, že pojem krák definujete jako hodnost, nikolivěk coby idioti jako titul, ovšem král z principu nemůže být český král, páč král nepatří čechům anobrž je to naopak, takže jest králem něčeho, tedy král v čechách, král , a ano není to uplně jasné, ale příklad, královna anglie je kanadskou královnou austrálie, chápete, že to zní idiotsky, nicméně výraz český král je to samé, a k tomu český král, tedy puvodem čech, nebyl nikdy králem v čechách, bo i ten Jirka, později z poděbrad byl Moravákem, kdyby nějakej existoval, tak správně by bylo z logiky český král čech, ovšem to má další konotaci, a to tu , že nobilitas neuvádí národnost, nemá vlastně národnost, ešče další příklad k hodnostem, český poručík ,třeba Lukáš, nesloužil v české armádě, jak by na první pohled se zdálo , ale v armádě R-U,

2. druhak , dvojjediný Václav a Boleslav, možná bratři, asi bratranci, nevylučujíc ani to, že to mohla být jedna osoba, nezaložili žádnou českou státnost, anobrž řekněme přemyslovské državy,jakýsi zárodek české státnosti můžeme považovat zvolení krasavce Jana za krále v čechách,zdůraznuji slovo zvolení,

3. k Velké Moravě, Římané označovali neznámá uzemí jako ,,Tam žiji lvi,, Byzantinci pro to mněli jiné výrazivo, Velké xy, Velká Morava, Velké Bulharsko atd

P. Vaňura 10.1.2018 10:55

Milý pane, tady se dostáváte na pole jak jazykovědné,

tak POLITICKÉ. Jazykovědně jde o to, jak co psát a překládat, politicky král Francie a král/císař Francouzů znamenalo odlišné pojmy (to druhé mělo jisté spojení s konstituční monarchií, např. Leopold I se vždy označoval za krále Belgičanů).

Že by ale byzantský císař poslal věrozvěsty někam, "kde jsou lvi" je opravdu úsměvné. Ono to totiž ve skutečnosti znamenalo SPOJENECTVÍ s KRÁLEM Velké Moravy Rastislavem. On totiž ten Rastislav a Svatopluk byli pro cizinu "králové," kníže se jim říká u nás. "Kněz" byl původně titul náčelníka kmene.

R. Szewczyk 10.1.2018 11:30

Re: Milý pane, tady se dostáváte na pole jak jazykovědné,

tak nějak nejsme vepři,ale.

stejně tak pojem prezident znamená velmi odlišně v USA v součastnosti a v Indonesii, jinak , pokud kníže velí armádě, tak král armádám, císař velí králům, král a kníže v 10.stl je něco zcela jiného než král v 17.stol, o dnešku ani nemluvě, ovšem konstituční monarchie je vynález k smíchu, páč přeloženo je to mnohovláda jednovládce, konstituční vládce je lepší pojem, není rovnítka mezi monarchou a vládcem, obdobně není rovnítka mezi republikou a státem, podobně naprosto idiotsky byla nazvána Německá demokratická republka, nebyla ani německou ani demokratickou ani republikou,,,,,věrchuška používá zmatení pojmů k důkladnějšímu ovládnutí plebsu, příklad, v české republice máme demokracii, co by jste ešče chtěli víc, ? ha ha ha , ovšem nejsme ani republikou ani demokracii, a že by česko patřilo čechům, si tak nejsem docela jistej, ale Havel říkal že jsme demokratickou republikou, tak je to pravda, no ni?

R. Szewczyk 10.1.2018 11:45

vysvětlivka

plebs,,,,sice zdánlivě svobodné obyvatelstvo, dokonce může volit, avšak nemůže být zvoleno,,,,plebsu trvalo cca 500 let, fakticky od založení Říma do asi 50. p.n.l. kdy dosáhlo vyrovnání s patricii, ale to už jim bylo k ničemu, na obzoru bylo císařství, ,,,obdobně nyní, za tzv socialismus dosáhl plebs vyrovnání, na obzoru nyní jest co?

R. Morava 10.1.2018 19:45

Re: vysvětlivka

K začátku Vašeho vlákna

https://cs.wikipedia.org/wiki/Zlat%C3%A1_bula_sicilsk%C3%A1

Aneb máte to vycucané z prstu

D. Stirský 10.1.2018 13:00

Re: hm tak napůl

Také to máte pomotané. Stejně jako Vlk. Výraz český král se zcela běžně používal a používá. A že by naši státnost založil až Jan L.? No, to asi těžko, to je poněkud pozdě. Už Břetislav blahé paměti v 11. století vydal jakási statuta, prvním králem byl Vratislav, pak Vladislav...

