20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ANALÝZA: Brutální chemický útok v Chán Šajchúnu

V článku ovšem chybí řada důležitých informací. Především je známo, že se obyvatelé Chán Šaj­chúnu neotrávili jen organofosfátem, ale došlo tam i k otravám chlorem. Zde je pak třeba ještě zdů­raznit širší veřejnosti málo známý fakt, že se islamisté z Fronty an-Nusrá v prosinci 2012 zmocnili che­mické továrny syrsko-saúdské společnosti SYSACCO, která se nachází 29 kilometrů východně od Alepa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Č. Berka 31.10.2017 10:05

Re: Přesně..

Vy byste tam jela, když na místě není bezpečno? Na vyšetřovací tým už v minulosti stříleli

L. Bystrý 30.10.2017 23:40

Re: Blbečku..

Děkuji, postoupili jsme o krůček dál; ovšem opravdu jen o MALÝ krůček. Takže pokračujme:

Máte tiky, občanko Kanioková? Cukáte rukama, hlavou? Připadáte si jako tvůrčí osobnost, když vyslovujete/píšete vulgarity? Jestli ano, tak bych si odvážil tipovat na TS, v lehčí formě.

Ovšem paranoiu vyloučit nelze, přirozeně: O tom svědčí Vaše přecitlivělost, pocit ohrožení atd.

Každopádně: Včasné stanovení správné diagnosy je ZÁKLADNÍ předpoklad úspěšné léčby (pokud jde opravdu o paranoiu) či alespoň zmírnění příznaků (pokud jde o TS).

Nezapomínejte, občanko Kanioková: „Adeo nihil est miserum nisi cum putes, contraque beata sors omnis est aequanimitate tolerantis.“

V. Čermák 30.10.2017 22:47

Re: Veliký Putin – mírotvůrce leninsko-stalinského typu!

Trousíte jelene? Dejte si bukvici, ať to má grády....

J. Pospíšil 30.10.2017 22:40

Re: Takto si představuji

Sleduji situaci v Sýrii hodně dlouho a jako důchodce o tamní situaci čtu kdeco, zdroje ze všech směrů. V zásahu "bílých přileb" bylo mnoho toho, co svědčilo pro jejich nevěrohodnost. Od sahání na kontaminoané lidi holýma rukama, přes starce obět, který nechtěl ukázat tvář a pak, když ji necitlivý kameraman natočil, se ukázalo, že tento muž byl na několika dalších videích z různých míst jako obět, prostě komparsista. Zacházení s "krásným miminkem" a injekcí do srdce, se kterou zacházel zdravotník tak, že pokud dítě (ne miminko) nebylo už mrtvé, tak ho zdravotník těmi manipulacemi se zaraženou jehlou zabil při natáčení. Všichni zdravotníci si počínali tak, jakoby sarin a možná chlor nebyly vůbec jedovaté. Pak ta díra uprostřed křižovatky, vydávaná za kráter po bombardování s pohozenou rozbitou trubkou napříč, kterou odborníci jako kráter z bombardování důsledně odmítli a domnívali se, že ta trubka byla nálož spíš donesená na místo a tam odpálená, než jako následek bombardování.

No otázka v čí prospěch. Nenapadá mě důvod, proč by to dělali Syřani a jejich spojenci Rusové a jaký prospěch by z toho mohli mít.

Jiní mohli mít velký prospěch z toho, že budou Syřani označeni za válečné zločince používající chemické zbraně. Že to zafungovalo, o tom svědčí jak reakce prezidenta Trumpa a jím nařízeného bombardování letiště tomahawky, tak masivní reakce pokrokového tisku na celém světě. "Nádherná miminka" se stala značkou. Akce se zdařila, měla úspěch a skončila. Nebyla následována žádnou další odvetou ze strany Američanů a jejich koalice. Celá koalice už nic v této věci nepodnikla, jakoby byla ráda, že je to pryč.

