24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ÚVAHA: Češi a Němci & naše kořeny a práva

Chtěl bych vám na stručných osudech své rodiny ukázat na někdy složité vztahy mezi Čechy a Němci a jak to může určovat naše myšlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 5.12.2017 7:59

Autor velmi dobře

vystihl podstatu problémů dnešní doby. Rezignace na vlastní zodpovědnost, spoléhání se na "vládu", vyžadování dalších a dalších práv nejlépe bez vlastního přičinění a za cizí peníze. Příznaků úpadku postupně přibývá. Počet lidí, kterým je to jedno, narůstá.

J. Kanioková 4.12.2017 23:02

Nádherný článek, díky..

S. Netzer 4.12.2017 18:06

Děkuji

Takových článků by bylo třeba víc.

I. Mertl 4.12.2017 17:27

Bravo

výborný a nestranný článek

F. Navrátil 4.12.2017 12:48

Vlast a obrana

Škoda, že Němci v Československu neřekli Hitlerovi, jak to udělali švýcarští Němci (spolu s Francouzi, Italy a Rétoromány): Toto je naše vlast a my ji budeme společně bránit! Pak by žádný odsun nebyl.

A. Alda 4.12.2017 15:30

Ano.

Za mou babičkou z matčiny strany chodili něměčtí aktivisté po okupaci stále s tím, aby jim podepsala volkslistu. Byla rodem Němka z Uherska. A ona je vyhodila (i místního vedoucího Strany, tehdy NSDAP) s tím, že si vzala Moraváka a on kvůli ní přestoupil od luteránů ke katolíkům, a tak ona přestoupila od Němců k Moravákům. A nepodepsala. Po Stalingradu prý už chodit přestali.

Taky nikdy nemusela řešit nějaké problémy s odsunem. Byla prostě Moravačka. Naučila se česky a německy nemluvila - jen s příbuznými v obou německých státech.

Kdyby se jako ona zachovali ostatní Němci v českých zemích, dějiny by probíhaly výrazně odlišně. I jejich osobní a rodové dějiny.

J. Lukavsky 4.12.2017 10:50

Povinnosti?

"najdeme zde 59x výraz „právo“ a jen 2x výraz „povinnost" Povinnosti bez práv jsou otroctví, ale práva bez povinností je parazitismus. A cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Takže nám ta úžasná Listina zadělala na obludný problém, populaci těch co znají jenom svoje práva. Jenomže žádný organizmus nedokáže uživit nekonečné množství parazitů, jednou je odvrhne nebo s nimi umře. Můžeme si vybrat, možná je pozdě.

J.L.

M. Prokop 4.12.2017 10:47

Díky za článek.

.

F. Houžňák 4.12.2017 10:26

No, vidíte, co všechno Němci svým postojem a

ideologií německé nadřazenosti nad všemi ostatními národy, ze kterého odvozují své nezadatelné právo všem ostaním poroučet a všechny ostatní olupovat, způsobili. Pěkně jste to zdokumentoval. A k těm Němcům patřila i naprostá většina Němců "sudetských", jak se ji nesprávně říká (to je něco jako "Palestinci", ti také před padesáti lety neexistovali, stejně jako před sto a něco lety neexistovali žádní sudetští Němci, to byli Böhmendeutsche a pak Saazer usw.), takže jaké bezpráví. Místo aby jeli po árijskoněmeckém způsobu na Sibiř nebo do plynových komor, jeli Heim ins Reich, kam přece tak chtěli, a kde byli konečně mezi svými. Holt jim nevyšlo to jejich "Böhmen und Mähren sin ein urdeutscher Raum, wo ein Tscheche nichts zu suchen hat", nebo jak to tenkrát Heydrich formuloval. A ostatně zdaleka ne všichni, jak i z článku vyplývá. Znám četnou rodinu, formálně Němci z Krkonoš (fakticky byl Němec jenom otec, doma mluvili česky, ovšem všichni měli za války německou státní příslušnost), kde jeden z bratrů bojoval (a padl) ve Wehrmachtu, a po válce nikdy nikdo ani nenaznačil, že by měli být odsunuti a nikdy se o tom nejednalo, prostě zůstali tam, co byli. Takže tyhle vyprávěnky, jak byli odsouváni bez jakéhokoli rozlišování všichni ubozí Němci, co se přece nikdy ničím neprovinili, jsou prostě lži.

