23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SVĚT: Kuvajtská stupidita...

Adar S. chtěl loni v srpnu letět se společností Kuwait Airlines z Frankfurtu n. M. do Bangkoku. S mezipřistáním v Kuwait City. Ačkoli měl zakoupenou letenku, vstup na palubu mu byl odepřen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.11.2017 23:36

No jo,

proč vlastně ten Kuvajt Saddámovi s mezinárodní pomocí hlavně demokratických států sebrali, když tam teď vládnou takoví antisemitští pacholci jako kdyby se u Hitlera vyučili? Škoda peněz a námahy ...

D. Novak 21.11.2017 23:48

Re: No jo,

Podobný zákon jistě platil v Saddámovském Iráku. A budou i ve většině arabských zemí. Arabské státy neuznávají existenci Izraele. Pravděpodobně nebudou smět ruskými letadly létat lidé s pasy státu Kosovo.

P. Zinga 21.11.2017 20:29

Už je večřer a zřejmě konec diskuse.

Mám rád poslední slovo: Němcům již není pomoci. Amen. Dobrou noc.

V. Klepetko 21.11.2017 19:54

Musíme všem měřit stejným metrem.

Vylučovat z přepravy člověka jen kvůli jeho narodnosti je strašlivá ostuda pro Evropu, pokud to bude na svých letištích beztrestně tolerovat, ať už jde o Židy nebo o Araby!

Židům odjakživa fandím, myslím že ten případ je obzvláště ostudný, protože ho nelze omluvit žádnými ohledy na bezpečnostní rizika.

D. Novak 21.11.2017 22:03

Re: Musíme všem měřit stejným metrem.

Měří všem stejně! Z přepravy jsou vyloučeni všichni kdo mají občanství státu Izrael. Jedno jaké je národnosti, nebo víry. Tady jde o občanství nikoliv o národnost.

V. Klepetko 21.11.2017 23:21

Re: Musíme všem měřit stejným metrem.

My musíme měřit všem stejně... My! V tomto článku je hodnoceno rozhodnutí německého soudu. A ten

"rozhodl, že německý antidiskriminační zákon se vztahuje pouze na rasu, etnický původ a náboženství, nikoli na konkrétní národnost."

Což je nesmysl. Neočekávám bezvadné chování od Kuwaitského přepravce. Od německého soudce - ano!

D. Novak 21.11.2017 23:29

Re: Musíme všem měřit stejným metrem.

Ale to je pouze a jen jedna část rozsudku! Ta klíčová je zde. Německý soud rozhodl, že "není rozumné očekávat, že aerolinky naplní kontrakt, jímž by se dopustily porušení zákonů vlastní země, a v důsledku toho pak mohly být stíhány v ní". Soud dále uvedl, že mu nepřísluší rozhodovat o tom, zda je samotný kuvajtský zákon opodstatněný a zda by obstál před německým nebo evropským právem. Ergo kladívko německému soudu je kulové jaká pravidla si stanoví kuvajtský přepravce ve svém letadle. Letadlo na ploše mezinárodní letiště je registrované v Kuvajtu, má kuvajtské znaky. Proto na jeho palubě platí kuvajtské zákony.

V. Klepetko 22.11.2017 1:37

Re: Musíme všem měřit stejným metrem.

Letenku mu ale prodali na německém území... Obchodní společnost nemůže diskriminovat zákazníka. Soud který to připouští je soud křivý!

D. Novak 22.11.2017 2:56

Re: Musíme všem měřit stejným metrem.

Kde ta letenka byla zakoupena ve článcích napsáno není. A je to stejně jedno, protože neznáme obchodní podmínky. Tímhle se německý soud vůbec nemá co zabývat. Německá svrchovanost je ve vzduchu a na zemi. Ale ne na palubě v Kuvajtu registrovaného letadla, s kuvajtskými registračními znaky na ploše mezinárodního letiště. V letectví jsou různé mezinárodní úmluvy. To jestli je kuvajtský zákon dobrý nebo špatný je věc jiná. Ale to je záležitost Kuvajtu. Zákon to není diskriminační, a ani antisemitský. To by se musel týkat všech Židů. Ale to není pravda. Týká se všech kdo mají izraelské občanství. Tedy Židů i Arabů, muslimů, křesťanů či židů. Tam je rovné zacházení. Kdyby to bylo jen o Židech. Tak je to jasně špatné.

M. Jandáková 21.11.2017 17:01

Evropská úmluva o ochraně lidských práv:

ČLÁNEK 14

Zákaz diskriminace:

Užívání práv a svobod přiznaných touto Úmluvou musí být zajištěno bez diskriminace založené na jakémkoli důvodu, jako je pohlaví, rasa, barva pleti, jazyk, náboženství, politické nebo jiné smýšlení, národnostní nebo sociální původ, příslušnost k národnostní menšině, majetek, rod nebo jiné postavení.

--------------------------------------

..."(německý soud) rozhodl, že německý antidiskriminační zákon se vztahuje pouze na rasu, etnický původ a náboženství, nikoli na konkrétní národnost."

M. Jandáková 21.11.2017 17:02

Re: Evropská úmluva o ochraně lidských práv:

Soud dal zelenou, kam patřila "stopka".

H. Lukešová 21.11.2017 17:11

Re: Evropská úmluva o ochraně lidských práv:

Co čekat od německých nácků?