P. Urban 10.1.2018 17:22

Král je titul

obvykle spojený s úřadem hlavy státu. Pokud se tyhle věci neoddělí, není důvod je rozlišovat. Faktická náplň tohoto úřadu se v čase, ale i prostoru měnila, to máte pravdu. Tím pádem jsou ovšem Vaše výhrady, vycházející z nějaké blíže neurčené absolutní definice, už podstaty nesmysl.

Král/kníže patřil Čechům a Češi patřili svému králi/knížeti. To si neodporovalo minimálně od té doby, co Čechy přestaly být de iure majetkem knížete a staly se majetkem svatého Václava, tedy od 11. století. Volba Jana Lucemburského by se snad dala pokládat za zárodek české republiky (obecně, tedy s malým č). Ale republika není totéž, co stát, to máte pravdu. Právě tak jako národnost není totéž, co národ.

"His sun leones" se psalo v raném novověku do map neznámých oblastí v tropickém a subtropickém pásmu. Jestli ho používali už Římané pro oblast subsaharské Afriky, to nevím. Ale rozhodně nebyli takoví pitomci, aby nevěděli, že v severních krajinách lvi nežijí.

Pokud jde o náš současný stát, jsme skutečně demokratickou republikou, navzdory tomu, že to tvrdil i Václav Havel. Vy s tím zřejmě nesouhlasíte. Není mi ale jasné proč. Píšete cosi o (politickém) vyrovnání plebsu. Ale tohoto vyrovnání bylo v této zemi dosaženo už v roce 1907, ne až za socialismu. Je pravda, že to ještě neznamenalo republiku, protože v čele státu stál konstituční monarcha. Který byl zároveň konstitučním vládcem.

P. Vaňura 10.1.2018 10:33

Pane Vlk, souhlas ALE přece jen bych si dal více práce

s ověřováním faktů.

1) Hunové útočili na Evropu v době konce Říše Římské ve 4-5 století. Poslední zmínka o nic mě známá je, že sloužili v menším počtu jako žoldnéři v armádě císaře Justiniána v 6 století.

2) Starostí knížete Václava a ještě více Boleslava I byl útok Maďarů z východu. Maďaři byli poraženi německou armádou za účasti Boleslava I r. 955 u Lechu. Po zničení nájezdných skupin se ostatní Maďaři usadili a přijali křesťanství.

3) Karel IV vydal pochopitelně Zlatou bulu Karlovu r. 1356. Zlatou bulu Sicilskou vydal německý císař Fridrich II r. 1212 a mimo dalšího potvrzovala Přemysla Otakara I jako dědičného českého krále.

R. Szewczyk 10.1.2018 11:55

Re: Pane Vlk, souhlas ALE přece jen bych si dal více práce

ad bula: Béďa II ešče nebyl císařem, a ani králem římským a ani německým , anobrž jen sicilským, bula nepotvrzovala Otu Přemysla dědičným králem, nechápu, kde se pořád ten staletý blud bere,naopak, potvrzovala to, že šlechtici volí krále, ale Otík to ještě na cca 100let překonal sice velikým usilím, ale překonal

P. Maleček 10.1.2018 10:26

Uf, jak to Vlkovi slušně říct - že sice není zlej, ale ....

Von ten Vlk je své podstatě sympatická figura, s tí svým pro česko-moravským umanutím a snahou pozvenout sebevědomí ČR lidu. Ale ve své úporné snaze se často tak nějak divně zamotá - zle to určitě nemyslí, že začne nesmysly plácat a z nich konstrukci sestaví co je pro Česko a jeho lid až existenciálně ohrožující.

Což předvedl i v tomto textu, když nejdřív v jinak chválihodné snaze hrdost na svou historii u ČR lidu podpořit, splácá páté přes deváté, historická fakta na ruby převrátí a pak z toho upeče závěry, co zas do krvavých drápů ruského medvěda ČR nahání.

Má samozřejmě pravdu, že ten dnešní západ se v hluboké morální krizi potácí, to díky svému multilulti, genders, LGBT, inkluzo či aktuálně Me Too třeštění už ani muslimské nebezpečí nevnímá. Ale že by to měla ČR vyřešit útěkem do, dle něj bratské náruče ruského medvěda, jak mezi řádky upoceně doporučuje? Proč pak tedy slavnou historii zemí dnešní ČR připomíná, když ta je spojena se západním civilizačním okruhem, do nějž asijsko-despotické Rusko vůbec nepatří. A dokonce už staletí sní svůj sen jak se ho zmocní a dle své asijsko-despotické, přes křesťanské symboly islámem nacucané morálky do latě postaví.

