23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: O sovětském myšlení

Leckdo si možná pomyslí, že rozmazávat spor o pomník maršála Koněva v pražských Dejvicích je zbytečné. Socha zůstane stát. Žádná relevantní politická síla ji ničit nechce. A protesty Moskvy vyšumí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Řezák 10.1.2018 21:20

Re: Nikdo neví, co by se stalo, kdyby Češi, nejen Praha,

Přesto trvám na svém (i když na dpporučené stránky se podívám): nebýt zbytečného povstání, měl bych dědu. Díky povstání máme v rodině hrdinu a na baráku pamětní desku.

P. Zinga 10.1.2018 10:55

Jděte do háje!

Ten pomník připomíná jeden akt historie.

Ta Vaše tabulka není nic jiného, než tento akt a tuto osobu dehonestovat.

Š. Hašek 10.1.2018 10:59

Re: Jděte do háje!

Přesné.

Kdo bude chtít, něco si o Koněvovi naštuduje sám.

J. Řezák 10.1.2018 13:08

Re: Jděte do háje!

Také mám rád akty a vadí mi, když je někdo dehonestuje.

M. Prokop 10.1.2018 13:19

Re: Jděte do háje!

Měl byste pravdu, pokud by tabulka byla lživá.

M. Valenta 10.1.2018 10:48

Podobné tabulky

by měli, až přijde čas, obdržet i Ti dva bratři v triku a proruští poskokové v jednom.

A. Alda 10.1.2018 10:09

Tentokrát s Vámi, pane, zcela souhlasím.

A byl bych rád, kdyby se do Prahy vrátil pomník maršála Radeckého, třeba i s dvaceti doplňujícími tabulkami.

J. Lepka 10.1.2018 10:14

Re: Tentokrát s Vámi, pane, zcela souhlasím.

To by tak hrálo, zelení tak nadšeně vypudili z Malostranského náměstí parkoviště a vy byste chtěl na místo zaslíbené jezdecké soše Járy Cimrmana reinstalovat Radeckého, toho napomahače Habsburků a postavit ho proti Cimrmanovi, který jak známo Habsburkům nikdy s ničím nepomohl ?

J. Řezák 10.1.2018 13:04

Re: Tentokrát s Vámi, pane, zcela souhlasím.

Pokud vím , socha Cimrmana byla zamítnuta kvůli elektrickému vedení a to dokonce i ve formě koňské busty, neb to vypadalo, jako když kůň tone. Navzdor tomu, že hlídač parkoviště s tím souhlasil (proto ho Zelení vyštípali i s parkovištěm).

J. Lepka 10.1.2018 21:30

Re: Tentokrát s Vámi, pane, zcela souhlasím.

No však, ten Radeckého pomník je taky vysoký, takže to vypadá na přeložení tramvajové trati, ostatně Karlův most je už po rekonstrukci.

J. Řezák 10.1.2018 21:49

Re: Tentokrát s Vámi, pane, zcela souhlasím.

No, navrhoval bych tedy Nerudovkou na Hradčanské náměstí, se stanicemi U dvou slunců, Hradčanské náměstí, Loretánské náměstí a pak po trase 22 na Bílou Horu. A na náměstí pak jezdecký pomník v nadživotní velikosti.

M. Pesat 10.1.2018 10:02

no, soudruzi

no, soudruzi, ono staci si precist komentare a hned je jasne jak je to s tim prepisovanim dejin. Dejiny, soudruzi, ty je nutne vzdy posuzovat na zaklade dukazu a VZDY!!! je zasadit do kontextu doby/time line/a pricina nasledek. Modrobolsan/kavarnik/panbickar, ti si vzdy zajdou za soudruhem politrukem a ten jim rekne jak to bylo "historicky spravne", pro soudruha politruka nikdy neni problem zaprahnout kone pred vuz, koneckoncu, rudobolsevici to delali stejne . Jeden doufal, ze s nastupem demokracie/svobody se od techto spinavych praktik upusti ale realita je takova, ze modrobolsani/kavarna a panbickari jsou jeste horsi falseri/prepisovaci dejin/historie nez rudobolsevici.

Proto se jako houby po desti po sametu vyrojila tzv. literatura "faktu", coz je lumparna/manipulace nejhorsiho zrna, protoze tam soudruh autor/"historik" sikovne promicha fakta se svou fantazii/literaturou/basnickou licenci/lzi/manipulaci a podsune ctenarum/gumickam svou "pravdu".

Cest :-)

J. Lepka 10.1.2018 9:59

Otec mi vyprávěl,

jak zde Němci za Protektorátu vydali tiskem brožurku "SSSR, vláda lži a podvodu". Prý to tenkrát četli jak Humoristické listy, až v konfrontaci s realitou naznali, že vše byla pravda.

Š. Hašek 10.1.2018 10:48

Re: Otec mi vyprávěl,

Otec mi často vyprávěl, že opravdu jsme byli osvobozeni Rudou armádou.

Mám tomu rozumět tak, že "vláda nelži a férovosti" z Berlína měla patent na hodnocení konkurenta Stalina/CCCP.? Tak kolem roku 1943? Zkráceno.

Malá poznámečka: všechno je to pryč. Opožděnci dokonce nepostřehli konec Brežněva a jakési otočení světových stran. Zejména ti mladí, kteří o roce 1968 slyšeli jen od Šabatové, Šiklové. No, nic. A pletou si výrazy Evropa a brusele.

V. Němec 10.1.2018 9:43

Když oni

ty bolševiky pozvali k nám vlastně němečtí nacisti.

Kdyby zavčas kapitulovali, tak sověti by tu nebyli. A když už tu byli, byli by magoři se tu pokud možno co nejdéle napakovávat.

