24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Hra pokračuje

Hraje se na dvou hřištích. Na jednom jde o podobu sněmovny, na druhém o podobu vlády. Ta první pokračuje výrazně lépe než ta druhá. Má to svoji logiku. Sněmovna je pracoviště pro dvě stovky poslanců a armádu asistujícího personálu a je tudíž žádoucí dosáhnout dohody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jandáková 17.11.2017 23:46

Pocit sounáležitosti a naděje?

To mi připomnělo 17.listopad 2017!

.

Přiletěly včera do Prahy tři Katalánky. Cca 30, 40 a 50 let. Zítra odlétají domů. Na nic si nestěžovaly, (Praha je krásná!"). Jen se nám, náhodně je potkavším, svěřily, že se jich u nás nikdo na dění v jejich zemi ani nezeptal.

.

Dobrou noc.

M. Jandáková 17.11.2017 23:48

Re: Pocit sounáležitosti a naděje?

Stalo se dnes. )

M. Mařák 17.11.2017 23:14

Svým dětem o totalitě vůbec nevyprávím,

jednak by je to stejně asi nezajímalo, neboť žijí v relativně svobodném světě, no a pak je to již naštěstí minulost. Jsem velmi rád, že jsem se dožil pádu komoušské totality, ale to je již jen takový starý film pro pamětníky.

Život je dnes jinde a jsem tomu rád.

V. Kotas 17.11.2017 23:47

Re: Svým dětem o totalitě vůbec nevyprávím,

Občas je potřeba potomkům vysvětlit některé věci, uvést na pravou míru, když začíná jejich masáž televizí, rádiem, reklamou, školou.

M. Prokop 17.11.2017 23:52

Re: Svým dětem o totalitě vůbec nevyprávím,

Moje to občas zajímá. A ledacos z minulosti vysvětluje některé věci současnosti. Ale "netlačím na pilu".

P. Vandas 17.11.2017 22:14

Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Tak nevím, zda je to na nějaké jásání. Že by snad děti byli nějakými pokračovateli čehosi jsem si nevšiml a jediné, co si docela úspěšně předáváme, jako štafetu, je ta naše uhlířská víra, která je stejná, jako mých dědů ve Velké válce světové, otce maminky i mne a mých dětí a vnoučat. To je věc nadčasová a nesouvisí s minulou i současnou politickou konstelací. :-):-):-) Nějaký odkaz Listopadu jsem se ani nesnažil někam předávat, neb jej považuji za vcelku veselou epizodu, asi na stejné úrovni nevážnosti, jako zážitky z vojny, či ze světa. :-):-):-) Ta pompéznost mi přijde směšná.

H. Balzám 17.11.2017 22:26

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Říkáme vlastně to samé. Revoluce a válka jsou pěkné tak do učebnic, ale normální život má taky spoustu jiných zákoutí a tajů, než jenom vyextrahovaná politická témata, jak je tu někteří dnes a denně perou do ostatních.

P. Vandas 17.11.2017 22:32

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Směji se, když z toho kdejaký pitomec dělá zásluhu, v nepravděpodobné naději, že jej budou lidé obdivovat. Hrdinou, je člověk pouze v onom okamžiku dějin. Jindy hrdinou v očích druhých není. Pokud byl zbabělcem, tak to má až do hrobu. :-):-):-)

H. Balzám 17.11.2017 22:38

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Padouch nebo hrdina, všichni jedna rodina! :-)

M. Prokop 17.11.2017 22:31

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Taky jsem neomládnul. Víry nemaje, naučil jsem (doufám) potomky neuvěřit krásným, leč nesplnitelným kecům kohokoliv.

V. Klepetko 17.11.2017 22:32

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Pavle, viděl jsem na ČT24 ty mlaďochy: Feriho, jakéhosi Piráta a mladou Aňačku, tři nové poslance. A nepůsobilo to vůbec depresivně! Mladí, chytří, neagresivní.

Pirát vypadal jak kultivovaný docent, Feri jako Pirát, a Aňačka jako taková nějaká mladá Milada Horáková, z dob kdy ještě pracovala pro čtyři zahraniční rozvědky:-)))))))

P. Vandas 17.11.2017 22:37

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

To není můj šálek čaje. Zdržím se komentáře. :-):-):-)

V. Klepetko 17.11.2017 22:48

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Díky :-))))

Nejde o to jaké reprezentují strany, jen mi připadalo že ta poslanecká mládež působí svěžím a inteligentním dojem... Jestli i z jiných partají jsou ti nejmladší poslanci podobně v pohodě, tak oproti všem těm minulým Kristýnám Kočí a podobným podivným zjevům by to byla příjemná změna.

M. Prokop 17.11.2017 22:54

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Svěžím a inteligentním dojmem působil třeba Pilip, Buzková, s trochu přivřeným okem i Gross nebo Sobotka Dluhoslav.

V. Klepetko 17.11.2017 22:57

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

:-))))))))))))))))

Si děláš prdel. Ležím s teplotou, koukám se na TV, a jediný kdo tam působí inteligentním dojmem je Roman Joch; -)

M. Prokop 17.11.2017 23:54

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Pouze si pamatuji tehdejší nadšení nad mladou generací.

Joch je zajímavej, většinou. Na rozdíl ode mne konzervativec, ale nejsem s ním ve sporu.