Kdepak Vlku tudy cesta nevede, leda do záhuby. Naším osudem je s tím dnes - ano zpitomělým západem spolupracovat a razantní politikou mu pomoci se zas na helénsko- křesťansko-demokratické nohy postavit. Pravda západu prásknout dveřmi a s brekotem se odevzdat ruskému medvědu je jednodušší a pohodlnější. Ovšem jeho mlsným, už staletí trvajícím choutkám nás sežrat, pak těžko odoláme.

Však už k.H.Borovský, po krátkém pobytu v Rusku, před tímhle varoval - a to byl Čech jak poleno a Němce taky nemusel. Na rozdíl od vás pane Vlku, však nebyl blbej.

P. Vaňura 10.1.2018 10:40

Rusko je silný stát a může být spojenec, ne že ne.

ALE musíme se snažit být sami silní a obezřelí. V boji proti islámu bylo Rusko náš spojenec. Za situace, kdy je západní Evropa v rukou šílenců musíme hledat spojence proti islámu na všech stranách.

P. Maleček 10.1.2018 12:08

Re: Rusko je silný stát a může být spojenec, ne že ne.

Cha, prý Rusko naším protiislámským spojencem. Samo Rusko je prožrané islámem jako málokdo. Však sám Putin loni v Moskvě otvíral největší mešitu v Evropě. No a kdopak muslimy bombami ze Sýrie do EU vyháněl?

P. Zinga 10.1.2018 14:16

Re: Rusko je silný stát a může být spojenec, ne že ne.

Malečku, ztratil jste se v čase. Milion už byl na pochodu, když Putin se rozhodl udělat šlus. Ale Vám i Vašim vyhovuje tato lež: chudáky Syřany vyhnal Putin. Vyhnal, ale Syřanů bylo mezi těmi vyhnanými menšina. Taky jich dost-chválabohu-nechal zabít.

M. Prokop 10.1.2018 15:19

Re: Rusko je silný stát a může být spojenec, ne že ne.

Ne jenom Putin, ale i Putin.

J. Kanioková 10.1.2018 15:28

:)))))))))))))

J. Kanioková 10.1.2018 15:30

Co to je za blbost ?

"západu prásknout dveřmi a s brekotem se odevzdat ruskému medvědu je jednodušší a pohodlnější."

Bolí paranoia ?

P. Rychetsky 10.1.2018 17:24

ano, fascinujici

Trefny komentar. Je zabavne sledovat jak pan Vlk varuje pred Nemci a jejich odveke nenavisti smerem k nam, a jako naradi si k tomu vybral intenzivni budovani nenavisti smerem k Nemcum. Jestli vzajemny vztah bude budovan na nenavisti, ktery z techto narodu asi v konfliktu vyhraje?

A opravdu nestastne je, jak mnoha komentatorum na Psu na konec popisu vsi mizerie okolo vyplyne stejny zaver, tedy Putinuv. Hoj bratri, my Rusi jsme tu od toho, abychom ochranili rozpad krestanske civilizace. Sup pod nase kridla.

Ano, Zapad ma krizi. To je problem. Ano, uprchlicka krize je velky problem, a EU ho resi spatne. Jenze 95% ceskeho problemu je novy miniputin babis, 3% problemu je byti byvalou a v budoucnu mozna opetovnou ruskou kolonii, a 2% problemu je levicactvi/neomarxismus Zapadu a i z toho plynouci spatne reseni krize, jelikoz neomarxistum je vsechno lidskym pravem a utlacovane tridy maji vzdy pravdu.

V. Pokorný 10.1.2018 10:11

Jen k pousmání

jak jsou zde někteří přímo zděšení, že prý Rusko je ta hrůza pro Česko.Fakt se směju. Přemýšlím, jestli jsou tito lidé normální. Na Evropu se žene muslimská( hlavně) tsunami a oni, že hrozba je Rusko. Větší hrozba je samotná EU s Německem i Francií. Slavný Západ je větší hrozba,

J. Kavalír 10.1.2018 10:26

Re: Jen k pousmání

Budu se po několikáté opakovat, jednoho dne budeme nárazníkovou zemí mezi Spojenými evropskými emitáy a Rusko - čínským blokem. Naštěstí se toho snad nedožiju.

V. Pokorný 10.1.2018 10:42

Re: Jen k pousmání

Pokud nebudeme taky převálcováni. Většinu mladých tyhle záležitosti nezajímají. Přesto, že jde hlavně o ně. A mám dojem, že naopak dělá ta většina mladých všechno pro to, aby tomu tak bylo.

J. Hanzal 10.1.2018 10:05

Skvělé

Pane Vlku st. vrhne se na Vás hromada "intelektuálů", ostatně je jich tu pod mým příspěvkem fest, kteří Vám budou nadávati, ale podstatu Vašeho článku nepochopí! Poněvadž je to právě téze té jedné věty Georga Santayany.