J. Lepka 10.1.2018 10:01

Re: Když oni

Kdyby už tenkrát Lenina místo do vagónu, strčili do lapáku, ušetřilo by to desítky miliónů mrtvých.

Š. Hašek 10.1.2018 10:52

Re: Když oni

Vidím "nepatrnou" podobnost mezi transportem Lenina do Ruska a "velkými myšlenkami", přivezenými ze Západu na Majdan.

Němec nemohl vrazit toho gaunera do lapáku, on potřeboval rozklížit Rusko. Jo, že by dneska zas něco Němci zkoušeli ...... ?????

M. Pesat 10.1.2018 11:26

Re: Když oni

Nejenom rozklizit, ale se take dostat k obrovskemu prirodnimu bohatstvi, coz koneckoncu zkousel i soudruh Napoleon.

"Dobre naslapnuto" mel "demokraticky" zapad za soudruha Borji Vodky Jelcina, kdy svitala nadeje, ze se post SSSR podari "zprivatizovat"/koupit za tasku hrusek, stejne jako se to povedlo s CR/Slovenskem/Polskem/Madarskem ...... =kolonie/montovny. Dnes je na rade Ukrajina=vysledek vrazdeni na Majdanu, ej co to taram, "vysledek spravedliveho boje ukrajinskeho lidu za svobodu/demokracii". I kdyz je nutne objektivne priznat, ze jsme hlavu do toho chomoutu/kolonie strcili/ochotne/ sami, zkratka jsme nalitli. Cest :-(

Š. Hašek 10.1.2018 11:46

Re: Když oni

Přesné!

J. Kanioková 10.1.2018 17:19

1*

P. Rudolf 10.1.2018 8:46

Ten odporný

ruský mužik tam na tom soklu nemá co dělat. Je to ostuda Čechů, že si ve veřejném prostoru vystavují sochu svého okupanta. Totální chucpe.

A. Alda 10.1.2018 10:10

Vy jste bolševik jak vyšitý.

Jen s přepólovaným nábojem.

Š. Hašek 10.1.2018 10:59

Re: Ten odporný

Tak přepisujte dějiny.

Mého otce CCCP/Koněv osvobodil od německého okupanta. U Vás se to asi nějak "vysedělo". A Hitler nebyla žádná legrační postavička, ve smyslu toho, kolik mrtvých v Evropě za ním zůstalo.

A ani nepřipomínejte Stalina na Ukrajině, Hitler totiž nevraždil jenom ve Schwarzwaldu, všude! Hlavně Židy a Slovany.

P. Rudolf 10.1.2018 12:08

Re: Ten odporný

Hitler byl vrah a okupant a jeho sochy tady nikde nevidím. Koněv byl rovněž vrah a okupant, ale jeho socha tady stojí. Tak o čem to chcete pindat? Kdo z nich byl větší?!

Š. Hašek 10.1.2018 12:57

Re: Ten odporný

Aha, Hitler a Koněv rovni jsou. Tak jo, už jsem doma.

Tě noha!

F. Navrátil 10.1.2018 8:43

Vysvětlovací maniak

Petráček obhajuje vysvětlovací tabulky u soch. Tak to prosím chce například u soch sv. Jana Nepomuckého tabulku, že jmenovaný neuposlechl rozkazu krále Václava a čachroval s majetkem a že jeho smrt nesouvisí se zpovědním tajemstvím? Že Paton fackoval zraněné vojáky? Že Václav Havel byl ..dosaďte si sami.

J. Lepka 10.1.2018 10:10

Re: Vysvětlovací maniak

Jako obvykle směsný blábol, Navr8tile, až na toho Havla, co jste raději nedopověděl. Navíc se dopouštíte klasického faulu, smrt Nepomuckého rozhodně není zcela vyjasněna a následující idealizace je prokazatelně církevní propagační výmysl, a Patton / ano ani ověřit jméno si neumíte/ skutečně jednoho vojáka profackoval, /JEDNOHO!/ a byl za to patřičně odměněn.

Sumasumárum, vypovídající hodnota na úrovni bulváru.

F. Navrátil 10.1.2018 12:33

Re: Vysvětlovací maniak

Pokud vám vadí chybějící "t" u Pattona, měl byste si svůj text přečíst. Není mi totiž jasné, co je to výraz "směsný". Ve vašem případě bych s vysvětlovací tabulkou udělal výjimku. Někomu nestačí socha, ale potřebuje předžvýkaný komentář podle momentálně správného chápání dějin. Patton měl cholerickou povahu a v nemocnicích fyzicky napadl několik vojáků, kteří měli nervový otřes nebo trpěli úplavicí. Nepředpokládám, že byste o tom přečetl nějakou knihu, ale můžete se podívat na Wikipedii. Tam to najdete. Omar Bradley ho chtěl původně z velitelské funkce vyhodit, ale nakonec si to rozmyslel. Takže se mu nestalo vůbec nic, nebyl potrestán a nebyl ani po zásluze odměněn, jak tvrdíte.

M. Prokop 10.1.2018 15:35

Re: Vysvětlovací maniak

Jen tak pro upřesnění, když jste na tu historii: Bradley byl tehdy, v době incidentu v nemocnici, Pattonovým podřízeným. Nadřízeným se stal až později, právě proto, že Patton byl kvůli incidentu odstaven. Což je dost škoda, protože byl lepší velitel, než Bradley.

A mimochodem, je to i v té wiki.

Š. Hašek 10.1.2018 11:03

Re: Vysvětlovací maniak

Přesné.

Pan Petráček si asi umí představit, že s každým novým ministrem osvěty se budou dodávat/předělávat tabulky pod pomníkama. Já tedy ne. Možno i učebnice předělat, protože soudružka Šustrová třeba přijde na "nové souvislosti".