19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Kalvoda neumí množiny

Je to skoro až komické, jaké pozdvižení a obavy vyvolala v některých kruzích Topolánkova kandidatura. Dokonce až tak velké, že někteří právníci ve snaze odstranit Topolánka z volby na sebe prozrazují, že neovládají matematiku, respektive množiny, tedy učivo prvního stupně základní školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roubal 8.12.2017 17:24

Re: Heisenbergův princip je spolehlivější.

No, tak to mne nenapadlo. :)

I. Schlägel 5.12.2017 7:31

Re: Kalvoda to myslel dobře.

I voliči umějí ze sebe udělat užitečné idioty. Je jich dokonce většina. Můj odhad.

J. Řezák 4.12.2017 21:42

Re: Kalvoda to myslel dobře.

To je pravda. Chraň pás Pán Bůh před Topolánkem i Kalvodou.

Š. Hašek 4.12.2017 20:51

Re: zákon je zcela jasný

Konečně! Konečně jste to řekl, já už myslel, že jsem stárnoucí blb. Štětina si myslí, že má nárokprávo na padesát podpisů.

Těžké je ovšem, že v zemích českých je možno navrhovat milion drahošů. Kopírováním podpisu. Aby bylo veselo.

J. Bruner 4.12.2017 19:26

zákon je zcela jasný

ti senátoři, kteří chtějí někoho navrhnout, se nazývají "navrhující senátoři" a ti mohou podat jen jednu kandidátní listinu. Tito lidé si svoje právo vyčerpali a vypadají ze hry. Co je na tom tak těžkého pochopit? A propos. Jsou zákonem i přirozeným postupem postaveni na roveň jednoho občana. Nelze jim přisuzovat více práv, než má ten nejoprávněnější a tím je občan.

M. Moravcová 4.12.2017 18:45

Re: Štěpánek se snaží, jak může

z naší rodiny Topolánek hlas dostane. Nikdo lepší mezi kandidáty není.

M. Moravcová 4.12.2017 18:42

Re: To ale nic nemnění na skutečnosti,

nevolitelný pro vás, já mu hlas dám. A zdaleka nebudu sama:-. A vy se třeba přeskočte.

M. Moravcová 4.12.2017 18:38

Re: Mohl by nám autor přo své inteligenci vysvětlit,

a proč by poslanec nemohl podpořit více kandidátů? Rozhodovat snad budou voliči, ne?

M. Moravcová 4.12.2017 18:36

Re: Kalvoda to myslel dobře.

Chraňte nás před lidmi, kteří to s námi myslí dobře a jejichž pracovní metodou je "účel světí prostředky"

M. Moravcová 4.12.2017 18:35

Re: Množiny byly základem výuky matematiky na prvním stupni

na základní škole ne, ale na gymplu se množiny učily.

J. Kulheim 4.12.2017 17:55

Re: Výuka množin byl takový úkrok stranou.

Proč ano nebo proč ne?

Nech kandiduje kdo chce.

B. Lukáš 4.12.2017 17:21

Re: Heisenbergův princip je spolehlivější.

Předpokládal jsem, že můj příspěvek o využití HPN ( nebo KOSORA) při stanovování podmínek opravňující ucházet se o místo kandidáta voleb, budou čtenáři chápat jako nesmysl či žert. Záměrem bylo poukázat na absenci selského myšlení autora, který z komára dělá vola. Je přece mnoho jiných problémů, o kterých je vhodné psát a smysluplně diskutovat. Rovněž si myslím, že řešit problémy při sčítávání hlasů navyšováním odměn členům volebních komisí je jeden z dalších nesprávných rozhodnutí našich státních byrokratů, ještě že ne z Bruselu. Většinou se členové volebních komisí nudí, je jich tam zbytečně mnoho a není pravdou, že občané o tuto placenou práci nemají zájem. Jsme zřejmě bohatý stát na úředníky , v sousedních státech se volí jeden den a zvládnou to.

R. Morava 4.12.2017 16:15

Re: Zastávám názor, že zákon by měl být vydán, jen když ....

Myslím, že by to šlo, obávám se, že problém bude v těch právnících. Matematici by Vám řekli, že to možné je. Navíc by ty zákony musely být jednoznačnější a stručnější, aby nebyl matematický zápis příliš dlouhý a složitý.

M. Bílý 4.12.2017 16:05

Zastávám názor, že zákon by měl být vydán, jen když ....

.... je algoritmizovatelný. Co na to říkáte matematici a co vy, právníci, (pokud víte, co je to algoritmizace)?

M. Bílý 4.12.2017 15:58

Re: Napsal jste to přesně, pane Aldo ! (14:36)

Š. Hašek 4.12.2017 15:42

Re: Výuka množin byl takový úkrok stranou.

