20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Poustevníci severu

Pentagon a Langley jsou spojité nádoby. Čím víc si generálové uvědomují, že Severní Korea je atomová mocnost, tím usilovněji špioni uvažují o tom, jak vyvolat v Pchjongjangu státní převrat, při němž Kim III. zahyne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Bystrý 16.10.2017 16:30

Kima moc nemusím, ale s panem Vítkem souhlas!

Kim je takový divný na pohled – ale je opravdu diktátor? Nevím, proč bych měl věřit USácké a evropské prolhané propagandě; navíc našinci, kteří KLDR navštívili, svědčí spíše o radostném budovatelském úsilí všeho severokorejského lidu, než o nějakém „teroru“ či „strádání“: http://www.youtube.com/watch?v=1vkEgFfotvc

Ať tak či tak, Západ by si měl nejdříve zamést před vlastním prahem: Ta slavná západní demokracie je při bližším pohledu zpuchřelá až běda. Jo bohatí – ti mají práv, že se pod nimi prohýbají. Ale chudí mají tak akorát právo mlčet a dřít až do úmoru, občas si koupit předražený spotřební šunt, a jednou za čas jít k volbám, které stejně nic nezmění – jinak by je demokratická vrchnost zakázala.

Ještě jedno právo mají chudí na Západě: Přihlásit se do armády a nechat se zabít, někde na druhém konci světa, pro větší zisky producentů zbraní a bankéřů. Viz „naši“ současnou armádu.

Zkrátka a dobře, pro nás obyčejné lidi je lepší podporovat našeho pana prezidenta Zemana než válečné štváče z Pentagonu a Bruselu.

Ať žije a sílí Čínská lidová republika!

L. Bystrý 16.10.2017 16:50

Re: Kima moc nemusím, ale s panem Vítkem souhlas!

Asociace Vojáci proti válce, nedílná součást Českého svazu bojovníků za svobodu (dříve Svaz protifašistických bojovníků, který se musel přejmenovat, po okupaci ČSSR Německem a USA), se k agresivním válkám NATO staví statečně a jednoznačně:

http://www.vojaciprotivalce.cz/vztah_k_nato.php

O. Roldán 16.10.2017 23:24

lidé vašeho intelektuálního rozletu

jsou důvodem, proč se máme tak špatně. Nostalgie po zlatých dobách komunismu je jediné, co dokážete.

Západ si klidně před svým prahem může zametat jak dlouho mu to přikážete, ale porovnání obou korejských států hovoří za vše - Jižní Korea je moderní bohatý stát, Severní Korea je země hladomorů.

B. Mrázek 17.10.2017 11:07

Re: lidé vašeho intelektuálního rozletu

Jejich soudruh Bystrý se právě vrátil ze školení politruků, tak se nedivte. Je nabitý vědomostmi.

V. Student 16.10.2017 14:24

Jak moc se ještě budeme bát?

...vyvolalo by to odvetu, napadli by jižní Koreu, lokální konflikt, celosvětový konflikt...

Taky bych z konfliktů neměl radost, ale Kim vyhrožuje jako nikdo před ním, a není to jen o slovech; o Japonsku se vyjádřil, že by vlastně nemělo existovat, a teď přes něj posílá rakety do moře. Co kdyby tohle někdo dělal nám, pane Vítku, a ostatní státy by nás pořád strašily, že když si něco dovolíme, bude konflikt? Taky byste byl tak "velkorysý"?

Výtečná příležitost odstranit Kima byla tehdy, když studoval na západě. Výtečná příležitost zničit severní Koreu byla ještě nedávno, když tyhle zbraně neměla. Udělal to někdo? Pokusil se o to někdo? Nikdo. Je to jen Kimova záminka. O co vám vlastně jde?

R. Morava 16.10.2017 16:27

Re: Jak moc se ještě budeme bát?

Tak jestli jste četl dobře, Čína se vyjádřila, že bude proti USAS bojovat. Pro mne dostatečný důvod embargo na Čínu. Jenomže gendristky a feministky Vám počítače nevyrobí a podnikatelé potřebují peníze, ne zaměstnanost, takže Čínu budeme všichni podporovat dál.

