25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Euro má značné vady. Nenálepkujme jeho odpůrce

Ruský šváb. Agent Kremlu. I tak jsou mnohdy častováni odpůrci přijetí eura. To proto, že přece v ruském zájmu je rozdrobená Evropa. Taková, ve které Moskva bude moci snadno uplatňovat metodu „rozděl a panuj“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 31.12.2017 11:45

Mělo by se věcně diskutovat

Souhlasím s autorem, že by se mělo věcně diskutovat na základě argumentů, bez nálepkování na obou stranách. Ano, Euro není ideální projekt a je tam řada věcí ke zlepšení. Ano, Euro není stejně výhodné pro všechny státy.

Můj osobní názor ovšem je, že pro ČR, v jeho situaci otevřené ekonimiky a navázání ekonomiky na Německo, by bylo výhodnější Euro přijmout a jako člen Eurozóny pak prosazovat zlepšení, zmíněná autorem.

T. Hraj 31.12.2017 10:04

EMU=EBU=EFU=EPU

Implikaci, že euro znamená dříve či později EBU(bankovní), ta následně EFU(fiskální), a ta nevyhnutelně EPU(politická) formuloval V. Klaus již v roce 1999. Jenomže to je arcikacíř, že. Takže tuto Ameriku je nutné dnes objevovat znovu a samozřejmně někým konformním.

P. Mach 30.12.2017 22:12

Řecko, Francie, Itálie, Španělsko apod.

by měli vážné problémy i bez eura. Jejich problémy jsou dány vysokou mírou přerozdělování a vysokou mírou regulace podnikatelského prostředí a trhu práce.

J. Kanioková 30.12.2017 19:15

........

"musela by vzniknout bankovní a posléze i fiskální a zřejmě i politická unie. Tedy jakési Spojené státy evropské." NE, NE, NE, NE, NE !

Inflace Německa stoupá na nejvyšší úroveň za pět let, což pro ECB vyvolává hlavní dilema - https://www.express.co.uk/news/world/897842/Germany-Angela-Merkel-economy-Eurozone-euro-European-Central-Bank-finance

V Itálii jsou nejvíce euroskeptičtí mladí lidé: data podkopávají vyprávění, že euroskeptici jsou pouze staří lidé - https://twitter.com/LScazzieri/status/943118445301960704

Během 10 let se svět nemusí uživit - https://www.weforum.org/agenda/2017/09/in-10-years-the-world-may-not-be-able-to-feed-itself/

NEJEN Euro má vady. Celý ten šílený spolek je na prt !

J. Kanioková 30.12.2017 19:16

Re: ........

VÁNOČNÍ překvapení - Zvýšení platů pro Eurokraty! - http://www.bild.de/politik/ausland/europaeische-union/gehaltserhoehung-fuer-alle-eu-beschaeftigten-und-politiker-54248066.bild.html

EUROKRATI v Bruselu si zajistili veselé Vánoce zvýšeným příjmem, který zajistí, že komisaři a poslanci EP nyní budou mít téměř o 450 liber měsíčně více. - https://www.express.co.uk/news/world/894572/meps-commissioners-payrise-eu-taxpayers

K. Pavlik 30.12.2017 19:30

Re: ........

No ono0 to pridani v procentech asi neni zase tak kor moc.

J. Kanioková 30.12.2017 19:59

No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

Německý státní dluh za sekundu se zvyšuje o 1.556 eur! - http://www.staatsschuldenuhr.de/

Dluhové srovnání států EU - https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_dluh

K. Pavlik 30.12.2017 20:17

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

Toto nesouvisi s platy poslancu- to je zcela nepodstatna cast.

Dluhy se daji resit pomerne jednoduse viz Island nebo Argentina.Proc to neudelalo Recko nevim - asi tam Nemci podplatili kdekoho. Ze si to odnesou blbci je jiny problem ktery s dluhy vubec nesouvisi.

J. Kanioková 30.12.2017 21:04

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

EU = RVHP II. a stejně blbě dopadne... ! Je to čím dál tím víc diktatura !

K. Pavlik 30.12.2017 22:10

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

To si fakt myslite ze Cesko bude oaza klidu pokud bude Nemecko v pruseru?

P. Mach 30.12.2017 22:17

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

"Čím dál tím víc diktaturu" lze pozorovat momentálně v Polsku.

A. Richter 31.12.2017 5:23

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

Diktatura vítěze voleb tím, že plní předvolební sliby? Strašné! To si už ani letitý člen PZPR nemůže být jist svým, nepochybně zaslouženým, korytem?