D. Novak 21.11.2017 21:58

Re: Evropská úmluva o ochraně lidských práv:

Má to jeden malinkatý háček. Jaké právo platí na palubě letadla na mezinárodním letišti? Letadlo bylo pravděpodobně registrováno v Kuwajtu, má tedy "národnost" kuwajstskou.

J. Horský 21.11.2017 16:59

V prvé řadě je chyba, ...

že se tím německý soud vůbec zabýval. Kdyby žalobu odmítl pro nepříslušnost, ušetřil by své vlasti peníze.

Ovšem když už rozhodoval, tak rozhodl správně. Zdá se, že si to mnozí diskutéři neuvědomili, ale soud se odklonil od (dnes) převažující politiky mezinárodního humanitárního práva a rozhodl podle zásad Westfálských (každý pánem ve své zemi, ať si tam dělá co chce, ale neleze s tím přes hranice). Osvěžující a málo vídané!

Právě politika "mezinárodního humanitárního práva" je trojským koněm Západu pro destabilizaci jiných kultur, občas vrcholícím "humanitárním bombardováním".

V. Novák 21.11.2017 13:40

Jsem pro, aby EU bojkotovala i kuwaitský plyn!

Koneckonců, americké LNG tankery už dovážejí do holandských přístavů "americký" LNG načerpaný v Usť Luze.

Rusko rozhodně nebude proti...

V. Novák 21.11.2017 13:25

A Kuwait Airlines by byly v Kuwaitu souzeny

podle "vyššího principu mravního" nebo podle zákonů země, v níž jsou registrovány?

Buď budou Němci respektovat kuwaitské zákony, nebo by měly ukončit s Kuwaitem kontakty. A to včetně obchodních...

A. Alda 21.11.2017 9:50

Neuvěřitelné.

Prostě kde muslim, tam nebezpečno. A Němci jsou už zcela ztracení a ani nový Bismarck by je nevytáhl z bryndy.

P. Lenc 21.11.2017 10:38

Re: Neuvěřitelné.

Pane Aldo, už pár let nejen uvěřitelné, ale v Německu, pokud se německá stádnost nezmění, tak teprve začátek.

D. Šimáček 21.11.2017 8:09

jednoduché řešení

stačí odepřít kuvajtským aeroliniím přístup na evropská letiště do doby než tenhle přístup přestanou aplikovat!

J. Zaorálek 21.11.2017 9:05

Re: jednoduché řešení

Přesně tak, to by byla jediná logická reakce evropských států, která by ukázala, že naše "evropské hodnoty" opravdu nedovolují měřit komukoli jiným metrem. Rád bych vyjádřil naději, že se to tímto směrem bude ubírat, ale zkušenosti tuto naději příliš nepodporují. A kam vede takové utlačování a šikana Židů jsme již vícekrát mohli vidět, takže jak řekl šáša Krusty: "Ta chodba je mi ňáká povědomá."

I. Skolin 21.11.2017 9:51

Re: jednoduché řešení

Přesně !!!

A. Alda 21.11.2017 9:51

Samozřejmě.

A je to řešení již mnohokrát mnohými státy vůči mnoha firmám použité. Nic nového, nic převratného. Ale souhlas s tím, aby se firmy na cizím území chovali podle zákonů své domovské země bez ohledu na právní řád země, v níž působí, je novinka. To tu ještě nikdy nikde nebylo.

R. Gramblička 21.11.2017 10:09

Re: jednoduché řešení

Třeba. anebo je bojkotovat ze strany zákazníků

S. Landa 21.11.2017 11:32

Re: jednoduché řešení

Ano, to je rozumný návrh. Jenže by se nejspíš ukázalo, že většině lidí je to dost jedno.

H. Lukešová 21.11.2017 11:09

Re: jednoduché řešení

Ano, všem, kdo diskriminují Izraelce, by měl být odepřen vstup do naši země. Ale to by museli mít zákaz vstoupit na půdu naši země všichni muslimové, jeden do jednoho.

S. Landa 21.11.2017 11:34

Re: jednoduché řešení

Sice nevím proč, naše země není Izrael, ale líbí se mi novotvar "jeden do jednoho".

J. Schwarz 21.11.2017 12:09

Re: jednoduché řešení

Kdyby to udělal kdokoli jiný než muslimský stát / firma / vůči Izraeli, dávno by taková reakce nastala. Jak by to asi dopadlo u evropských soudů, kdyby ruské aerolinky odmítly brát na palubu Ukrajince, například pro let z Frankfurtu do Rio de Janeira? Zákaz přístupu na evropská letiště by tu byl do týdne!

V. Novák 21.11.2017 13:36

Re: jednoduché řešení

A co kuwaitskmu plynu do evropských LNG terminálů?

Usť Luga ke blíž...

J. Kopeček 21.11.2017 8:02

Co je na tom divného,

že nějaké aerolinky nepřijaly nějakého žida? Jsou to jejich předpisy a nikdo jim nemá co do toho kecat. Kdyby se tak stalo příslušníkovi jiné sekty, tak Stejskal ani nehlesne.

D. Šimáček 21.11.2017 8:15

Re: Co je na tom divného,

ano je to jejich právo, ale reakcí na využívání tohoto práva je využít naše právo nedovolit takové společnosti vstoupit do našeho vzdušného prostoru, A být židem není sekta ale národnost , mít izraelský pas je státní příslušnost . A aby jste mi porozuměl za co vás považuji, je tu infantilní říkanka, kterou si i možná vy doplníte. "jé jé Kopeček , to je ale bl.eč.k" :-)