19.11.2017 | Svátek má Alžběta



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EVROPA: Jak rychle lze v EU napravit chybu?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 67, poslední: 9.11.2017 9:45, přehled diskusí

Někde jsem četl úvahu:
Autor: J. Vintr Datum: 8.11.2017 23:18

že za tím blbnutim s bojem proti globálnímu oteplování není primárně kšeft (i když ten je z něj samozřejmě také) ale hlavně snaha podkopat (spolu s dalšími diverzními akcemi) ekonomické zaklady západní "kapitalistické" společnosti. Do stejné kategorie spadá i zaplavování Evropy muslimskými vetřelci. Dává to logiku.

Re: Někde jsem četl úvahu:
Autor: J. Jurax Datum: 8.11.2017 23:22

Myslíte?

Nehledejte obmyslné spiknutí tam, kde se jev dá vysvětlit prostou blbostí zainteresovaných. A samozřejmě chamtivostí ..

Jak rychle lze v EU napravit chybu?:
Autor: J. Jurax Datum: 8.11.2017 22:53

Asi tak za tři pětiletky. Až sejdou sešlostí věkem ti, kdož ji spáchali.

Pokud si ovšem nevychovali stejně blbé následníky, co si stejně jako oni nepřipustí, že se nějaká chyba vůbec stala.

V tom případě chyba nebude napravena dalších několik pětiletek - pokud EU tak dlouho přežije - nebo nikdy.

Jak rychle lze v EU napravit chybu ?:
Autor: J. Kanioková Datum: 8.11.2017 18:29

Nijak, protože bruselské politbyro "se nemýlí" a chyby "nedělá"..

Tedy.. oni jsou o tom přesvědčeni ! realisti tam nejsou !

Bývávali - Helmut Schmidt "EU je již příliš velká"

Ono také k 1. světové i 2. se schylovalo:
Autor: D. Polanský Datum: 8.11.2017 17:51

několik let a národy si to nechaly líbit. Pročpak ne řepku?

Za kolik?:
Autor: J. Lukavsky Datum: 8.11.2017 16:56

Řepka je dosti náročná plodina, pole se musí zorat, uvláčet, zasít, hnojit, práškovat, hnojit, práškovat... ?x. Pak sklidit, odvést, sušit, skladovat, vylisovat, skladovat.... a to už dávno nejde zajistit koníčky. Takže jaká je spotřeba nafty na výrobu 1 litru řepkového oleje? Někde jsem četl, že to je 1,2 - 1,5 litru nafty/litr řepkového oleje. Takže opravdu záchrana Zeměkoule jako Brno! Pokud je na drátě nějaký agronom - kolik to je? Alespoň přibližně!

J.Lukavský

to je ale překvapení!:
Autor: J. Kouřil Datum: 8.11.2017 16:53

co se divíte, když jste dobrovolně předali moc dementům, kteří jdou jen po penězích a jsou zcela mimo realitu. Zde i v EU.

Pridavky biopaliv...:
Autor: P. Horak Datum: 8.11.2017 16:46

..do pohonnych hmot byla celosvetove neuveritelna hloupost. Vedecky provedene studie uz pred mnoha lety v USA prokazaly, ze vyroba jednotky energie ve forme lihu spotrebuje vetsi mnozstvi energie ve forme uhlovodiku, nez se z vyrobeneho lihu ziska. Politici na vedecke argumenty neslyseli (respektive, budto nepochopili anebo nechteli pochopit). Bez statnich dotaci by tato technologie nemohla existovat - ani v minulosti, ani v budoucnosti.

Nyni je to uz nemila skutecnost a zruseni prislusnych zakonu bude velmi obtizne, vzhledem k masivni ekonoimicke zavislosti zemedelstvi na vyrobe biopaliv. To se ovsem automaticky a drasticky zmeni v pristich 10 az 20 letech, kdy se objem poptavky kapalnych pohonnych paliv drasticky snizi.

Vidim, ze je mnoho skeptiku o budoucnosti elektomobilu. Je pozitivni, ze se tak mnoho osob temito otazkami zabyva, zda se mi, ze tyto jsou spise vysledek jejich negativizmu a VIRY, nez ZNALOSTI a analytickych schopnosti. Po detailnim prostudovani mnoha aspektu premeny technologie od fosilnich paliv k elektrine, jsem plne nazorove za panem Muskem a za inzenyrskymi teamy vice mene VSECH vyznamnych automobilovych vyrobcu.

Elektropohon nebude znamenat kompletni konec dopravnich prostredku pouzivajicich spalovaci motory, bude to ale za nejakych 30 let pouze mala cast, jako jsou ted konske potahy, nakladaky na drevoplyn, auta a vlaky pohanene parou, riksi a pod.

Re: Pridavky biopaliv...:
Autor: M. Prokop Datum: 8.11.2017 18:37

Pan Musk i mnoho dalších zatím žijí POUZE z dotací, daňových výhod a vládního příkaznictví, stanovujícího spalovacím motorům nesmyslné limity. Dále pak z lidské blbosti a touhy se nějak odlišit.