Takže já si v souhrnu myslím, že akci neprovedla syrská armáda, nejsou pro to důkazy a neexistuje důvod, proč by to dělala. Šlo buď o připravednou provokaci k vyvolání mezinárodního odsouzení syřanů (což skutečně zabralo) anebo opravdu bomba syrského letectva zasáhla sklad munice a chemických látek. K takovému závěru musíme připustit možnost, že Rusové nelžou vždy.

J. Kanioková 30.10.2017 22:32

Americký expert

zpochybnil odpovědnost Sýrie za útok sarinem -

https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=435487&sId=&mId=

J. Kanioková 30.10.2017 22:30

Blbečku..

Ś. Svobodová 30.10.2017 21:23

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Houstone máte problém. TI, kteří útok viděli, už také vypovídat nemohli. Těžko kdokoliv řekl: viděl jsem letadlo syrské armády, ze kterého vylétla raketa, explodovala a na to začali lidé na ulici umírat. Nikdo neprohlásil: máme nahraný nebo vytištěný příkaz k útoku sarinem. Nikdo neodebral vzorky z místa dopadu (sarin lze detekovat na místě doparu i několik let, takže tvrzení ispektorů, že osobně vzorky sebrat nemohli je irelevantní). Dá se říct, že s vysokou pravděpodobností některé lidi v Idíbu zabil sarin. Ale zda to byl úmyslný útok armády sarinem, odstřel budovy s nešťasnými následky, nebo akce džihádistů, to ví jen bůh. Rozhodnutí v tomto případě bude rozhodnutím víry.

Ś. Svobodová 30.10.2017 21:05

Re: Láska k Velikému Rusku – znak mravní vyspělosti!

Určitě mu to trapné není. Vodka mu vypálila větší části mozku, i ty zodpovědné za sebereflexi. Zbývají jen informace, které ho kdysi naučili memorovat jeho soudruzi.

Ś. Svobodová 30.10.2017 21:01

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Nečtu, že by se autor zastával Asada. Pouze předestírá důkazy proti důkazům. Jeho důkazy sice nepostrádají logiku, ale ani ony nejsou exaktní. To ovšem nejsou ani důkazy OPCW: na tomto odkazu vyšetřovatelka OPCW objasňuje, jak důkazy získali a je to smutné čtení:

https://www.pressreader.com/czech-republic/respekt/20170515/281852938494995

K. Wágner 30.10.2017 21:01

Re: Mám vyluštění té prajednoduché hádanky

Kolem dopadu řízených střel s plochou dráhou letu na leteckou základnu Chán Šajchún se již vyrojila celá řada spekulací. Při dnešních možnostech monitorování by bylo naivní se domnívat, že Američané nebo Rusové neví, kolik že raket základnu opravdu zasáhlo. Překvapením tak bylo prohlášení tiskového mluvčího ruského ministerstva obrany Igora Konašenkova, který oznámil: „Sedmého dubna v periodě od 03.42 do 3.56 moskevského času byl proveden masivní útok z vod Středozemního moře z oblasti ostrova Kréta. Ze dvou torpédoborců námořnictva USA (Ross a Porter), bylo vypáleno 59 okřídlených raket Tomahawk na syrskou leteckou základnu Šajrát. Podle informací ruských prostředků objektivní kontroly doletělo do syrské letecké základny celkem 23 raket. Místo pádu 36 okřídlených raket není známo." Syrská státní tisková agentura SANA uvedla, že americký útok měl za následek smrt devíti civilistů v zasažené vesnici poblíž letecké základny, přičemž mezi mrtvými byly i čtyři děti. Proti deklarovanému rozhodnutí Donalda Trumpa se ihned ozvaly nesouhlasné hlasy z Kongresu. Kongresmanům vadilo především to, že si od nich Trump nevyžádal souhlas s vojenským úderem. Demokratka Nancy Pelosiová dokonce napsala dopis předsedovi Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paulu Ryanovi, v němž říká: "Kongres musí dostát své ústavní odpovědnosti tím, že projedná použití vojenských sil vůči suverénnímu státu." K čemuž ještě dodala: "Krizi v Sýrii neukončí jedno noční ostřelování."

Ś. Svobodová 30.10.2017 20:50

Re: Veliký Putin – mírotvůrce leninsko-stalinského typu!