J. Lukavsky 4.12.2017 10:54

Re: No, vidíte, co všechno Němci svým postojem a

Souhlas, mě učil v Praze profesor co mluvil trošku srandovní češtinou, ale měli jsme ho rádi a uznávali jako odborníka. Byl antifašista, prožil si i koncentrák. A v naší vsi byla Němka vdaná za Čecha asi 40 let a také se nenaučila dokonale česky, nikdo jí nevyháněl ani nepronásledoval..... Holt jsou chyby za které se platí až za dlouho, ale zato na tvrdý a do halíře!

M. Mikulec 4.12.2017 13:44

Re: No, vidíte, co všechno Němci svým postojem a

Snad se tolik nepletu, ale Britský mandát Palestina byl ustaven už po 1. světové válce.

F. Houžňák 4.12.2017 14:48

Nepletete se, ale mluvíte o něčem jiném,

Palestina byl název území, a tenkrát žádní "Palestinci" nebyli, žili tam Arabové, Turci a Židé. Pojem Palestinci byl účelově vytvořen až někdy v 60 letech za účelem boje proti Židům a za účelem konečného řešení židovské otázky v Palestině pomocí vybití všech Židů. To se dá poměrně rychle najít s pomocí strýčka Googla. Stejně tak nebyli před rokem 1902 (nebo 1903, nebo tak nějak) žádní sudetští Němci, tento pojem byl tehdy uměle vytvořen za účelem boje českých Němců proti Čechům, podle vzoru Němců z Pruska a Slezska. Zahrnoval všechny Böhmendeutsche, i ty pražské, i brněnské, i jihlavské, kteří ve skutečných Sudetech neboli severočeských a severomoravských horách nikdy nežili. To se dá taky najít, celá historie byla ještě před pár lety na stránkách nějakého bavorského muzea, ale nechce se mi to teď hledat.

F. Houžňák 4.12.2017 15:05

Pojem Sudetendeutsche vytvořil v roce 1902

německý zeměpisec Franz Jesser. Strýček Google najde, kde se o tom hovoří. Je to i ve Wikipedii, ale jenom v té německé. Čeští autoři Wikipedie tuto informaci zatajují, holt levičáci.

P. Vaňura 4.12.2017 15:46

To máte sice pravdu, ale neobývali ho "Palesinci," ale

Arabové s Židé. A součástí Britského mandátu Palestina bylo i dnešní Jordánsko, takže není pravda, že by "Palestiští Arabové" neměli svůj stát. Vyhlásili si ho po WW2 a nikoho se neptali.

V. Student 4.12.2017 10:20

Církve ještě odpouštět umí.

Aspoň trochu to ještě umí. Vědí či aspoň tuší že konstruktivní, zdravé odpuštění (nikoli naivní, sentimentální či patetické)je vlastně očista. A tu potřebují všichni, protože není na světě člověk, který nechyboval.

Ti kdo proti odpuštění, pod jakoukoli záminkou, vystupují, nemají o očistu zájem. Je mi jedno, jestli jen dávají průchod své zavilosti nebo rádi hovoří o vinách druhých aby zastřeli svoje, nebo si naivně myslí, že toto je správná cesta vpřed. Nemají pravdu!

Díky za ten článek, aspoň pár kapek do vyprahlé půdy...

L. Bystrý 4.12.2017 10:46

Kdyby jen církve …

To by ještě šlo – církve snadno zrušíme, po našem NEODVRATNĚ se blížícím vítězství nad Euroamerikou a multikulti.

Ale oni odpouštějí i jednotliví křesťani, židi, muslimové a jiní podobní. Pěkný hnus.

Prostě: Normalizace naší společnosti nebude ukončena, reálný babišismus nebude vybudován, dokud neprosejeme celý náš národ OPRAVDU JEMNÝM sítem – abychom řádně oddělili zrno od plev, nás zdravě nenávidějící vědecké ateisty od odpouštějících pravdoláskařských sluníčkářských věřících.

