Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Automobily v roce 2018
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z. Lapil 6.1.2018 13:10Re: souhlas pane Lapile :-) |
M. Prokop 6.1.2018 16:34Re: Dvě připomenutí Akorát nevím, jak se na Vaše dvě auta budou dívat zelení šílenci. A jak bude žhavit vedení do vaší vísky, budou-li přes noc všichni nabíjet. |
Z. Lapil 6.1.2018 17:13Re: Dvě připomenutí Zeleným šílencům při troše štěstí vysvětlím, že při jednom autě by bylo tolik mobilního telefonování, že by to sežralo víc elektřiny, než je ušetřený provoz. Přinejhorším vynásobím spotřebu frekvencí (mobilní telefon 800 000 - 2 400 000 kHz, střídavý proud 50kHz), a to by bylo, abych se nedobral potřebného výsledku. S tím vedením mi to taky není jasné, ale to je jiná otázka. Slyšel jsem několik futuristických odpovědí včetně té, že kdyby se nahodil veškerý instalovaný výkon a odběr se dobře zorganizoval, tak nové zdroje nejsou potřeba, ale bez seriózní technické odpovědi samozřejmě elektromobily fungovat nebudou. |
M. Prokop 6.1.2018 18:14Re: Dvě připomenutí Zvlášť ve městě si to nabíjení skoro ani nedovedu představit. |
F. Houžňák 6.1.2018 19:55Normálně píšete poměrně střízlivě, to si teď děláte srandu nebo jak tomu mám rozumět? |
Z. Lapil 6.1.2018 20:54Re: Normálně píšete poměrně střízlivě, to si teď Píšu naprosto vážně o výhodách elektromobilu a možnostech, jak je využít. Jsem si vědom, že ekonomicky to zatím(?) absolutně nefunguje, a taky mám dojem (to nevím určitě), že otázka rozvodů elektřiny je možná tajemnější, než otázka likvidace jaderných elektráren. Totiž: jak v článku zmíněno - za pomoci drátů jezdí trolejbusy a tramvaje běžně a tovární a nádražní akuvozíky taky nejsou nic novátorského. Popustím uzdu fantazii: je-li řeč o samořiditelných autech, lze očekávat, že "se" bude jezdit optimální rychlostí, čímž vyloučíte předjíždění a můžete uvažovat o "trolejmobilech" s dojezdem pár kilometrů k nejbližší zadrátované silnici. Což je v trochu jiném provedení v experimentálním provozu v Praze z Palmovky na Prosek (docela kopec, elektrobus si do kopce pomůže energií z drátů a zároveň se dobije) a po rovině někam dál. Což je další objektivní výhoda elektromobilu: při cestě "přískokem vpřed" - typicky třeba MHD a městský provoz vůbec - rekuperuje. Opět: běžná technologie u vlaků. Pro jistotu ještě jednou: je to všechno drahá a v masovém měřítku absolutně nedotažená sranda. Mám už ale reklamní slogan: ELEKTROMOBIL SE NEPOROUCHÁ, PROTOŽE NEMÁ MOTOR. Ještě jedna věc: když se přišlo na něco opravdu nového (parní stroj; spalovací motor; letadlo těžší než vzduch; penicilin), během deseti dvaceti let to bylo málem všude. |
F. Houžňák 6.1.2018 21:09No, jo, akorát že normální člověk jako jsem já pak potřebuje 2 auta, jedno elektro na dojíždění do práce (to si můžu nabíjet u sebe v garáži, pokud teda bude proud), a druhé, na naftu, na dojíždění někam dál, třeba do Prahy (500 km) nebo na lýže (900 km), několikrát za rok. Jezdit vlakem/taxíkem/xx je holý nesmysl, to bych potřeboval pár nosičů, a s elektrem bych musel cestou třikrát-čtyřikrát nabíjet. Taky si můžu to auto půjčit, že ano, ale musí to být zase na benzín nebo naftu. A když si ho půjčím desetkrát ročně, tak mě to stojí stejně jako ta moje Oktávie, a je to otrava, vždycky někam jezdit si ho vyzvednout, pak zase odevzdávat, hádat se s půjčovnou, jestli tam ten škrábanec byl nebo ne ... To jsou všecko takové fantazie lidí, co jezdí krátké štreky a mají vlastní barák. Nakonec si elektromobil každý může pořídit už dneska, že ano, ale ze svého poměrně širokého okruhu známých nikoho neznám. Akorát jeden manažer, ale to je hybrid a dostal ho od firmy, soukromě má samozřejmě nafťáka. Ovšem řada z nich vykládá, jaká je to skvělá věc. Ale nemá ho nikdo. Samozřejmě technicky lze ledacos, ale prakticky to má řadu úskalí. Kdyby to bylo tak výhodné a praktické, prosadilo by se to samo, ale třeba Němci teď konstatovali, že o subvence na elektoauta, nějak 4000 eurů nebo tak nějak, za celou dobu existence (2 roky?) prakticky nikdo nepožádal. Ale celý národ prozpěvuje, jaká je to skvělá věc. Samozřejmě taky nikdo ještě nepřišel s koncepcí, jak to mají dělat s nabíjením lidi z činžáků bez garáží. To celé je prostě propaganda na to, aby se soukromá auta zakázala, jak to plánují Zelení a přidružená svoloč po celé Evropě. Tak kdy si pořídíte elektromobil? |
Z. Lapil 6.1.2018 21:52Re: No, jo, akorát že normální člověk jako jsem já Možná vás překvapím, ale naprosto souhlasím. Snad kromě zavržení taxíkovlakové varianty (ale samozřejmě: cena, čas, pohodlí) Elektromobil si pořídím, až bude pro mě (!!!) výhodnější, než nafťák. |
F. Houžňák 6.1.2018 21:55Nepřekvapíte, mně to bylo hned ňáký divný. |
Z. Lapil 6.1.2018 22:25Re: Nepřekvapíte, mně to bylo hned To mě těší. Dobrou noc :-). |
K. Novák 6.1.2018 5:04Spalovací motory mají odzvoněno. Jejich prodej se jednoduše zakáže a bude to (Norsko od roku 2025, Británie 2040, Německo 2030). Zatím není dost dobíjecích stanic, ale i to se zvládne. Např. Čína už nařídila energetickým společnostem, aby urychlily budování infrastruktury dobíjecích stanic pro elektromobily. Auta budou nejen elektrická, ale také samořiditelná, cestující budou mít zakázáno je řídit. Bude to jako ve 2. svět. válce, kdy Stalin jednoduše zakázal sovětským vojákům ustupovat a SSSR zvítězil. |
J. Lepka 7.1.2018 13:57Re: Spalovací motory mají odzvoněno. Zase se do diskuze zapojil chytrák bez základních fyzikálních znalostí. |
P. Dvořák 6.1.2018 4:13Oproti politicky neodůvodněnému optimismu bych spíš považoval za reálné celého předposledního odstavce kompletně "Docílit za jedno volební období parlamentu nebo funkční období Evropské komise". Což je, absurdně, poslední věta článku. |
A. Nový 8.1.2018 15:49Re: Oproti politicky neodůvodněnému optimismu © |
M. Prokop 6.1.2018 0:45Dost reálné, závěr až optimistický. |