Já myslím, že už byste tu vodku pít neměl. Slovník padestátých let Vám zřejmě v té zbývající, brambotrovým lihem a methanolem nestižené části mozku utkvěl, ale jeho použití v textu dělá té zbývající desetině problém.

L. Bystrý 30.10.2017 20:31

Ach, ubohá, ubohá občanko Kanioková!

Abych Vám mohl relevantně odpovědět, občanko Kanioková, tak potřebuji upřesnění Vašich potíží. Takže: Kde přesně Vás bolí? (Čelo, oblast očí, spánky, týl, nedokážete upřesnit). Jde o akutní či trvalou bolest? Pokud trvalou, jak dlouho trvají Vaše obtíže? Pokud akutní, jak často Vás přepadá, v které denní době?

Byla jste někdy léčena na psychiatrii, neurologii? Spáchal někdo z Vaší rodiny sebevraždu nebo těžký násilný zločin? Slyšíte hlasy, procházející stěnou, nebo pouze šepot někde v hlavě?

Prosím, nestyďte se popsat VŠECHNY svoje obtíže; Váš stav se může kdykoli zhoršit, čímž ZCELA ztratíte schopnost smysluplně komunikovat s ošetřujícím lékařem. Akutní léčba pak trvá déle, a léčba následná není ve všech případech uspokojivá, Leninu žel.

Především: Neztrácejte naději. Žádný tzv. Bůh není, proto po smrti OPRAVDU není nic jiného než odporný rozklad těla, ukončený očistnými plameny v peci krematoria. Takže se OPRAVDU nemusíte bát žádného „očistce“ apod.

Čest a Nazdar!

J. Kanioková 30.10.2017 20:15

Pane autore, velmi s Vámi souhlasím.

Už jste mi tu chyběl. Na Vašem blogu nemůžu nic připsat, protože mám od iDnes ban. Díky

J. Kanioková 30.10.2017 20:09

:))))))))

J. Kanioková 30.10.2017 20:07

Bolí paranoia ?

J. Kanioková 30.10.2017 20:06

Přesně..

Ta komise postrádá důvěru, když nejela na místo činu, ale zaskočila si pro "objektivní informace" do Turecka.

L. Bystrý 30.10.2017 19:14

Veliký Putin – mírotvůrce leninsko-stalinského typu!

Přesně tak, občanko Svobodová: Západní ideo-diversní centrály mají již více než stoletou praxi v pomlouvání ruského dělnického hnutí (ano, Západ očerňoval Nesmrtelného Lenina a Velikého Stalina ještě před VŘSR!).

Víme, čeho všeho se naši dědiční nepřátelé neštítili: Prý Rusové zapříčinili hladomor v Ukrajinské SSR. Prý v nápravně-pracovních táborech (tzv. Gulag) docházelo k týrání napravovaných nepřátel sovětské vlasti. Prý SSSR zaútočil na feudálně-klerikální Polsko, a později humánně zlikvidoval brutální polské oficíry ... Atd. apod.

Samozřejmě, jsou to všechno sprosté pomluvy. Ovšem Veliký Putin, pravý mírotvůrce leninsko-stalinského typu, v zájmu zachování míru na celém světě, občas takové pomluvy neodmítá. Viz třeba jeho NESMÍRNĚ SEBEOBĚTAVÝ souhlas s euroamerickou lží o ponorce Kursk. My Češi a Rusové víme, že Kursk byl zákeřně napaden americkými agresoři. Veliký Putin, aby na pár let ukonejšil touhu velikého ruského národa po spravedlivé odplatě (humánním zničení USA), naoko přijal verzi zákeřného nepřítele.

Stejně tak může – někdy v budoucnu – naoko souhlasit se západní lží o podílu soudruha Asada na onom podlém útoku imperialistů a sionistů proti syrským civilistům. Ale my už budeme vědět, proč to Vůdce všeho Slovanstva, největší žijící leninista, dělá: Pro mír a spravedlivé společenské zřízení.

