25.4.2024 | Svátek má Marek

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Když babí léto skončí

Vždycky tady píšu o výletech, které se tak či onak podařily. Tak jen abyste viděli, že to může dopadnout i jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Vave 10.11.2017 11:11

Tak čistě náhodou

tohle místo znám, protože náš kamarád tam měl přírodní chatičku. Párkrát jsme tam strávili utěšený víkend, kdy jsme pracovali na divadelních scénářích, kluci zkoušeli, my s kamarádkou vařily, chodili jsme na houby a taky na onu vyhlídku.

Děkuju za připomenutí krásných a bohatých dnů, milá zano. A věřím, že jednou se toho úžasného výhledu dočkáš. :)

Z. Kytka 9.11.2017 21:18

Re: V dešti

To sem chytla od Tebe! :o)) Někdy je to nerf...

T. Zana 9.11.2017 21:16

Vůbec není za co se omlouvat, moc jsem si tu procházku v dešti užila. Babička byla z Pohořelce, do svatby jsem bydlela v Bubenči - tohle jsou místa mého srdce, akorát že poslední dobou... asi nás ten turismus jednou všechny zahubí :-(

Z. Kytka 9.11.2017 21:06

a už jste viděli liduprázdné Hradčany? V sedm večer za vydatného deště :

1url.cz/FtSTW

Zano promiň, ale to se jen tak nevidí!! :o)

D. Ruščáková 9.11.2017 20:51

Re: Zano,

No, spíš to byly ty dva kilometry, než deset:)) On to byl výlet společensko/poznávací, taky jsme byli ještě navštívit paní Sidonii Nádhernou (zámek:)) a nevím co ještě - určitě to nebyla doopravdová turistika:)) A jak říkám, jen jsme se vezli v plánu někoho jiného, takže si houby pamatuju.

Tedy tu vyhlídku úplně jasně, jinak si pamatuju vedle Sidonie i portrét Václava Hanky, protože na něm vypadá jako kvalitní hochštapler - hned mi přišel lidštější:))

T. Zana 9.11.2017 19:46

Ty tvoje taky :-)

Tak málo lidí na "turistických trasách" v Praze, to je fakt výkon.

Z. Yga 9.11.2017 19:42

Re: V dešti

Něco ti řeknu - Praha v dešti vypadá líp než ve sluníčku (:o) (:o)

Z. Kytka 9.11.2017 18:18

V dešti

to taky není marný, po tůristech ani stopa.... ;o)

1url.cz/dtSk8

Zano krásný fotky!!

T. Zana 9.11.2017 18:02

Re: Zano,

Dede, ona to klidně mohla být tahle cesta v okamžiku, kdy byla v pořádku. Od autobusu na Slapech je to až na vyhlídku asi deset kilometrů, kus po rovině, pak do kopce, ale žádný Alpy. Letos jsme tam byli potřetí a přijde mi, že pokaždé je hůř a hůř schůdná...

Ještě se dá jít od Pikovic, to bude podobný, možná trošku dál. No a nebo od toho autobusu (Třebsín), to budou tak dva kiláky - koukala jsem, že takhle to doporučujou na jednom výletním webu - no bodejť se budou lidi zbytečně trmácet :DD

Ten výhled stojí i za mizernou cestu, řekla bych, že u nás bude jeden z nejúžasnějších.

D. Ruščáková 9.11.2017 17:00

Zano,

máš parádní fotky - navzdory okolnostem:)) Tak nějak si říkám, že kdysi bych si takový výlet užila, dnes si nejsem jistá, jestli bych ho přežila - ta moje zatracená páteř mi už taky kecá do všeho:))

Jinak tu vyhlídku znám, byla jsem tam, ale na výletě, který organizoval někdo jiný, tak jsem nedávala pozor na cestu. Byli jsme tam časně v září a cesta nebyla nijak extra náročná, i když to bylo do kopce. Naprosto netuším, odkud jsme vlastně šli, ale ten výhled byl nezapomenutelnej... :)

Ž. Petrs01 9.11.2017 15:53

Re: ano fotky v mlhovém oparu se lépe kouká

Stačí vítr a nevhodné oblečení. A pokud zabloudíš v silné mlze, můžeš lehce někam slítnout.

T. Zana 9.11.2017 15:36

No jo, mlhovky - sem to taky přišlo, to byl úžasnej vynález.

Věřím, že - pokud není mráz a jsi zdravá - v téhle zemi nezahyneš, když zabloudíš. Ale příjemné by to samo sebou nebylo.

Takhle jsme jednou byli na Černé hoře u Janských lázní, byl už podzim, taky pěkně mlhavo. Odskočila jsem si z cesty do lesa a... pak jsem horko těžko hledala, kterým směrem ta cesta je.

M. Crossette 9.11.2017 15:06

Re: Vy jste

Také přeji krásné Aje ještě pár spokojených let !

M. Crossette 9.11.2017 15:05

ano fotky v mlhovém oparu se lépe kouká

než se v ní chodí. Ale pokoukání to bylo hezké. Já Zano miluji tvoje fotky pěšinek a cest (polních, lesních) "tak jak na nich právě stojíš". To se tam pak přenesu u já a skoro se rozhlížím tvýma očima. Jinak Lika tu představu níže popsala přesně :) Vy dva jste prostě nezmaži, sice neporučíte bouři větru, ale umíte si jim statečně postavit a došlapat do cíle. Já bych promáčené boty určitě odstonala.

Silnou mlhu jsme jednou zažili na Šumavě a také jsme byli vděční za sněhové tyče a oběma nám bylo dost ouzko. Já se tenkrát uvědomila, jak snadno by jeden třeba na blatech sešel z cesty, zabloudil a zapadl do rašelinových močálů.