V. Kotas 17.11.2017 22:53

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Bohužel ti, kteří se drží gruntu, starajíc se něj po vzoru předků tak, aby ho předali potomkům alespoň ve stejném stavu, jako ho převzali, jsou pro většinu dnešní generace za blbce. Neprávem ! Bude ještě chvíli trvat, než budou ctěni, jak si zaslouží.

P. Vandas 17.11.2017 23:01

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Nežijte v iluzi. Nebudou ctěni, nikdy ctěni nebyli, tak proč by to mělo být jinak zítra. Už v tom , toužit po tom, abychom byli ctěni, je nadutost a jakási očekávaná nadřazenost. Ony hodnoty, kterých se držím jsou ryze osobní a přenositelné pouze podmíněně. :-):-):-)

V. Kotas 17.11.2017 23:44

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Nežiji v iluzi, jenom vidím kolem sebe. Ctít takové lidi, pro to, jak žijí a od těch nikdy nezaznamenáte nadutost, nadřazenost.

P. Jirkovský 17.11.2017 23:11

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

A na to jste přišel hlavou nebo poněkud nepřípadným používáním interpunkce? Napovím: obojí je, ve vašem případě, co do metody poznání, naprosto bezcené.

M. Prokop 17.11.2017 23:56

Re: Mám se sice lépe, ale zestárnul jsem u toho.

Starajíce, když už máte ty vzory předků.

H. Balzám 17.11.2017 21:35

Shrnuto

Možná, že už to tu zaznělo v průběhu dne, ale přesto bych si možná jenom sám pro sebe shrnul uplynulých dvacet osm járů. V době listopadové jsem začal akorát rozum brát, abych si dokázal sám a bez výplachu mozku srovnat, co jsem zažil, viděl a slyšel před a po Listopadu. Proto dnes můžu svědomitě, zodpovědně a bez smajlíků prohlásit: jistě, v té době jsme všichni měli spoustu očekávání, například co se obecné morálky ve společnosti týče. Nevyšlo to tak, jak jsem čekal, přesto říkám, že můj život od té doby směruje k lepšímu. Po materiální stránce se já, syn dvou dělníků, mám mnohem, mnohem lépe, než mí rodiče, sice je na tom velká část spoluobčanů mnohem lépe, ale nestěžuju si. Když něco potřebuju nebo chci a mám na to, tak si to koupím. Do ciziny jezdím, aniž bych se někoho dovoloval. Poznal jsem spoustu skvělých lidí, můžu se vyhýbat prudičům a duševním troskám a nehrozí mi za to trest. A hlavně dokážu žít svůj život v pravdě, ctít pravdu a bojovat za pravdu. Na diskusích dnes a denně vidím, že lidé, kteří si furt jenom stěžují, jak dřív bylo líp, jsou v drtivé většině duševně poškození, nevyvážení, že v sobě dusí nějaké svoje soukromé zlo, které jim brání užívat si života, jak to jenom jde. Takže závěrem, život je potřeba brát s rozumem a takový, jaký je. A hlavní je se z toho neposrat...

M. Mařák 17.11.2017 21:54

Jo, to beru,

prostě se máme neskutečně lépe, to se s komoušskou totalitou po všech stránkách nedá vůbec srovnávat.

J. Kanioková 17.11.2017 21:54

Přesně.. žít bez růžových brýlí..

Tehdy se mnozí utápěli v iluzích, a nedokážou se s tím dodnes smířit. Především P&L.

Už TGM kdysi říkal, že potřebujeme alespoň dvě generace, aby tu normální systém zdomácněl..

P. Vandas 17.11.2017 21:59

Re: Přesně.. žít bez růžových brýlí..

Je zajímavé, že já se v iluzi nutápěl. Naopak jsem všude, kde jsem mluvil , říkal že to bude zápas o život a že mnozí, co se tak radují, že ostrouhají. Je až s podivem, že všichni jásali, neb všichni si mysleli, že oni budou ti úspěšní. :-):-):-)

H. Balzám 17.11.2017 22:31

Re: Přesně.. žít bez růžových brýlí..

No vidíte, a nakonec to není tak zlý, nebo jo? Nadřel jste se na něj, ale mohl byste si za komára postavit větrnej mlejn? :-):-):-)

P. Vandas 17.11.2017 22:35

Re: Přesně.. žít bez růžových brýlí..

Nepředbíhejte událostem. Tehdy jsem jej postavit nemohl, ale i dnes mi šlapou po zádech a ještě jsem nepřeskočil. :-):-):-)

H. Balzám 17.11.2017 22:40

Re: Přesně.. žít bez růžových brýlí..

Když už vám věřím já, takovej pesimista, že to dotáhnete, tak kdo už víc? :-)

P. Vandas 17.11.2017 22:45

Re: Přesně.. žít bez růžových brýlí..

Ale já jsem urputný. Mne hned tak něco neodradí. :-):-):-)

J. Kanioková 17.11.2017 23:31

No, tak já ty růžové brýle měla,

ale brzy jsem je odložila a postupně ubírala ze svých snů. Dost rychle mi docházelo, že jsme všichni, každý, trochu jiní, a naše představy se dost liší.. A že dobrá vůle je blbá ctnost, kterou mnozí lehce zneužívají..