23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: Trump a Jeruzalém

Napsal jsem na svém blogu 27. září 2016, tedy ještě před americkými prezidentskými volbami, že pokud Donald Trump zvítězí, stane se Jeruzalém testem jeho pravdomluvnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Burda 7.12.2017 15:09

Re: Jeruzalém

Oni Palestinci a islamisté zapomínají na jedno.

Že Isáa (Ježíš) je i pro muslimy prorokem (Marie, Bůh ti oznamuje zvěst radostnou o Slovu, jež od Něho přichází,

jehož jméno je Mesiáš, Ježíš syn Mariin, a bude blahoslavený na tomto i

onom světě a též jedním z těch, kdož k Bohu budou přiblíženi.), a to dokonce větším, než byl Muhammad (uměl zázraky, ale to asi přímo v Koránu není). Muhammad byl posledním prorokem, po něm už další nebudou. - A že jednu židovskou ženu, Marii, zmiňuje v úctě i Korán: "A hle, pravili andělé (Marie, Bůh si tě věru vyvolil a čistou tě učinil a vyznamenal tě mezi ženami lidstva veškerého.)

Podle Koránu jsou židé a křesťané věřící, jen ne dostatečně správně.

P. Burda 7.12.2017 15:02

Přísloví mojí maminky, (s)prosté vesnické ženy

"Každému "defekují" na hlavu tolik, kolik si nechá."

Je třeba Palestincům říct: "DOST! Víc už nedostanete!" Dostali kus Egypta, kus Jordánska - ať si tedy toto území spravují. A když budou mít tak dobrou státní správu, že bude možné jí mezinárodně věřit, pak je nutné říct i Izraeli, že jeho občané mimo Izrael buď budou občany státu, na kterém bydlí, nebo že se musejí odstěhovat do státu, kterého chtějí být občany. V současné době plní "okupovaná území" úlohu nárazníkového pásma.

P. Burda 7.12.2017 14:56

Re: Jeruzalém je hlavním městem Izraele

Neměli bychom si plést muslimy a islamisty, Palestince a Araby ...

Palestinci jsou takoví prapodivní. Nechtějí je Jordánci (Západní břeh Jordánu byl částí Jordánského království) ani Egypťané (Gaza byla egyptské město). Dělají problémy v utečeneckých táborech v Libanonu ...

Pokud se nemýlím, Jordánsko nevyvíjí žádný nátlak na likvidaci Izraele, Egypt většinou také ne. Jordánsko a Egypt mají v Izraeli přímo ambasádu, stejně jako Turecko. Ostatní s Izraelem spíše nemluví, aby se neřeklo.

Hlasitě se ozývá především Írán a právě Palestinci - a to i tak hlasitě, až to aktivuje protiraketový systém.

I když mám známé z Blízkého východu (a muslimy k tomu), jsem pro to, aby si Izrael mohl vybrat jako hlavní město jakékoli město na jeho území v hranicích daných mezinárodními smlouvami. Ne tedy na vybojovaných územích, byť byla vybojována vytlačením útočníků. Ale polovina Jeruzaléma i tak patří Izraeli - tak pro by nemohla ta polovina být hlavní město.

S. Netzer 7.12.2017 14:40

Re: Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

Taky to musíte "ustát" jako Kanioková, hrdinko?

Emmanuel Macron řekl, že "Jeruzalém nepatří židovskému národu"?

P. Burda 7.12.2017 14:40

Re: Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

Židé nikdy z Jeruzaléma zcela neodešli. Třeba jen proto, že muslimové se sami řadí do náboženství synů Abrahámových, ale na nejvyšší úroveň poznání Boha. Židé a křesťané jsou podle většiny muslimů věřící, jen ne dostatečně na výši - a proto musejí platit muslimským panovníkům daně. I ve středověkém Španělsku bylo muslimské království a židé tam (jako i u křesťanů) dělali nečisté povolání - finančnictví.

Muslim musí obracet na víru nevěřící, tedy ne křesťany a židy. U těch by se měl snažit, ale není to u nich jeho povinností.

A pokud je Macron prozíravý, měl by muslimům zdůrazňovat, že Evropa je křesťanská - tedy věřídí - a že po nás mohou požadovat daně, když budou našimi pány, ale jinak nic. Pokud dává muslimům najevo, že je bere jako ty, co si zaslouží povýšit, musí počítat s tím, že se budou povyšovat. A pokud je necháme v tom, že jsme nevěřící psi, mají svatou povinnost nás přivést na víru.