*8-D

P. Mach 31.12.2017 12:36

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

Ano, pisáci plní předvolební sliby ... rozhazováním prostředků, které nahospodařila předchozí vláda, a při tom sami označují za pravici ... zřejmě ze srandy. Mnoho polských i místních vylízanců jim na to skáče.

Ovšem ukažte mi, kde měli pisáci v předvolebním programu uvedeno, že si z veřejnoprávních médií udělají kanál na kydání špíny na opozici, vyhází nepohodlné redaktory a zlikvidují nezávislé soudy? Jediné co tam v tomto směru měli, bylo obviňování Tuska z toho co teď sami dělají.

M. Pesat 31.12.2017 17:15

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

S jistou nadsazkou lze vladu PiS v Polsku prirovnat k Erdoganovskemu Turecku, jenom namisto politickeho islamu je politicky katolicismus/klerikalismus. Slozeni volicu podobne, prevazne verici z malych mest a vesnic z vychodnich oblasti Polska, vyrazne chudsich/zaostalejsich. Je ovsem pravda, ze k drtivemu vitezstvi PiS prispela i politika predchozich Tuskovych vlad, provazena skandaly/zlodejinami/klientelismem sahajicim do nejvyssich pater strany PO. PO samozrejmne zneuzivala verejnopravni media ke sve propagande, ovsem porad to byl cajicek ve srovnani se soucasnosti. Do znacne miry to lze prirovnat s nastupem husakovske normalizace v 70"ych letech. V mnoha pripadech ale jde o cistky ve statnich podnicich, kam si PO za svych vlad dosadila sve verne a misto dostali jako trafiku. Jak to skonci, to si netroufnu soudit, ale varovnych signalu je docela dost. Ale nastupu diktatury bych se zase nebal, zfixlovat volby v Polsku by asi bylo vyrazne tezsi nez v Turecku. Cest :)

V. Novák 31.12.2017 18:17

Re: No A? Zadlužení v Evropě roste jak vzteklé

PiS bych nevolil ani náhodou a o duševním zdraví Kaczera mám své pochyby, přinejmenším jeho vázanost na bratra "svatého" vedoucí až k politické nekrofilii může být symptomatická - ale Poláci si PiS zvolili!

Můžu jim to zazlívat, můžu se divit, můžu si myslet, že ho volili primitivní katolikisté - ale to je tak všechno, co můžu.

Všechno přebíjí to, že PiS vyhrála ve svobodných pluralitních volbách a (zatím?) nepřipravuje nic, co by pluralitu a svobodu budoucích voleb narušilo. Nebude-li vláda PiS Polákům vyhovovat, zvolí někoho jiného. PO nebo levici (to bych se divil, ta je rozloženější než pravice v Česku) nebo nějakou srandastranu, třeba toho rockera.

Všechno je možné - podstatné je, že v Polsku je demokracie, i když se výsledky demokratických voleb v Bruselu nelíbí. No, mně v Praze taky ne... A co?

M. Pesat 30.12.2017 14:46

tak nevim, soudruzi

tak nevim, soudruzi, pokud by si autor dal trochu prace, tak zjisti, ze v USA jsou dramaticke rozdily v zivotni urovni a ekonomicke vykonnosti jednotlivych statu/regionu. Stejna kosile/Dollar nepasuje vsem a take tam plati, ze kosile je blizsi nez kabat, takze ruzna mesta/staty maji problemy s fiskalni disciplinou, viz bankrot mesta Detroit nebo pravidelne problemy California s cash flow pri schvalovani/financovani rozpoctu. Mississippi je definitvne nejchudsi v ramci USA, ovsem porad daleko bohatsi nez neoficialni 51 stat USA-Puerto Rico . A Recko, tam nam historie pravi, ze zeme si rada pujcovala a nerada platila prakticky porad. A pokud ma nekdo dluhy/hluboko do kapsy a soucasne zbroji jako sileny, potom je neco spatne.

Takze, pokud nekdo porad Recku pujcuje, na ECB garantovane statni dluhopisy, potom jsou to ti stejni co Recku soucasne prodavaji zbrane . Cest :)

"For instance, it has a long-standing habit of borrowing vast sums of money with painfully large interest rates, only to fork it right back over by buying various goodies from the West—primarily weapons."

https://www.vice.com/en_us/article/5gjdb8/the-history-of-greek-debt-and-bankruptcy-8876

Z. Rychlý 30.12.2017 15:46

Re: tak nevim, soudruzi

To je asi o tej Emerice pravda, jenže v diskusi o euru to pak vypadá, že by mnohé státy unie měly zavést euro namísto dolaru, a rázem jsou z problémů venku :-) Proč něco tak poctivého, pevného a nerozborného jako je euro nezavedou?

