25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Do prvního kola

Za pár dnů se rozhodne, kdo nastoupí v druhém kole proti Miloši Zemanovi. Pokud se nějak zásadně nemýlím, bude to někdo ze čtveřice Jiří Drahoš, Michal Horáček, Pavel Fischer a Mirek Topolánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Potoček 10.1.2018 20:17

Re: Miloše do koše

Zajímavé.

Já po revoluci pochopitelně volil OF a od té doby ODS. Loni Realisty. Sice dopadli jak ti pověstní sedláci, ale já mám čisté svědomí.

Asi máme mnoho společného, ale v některých věcech jsme zase odlišní, což je pochopitelné, jsme individuality a tak je to dobře.

Přeji hezké dny.

F. Houžňák 10.1.2018 16:48

Mně nějaké rejpání nevadí, ostatně od pokrokových lidí

se člověk většinou ničeho jiného nedočká, to je jejich denní chleba. Zesměšňování a urážení ovšem není rejpání, že ano. Hlavně mě vždycky pobaví, jak pokrokoví ateisti vykřikují, jak jsou ohromně tolerantní a jak je to skvělá vlastnost, a že se nesmí generalizovat, a podobné hlody - to většinou, když nějaký hodný muslim zavraždí nějakého odporného nemuslima - a pak vesele generalizují a zcela netolerantně vykládají, jací jsou všichni křesťané primitivní a zaostalí, to že voni jako ateisti jsou daleko lepší lidi, o muslimech nemluvě.

J. Jurax 10.1.2018 15:47

Re: No, když jsou vám sympatické mravní hodnoty, které

Kuš o urážení - já se souloží se sousedkami nezačal.

Rejpáte-li, musíte strpět i rejpání odvetné ... :-)

Zbytek mi nestojí za komentář, vím, že se v tomto punktu nepřesvědčíme a neshodneme ...

F. Houžňák 10.1.2018 15:12

No, když jsou vám sympatické mravní hodnoty, které

"nekorespondují s Desaterem" a kvůli tomu se vám Drahoš líbí, tak jsem vám je částečně vyjmenoval. Nechápu, co se vám na tom nelíbí. Ateistů znám řadu, jsou mezi mými přáteli (dokonce bych řekl, že většina mých dlouholetých přátel jsou ateisté) a jsou to slušní lidé, kteří Desatero resp. maximy v něm obsažené ctí a člověka, který je programově neuznává, by nejspíš neměli moc rádi. Na co jste uzpůsoben nebo nejste, to je vaše věc, ovšem vyznačujete se klasickou charakteristikou pokrokových ateistů, věřící je třeba urážet a posmívat se jim, jak jste byl právě vzorně předvedl. V tom se vy pokrokoví ateisté vyžíváte, ječíce přitom o toleranci, které se nám neateistům údajně nedostává. Jeden takový programově pokrokový ateista (ovšem chválící korán, že prý je v něm "mnoho dobrého") si onehdy v mé přítomnosti povzdechl, že mu (před lety) utekla manželka s nějakým jiným chlapem. Jó, to by se mu pak křesťanské ctnosti najednou hodily.

J. Jurax 10.1.2018 14:54

Re: No jo, ono krást, lhát, opovrhovat vlastními rodiči

Nechápete.

Jak Vás tak odhaduju, nejste štont se vcítit do neznaboha, bezvěrce a ateisty, jímž jsem.

Na druhé straně sebekriticky připouštím, že nejsem uzpůsoben pochopit jedince věřícího v jakékoliv bohy - a Vy, pokud se pamatuji, takovým jste.

Byť samozřejmě předpokládám, že Vám víra souložení se sousedkami nedovolí, na věřícího máte přece jen hříšné myšlénky, není-liž pravda? Nechtělo by to se vyzpovídat a přijmout rozhřešení?

J. Jurax 10.1.2018 14:46

Re: Čínská civilizace a společnost je a bude čím dál tím

No, nebyl jsem v Číně vůbec nikdy a ani letos neplánuji se tam vypravit.

Nicméně možná máte pravdu, jen je otázka, zda to humánno a demokratično budou uplatňovat i navenek - mimo Čínu. Dovoluji si soudit, že tohle velmoci - všechny - dělají výhradně jen když se jim to hodí. Zas na druhé straně - jsme daleko.

K tomu zámožní - půjde o to, jak zámožní; ti opravdu hodně zámožní se dohodnou s každým režimem. Ti jenom zámožní mohou být vládnoucí stranou celkem bez problémů semleti; soudím, že v tom mají v Číně dostatečné zkušenosti, anžto je to přece jenom diktatura.

Moslemíni a připrchlíci vůbec jsou jaksi jiná kategorie ohrožení.

