23.4.2018 | Svátek má Vojtěch



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKOLOGIE: Auta na vodík jedou na uhlí



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 97, poslední: 11.11.2017 16:28, přehled diskusí

NEVÍM, JAKOU TEPLOTU MÁ VODA......:
Autor: V. Kolman Datum: 11.11.2017 16:28

....vycházející z palivových článků.

Ale u automobilu poháněného vodíkem se spalovacím motorem z výfuku vychází pára (ne voda!), takže strašení zlámanými hnátami chodců a "bruslením" automobilistů je v tomto případě bezpředmětné.

Re: zasklené silnice?:
Autor: J. Lukavsky Datum: 10.11.2017 18:00

a což kdyby se ta voda odpařovala chlazením motoru do vzduchu? Zdarma dávám k dispozici.

J.L.

Re: Jsou to auta s výfukem.:
Autor: J. Lukavsky Datum: 10.11.2017 17:55

"jezdit eventuelně mohou na koni, to je dostatečně ekologické." No pro komoně musíte mít xx hektarů luk na pastvu a na seno. A nějakou slámu na podestýlku a oves. A navíc kůň jako přežvýkavec prdí a krká metan, který je 20x účinnější skleníkový plyn a samozřejmě vydechuje i CO2 takže moc eko- není.

J.L.

Re: Vám by, pane houžnáku, do začátku stačilo,:
Autor: P. Rada Datum: 10.11.2017 12:13

... kbykdyby jste jste se přiučil", že námraza na vozovse se netvoří podle "ú" nebo "ů".

Pokud by jste dokonce někde jezdil na zledovatělém měsíce ročně či naopak prakticky celoročně tam kde prakticky nikdy nemrzne, sotva by jste autorův impresivní argument o zlámaných kostech mohl jen tak polknout. Možná by vás pak i napadlo, že takto se chovají lidé v argumentační tísni.

Pokud budou takto nekriticky k dopadům motorismu vystupovat lidé jako Vy - opírající se o gramatiku - nebo autor který nezohlednuje klimatickou realitu ale přitom zcestně straší polámanými kostmi od vodíkového pohonu, pak asi opravdu lidem pro tolerovanou či dokonce propagovanou hloupost, hrozí i víc jak jen "zlámané kosti".

Vám by, pane rado, do začátku stačilo,:
Autor: F. Houžňák Datum: 10.11.2017 8:12

kdybyste se přiučil, že ve slovech jako bezúspěšně se píše ú s čárkou a ne ů s kroužkem.

Re: Technicky máte nesporně pravdu?:
Autor: R. Tichý Datum: 10.11.2017 8:04

Na rozdíl od "světa", my nemáme moře, ani vysoké hory. Statisticky u nás přes 50% roku vítr nevane. Ze zbylého času vítr vane málo nebo moc. Větrníky nedávají smysl.

:
Autor: R. Tichý Datum: 10.11.2017 7:45

Podivejte se, jak tlusta je snura od zehlicky. Pak si predstavte, ze zehli v panelaku vsichni najednou-to musi byt tlusty privodni kabel. No a to cele zvetsete znovu, protoze auto zere mnohem vic, nez zehlicka.

A proto, ze v noci nesviti slunicko, vitr nefouka 1/2 roku, tak nebude existovat nocni utlum elektraren. Takze-zdrazi "nocni" i denni proud a elektrarny budou smrdet vic-chvala bohu za ekologicky ciste jaderne elektrarny.

"Vyhoda" elektromobilu, stejne jako cele zelene (asi se kazi) energetiky, je v tom, ze zplodiny smrdi nekde jinde, nez se prohanite s elektrovozitkem.

:
Autor: R. Tichý Datum: 10.11.2017 7:32

Statisticky je v CR 1/2 roku bezvetri.

Za velkymi vetrnymi parky vznikaji pouste, protoze vrtule blokuji nizke proudeni vzduchu.