S pozdravem: Fuj ty mrzký dolare!

J. Ševčík 30.12.2017 16:12

Re: tak nevim, soudruzi

Ctu a vidim ze ani nevite kde America je.Neumite ani napsat zemi jmenem pisete Emerica co to je ? .... vy fuj mrzky ruble!

Z. Rychlý 30.12.2017 22:20

Re: tak nevim, soudruzi

Tomu se říká ironie, ale nezatěžujte se tím. To není každému dáno.

J. Kanioková 30.12.2017 19:48

Tady souhlas, Řecko bylo vždy problematické

Mám k tomu spoustu odkazů, ale teď je nemůžu najít.. Jen toto video 2012 - Richard Sulík vs. Kápo Schulz - http://euroseptik.cz/richard-sulik-vs-kapo-schulz/

Z té doby - Dvacátého března musí Řecko zaplatit 14,5 miliardy eur. Jinak zbankrotuje. Zachránit jej může další balík pomoci od MMF a EU ve výši 130 miliard eur. Řekové se ale musejí dohodnout na škrtnutí dluhu se soukromými věřiteli a zároveň politické strany se musejí zavázat k zavedení dalších úsporných škrtů. Ani jedna z dohod zatím nebyla dotažena do konce.

A západní státy své dluhopisy k Řecku tehdy vnutily do ECB, čímž se zbavily svých obav. A jede to dál ve stejné linii.. A s touto bandou lézt do jámy lvové ? Ani náhodou! Čímž nemyslím jen Řecko..

M. Mikulec 30.12.2017 14:33

Kdekoliv

vidím diskuze o ekonomice a euru, slovenští přispěvatelé nám píší- Nenechte si v Čechách vnutit euro. Čistě ze zkušenosti- Slováci chodí pracovat z eurozóny do Čech. Ani ty Ukrajince nepotřebujeme...

M. Prokop 30.12.2017 15:59

Re: Kdekoliv

Mám stejnou zkušenost.

J. Kanioková 30.12.2017 20:01

Já taky

K. Pavlik 30.12.2017 17:09

Re: Kdekoliv

Jiste Slovaci chteji potesit. Ja jsem tez sliboval mati ze se polepsim.

V. Braun 31.12.2017 11:42

Re: Kdekoliv

Tak já jsem měl možnost s některými Slovenskými podniky v poslední době jednat a jsou na tom podobně jako v ČR, nejsou lidi, protože ekonomika roste. A to ještě otevírá další automobilka, Jaguar, takže lepší to nebude. Slováků v ČR v ekonomice rozhodně nepřibývá, spíše naopak, a Slovenská ekonomika rostla stejně nebo rychleji než Česká. Tolik k tomu "vnucení EURa".

M. Pesat 31.12.2017 12:46

Re: Kdekoliv

" A to ještě otevírá další automobilka, Jaguar, takže lepší to nebude. "

Ono nejde ani tak o automobilku jako montovnu, coz samozrejmne plati i o Skoda Auto ci Hyundai v Nosovicich/Toyota Walbrzych-Polsko. Minimalni pridana hodnota, ty narocne agregaty/komponenty s vysokou pridanou hodnotou, ty se vymysli/vuvinou/vyrobi jinde, obvykle v domovskych zemich tech firem. Tatra montuje do svych aut motory Cummins , Zetor motory/prevodovky/hydrauliku Deutz. Pokud prave vyrobky s vysokou pridanou hodnotou nebudou gro ceskeho prumyslu/ekonomiky, tak CR vzdy bude jen montovnou/chudym pribuznym bohateho zapadu, jako za Rakouska-Uherska, narod sluhu/kocich/kucharek. Cest :(

P. Rudolf 30.12.2017 14:25

Zatím vše naznačuje tomu

že Euro byla cesta správná. Věci se však vyvíjí a tak i Eurozóna bude muset leccos změnit a posunout. Na tom jeden Stiglitzův názor nic nezmění. To je přirozený vývoj věcí, pokus a omyl.

M. Mikulec 30.12.2017 14:28

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Proč by eurozóna musela? Eurozóna jede jako parní válec, kterému dochází pára. Neschopen flexibility, neschopen ničeho!

J. Kanioková 30.12.2017 19:19

Přesně !

O. Zuckerová 30.12.2017 14:55

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Naznačovat NĚCO, nasvědčovat NĚČEMU. Čeština je jazyk těžký...