F. Houžňák 10.1.2018 9:25

No jo, ono krást, lhát, opovrhovat vlastními rodiči

a souložit se sousedkami je tak přitažlivé ... Chápu vaše pohnutky.

F. Houžňák 10.1.2018 9:21

Čínská civilizace a společnost je a bude čím dál tím

humánnější a demokratičtější, čím bude vyspělejší a bohatší. Zámožní si nenechají tak kálet na hlavu jako chudí. Zatímco naši velcí přátelé muslimové umějí prd, jenom krást, loupit a vraždit (lehce přehnáno, ale jenom lehce) a jakýkoliv vývoj muslimské společnosti potažmo muslimů obecně k nějakému humanismu a demokracii je nemožný. To vyplývá ze samotné podstaty islámu a vy to dobře víte. Kolikrát jste za poslední roky v Číně byl a jak dlouho?

J. Jurax 10.1.2018 0:47

Re: No, v Německu ještě za poslední desetiletí žádný

No jo, jenže ani rychlé peníze nesmrdí. A ti, kdož prodají, aspoň vydělají; následky ovšem ponesou všichni.

Š. Hašek 9.1.2018 23:23

Re: Miloše do koše

Já po více než dvaceti letech opustil "svoji stálici", tedy ODS a dal hlas Realistům. Nikterak toho nelituji, ODS snad reprezentuje dobře jen Klaus ml.. Uvidíme příště.

Ale o víkendu bacha na to! Ta volba teď to je něco úplně jiného, jak osobou, strategií - tak i jednoznačným výsledkem. Tam nebudou žádné "bandy hašteřících se". Hlas sem hlas tam, dohody, trucování, kecy, .......... . Nebrat jako znevažování, jen konstatuji ty šachy tam.

Velice Vás žádám, abyste nebral jako poučování, i když roky na to mám. Jen tak mě zajímají názory, argumenty. A mám zrovna čas.

Š. Hašek 9.1.2018 22:49

Re: No, v Německu ještě za poslední desetiletí žádný

Čína je nebezpečná jen pro ty, kteří za rychlé (čínské peníze) jsou ochotni prodat vlastní babičku. Jinak připomínám, že největšími "bijci" Číny jsou mlaďoši, kteří nesundají jejich tričko a tenisky ani večer do postele u maminky. Jo, a taky Langšádlová a Šiklová.

Zkráceno.

K. Potoček 9.1.2018 22:45

Re: Miloše do koše

Víte, pane Hašku, k tomu prvnímu kolu, já jsem od začátku 90. let vždy volil menší zlo a stejně jsem pak nebyl moc spokojený. V posledních parl. volbách jsem tam hodil Realisty, i když jsem tušil, že neprojdou, ale najednou jsem poprvé cítil, že tam dávám to, čemu věřím a ten pocit pro mě je důležitý.

Proto ta má volba v prvm kole volby presidenta. Také tuším, že to nevyjde, ale dám tam něco, čemu věřím (i když si mého kandidáta může kdokoli spojit s Dalíkem a vztyčeným penisem u bazénu) ale přijde mi má volba pro tuto zemi nejvhodnější, mám svůj hlas a mohu ho někomu dát. Je to moje volba, mé právo a já ho hodlám využít!

Š. Hašek 9.1.2018 22:29

Re: Miloše do koše

Nějak jsem si to (zaokrouhleně sečetl), a vyšlo mi, že v "pojednáních" o stávajícím presidentu republiky Miloši Zemanovi je asi tak 71% balastu (rozuměj nadávek a vlastní zakomplexovanosti, že na něho nemám).

Moje češtinářka na ZDŠ by to všecko ohodnotila čtyřkou (oči zahmouřené), protože referáty se píšou poněkud odborněji!!! Já dodám: že pane Pehe/Halíku.

Není mi jasné Vaše první kolo, to jen tak "sportovně". Můžete si vybrat první jakost!

K. Potoček 9.1.2018 22:14

Miloše do koše

Já Zemana nemusim, ale pokud v druhém kole nastoupí proti Drahošovi, tak mu hlas dám, páč za prezidenta nechci slušného a dobře vypadajícího kladeče věnců, nepolitika a člověka, který ze svých inteligenčních výšin nedávno svým podpisem sdělil, že jsem xenofob, aby když kandiduje a zjistí, že 80 % lidí je proti imigraci muslimů, je najednou velký odpůrce migrantů.

A ohledně toho Zemanova přicmrndávačství Rusku mi přijde, že dnes zde je rozvinutý Mccarthismus. Buďto někdo Rusy propaguje, nebo jsou pro něj hrozbou této planety.

A co když je to někde uprostřed? V tomto mi Zeman přijde jako realista.