Výše uvedené se týká muslimů, nikoli islamistů. Těm nejde o víru jako takovou, ale o víru jako zdroj výhod pro ně osobně - ti nejsou věřící, ti jsou nečistí tím, že jsou po penězích (byť skrytě)

P. Burda 7.12.2017 14:31

Re: Čí je Jerusalém

Zážitek z let osmdesátých, ale pochybuji, že se od šedesátých let změnilo to podstatné:

- "Naše komunistická strana nás poslala studovat do Československa, ať jí dá Pán Bůh věčnou slávu!" Oni posílali ty, co měli potenciál být tu úspěšní, ty, co je bylo možné vzdělat na prvotřídní odborníky. Kluky, co zvládali mluvit minimálně třemi jazyky (ti nejhloupější umeli kmenový jazyk, úřední jazyk a češtinu na maturitní úrovni; většina navíc francouzsky, německy nebo anglicky)

Ti kluci, ať už z Angoly, Afghánistánu, Iráku ... byli v první řadě hladoví po znalostech, u nich fungoval stát podle toho, co kdo umí a až pak podle strany. I když je možné, že jako odborníci po návratu byli dostrkáni do strany. A z té zhruba stovky zahraničních studentů, co jsem potkával na internátu, byl jen jediný poslaný domů jako "persona non grata" - Afghánec, co když se opil, tak se nečestně pral. Toho bych viděl jako vhodného velitele bojůvek IS, lotr na to byl dost velký.

M. Prokop 7.12.2017 14:15

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Možná i velkej rozumbrada, takovej vědeckej ...

M. Prokop 7.12.2017 14:15

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Ano, rozhodnutí blba z Bílého domu Obamy situaci značně zhoršila.

Izraelce to moc netěšilo.

M. Prokop 7.12.2017 14:13

Re: Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

Ano, prosíravý a obezřetný Macron ví, co se mu po Francii potlouká, takže jim hrdinně jde na ruku.

Dobré poučení, abychom se do podobné situace nenechali vmanévrovat zde.

I. Schlägel 7.12.2017 14:13

Re: Těch "několik tisíc let" je už sporných

Ano. To ovšem nebyli Palestinci.

H. Lukešová 7.12.2017 14:10

Re: Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

Rozhodnutí Marcora je podbízívé k muslimům a politika zbabělého promuslimského appeasementu. Jeruzalém odjakživa patřil židovskému národu, tvrdit cokoliv jiného je popíráním dějin.

S. Rehulka 7.12.2017 13:47

Re: Čí je Jerusalém

Pane Češko, to musel být mimořádně vzdělaný Sudánec, mimochodem, v 60tých letech v ČSSR studovali pouze budoucí soudruzi "bojovníci za svobodu" a pochybuji, že by o Markomanech měli ánunk !

F. Češka 7.12.2017 13:32

Re: Těch "několik tisíc let" je už sporných

Myslím, že se už ve starém zákoně píše o Pelistejncích (Filištíňanech)

F. Češka 7.12.2017 13:28

Čí je Jerusalém

Myslím, že to není tak jednoduché. V šedesátých letech jsem studoval ČVUT a jeden spolužák ze Sudánu se mne zeptal : Jak by vám asi bylo, kdyby se objevili Markomani a vyhnali vás z Čech

S. Netzer 7.12.2017 13:25

Re: Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

Vyjádření Emmanuela Macrona "a spol." není "zbabělé", nýbrž prozíravé a obezřetné, furiante.

R. Tesařík 7.12.2017 13:17

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Vy jste takovej malej rozumbrada...Taky jste tu mudroval, jak je zbytečnej tunel Blanka a další a další moudra.

R. Tesařík 7.12.2017 13:16

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Tak to z vás hezky leze, jako prdel z rozedranejch kalhot.

V. Student 7.12.2017 13:02

Jeruzalém vznikl v 19. stol. př. Kr.

A ve 14 století př. Kr. (před Kristem, tedy před naším letopočtem, pozn. pro ignoranty) se stal důležitým městem. Používán též obrat "Město Davidovo", protože David ho někdy r. 1000 dobyl, ovšem opět př.n.l. Jeho syn Šalamoun zde vystavěl obrovský chrám a přenesl do něho "Archu úmluvy".

Islám z Hebrejského (židovského) náboženství vyšel a je spojen s Mohamedem, který ovšem působil v 7. století n.l. Tedy o 1700 let později, jak si jistě spočítali neignoranti.