„Co nechceš, aby jiní dělali tobě, udělej jim hned – a už ti nikdy nic neudělají.“ (V. I. Lenin)

J. Chaloupka 4.12.2017 10:17

V EU z nás chtějí udělat jeden evropský národ.

Bohužel nepochopili, že ti, co chtěli být velkým národem, při první příležitosti odešli za moře, naučili se anglicky, složili přísahu (mimochodem vzdali se současného občanství) a stali se Američany. Ostatní chtěli raději zůstat Čechy, Slovinci, Řeky, Portugalci atd. Prostě zůstali těmi, kterými se narodili. I proto musí Lidl mazat řecké kříže, protože jediným evropským symbolem je vlajka s hvězdami a žádný (a pouze) Evropan ve skutečnosti neexistuje, jako neexistuje žádný evropský jazyk a národ (myslím tím pouze evropský).

Možná, kdyby tak "netlačili na pilu" tak by za pár generací evropský národ vznikl (a asi by mluvil anglicky). Takhle budeme asi opět svorně po třetí válce nenávidět v Evropě Němce.

L. Bystrý 4.12.2017 10:40

Z nás Západoasiatů Evropany neudělá ani peklo!

Ano, o poevropštění našeho dobrého západoasijského národa se Evropani snaží od samého počátku – od příchodu Praotce Čecha do naší kotlinky. Však dobře známe tu historii, jak se nám Evropani snažili vnutit latinku a latinu, jak si předseda rady náčelníků Rostislav pozval první poradce z Východu, Cyrila Metoděje. Jak jsme začali psát PŘIROZENÝM slovanským písmem, jak nás Evropani o předchůdkyni azbuky okradli, nadlouho.

Nebudu popisovat celé naše dějiny; stačí přece konstatovat, že ani třistaletá brutální poroba z nás Evropany neudělala: Stačilo vítězství VŘSR, a vrátili jsme se ke svým zdravým kořenům.

Ano, dodnes v sobě neseme rodnou Západní Asii, neseme ji všude, kam kdy páchla naše noha. Neustále HRDINNĚ hájíme naše západoasijské hodnoty proti evropským pahodnotám: Hýčkáme si svoji zdravou národní a třídní nenávist, jsme KDYKOLI ochotni opakovat odsun a znárodnění, jsme schopni NEUSTÁLE zostřovat třídní boj, budeme VŽDY stavět kolektivismus vysoko nad sobecký evropský individualismus.

Prostě: Naši dnešní staronoví okupanti se mohou třeba strhat, my zůstaneme mladšími bratry velikého národa Ruského, na věčné časy a nikdy jinak.

Ať věčně žije Veliký Putin, naše jediná opravdová záštita proti EU a NATO!

J. Farda 4.12.2017 21:26

Re: Z nás Západoasiatů Evropany neudělá ani peklo!

Takže kotlinka od Starého kocoura, bystrý Větší Vlastenče R.Š, kotlinka? Dobrý markant ... :-)

P. Vaňura 4.12.2017 19:44

Evropany lze sjednotit jen na základě společného odporu

proti migrantům!

Zatím se ale zdá, že s dnešním Německem máme ještě méně společného, než s Německem nacistickým!

V. Klepetko 4.12.2017 9:27

Zajímavý článek o usmíření,

rozhodně si ho přečtu v klidu až bude více času a zapřemýšlím...

Článek je bohužel zprzněn a doslova znesvěcen dalším debilním komentářem pana "L. Bystrého", který vytváří pro autora fiktivního oponenta takovým způsobem, aby usmíření možné nebylo. Rozeštává lidi, a to ve stejném duchu a i stylisticky stejně jako pan Bohumil Doležal, na kterého se odvolává a který klidně může být i sám autorem "L.Bystrého". Z potenciálních oponentů autora dělá totiž blázny...

Podobné komentáře znemožňují rozumnou diskuzi a kazí to, o co se autor tak poctivě snaží.

V. Student 4.12.2017 10:19

Re: Zajímavý článek o usmíření,

Díky za příspěvek pana Bystrého. Já do dneška nevěděl, jestli je ten člověk trhlý nebo zlý. Díky jeho příspěvku už to vím!