A další problémy přinese masovější rozšíření, tedy, kde a jak elektřinu vyrobit, distribuovat, kdy a jak nabíjet, cyklus baterií od výroby k likvidaci - nic z toho není vyřešeno, jen blázni to prosazují.

Do bandy benzinu se prostě vejde více energie, navíc rychleji, než do jakékoliv masově použitelné baterie.

Re: Pridavky biopaliv...:
Autor: J. Jurax Datum: 8.11.2017 23:07

Ano.

Pokud ovšem naleznete levný, trvanlivý, nepříliš těžký akumulátor, do nějž na jednotku objemu nacpete srovnatelně energie jako do nádrže s benzínem. Pokud možno rychlostí srovnatelnou s natankováním onoho benzínu.

Pak po dobudování nabíjecí infrastruktury a postavení dalších elektráren snad možná někdy ... jinak budou elektromobily jen drahé exoty pro snoby a pro speciální použití. Pokud tedy uplacení a/nebo blbí politici s mozky prožranými zelenou plísní je nebudou masivně dotovat nebo spalovací motory diktátorsky zakazovat.

Mimoto jsem někde četl - opravte mne, jestli se mýlím - že veškeré světové zásoby mědi by nepokryly potřebu téže na vinutí elektromotorů při komplexní náhradě spalovacích motorů elektromotory.

Ale možná se jako palivo ujme vodík - jenž se ovšem zatím masově a levně vyrábí z uhlovodíků.

Re: Pridavky biopaliv...:
Autor: J. Kalina Datum: 9.11.2017 9:45

přesně. POKUD SE NALEZNE. A pokud se nalezne, tak se to rozjede samo bez dotací a s výdělkem pro všechny. Nyní je to zlodějna.

Čemu se divíte, pane Vaňku?:
Autor: J. Lepka Datum: 8.11.2017 14:30

Co čekat od negramotů přesvědčených, že i fyzikální zákony lze prohlasovat v parlamentě? A pokud je náhodou mezi nimi někdo, kdo chápe Ohmův zákon i zákon zachování energie, tak drží hubu a krok, za ty prachy a po nich - potopa.

Re: Čemu se divíte, pane Vaňku?:
Autor: Z. Lapil Datum: 8.11.2017 19:31

Kdo chápe Ohmův zákon a zákon zachování energie nedrží hubu etc. pro prachy, ale proto, že si umí spočítat, kolik energie je potřeba k překonání odporu :-).

Re: Čemu se divíte, pane Vaňku?:
Autor: J. Jurax Datum: 8.11.2017 23:09

V politice se ovšem ku překonání odporu neužívá energie, nýbrž prachy.

elektromobily jsou jen dalším :
Autor: J. Kalina Datum: 8.11.2017 10:26

krokem debilů, kteří prosadili biopaliva. Pozná se to všechno docela jednoduše. Podle dotací. Kdyby to byla taková bomba, dávno by elektromobily jezdily po celé Evropě i bez dotací a ještě by se na tom vydělávalo.Co se nedotuje je levné. Viz roky "stejné" ceny PC, ledniček, praček, televizí. Dále bych připomněl, že obnovitelná biopaliva jsou nesmysl ze zcela jiných důvodů. Za obnovitelný zdroj je nutno považovat pole a nikoliv to co na ni roste. Za 20 let tohoto přístupu budou naše pole na tom stejně jako vytěžený uhelný důl. Ten bude mít tu výhodu, že v něm vychcánkové budou dotovaně skladovat zmrazený CO2, jak jsme se již zavázali. Konečně i to uhlí je biopalivo s poněkud delší periodou obnovy :-). Co takhle heslo: Pálením biopaliva dnes bráníš vzniku uhlí pro své potomky".

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: V. Kain Datum: 8.11.2017 12:07

Jaká bude cena elektromobilu?Jaká bude životnost a cena baterie? Musí se vybudovat obrovská sít dobíjecích stanic.Jak dlouho bude trvat dobití?Budou se tvořit fronty u dobíječek? Je to zatím všechno jeden obrovský nesmysl.

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: R. Chodovsky Datum: 8.11.2017 13:25

Slyšel jsem, že bude vypsán grant na chytré prodlužovačky....

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: J. Pražák Datum: 8.11.2017 17:27

Uhlíková stopa elektromobilů je daleko větší, než klasického auta na spalovací motor. Těžké akumulátory se musí vozit, tedy energie navíc, kvůli váze accu musí být hmotnější i vozidlo - další energie, výroba, recyklace accu, výroba elektřiny,... Zejména v Německu, kde elektřinu vyrábí z velké části z uhlí.

Vývoj ano, ale v menších ověřovacích seriích, ale masivní podpora elektromobility je zločin.

Re: Rád vidím ikonky pod sebou...:
Autor: R. Chodovsky Datum: 8.11.2017 17:35

akumulátory, tedy baterie, řeší výše zmíněné prodlužovačky....