„Dobré je vše, co posílí naši moc.“ (V. I. Lenin)

K. Wágner 30.10.2017 17:54

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Nesnáším i jednotky Free Syrian Army (FSA), u nás často označované za „vzbouřence“ a „rebely“, či dokonce syrskou „opozici“. Neboť od roku 2013 přecházely celé jednotky FSA k Nusře a rozeznat je od sebe bylo prakticky nemožné, jak psalo i několik našich analytiků. Tyto jednotky si často ponechaly označení FSA, ale to pouze za účelem získání západní výzbroje a podpory. Přerod jednotek FSA v milice Fronty an-Nusrá byl komentován i z oficiálních zdrojů, kdy jeden z vojenských představitelů USA k tomu prohlásil, že více než polovina povstaleckých sil by se dala označit jako „extremistická a islamistická“, přičemž jejich počet neustále roste. A není bez zajímavosti, že v Sýrii již několik let v řadách tzv. povstalců bojuje i Rusy pronásledovaná skupina džihádistů z Kavkazu, označovaná za „Prapor přistěhovalců do Sýrie“, usilující zde o zavedení práva šaríja, jak o tom psal izraelský server Times of Israel, který toto radostné oznámení spolu s příslušnou videonahrávkou objevil na facebookové stránce Free Syrian Army. A jak jsme o tom v únoru 2013 byli informováni na webu Českého rozhlasu, začali tzv. Kavkazané proti Asadovi bojovat „pod velením opoziční islamistické skupiny Fronta an-Nusrá“. Zde je pak odkaz na video, které nebylo na YouTube zveřejněno za účelem prezentace násilí, ale pro zdokumentování válečných zločinů. Autentické video dokládá zvěrstva, která 15. dubna 2017 páchala Fronta an-Nusrá při útoku na konvoj autobusů u Alepa, kdy zahynulo z prorežimních šíitských vesnic evakuovaných 112 osob, včetně 68 dětí, přičemž zraněno bylo 55 dalších. Zabito a zraněno zde tolik dětí bylo především proto, že na konvoj útočící "rebelové" děti k autu se skrytými výbušninami přilákali rozdávanými chipsy:

https://www.youtube.com/watch?v=EmkK0jXSJQs

K. Wágner 30.10.2017 17:51

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Pane Lepko, k Vašim příspěvkům ještě jednou a naposled. Jaksi jste si ve svém rozhořčení dosud nevšiml, že tak jako Vy nesnášíte Asada, já nesnáším Frontu an-Nusrá, se kterou je propojena Syria Civil Defence (Syrská civilní obrana), jinak též Bílé přilby (White Helmets). A tak když už ve svých článcích někoho hájím, tak (možná u nás jako jediný) především bývalého prezidenta Obamu, který ke konci svého funkčního období začal pronásledovat Frontu Nusrá, kterou potírají Rusové s Asadem. Na bojištích severní Sýrie patří milice Džabhat Fatah aš-Šám (Nusra) k vojensky nejschopnějším „rebelům“ bojujícím proti režimu Bašára Asada, jehož odstoupení v loňském roce požadovaly i Spojené státy. Přesto však Barack Obama nařídil Pentagonu několik týdnů před svým odchodem z Bílého domu tvrdší postup proti členům naoko přejmenované Fronty an-Nusrá. Obama totiž, i když je o tom dnes ticho po pěšině, dlouhodobě varoval, že tito ozbrojenci představují stejné riziko jako tzv. Islámský stát. A americká armáda od něho ke konci loňského roku dostala za úkol najít a drony likvidovat lídry této skupiny v jimi ovládané provincii Idlíb, ve které se nachází i městečko Chán Šajchún, kde se 4. dubna 2017 odehrál chemický útok na civilní obyvatelstvo. Na rozdíl od Vás o tom, že milice Džabhat Fatah aš-Šám v Sýrii chlor i sarin mohou užívat při pozemních útocích, vůbec nepochybuji.

Ś. Svobodová 30.10.2017 17:51

Re:

Mají. jsou na něm.