(v prvním kole volím Topolánka)

J. Jurax 9.1.2018 22:01

Re: No, v Německu ještě za poslední desetiletí žádný

Čína je nebezpečná tím, že je to kolos s potenciální obrovskou ekonomickou silou a pragmatickým jednáním nezatěžující se příliš humanitou a demokracií.

A už dnes je to dílna světa. Zatím ještě ne hitech, ale to může napravit čas.

J. Jurax 9.1.2018 21:55

Re: No ale on byl vždy dobrý hráč.

Odlišně jistě, to pravděpodobně hůře je diskutabilní.

J. Jurax 9.1.2018 21:53

Re: PANU DRÁPALOVI O HORÁČKOVI

Mne docela nechává.

Každý úspěšný politik je povahou hráč. Vzorní chlapci se do politiky nehodí.

J. Jurax 9.1.2018 21:50

Re: Ostatně i v Katolickém týdeníku

No a vidíte, právě tohle bych si já dovolil připsat panu profesorovi k dobru, byť jinak není mým favoritem ...

J. Kombercová 9.1.2018 21:25

Re: A navíc Horáček umí zpívat!

Aha. Nesázím, tak nevím. Jen jsem se zastala pana Horáčka, hrubě a sprostě napadeného panem Hoblíkem. Jo, závist, to je sviňa. :)

J. Svoboda 9.1.2018 20:34

Re: šlápnutí do ho.na páně Drápalovo

Pan Drápal, jak píšete "možná kdysi psal rozumné věci". Vy, jak vás tak šacuju, jste toho nebyl schopen nikdy.

J. Svoboda 9.1.2018 20:31

Re: A navíc Horáček umí zpívat!

Paní Kombercová, nemáte úplnou pravdu. Mezi Fortunou a Sportkou je rozdíl. Pan Horáček to vysvětloval. Ve Fortuně jsou velmi vhodné informace a úvahy. Sportka je proti tomu čistý hazard, závisející pouze na náhodě.

J. Svoboda 9.1.2018 20:26

Re: A navíc Horáček umí zpívat!

Soudruhu Hoblíku, pro každého šmudlu, který si neuměl ani vydělat, ani nakrást, je bohužel zadostiučiněním, že může říci o lidech, kteří si uměli vydělat, že si nakradli, že?

J. Kombercová 9.1.2018 20:12

Re: A navíc Horáček umí zpívat!

Co Horáček ukradl, prosím?

Král hazardu Valenta (mmch. senátor Zemanovy strany SPOZ) vám vadí - nevadí? Fortuna je sázkový podnik, stejně jako letitá Sportka.

J. Anděl 9.1.2018 19:26

Re: PANU DRÁPALOVI O HORÁČKOVI

Ten text jsem nečetl, ale s tím, jak jste ho shrnula, souhlasím. Znám ten pohled a termín "hráč" už z dřívějška z jiných zdrojů a nesouvisí zdaleka nutně s hazardem.

Všichni velcí politici byli, v této terminologii, hráči. Třeba i taková Margaret Thatcher, namátkou.

J. Anděl 9.1.2018 19:20

Re: Vaše až nenávist vůči křesťanům,

Dobrej totalitní nářez.

Samozřejmě můžou být politicky aktivní. Zavřen až zčerná je strašná blbost. K diskuzi je třeba zpovědní tajemství. Mně nevadí, ale výhrady chápu.

To píšu coby ne-křesťan, chápající se jako liberál s kritickým vztahem k institucionalizovaným náboženstvím.

J. Anděl 9.1.2018 19:10

Re: šlápnutí do ho.na páně Drápalovo

Drápal píše, co si myslí. Nelže, ačkoliv se třeba plete. Já Horáčka volit nebudu, pocity z uvedených kandidátů mám jiné.

Ovšem názory pana Drápala respektuju a nevidím, co je na nich "špatně". Je snad správně jen jeden názor? Kdo určuje, jaký?

Š. Hašek 9.1.2018 18:29

Re: Z kandidátů jsou křesťany pouze

Myslím, že je to dávno jasné z mých poznámek tady na NP.

Toho občana ČR, co minule.

Š. Hašek 9.1.2018 18:18

Re: Někteří ustrnuli v době

Poněkud drsné, mírně nadsazené, ........ ale vlastně nekecáte.

Já bych to napsal učesaněji, ale zas bych přidal (seznam delší) další neradostná fakta stran presidentování "pod taktovkou komunistů1968". Atd.

M. Hoblík 9.1.2018 18:03

A navíc Horáček umí zpívat!

Bude to náš velký vůdce! A už si nakradl, už by krást něměl. I když ... jak vidíme u Babiše, s jídlem roste chuť...

D. Švik 9.1.2018 17:10

šlápnutí do ho.na páně Drápalovo

čtu si diskuzi a vidím, že Drápal dostal slušnou sodu, protože tentokrát vážně šlápl do houna. A to kdysi psal rozumné věci.