Re: Vás bych na měsíc zaměstnal?:
Autor: P. Rada Datum: 9.11.2017 22:56

Nejsem si vědom, že bych o zaměstnání u Vás žádal. Nereagujete na někoho jiného? Nepřeskočilo Vám cosi?

Pokud ale jde o lodní dopravu, mám skutečně obdiv k její celými věky prověřené efektivitě.

Dnes se mi ale u ní přesto nelíbí diskriminační osvobození od daní s ropných pohonných paliv.

Re: Ještě nebyla zmíněna podstata problému.:
Autor: P. Rada Datum: 9.11.2017 19:36

S tou malou obtížně utěsnitelnou molekulou máte sice pravdu, je to opravdu potíž, ale zásadní problém v tom netkví.

Tím je ekonomicko ekologická neudržitelnost současné osobní fosilní automobilové dopravy. Zejména pro její měrnou nákladovost a dopady externalit. Ti kteří si to uvědomují vymýšlejí varianty, náhrady - jen abychom o nepřišli o její pohodlí, nemuseli měnit návyky - ale doposud prakticky bezůspěšně.

Máme tedy zatím jak své pohodlí tak narůstající problém pro své dědice kterému se autor fakticky vyhnul - ačkoli naprosto nepravděpodobnou "havárii na ledu" konstatoval hned úvodem.

Re: zasklené silnice?:
Autor: J. Jurax Datum: 9.11.2017 19:34

A navíc i s těch nejdokonalejších nádrží na kapalný vodík se denně odpaří, resp. musí odpustit přes ventil, cca 3 procenta obsahu. Takže když natankujete a týden nejezdíte, máte čtvrt nádrže fuč.

Takže garážujete-li, máte cca za měsíc v garáži cca dvě třetiny nádrže vodíku ve směsi se vzduchem znamenitě bouchavé, ledaže by garáž byla pečlivě odvětrávána.

Re: pane Hlosto:
Autor: J. Jurax Datum: 9.11.2017 19:27

No, nádrž s vodíkem by ovšem nemusela být pod zadními sedačkami; vhodnou konstrukcí auta a umístěním nádrže by se jistě dala směrovat energie eventuálního výbuchu vzhůru mimo prostor cestujících.

Ale chtělo by to patrně podstatný zásah do konstrukce vozu.

A u benzínového pohonu, explodují-li páry v poloplné benzínové nádrži, dá to taky slušnou ránu.

Re: Jak získat vodík ?:
Autor: J. Jurax Datum: 9.11.2017 19:18

Elektrolýza vody ovšem není nejekonomičtější způsob výroby vodíku.

A vodík se celkem špatně skladuje; zkapalněný vodík mizí samovolně i s ocelových flašek tempem 3 procenta denně - viz http://www.h2shop.cz/index.php?p=article&id=17

Re: vodík, elektromobily a podobná "zvěrstva" ?:
Autor: P. Rada Datum: 9.11.2017 19:13

Chcete srovnávat lidi a zvířata? Zkusme to.

Lidé se opravdu oproti zvířatům někdy chovají jak idioti. Např pro ideu mít osobní auto a větší a lepší než má soused.. jsou schopni dřít do úmoru.

Svůj vzestup na planetě navíc vesměs založili na rozvoji skrze surovinový dluh - zatímco doposud všechny jiné dlouhodobě úspěšné linie života postavili svou existenci na rozvoji bytostných vlastností lépe využívajících příslušnou ekologickou niku. ČLOVĚK TU SVOU EKOLOGICKOU NIKU NAOPAK NIČÍ.

Druh homo, údajně s.s., oproti ostatnímu životu rozvíjí totiž zejména extenzivitu spotřeby a jak to vypadá, tak na svůj bytostný rozvoj nebude mít ve vlastní evoluci už kýžený čas pro příliš rychle se měnící životní prostředí a nedostatek surovin.