Myslím, že vyjádření Netanjahua je za těchto okolností velmi vstřícné. Vyjádření Palestinců je vyčůrané, Macrona a spol. zbabělé, nehodné vrcholného politika. FUJ!

P. Rudolf 7.12.2017 12:38

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Neustále se nestačím podivovat nad hrdinstvím zdejších důchodců, jak vřískají radostí nad událostmi, kterým evideňtně vůbec nerozumí a za které mohou zaplatit životem jiní. Prostě Čecháček je bytost razovita.

V. Lunák 7.12.2017 12:26

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

Asi tak...

S. Netzer 7.12.2017 12:25

Re: Tomu rozhodnutí fandím.

No, vy rozhodně nic "ustát" nemusíte.

"Ustát" důsledky rozhodnutí blba z Bílého domu budou totiž muset Israelci, a ne důchodkyně z Ostravy.

Ale hlavně, že váš počítač a vy jste v pohodě.

J. Kanioková 7.12.2017 12:16

Tomu rozhodnutí fandím.

Je načase přestat s neustálým ustupováním jejich "nárokům" a zastrašování.

Nejspíš z toho bude pořádný šrumec, ale musíme to ustát.. Teď jsem k tomuto tématu na Novinkách napsala pochvalný komentář, a co se mi začlo dít s počítačem, to jsem zírala. Pak článek zrušila a restartovala. Naštěstí je to už v pohodě..

I. Schlägel 7.12.2017 11:48

Re: Těch "několik tisíc let" je už sporných

To je možné. Nikdo ovšem neslyšel před rokem 1950 o Palestincích.

P. Vaňura 7.12.2017 11:38

Arabové se čtyřikrát pokusili zničit Izrael vojensky,

naštěstí neúspěšně!

P. Vaňura 7.12.2017 11:36

Těch "několik tisíc let" je už sporných

nicméně, v prvním tisíciletí před Kristem existoval jako hlavní město židovského království. Ono se dost dobře neví, kdo byli původní Židé.

P. Vaňura 7.12.2017 11:23

Sionista může říci, že tam žil jeho pra pra dědeček

A že se muslim zmocnil jeho území vojenskou agresí! Mimochodem, Jeruzalém byl ve své historii také křesťanským městem...

A dále, téměř polovina! obyvatel Izraele jsou ŽIdé, vyhnaní po r. 1948 z ARABSKÝCH zemí a jejich potomci.

J. Sova 7.12.2017 11:20

Re: A naše nohy již stojí ve tvých branách, Jeruzaléme.

Iz 52,1 Probuď se, probuď, oděj se silou, Sijóne, oděj se svými skvostnými rouchy, Jeruzaléme, město svaté, neboť už nikdy do tebe nevstoupí neobřezanec a nečistý.

J. Vintr 7.12.2017 11:17

Jeruzalém je hlavním městem Izraele

z rozhodnutí Izraelců - a už dost dlouho. Na to nic nezmění, jestli to politici jiných států uznají nebo neuznají. Řev a výhrůžky muslimů kvůli Trumpovu rozhodnutí jsou jen takový jejich folklór - silná slova, mnoho řevu a víc nic. Co je ovšem zarážející jsou postoje politiků ostatních zemí. Na to, aby zjistili, že lezení do pozadí muslimům k ničemu nevede, už měli dost času.

J. Ráž 7.12.2017 10:56

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Jednoduchá odoověď: Podorou Palestinců a jejich teroristických organizací.

Položením této otázky jen potvrzujete pochybnosti o Vaší inteligenci, jak se zde občas objeví pod Vašimi příspěvky.

A. Alda 7.12.2017 10:45

A naše nohy již stojí ve tvých branách, Jeruzaléme.

Zaradoval jsem se, když mi řekli: Půjdem do Hospodinova domu! A naše nohy již stojí ve tvrých branách, Jeruzaléme. Jeruzalém je zbudován jako město semknuté v jediný cele,. Tam nahoru vystupují kmeny, Hospodinovy to kmeny, Izraeli na svědectví, vzdát Hospodinovu jménu chválu. Tam jsou postaveny soudné stolce, stolce Davidova domu. Vyprošujte Jeruzalému pokoj: kéž v klidu žijí ti, kdo tě milují! Kéž na tvých valech pokoj, kéž se tvé paláce těší klidu! Pro své bratry, pro své druhy vyhlašuji: Budiž v tobě pokoj. Pro dům Hospodina, našeho Boha, usiluji o tvé dobro.