Ś. Svobodová 30.10.2017 17:50

Opisovači z IDNEsu

Co dodat? OSN a OPCW doposud žádnou zprávu nevydala. Až vydá, bude to exkluzivní výplod slovní ekvilibristiky. Udělat z nepřímých a zprostředkovaných "důkazů" o použití sarinu důkaz o tom, že jej na vesnici shodila syrská armáda, to už by chtělo takovou spoustu kliček a technik, že to může zmáknout fakt jen vrcholová agentura.

V. Čermák 30.10.2017 17:25

Re: Láska k Velikému Rusku – znak mravní vyspělosti!

Svatopluku Kříži, vy, který jste Bysře znovu změnil identitu, ale není vám to nic platné. Jelen jste byl a jelenem zůstanete. Trousil jste dřív a trousíte znovu. A ti Havlovi čecháčci vám nedávají spát, dupou okolo vaší obory.....

V. Student 30.10.2017 17:23

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Nic proti vaší argumentaci, ale kdyby se měli novináři vyjadřovat pouze k tomu, co osobně zažili, nebylo by myslím o čem psát. A kdyby autor článku útok sám zažil, taky by o tom už nemohl psát... Asi občas budeme muset vyjít z toho, co zažili jiní.

V. Novák 30.10.2017 16:32

Re: Mám vyluštění té prajednoduché hádanky

Ano - docela by mě zajímalo, kde se schovaly ty zbytky sarinu nebo jiné chemiclké munice, které pece usely být bmbardováním uvolněny do okolí. Jak to, že nejsou žádné oběti v Šajrátu, jak to, že nikdo nezjistil ani stopy po sarinu nebo jeho prekurzorech.

V. Novák 30.10.2017 16:29

Re: Láska k Velikému Rusku – znak mravní vyspělosti!

Kdyby bylo trollovi "Bystrému" (na lidovkách "Čistému") trapně, tak by asi netrollil, ne?

Už jsem mu psal několikrát, že jednou-dvakrát to může být vtipné, ale N-krát opakovaný vtip přestal být vtipem před N-3 opakováními. Nejpozději.

Asi má problém opustit "myšlenku"...

O. Dvořák 30.10.2017 15:51

Re: Láska k Velikému Rusku – znak mravní vyspělosti!

Není vám trapně? (aspoň trochu?)

L. Bystrý 30.10.2017 15:39

Láska k Velikému Rusku – znak mravní vyspělosti!

Ten diskutér Lepka – to musí být pravdoláskař-havlista, pražský lumpenkavárník, že takto HRUBĚ znevažuje naši přirozenou lásku k našim starším ruským bratřím.

Ano, my Češi lásku k Velikému Rusku resp. Sovětskému svazu tak nějak sajeme s mateřským mlékem. Vdechujeme ji s naším svěžím západoasijským ovzduším. Dotýkáme se té lásky, kdykoli mneme v prstech prsť naší otčiny, posvátnou půdu, prosycenou krví osvoboditelů z r. 1945 a zachránců z r. 1968.

Jinými slovy: Očividná láska občana Wágnera k Velikému Rusku relevanci jeho článku SKOKOVĚ ZVYŠUJE.

Ať věčně žije Veliký Putin, naše jediná opravdová záštita proti EU a NATO!

V. Novák 30.10.2017 14:43

Re: Relevanci vašeho článku poněkud diskvalifikuje,

Vaši umanutost dokazuje to, že jste z článku shrnujícího zejména ZÁPADNÍ zdroje, vyčetl 1) zastávání se Asada a 2) rusofilství autora.

To je bez značné umanutosti a neschopnosti přečíst text bez vnášení svých předsudků nemožné.

V. Novák 30.10.2017 14:40

Re: nedávno jsem četl článek

"Naše" sdělovadla měla vždy jasno dva týdny předem, co bude ve zprávě MAAE k Íránu.

Když v ní bylo něco jiného, to už nekomentovala. Takže v myslích konzumentů mainsteamových zpráv zůstalo to, co tam zůstat mělo - že Irán vyvíjí jadernou bombu a dokázala to MAAE, takže je to ložený!

K. Kořinek 30.10.2017 14:32

Nasi novinari nemaji proste dno !