25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Referendum jako právní i politický nástroj

Na socialismu bylo nejpříšernější, s jakou lehkostí používal nesmyslná hodnocení, nálepkování a odsuzování vlastních lidí. Druhou příšerností byl pak systém. zjednodušeně popsaný takto: Všeho byl nedostatek - svobody, volnosti pohybu i spotřebního zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pražák 12.12.2017 8:48

Re: Jako matematik budu stručný:

Jak jste na to přišel?

J. Pražák 12.12.2017 8:47

Re: Paměť nelze ztrácet...

Přečtěte si něco o islámu. Je to agresivní, násilnická, expanzionistická ideologie, která ničí vše jiné a utlačuje vlastní lidi. Za "odchod" z muslimské komunity je jediný trest - smrt. Islám je horší nacismus.

S těma se chcete domlouvat? Přečtěte si historii. Od r. 711 do 1913 Evropa bojovala o život s islámem a nyní je to tu zase. Jenomže máme zrádné zastupitele, kteří se vzdávají bez odporu.

F. Vízek 12.12.2017 0:47

Jako matematik budu stručný:

Průnik vašich slov a Lisabonská smlouva je množina prázdná.

To vy ale bezpochyby víte sám, že?

F. Vízek 12.12.2017 0:42

Paměť nelze ztrácet...

Byli to Evropané, kteří ovládli Ameriku, Afriku, Austrálii, kus Asie i Tichomoří. A nepočínali si při tom ani trochu lidsky. Jenom těch kolonií, těch otroků, těch indiánů...

Současná "invaze" do Evropy je slabý odvar.

Řešit se ale musí. Začněme tím, že se nebudeme silou vlamovat do života neevropských národů.

M. Prokop 11.12.2017 21:31

Re: Doba se změnila...

Vstoupit můžete, ale nedivte se reakci.

EU nediskutuje, EUrosoudruzi diktují.

M. Prokop 11.12.2017 21:30

Re: Bože, vy jste naivní. Starý, přesto naivní !

Našlo by se i výstižnější české slovo, než naivní.

M. Prokop 11.12.2017 21:29

Re: Rozum do hrsti !

To Vízkům nevysvětlíte. V mládí komunisté, na stará kolena EUropeisté.

J. Kanioková 11.12.2017 20:53

Bože, vy jste naivní. Starý, přesto naivní !

J. Kanioková 11.12.2017 20:52

1***

J. Pražák 11.12.2017 20:10

Re: Diktát EU? My jsme EU !

Tak to bylo v EU před přijetím Lisabonské smlouvy. Nyní se EU změnila v diktaturu, která zcela otevřeně používá fašistické metody vládnutí. Viz nařizování ohledně "uprchlíků".

J. Pražák 11.12.2017 20:08

Re: Rozum do hrsti !

Jediné řešení, které má smysl je společně v tom, v čem je 28 zemí jednotných a samostatně tam, kde má nějaká země jiný názor. S tím se současní diktátoři nechtějí smířit. D otakové EU jsme na základě referenda vstoupili, ale to se změnilo. Nyní 65% obyvatel EU může diktovat zbytku.

J. Pražák 11.12.2017 20:05

Re: Vstup i výstup možný...

Co to plácáte? Kdybyste si přečetl Lisabonskou smlouvu, tak byste zjistil, že dohoda a diskuse byla nahrazena diktátem. Zbraně se používají až tehdy, když selže demokracie i "dobrovolná" diktatura.

Dnes je každé užití zbraní drahé. Kde jsou ty doby, kdy římský legionář zapíchl jednoho barbara za cenu odpovídající dnešním 50 centům.

F. Vízek 11.12.2017 19:29

Diktát EU? My jsme EU !

Češi byli pod Vídní 300 let,

poté se spoléhali na Paříž a Londýn, než je z omylu vyvedl Mnichov,

pak poslouchali 7 let Berlín a poté 40 let Moskvu.

Teď jsme SOUČÁSTÍ Bruselu, vždyť i 2 milionové Slovinsko má v rozhodujících věcech stejnou váhu jako 80 milionové Německo. To je rozdíl, ne ?

F. Vízek 11.12.2017 19:21

Rozum do hrsti !

V desetimilionovém Česku se proces od návrhu zákona k jeho přijetí měří na roky, jeho realizace skřípe po deseti, dvaceti i více novelách deset i více let...

A v půlmiliardové EU s 28 státy chcete, aby vše fungovalo nejlépe od včera? Trochu se zamyslete.

