18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

FEJETON: Kde v Praze parkovat

Vycházím z metra a ať kráčím po Václaváku dolů, po Národní třídě, nebo jiným směrem, všude kolem chodníků máme před očima zaparkovaná auta. Šňůry aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.10.2017 22:27

Parkovací domy

Na ulici semtam dokážete zaparkovat jaksi zadarmo. V parkovacím domě nikdy.

J. Brožek 18.10.2017 12:51

Proč?

Je město pro jeho obyvatele (a ti prostě k životu auto potřebují), nebo pro turisty baťůžkáře, bezdomovce, opilce a další jim podobné, kteří prostě auto nemají a nepotřebují?

Jistě, můžeme zbourat sály Lucerny a udělat z nich parkovací domy. Totéž můžeme udělat ze spousty dalších domů. Ale o místu, kde by v chráněné zástavbě, v památkové zóně, mohli stát prakovací domy, o tom nevím. Možná že Sydney je také celá památková zóna - nevím. Ale silně o tom pochybuji. Ale nevím o žádném městě světa (v Austrálii jsem nebyl, jinak snad všude), kde by auta neparkovala v ulicích.

A tak paní autorce doporučím - zkuste se dívat na centrum jako na žijící celek a ne jen na shluk architektonicky zajímavých budov.

B. Graf 18.10.2017 17:39

Re: Proč?

Přesně tak! My, kdo ve městě (v centru) bydlíme a máme rodiny, prostě auto potřebujeme, i když většinu cest absolvujeme pěšky nebo MHD. Jistě je pár alternativců, kteří se bez něj obejdou, ale jejich životní styl je okrajový.

R. Dubravský 18.10.2017 11:59

Zdá se...

...že v Sydney pochopili, že lidé musí někde žít a pracovat a společnost fungovat. V Praze dělají všechno proto, aby nic z toho nešlo.

S. Rehulka 18.10.2017 10:49

Paní Urbanová....

....vždyt to není pravda ! Ten doprovodný snímek je z CITY ! V pracovním týdnu jsou opravdu "parkovací, několikaposchodové garáže" plné, ovšem o weekendu tam chcíp pes ! Zato v okolních čtvrtích (suburbs) Sydney, je stejný nedostatek parkovacích míst, jako v Praze, někde musí mít obyvatelé oficielní potvrzení, že mohou parkovat před SVÝM domem .Většina městských Councilů už nevydá stavební povolení nového domu (at už rodinného, nebo činžáku) bez toho, že bude postavený s podzemní garáží, odpovídajících míst počtu bydlících.

Jsem rád, že přinášíte hezké reportáže o mé Sydney, ale všechno se mění, máloco k lepšímu !

H. Gene 18.10.2017 9:01

To Sydney

To myslíte v historickém centru Sydney?

J. Lepka 18.10.2017 8:50

Marné lásky snaha, paní Urbanová,

to by na Magorstrátě museli sedět lidé s mozkem v hlavě a ne cyklopošuci s fantasmagorickými představami.

J. Macků 18.10.2017 8:25

Parkovací místa.

Bez parkovacích domů to nepůjde, pokud budeme chtít provozovat automobily. Dá se říci, že největší problém činí rezidenti. Kdysi naši moudří předkové postavili pro tehdejší dobu předimenzované komunikace, naštěstí mysleli velkoryse i na budoucí dopravní obslužnost nákladní a osobní. My jsme učinili z těchto komunikací parkoviště, kde chce každý parkovat dle možnosti zadarmo s odůvodněním, že je rezident. Každý by měl mít ke svému automobilu parkovací místo, samozřejmě to nemůže být zadarmo a to ani pro rezidenty. Je to další náklad související s provozem automobilu a to nemalý, ale vždy existuje volba mít či nemít.

B. Graf 18.10.2017 17:41

Re: Parkovací místa.

Není člověk, není problém, říkal Josif Vissarionovič. Pošlete nás, rezidenty, do koncentráku nebo nám jen humánně zabavíte auta? (Nasazení vysokých poplatků je de facto zabavením. A zadarmo už dáááávno neparkujeme.)

P. Dvořák 18.10.2017 4:07

Možná kdyby 17 haléřů z každé jízdenky

dopravního podniku šlo na jiné účely než na konto vypaseného a nenažraného vepře do Monaka, bylo by i na parkovací domy. A "aktivisté" by museli být aktivní za svoje a ne aby byli ekonomicky závislí na existenci toho, proti čemu bojují.

Příklad je samozřejmě jen tak na okraji celého našeho ekonomického a politického systému.

R. Franc 18.10.2017 8:44

Re: Možná kdyby 17 haléřů z každé jízdenky

Radnice na Praze 3 zavedla modré zóny v roce 2008 a prodej parkovacích karet zdůvodnila tak, že vybrané peníze budou použité na vybudování nových parkovacích míst (záchytná parkoviště, parkovací domy...). Za těch devět let nebylo z těchto peněz vytvořené snad jediné parkovací místo - řeč je o miliardách. Ty peníze se rozplývají ve firmách, jako je např. Eltodo, jehož auta (za naše peníze osazená drahým kamerovým systémem s drahým softwarem) nás celý den fízlují. Jestliže smlouva. podepsaná jenom s touto firmou, je na půl miliardy (na pět let), pak je jasné, že nezbyde na parkovací dům. Výsledek je tedy takový, že jsme donuceni platit si pouze buzeraci (ne parkovací místo - na to stejně nemáme nárok), protože pokud ke mně přijede návštěva (děti, přátelé...), tak musí za každou hodinu platit parkovné.