J. Karlík 4.12.2017 10:46

Re: Zajímavý článek o usmíření,

Asi není ani jedno, ani druhé. Zda se, že je to recesista, trpící nutkáním provokovat a vše stavět na hlavu. Ty jeho bláboly nestojí za komentář.

J. Kanioková 4.12.2017 23:11

Nestojí za komentář, natož o přečtení..

On p. Velký vlastenec Švehla se takto realizuje..

M. Těhanová 4.12.2017 8:33

Ono je to těžké.

Odpuštění a vyznání viny musí být oboustranné, jinak nemá žádný význam. A určitých stran je to vnímáno spíše jako slabost...

A pak už se člověk či národ veze.

J. Kanioková 4.12.2017 23:16

Moje mamka pomáhala naší sousedce,

kterou tehdy odsouvali. Já byla tehdy mimino a dostala jsem šok, když jsem jako puberťačka otevřela dveře po zazvonění, a tam mě oslovila stará paní, která si pamatovala mé jméno. Po tolika létech se přijela podívat. Mamka jí tehdy dokonce dala ještě některé věci, které tehdy pro sousedku schovala. Brečely jsme všechny tři.

K. Novák 4.12.2017 6:45

Sudetoněmecký propagandistický blábol

Sudetoněmecký propagandistický blábol v troch mírnější formě. Němci nebyli vyhnáni. Byli odsunuti z rozhodnutí velmocí. Odcházeli do oblastí, kde vládly okupační správy vítězných mocností. Tam někoho vyhnat nebylo možné. Všichni ti sudetští propagandisté mají plná ústa kolektivní viny, i když všichni Němci odsunutí nebyli, na druhé straně proti uložení válečných reparací Německu, což je jasná aplikace principu kolektivní viny, tihle ubožáci ani nepípnou.

L. Bystrý 4.12.2017 7:43

DĚSNÝ blábol Nováka č. 396

Nováku č. 396, v čím žoldu blábolíš? Platí tě Němci nebo „pouze“ pražská lumpenkavárna? Ať tak či tak, tvé bláboly jsou vážně DĚSNÉ:

My jsme odsunuli Němce, Maďary a německojazyčné Židy, MY Čechoslováci, z NAŠEHO VLASTNÍHO + UVÁŽENÉHO rozhodnutí. Odsunuli jsme je humánně, částečně z naší země, částečně pod naši zeminu (některé po Labi, ale to se příliš neosvědčilo, vinou tehdejšího nízkého průtoku). Odsunout jsme je MUSELI, neboť s nimi nešlo, prostě NEŠLO budovat socialismus.

To a ještě mnoho dalšího hezkého se dozvíš z NEDŮLEŽITĚJŠÍHO projevu našeho prvního socialistického presidenta Dr. E. Beneše: http://www.psp.cz/eknih/1945pns/stenprot/002schuz/s002001.htm

POZOR! Dokud si ten projev nepřečteš a nepromyslíš, DŮKLADNĚ, tak nic nepiš, protože bys jen BLÁBOLIL. Jasné?!

„Učit se, učit se, učit se!“ (V. I. Lenin)

K. Novák 4.12.2017 15:29

Re: DĚSNÝ blábol Nováka č. 396

Skutečně byli odsunutí z rozhodnutí velmocí. Britská vláda myšlenku odsunu přijala v létě 1942 (původně to navrhl Neville Chamberlain), na začátku roku 1943 odsun odsouhlasili i Američané a Sověti. V srpnu 1945 v Postupimi pak domluvili detaily. Němci byli odsunuti i z jiných zemí (Francie, Holandska, Belgie, Dánska, Polska, Maďarska, Rakouska). To bychom my udělat nemohli, na to jsme byli přece jen malí páni. To zase jen sudeťácká propaganda se tváří, jakoby Němci byli "vyhnáni" jen od nás a bez účasti velmocí.

P. Vaňura 4.12.2017 15:52

Britové uvažovali o EVENTUALITĚ odsunu českých

Němců už roku 1938 jako něco, co by museli po Československu POŽADOVAT, pokud by došlo k válce a oni porazili Hitlera! ("aby se předešlo další válce z téže příčiny."). Mohu doložit!