A rozdíly mezi zeměmi vytvořené během mnoha staletí, ba tisíciletí chcete vyřešit také nejlépe už včera?

Rozum do hrsti!

F. Vízek 11.12.2017 19:11

Vstup i výstup možný...

Ke sjednocování se Evropa rozhodla nepoužít zbraně a nechce ani krev...

To je ale náročné: dohody, jednání, tolerance, diskuze...

Rada států se sjednotila rychleji, ale krev tekla proudem:

USA, Indie, Brazílie, Rusko...

Vstup i výstup z EU - jak vidno - je možný.

J. Pražák 11.12.2017 19:06

Re: 100% souhlas

Volný pohyb nejen zboží, ale i kapitálu a lidí. To by se dalo napsat na 5 stránek. Nyní to nefunguje. Viz platy řidičů kamionů na Západě. Přečtěte si Lisabonskou smlouvu. To je cca 300 stran, které dávají možnost diktátu nad celou Evropou. Ein EuroVolk, ein EuroReich , ein EuroFührer - nebo 28 členů Evropské komise. Intelektuální potenciál této komise odhadnete vynásobením intelektu Jourové x 28. Neblíží se výsledek nule?

F. Vízek 11.12.2017 19:05

Ne hesla, ale fakta. Pro vás nevstřebatelná, že?

Jak píši jinde: EU = POKUS, ke kterému se státy Evropy přihlásily a zatím těžce hledají metody, jak na to.

A že to skřípe? Inu: USA, Indie, Brazílie, Rusko... jsou v

tomto směru dál, ale tam ono sjednocování urychlovaly zbraně

a prolitá krev. Evropa se pokouší tyto URYCHLOVAČE nepoužít

a jedná, jedná: kompromisy, tolerance, dohody...

P. Čech 11.12.2017 18:42

Re: Jak to vidím já.

Jak z Čechů udělat nikoliv Švýcary, ale odpovědné občany podobné Švýcarům? Velice jednoduše. Dát jim do jejich vlastních rukou možnost rozhodovat sami o sobě a přímo. Okamžitě opustit naše nesmyslná specifika, která k ničemu smysluplnému nevedou. Zavrhnout národní vyčůranost, systém chytré horákyně. Ani nahá, ani oblečená, ani učesaná, ani rozcuchaná, ani ryba, ani rak, ani demokracie, ani socialismus, ani anarchie. Vždy něco mezi tím. To ovšem nikdy nemůže efektivně fungovat. Hlavně nevymýšlet nějaké specifické systémy, když ve světě existují systémy staletími prověřené. Prostě a jednoduše převzít švýcarský systém zastupitelské demokracie se všemi chlupy. I zde se občané rychle přizpůsobí, stejně jako se rychle přizpůsobili naši emigranti, kteří odešli do Švýcarska.

F. Vízek 11.12.2017 18:38

Re: 100% souhlas

Volný pohyb nejen zboží, ale i kapitálu a lidí.

To je ten POKUS, ke kterému se státy Evropy přihlásily a zatím těžce hledají metody, cesty, způsoby, dohody..., jak nejlépe na to.

A že to skřípe? Inu: USA, Indie, Brazílie, Rusko... jsou v tomto směru dál, ale tam ono sjednocování urychlovaly zbraně a prolitá krev. Evropa se pokouší tyto urychlovače nepoužít a jedná, jedná...

J. Pražák 11.12.2017 18:38

Re: Poprvé v dějinách je šance na Evropu spolupráce

Cíle většiny diktatur jsou stejné. Jen technologie moci se vylepšila. Dnes nepotřebují EUrovůdci SA/Rudé gardy/čenokošiláče s pendreky, ale stačí jim "aktivisté neziskovek" a "dotace".

P. Čech 11.12.2017 18:34

Re: Jak to vidím já.