Jedním s nejhladovějších oborů je přitom osobní automotorismus a autor srovnává dva neřešitelné rozvojové směry osobní mobility jako by jiné varianty dopravy neexistovaly a zastírá tak možnou cestu.

Ještě nebyla zmíněna jedna velká nevýhoda vodíku:
Autor: F. Houžňák Datum: 9.11.2017 19:13

coby paliva používaného ve velkém: má mrňavou molekulu a proleze všude, takže je třeba používat jiné, rafinovanější a dražší materiály na vedení, skladování, těsnění než třeba u zemního plynu, o kapalných uhlovodících ani nemluvě.

Re: Jsou to auta s výfukem.:
Autor: J. Jurax Datum: 9.11.2017 19:06

No, na takovém webu se stěží dopídit objektivních informací o podpoře fosilní energetiky a určitě též ne informací o podpoře té správné, zelené energetiky.

Mimoto energetická soběstačnost bez fosilních zdrojů je u nás pitomost. Protože OZE prostě NEMOHOU zajistit dostatek elektrické energie 24 hodin denně. Přinejmenším pokud nebude existovat levná, bezpečná a všeobecně dostupná technologie akumulace již vyrobené elektrické energie v řádu gigawatthodin a její opětovné využití.

Ještě tak jaderná energie, vlastní uran máme, byť palivo z něj vyrábět by za stávajících cen nebylo ekonomické.

Re: A co:
Autor: J. Jurax Datum: 9.11.2017 18:51

Vyplatí. Solárním baronům.

A možná zákonodárcům, co tento stav způsobili a udržují jej. Zákonodárné soustrojí nutno patřičně promazávat!

Re: I přesto, že jsem v této oblasti technicky nezdatný :
Autor: P. Rada Datum: 9.11.2017 18:42

Ten problém dojíždění za prací na velké vzdálenosti lze bud řešit dlouhodobostí přesunu za prací nebo efektivitou např. hromadné dopravy - nebo se takové praktiky prostě stanou neúnosné. To s celé řady důvodů od kapacity silnic přes parkování až k dopadům na životní prostředí.

Řada světových velkoměst už dnes musí vjezd osobních automobilů striktně regulovat.

Jinde varovně postávají v dopravních špičkách kolony a s růstem motorizace bude nejspíše jen hůře.

Varianty dopravy /pohonů neúnosně náročné na suroviny i palivo budou prostě muset být eliminovány.

Jaký jiný vývoj nekriticky do osobní auto-dopravy zamilovaný "páně" Ticháček očekává?

Re: zasklené silnice?:
Autor: L. Písařík Datum: 9.11.2017 17:11

Píšete tekutý vodík. Víte, na jaké tlaky by musela být konstruována nádrž, aby uchovala za venkovních teplot tekutý vodík. A kolik by asi vážila? Já to nevím, proto se ptám.

Re: Jak získat vodík ?:
Autor: L. Písařík Datum: 9.11.2017 17:06

Dobře, pane Selingere - máte vodík na pobřeží a jak ho dostanete na místo použití a hlavně kolik za to?

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: V. Kain Datum: 9.11.2017 16:45

Merkelová chce zavřít atomové elektrárny a nyní zelení přišli s další novinkou zavřít i ty uhelné.Tihle zelení idioti mají v Německu dost velkou váhu.Asi se domnívají že jim bude stačit proud z vrtulí na Baltu.Celkově se mi zdá,že ten německý národ začíná dost rychle degenerovat.

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: P. J 450 Datum: 9.11.2017 16:39

K thoriovým reaktorům zde:

http://petr-kubac.blog.cz/1412/otazka-energeticke-nebezpecnosti

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: P. J 450 Datum: 9.11.2017 16:24

Jakou šanci pak mají elektromobily s obrovskou

problematickou Li-Ion baterkou proti konvenční Dacii hnané buthanolem a

jakou šanci mají soláry proti "odpadní elektřině" která je k mání za

hubičku 24 hodin denně 365 dní v roce ? Protože tyto věci - na rozdíl od termojaderné elektrárny, jsou v dnešním technologickém dosahu - považuju za rozhodující "politické vlivy" - kde jsme se naprosto ztratili mezi "klimatickými konferencemi" a "alláh akbar" tlučením hlavou o zem.