A také se pamatuji, jak někdy v 80.letech v Německu auta začala používat silné zadní mlhovky. Teď už jsou asi běžné, ale tenkrát to byla novota, myslím, že se musely montovat extra a byl to dost drahý špás. Ale úžasný. Rudé zadní světlo, které fakt dokázalo "prorazit" i hodně silnou mlhu. Bez toho světelného varování si jinak člověk na dálnici často všiml až mnohem blíže, že má před sebou jiné auto. My mlhovku na našem am. autě neměli, ale fakt jsme ocenili auta, která ji měla.

A. Lex 9.11.2017 14:41

Re: Zano, věřím,

Já jsem dnes strávila dopoledne v mlze - na silnicích. No, lahůdka, když si uvědomím, kolik trotlů, nebo shulených nebo pod vlivem, potkávám za krásného počasí. A v mlze....

T. Zana 9.11.2017 14:40

Re:

Viděla jsem hezký fotky s jinovatkou :-)

Z. Maw 9.11.2017 13:58

to je jasny, ze vsechna tahle mista casem potka tento osud ... ja to uz letos nestiham.

T. Zana 9.11.2017 13:58

Re: Zano, věřím,

Alex, mám pocit, že ty fotky vyšly o moc líp než výlet. Asi nejvíc jsem trpěla představou, jak tam bylo nádherně den předtím.

A. Lex 9.11.2017 13:19

Zano, věřím,

že v to mokru to bylo utrpení, ale bylo tam krásně!!! Fotky vyšly nádherně, mlžné fotky v kopcovité krajině! To je paráda!

T. Zana 9.11.2017 13:17

Re:

Je to skvělý místo. Akorát že začíná být hodně známý, čti - hodně lidí.

Na podzim je nejlepší, teda když není mlha :-)

T. Zana 9.11.2017 13:15

Re: Na fotkách

Fuj, v autě je mlha hnusná a nebezpečná.

Letos je u vás po dlouho době víc vody, ale tyhle konce by to mít nemuselo.

T. Zana 9.11.2017 13:13

Re: mlha

Souhlas! Mlha umí být krásná, ale dokáže být i hodně nebezpečná. Pamatuju, jak nás chytla na Krkonoších, v místech, která dobře znám - a jak jsme byli rádi za tyče.

Ostatně když jsme ještě měli chalupu u Liberce, tak tam na hřebeni, který měl tak nejvýš 800 metrů, v zimě za mlhy zmrzla jedna místní babka... Podotýkám, že čiperná osoba, která tam chodila celý život.

T. Zana 9.11.2017 13:08

Re: Krásné

No jo, my furt někde brouzdáme :-)

Na tomhle je zajímavý, že je to tak blízko, že sem z Prahy jezdí městský autobus (teda třístovka).

T. Zana 9.11.2017 13:07

Re: Zkoukla...

Díky. To víš, představovala jsem si je jinak :P

T. Zana 9.11.2017 13:06

Re: Dobrodružství

Jo, takhle nějak to bylo :-)

Totiž mně v zásadě mlha nevadí, ale v tomhle případě bylo asi čtrnáct dní slunečno, listí zlátlo a rudlo... a na nás zbyla mlha, blé...

Z. Janaba 9.11.2017 12:32

Re: Vy jste

Evo, vařenou ledvinovou dietou jsem svému devítiletému retrívrovi prodloužila život o šest let. Zemřel, když mu bylo patnáct. Ti dva, kteří přišli po něm, zemřeli normálně, ve třinácti. Hlavní ingredience byla rýže a mleté maso ++ , ve vyváženém poměru rostlinných a živočišných bílkovin. Dietu jsem našla v americkém veterinárním časopise a byla opravdu účinná. Po čtrnácti dnech krmení klesly jeho velmi vysoké ledvinové hodnoty až malinko pod průměr. A pak si žil a dobře dalších šest let.

Myslím, že už jsem to tu při nějaké příležitosti psala, snad jsem recept i někomu posílala. Tobě?

Dede má můj imail, kdyby...

Z. Maw 9.11.2017 12:03

tam uz nwkolok let marne touzim vyrazit. Diky! :) i kdyz mlhu miluju, na.mistech pro me novych neni vzdy pozitivni ze kulovy vidim :D

Z. Matylda 9.11.2017 12:00

Na fotkách

je ta mlha interesantní, my ji letos máme každý druhý den a dneska jsem si ji užila na dálnici do Brna. V Brně už nebyla. Když jsme se plížila ráno autem do práce, málem jsme se netrefila na tu správnou odbočku. Tma a mlha jsou fakt super kombinace...

Z. Jitur 9.11.2017 11:40

Re: mlha

...je taky průšvih na horách, když jako mávnutím proutku zmizí vše kolem v okruhu pár metrů od Vás

Ž. Petrs01 9.11.2017 11:37

Mlha je krásná v přírodě. Ty výhledy, pravda, nebývají nic moc. Zato lidí potkáš minimum! Déšť odmítá Vašek, ale mlha nevadí.

Mlha není krásná na silnici - jak se píše dole. Tam mlhu nebrat. A taky není úplně ideální, když to mlha přežene a člověk nevidí ani na své boty - to se pak dost blbě trefuje jakýkoliv směr i ve známém prostředí.

Mlha je průšvih na plaveckých závodech - vrchní rozhodčí musí včas (dřív než mlha přijde k plavcům) závod ukončit a povinností plavců je OKAMŽITĚ nejkratší cestou vypadnout z vody (nebo vylézt na loď) a pak se bez prodlení odhlásit v cíli.