Je to přesně naopak. Před více než 200 lety se na území dnešního Švýcarska utápěli tam žijící francouzi, italové, němci a rétorománci ve vzájemných půtkách a národnostních hádkách.. Pár chytrých lidí dalo hlavy dohromady, vzali za základ ideály francouzské revoluce a myšlenky George Washingtona a vytvořili zcela nový systém. Ten systém zavedli a nečekali na nějaké cizí občany (pro pana prokopa Švýcary). Hlavně neříkali že to přece nemůže fungovat, že nemají k dispozici odpovědné občany, že se vše musí nejprve důkladně prozkoušet a podobné nesmysly. Prostě systém zavedli a hotovo. A ejhle! Vzniklo švýcarsko v dnešní podobě a časem i odpovědní švýcarští občané. Hlavně občané, odpovědní sami za sebe. Začátek nebyl v lidech, ale v novém systíému, který ti lidé vzali za svůj. Lidé se totiž vyznačují značnou schopností k přizpůsobení se čemukoliv. Jak známo, před válkou se u nás jezdilo vlevo. I přišel jeden pátek Hitler a prohlásil, že od pondělka se bude jezdit vpravo. Zavedl během dvou dní zcela jiný systém a nevymlouval se na lidi. Prostě to přikázal a od pondělí se jezdilo vpravo a bez problémů. Zde také byl prvotním systém. lidé se mu bez problémů přizpůsobili.

F. Vízek 11.12.2017 18:31

Doba se změnila...

Někdejší komunista + miliardář + spolupracovník STB + obviněný z podvodu může spravovat stát.

A já bych nesměl vstoupit do diskuze na diskuzních stránkách NP?

No to, Milane Prokope, byla vskutku demokracie...

A je-li problém spíše JAK než co, jak píšete, tak o tom je řeč: více hlav více ví. Proto se diskutuje a hledá řešení, že?

M. Prokop 11.12.2017 18:30

Re: Poprvé v dějinách je šance na Evropu spolupráce

Prázdná hesla - zřejmě od mládí v pionýru.

F. Vízek 11.12.2017 18:26

Poprvé v dějinách je šance na Evropu spolupráce

Je trapné srovnávat tisíciletou říši Adolfa Hitlera a na věčné časy fungující Svaz sovětských socialistických republik s Evropskou unií.

Už proto, že vstup do EU byl dobrovolný a jak se ukazuje i odchod je možný.

Problém je v tom, že orgány EU jsou kritizovány, že "neřeší" či "řeší zdlouhavě" - a pravomoci k tomu ŘEŠENÍ od států často nedostaly.

Jednota v rozmanitosti = předpoklad akceschopnosti.

J. Pražák 11.12.2017 17:47

Re: Přímá demokracie zanikla,

Jediné riziko je, že dnes se dají "upravit" výsledky voleb i referenda pár kliknutím myši.

Myslíte si, že se přes noc nic volebním lístkům v urnách nestalo? Nebylo by menším rizikem volit pouze jediný den?

J. Pražák 11.12.2017 17:44

Re: Za jeden referendový naiva co si myslí,

Přečtěte si článek ještě 3x. To by vám mohlo stačit k pochopení. ESVO, EEA, WTO,...

J. Pražák 11.12.2017 17:42

Re: Všechno se vším souvisí

To už jsme tu měli a nefungovalo to ("...Politickou sílu získá Evropa tím, že bude směrem ven "jednotnější").

Ein Volk, ein Reich, ein Führer.

Proč opakovat stále stejné chyby?

J. Pražák 11.12.2017 17:39

100% souhlas

Pachatelé dobra za peníze jiných jsou soustředěni v parlamentu, Euro(pseudo)parlamentu (nemá zákonodárnou iniciativu – jako asi jediný parlament na světě) a v Bruselu, kde sídlí desetitisíce skvěle placených bruselobyrokratů (svědomí je třeba přehlušit penězi). Z toho plyne, že tito privilegovaní + příjemci „dotací“ by byli pro setrvání v EUrodiktatuře. Normálnímu občanovi členství v EU po přijetí Lisabonské smlouvy a nedodržování Schengenských dohod pouze škodí. Je logické, že normální lidé by z EUrodiktatury raději odešli. Obchodovat se dá i na základě dohod obdobných ESVO nebo pouze na základě dohod WTO. Obchodníci ze zemí EU by si politiky rychle srovnali do latě, kdyby chtěli bránit využívání českých firem – např. Škodovky.

E. Tocháček 11.12.2017 16:16

Re: Možnost referenda určitě ano.

Jasně že budou občané dělat chybná rozhodnutí. Je ale nanejvíš vhodné, aby si negativní důsledky špatného rozhodnutí nesl ten, kdo to rozhodnutí učinil. Třeba se časem poučí...

Z. Rychlý 11.12.2017 15:47

Re: Ale přežili...

Je tu řeč o vystoupení z toho spolku. V tom případě lze od nich očekávat, že by je chtěli vrátit. A splatit slíbené odvody do bruselského rozpočtu do roku xxxx. A clo na všechny naše vývozní artikly. Když pomsta, tak pořádná.