....ale vážně. Každá dotace a přerozdělování je hloupost.

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: Z. Lapil Datum: 8.11.2017 19:28

Na rovnoměrnou jízdu nemá hmotnost až takový vliv (teoreticky přímo žádný) a při brzdění z pohybu auta elektřinu dostanete zpátky, na rozdíl od benzínu. Rozhodně je to běžně provozováno u všemožných vlaků a trolejbusů. Přinejmenším dobíjení akumulátorů pro svícení a topení ve vagónech není žádná žhavá novinka.

Ale to je technická skorodrobnost. Se závěrečnou větou souhlas. Naprostý.

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: J. Nový Datum: 8.11.2017 13:55

A nezapomeňte na náklady za "ekologickou likvidaci" těch akumulátorů.

Myslím, že podobně se zapomněla na stejné náklady i u "úsporných zářivek", kde se jen argumentovalo spotřebou a u žárovek jakýmsi termínem : "odpadní teplo".

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: Z. Lapil Datum: 8.11.2017 19:12

Elektromobil "an sich" by mohl být docela levný, je-li tedy pravdivé tvrzení (a proč by nebylo), že moderní diesel je daleko složitější, než elektromotor. O ceně baterií nemám nejmenší představu, ale jelikož baterie do mobilu je málem dražší, než nový přístroj, optimismus mnou příliš necloumá.

Dobíjení tuším spíš na bázi výměny baterií, ať už doma "svoje za svoje", nebo u nějaké veřejné stanice (elektroměr je přístroj dávno vyzkoušený, takže je relativně jedno, jak moc nabitou baterii dostanete a jak moc vybitou vrátíte). Existují výkřiky i o rychlodobíjení v řádu minut, ale to bude buď dávat strašné kopance do vedení, nebo skončíte u nějakého vyrovnávacího akumulátoru (další drahý krám do systému).

Suma sumárum ano: všechno to zatím pořád vypadá jako jeden obrovský nesmysl. Docela by mě ale zajímalo, jestli si Musk jen tak hraje, nebo počítá s dotacemi nebo jestli si opravdu myslí, že by z toho jednou mohl být slušný kšeft.

Re: elektromobily jsou jen dalším :
Autor: M. Prokop Datum: 8.11.2017 12:23

Ovšemže.

A doba bronzová nenastala vyčerpáním pazourků.

Když se do toho nemontují dobroserové (obvykle pro svůj zisk), tak prostě zvítězí to snadnější, levnější, užitečnější.

Za dvacet let:
Autor: J. Růžička 714 Datum: 8.11.2017 9:51

už nebude mít kdo zjistit, že přijímání miliónů muslimských uprchlíků byl omyl. Za prvé dospějí dnešní dětičky s vymytými mozečky a za druhé, muslimové budou nadpoloviční částí obyvatel Evropy. Je zarážející, že EU si nechala vypracovat studii o škodlivosti biopaliv až poté, kdy rozhodla o jejich používání. Jak příznačné...

Re: Za dvacet let:
Autor: J. Jurax Datum: 8.11.2017 23:19

A co proboha od EU čekáte?

Udivující a překvapivé vůbec je, že si tu studii o škodlivosti biopaliv vůbec nechala vypracovat. Nepřekvapivé naopak je, že tu škodlivost nevzala na vědomí a furt biopaliva prosazuje. Ovšem, je za tím obrovský kšeft, takže nějaké studie o škodlivosti nejsou podstatné.

Nakonec na studii o škodlivosti zamuslimení Evropy se v EU taky ještě nepracuje ... a dokonce se jen o té škodlivosti zmínit je nejen politicky nekorektní, ale i hate speech případně i podle zákona trestatelný.

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem.:
Autor: A. Alda Datum: 8.11.2017 9:51

Z EU nepřišlo nikdy nic dobrého.

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem.:
Autor: V. Kain Datum: 8.11.2017 12:02

Souhlasím.Opravdu nikdy nic pozitivního.

Je to kšeft!:
Autor: F. Navr8til Datum: 8.11.2017 9:23

V rozhodnutích EU nehledejte logiku. Jsou výsledkem tlaku lobistických skupin a zkorumpovaných a nezodpovědných úředníků. Biopaliva jsou obrovský kšeft, fotovoltaika a fofrníky jsou ještě větší a sociální podnikání si své výrobní prostředky (emigranty) dokonce dováží ze zahraničí. Z exkluzívního klubu mafiánů už dávno vypadli narkobaroni nebo obchodníci s bílým masem.

Re: Je to kšeft!:
Autor: M. Prokop Datum: 8.11.2017 12:24

Ano, ovšem.

pan Vaněk zapomněl ...:
Autor: M. Šejna Datum: 8.11.2017 8:13

pan Vaněk zapomněl, že automobilismus se začíná ubírát směrem k elektromobilům, což ještě před 10 lety nebylo tak zcela jisté, a že tedy poněkud neefektivní přidávání biopaliv do nafty a benzinu přestává mít smysl, protože význam spalovacích motorů bude klesat.