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: P. J 450 Datum: 9.11.2017 16:20

Je to podobné, jako s náboženstvím. Kazatelům jediné správné pravdy není možné jejich "víru" žádným způsobem kritizovat, nebo vyvracet, a k prosazení té jejich "pravdy" je možné použít jakékoliv prostředky. Racionální argumenty a důkazy vůbec neslyší. To, jak fungují základní fyzikální zákony a to, že nejdou NIJAK obejít, naprosto nevnímají. Podle mě by byla nejlepší cesta ta, kterou popisuje pan Kubáč: Kontra příklad ( zcela technologicky reálný ) Thoriový "molten salt"

reaktor dodává 1000 stupňů teplou roztavenou sůl pro tepelný rozklad

vody, z vodíku a CO2 se vyrábí "topné alkoholy" a odpadní teplo žene

elektrárnu.

Re: Řekněte rovnou, že se se životní úrovní chcete vrátit:
Autor: P. Rada Datum: 9.11.2017 15:55

Pane Vanuro pokud jde o má přání tak já chtěl už jako kluk vývoj civilizace která by dokázala žít v souladu s prostředím a přitom vzlétnout ke hvězdám.

Nepodsouvejte mi proto záměr návratu do středověku. O to se dnes snaží mé okolí včetně Vás přebujelostí měrné spotřeby.

Když už, pak tedy varuji, že dnes je v důsledku stonásobně vyší produkce CO2 a to i s významným podílem motorismu, klimatologicky nastolen trend návratu životního prostředí nikoliv jen do středověku ale během geohistoricky anomálně krátkého jen stoletého skoku do situace před cca 10miliony let!!!

Varuji - chceteli - že takto strmou změnu do klimatologicky idylické epochy pravděpodobně na planetě nepřežije většina druhů a civilizace založená jako jejich nadstavba to pravděpodobně neustojí s důvodů překročení úživného potenciálu planety. Vraky dnešních automobilů pak mohou po tisíciletích být rámcem podle kterého mohou archeologové budoucnosti datovat konec našeho expanzivního období.

JEDINÝM problémem, který brání přechodu na jadernou:
Autor: P. Vaňura Datum: 9.11.2017 15:25

energii, je NEPOVĚŠENÍ ZELENÝCH NA VĚTRNÍKY! Vámi uváděné problémy by tady nebyly, kdyby zelení tady nebyli, protože by už byly v provozu množivé reaktory a přepracování vyhořelého jaderného paliva (to už dávno provozují Francouzi).

Re: A co:
Autor: M. Prokop Datum: 9.11.2017 14:15

Problémy s distribucí. Budete vozit baterku k fofrníku? Pokud jde proud z fofrníků nebo soláru do běžné sítě (a i ta by se na masové použití musela zesílit), tak způsobuje její nestabilitu, takže aby nebyl blackout, je nutno stejně zálohovat klasickou elektrárnou, ve které se topí, ale vyrábí jen občas. A to se (prý) vyplatí! :-P

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: M. Prokop Datum: 9.11.2017 14:09

Už přišla řeč na "chytré sítě"? :-P

Re: zasklené silnice?:
Autor: R. Langer Datum: 9.11.2017 14:05

No, ještě nám vlastně žádné nevybuchlo, ne? A hašení elektromobilů vodou raději také nebudeme zmiňovat, co? :-D

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva:
Autor: R. Langer Datum: 9.11.2017 14:03

Nebude. Jsou to zaslepení ideologičtí hlupáci bez základního technického vzdělání. Budou pořád dokola omílat tu svou mantru bez ohledu na realitu.