Nevím zda filosofie "podepsat kandidaturu" 86 kandidátům byla smyslem zákona.

Nejedná se o Zlatého slavíka, mně do ankety na toho presidenta stačí čtyři persony. Čtyři persony, které mají jedinečný podpis.

Poslanci to zmrvili, zůstává ovšem to, že občan nemusí na jejich zmrvení přistoupit.

J. Lepka 4.12.2017 15:42

Re: Kalvoda to myslel dobře.

Právě. A to rozhodnou voliči, ne přicmrdálkové snažící se svému guru umést cestičku.

J. Lepka 4.12.2017 15:41

Re: Kalvoda to myslel dobře.

A ještě jste jasnozřivý! Proč se vůbec angažujete v diskuzi a nevsadíte si tu proslulou EUlotynku, byl byste za vodou a třeba tam není signál a vy byste nemohl prudit s nesmysly.

Š. Hašek 4.12.2017 15:38

Re: Výuka množin byl takový úkrok stranou.

Nasadil jste mi brouka do hlavy. nejdříve jsem si říkal - blbost.

Bohužel dojde k tomu, že Ústavní soud ČR bude řešit i "výšku popelníků před/v hospodách". Poslanci by se měli zamyslet.

Zůstávám na tom, že pokud někdo shání nominační podpisy, potom může dostat od duše žijící v ČR a mající svéprávnost, pouze jeden podpis. Jen jeden. Já se tím řídím, a připadám si za vola. Podle tatíka, babičky. Zkráceno.

J. Lepka 4.12.2017 15:32

Re: trpanost

To ano, protože již absolventovi základní školy musí být jasno, že váš příspěvek je zoufalý blábol.

Jediná reakce na podobné bláboly je otázka Cui bono, tedy Komu ku prospěchu, když Topol nebude moci kandidovat? Zdá se, že váš favorit má noční můru z toho, že s ním prohraje.

J. Lepka 4.12.2017 15:25

Re: Z bodu 2 vyplývá,

Vy jste matematik ?

J. Řezák 4.12.2017 15:15

Re: Kalvoda to myslel dobře.

Jasně. Hned musí dát milost Dalíkovi a ten už pak tu špinavou práci udělá, jak je ostatně zvyklý z dřívějška.

J. Lepka 4.12.2017 15:11

Re: Štěpánek se snaží, jak může

Jo, už jste dvě! Dvě rodiny, to je skoro kolektiv...

J. Lepka 4.12.2017 15:09

Re: To ale nic nemnění na skutečnosti,

Jasně Kopečku, je nevolitelný pro vás. A kvůli tomu se nesmí zúčastnit celé volby?

Sakra, co kdyby vyhrál, žejó.

Vopravdu, vy demográti jste echt banda.

J. Lepka 4.12.2017 15:07

Re: To ale nic nemnění na skutečnosti,

Jasně Kopečku, stejní slušní lidé co po straně a vládě požadovali popravu Milady Horákové?

J. Lepka 4.12.2017 15:05

Re: Výuka množin byl takový úkrok stranou.

Proč?

J. Lepka 4.12.2017 15:04

Re: Výuka množin byl takový úkrok stranou.

Určitě jsem vám jinde v diskuzi odpovídal : pokud není explicitně zakázáno občanovi podpořit více kandidátů, to ani být nemůže, toto je nominace, nikoliv volba, nemůže být ani zakázáno poslancům a senátorům podpořit více kandidátů. Tečka.

To ovšem neznamená, že zákon nebyl spíchnut horkou jehlou a bez přemýšlení. Ovšem od toho máme Ústavní soud, aby pokud možno předešel podobným střetům a zákonodárcům takový paskvil hodil na hlavu.

I. Schlägel 4.12.2017 15:02

Re: Kalvoda to myslel dobře.

Mohl, ale také nemusel. Kompetence má k obojímu, byť jsou okleštěné.

I. Schlägel 4.12.2017 15:00

Jistě.

A ministerstvo vnitra si jeden rok vykládá zákon jedním způsobem, další rok přesně opačným způsobem. Je to zejména chyba neurčitého znění zákona. Jinak každý preferuje tu verzi, která se mu momentálně hodí, což je naprosto přirozené.

J. Lepka 4.12.2017 14:58

Re: Heisenbergův princip je spolehlivější.

Já bych to nezlehčoval. Oni sice muzikanti obvykle počítají do čtyř (teda kromě výplaty), ale zase je poloha každého tónu ve skladbě velmi přesně určena, pravda, o jeho hybnosti může být vedena diskuze, ale de facto je definice Heisenbergova principu dodržena.