V každém případě útok na KLDR by znamenal katastrofu pro Jižní Koreu i KLDR a z toho nahoře i pro Čínu. Takže je možné se rozhodovat 1) obětovat miliony Jihokorejců, nebo 2) riskovat jaderný konflikt? Proto dnes máme variantu 2. Trump blbne, ale řešením je, že se KDLR vzpamatuje sama, tomu strach z USA nepomůže. Zadržování KLDR je nutnost, ale vyhrožování útokem ne.

V. Student 16.10.2017 17:22

Re: Jak moc se ještě budeme bát?

A dyť na něj nikdo neútočí!

R. Tesařík 16.10.2017 11:51

Co je to

za matlaninu?

J. Šimek 16.10.2017 13:05

Re: Co je to

Američtí impoerialisti mají odtáhnout z Korejského poloostrova, to jste nepochopil :o)

J. Šimek 16.10.2017 11:37

Každý ústupek by KLDR oslavovalo, jako slabost nepřítele.

B. Rameš 16.10.2017 10:48

Netuším, kde autor

získal ten pozoruhodný vhled do duše severokorejských občanů, byl tam na školení? Každopádně, jak se zdá, jejich jižní bratři podobnou láskou k Vůdci netrpí, tak genetické to asi nebude. Stejně je zajímavé, jak se v dějinách opakuje argumentace, že se s těmi gaunery stejně nedá nic dělat, tak je lepší je nedráždit. Ostatně, jediným důvodem, proč jsou Kimové u moci, je Čína.

J. Tolman 16.10.2017 12:44

Re: Netuším, kde autor

A Rusko.

J. Lepka 16.10.2017 9:29

Což takhle jít raději do parku sypat ptáčkům?

Nebylo by to užitečnější?

M. Valenta 16.10.2017 8:40

Střízlivění z Trumpa pokračuje.

Pustit se do trapné slovní přestřelky se severokorejským hajzlíkem je nejen trapné, ale i kontraproduktivní a to zvláště když to činí prezident USA.

J. Poláček 16.10.2017 9:16

Re: Střízlivění z Trumpa pokračuje.

Souhlasím pane Valento. Světový lid si asi tak nějak zvykl, že americký prezident je mimoň z jiné planety, zdrženlivý a laskavý tatíček, který vyplácí miliardy dolarů na boj proti chudobě a armádu má pouze jako hračku, která se nesmí ve skutečnosti používat. A pokud ano tak pouze velice opatrně. Hlavně se musí bojovat hubou. Pak vás budou média milovat.

Inu z takovou v reálném světě asi moc neobstojí. Zkusme to jinak. Představme si že Severokorejská státní televize pustí do světa komentované video o tom jak proměňuje Moskvu na atomový prach. Kvíz : - jak dlouho bude čekat Pchjongjang na adekvátní odpověď ? Kdo je tady pán a kdo kmán ? Kdo je supervelmoc, respekt budící ? Dovolil by si Kim III šlapat V.P. na kuří oko ? Že ano/ne ? A proč pak ?Pamatujete na protiraketový radar v Brdech ? To bylo najednou humbuku , to by varování, jak si máme dát pozor, že mají jaderné zbraně. Ty brilantní spravodajské akce před volbama. Kdo umí ten umí.

M. Valenta 16.10.2017 11:26

Re: Střízlivění z Trumpa pokračuje.

Asi tak...a ti samí co byli proti radaru v Brdech milují Putina a Trumpa a ani nevědí koho víc.

B. Hamal 16.10.2017 14:24

Re: Střízlivění z Trumpa pokračuje.

Ve svém nedávném projevu v OSN Trump pravil, že Amerika respektuje suverenitu a vůli občanů každé země. A také že USA přes svou ohromnou vojensko moc se nikdy nepokouší vnutit svou vůli jiné zemi. Je neuvěřitelné co byl schopen vypustit z úst představitel impéria, které si činí nárok na ničím neomezeného světového hegemona. Tuto šanci však tato země už nepochybně promeškala a je jen otázkou strhne-li ssebou, třeba jen chybnou kalkulací, zbytek světa do záhuby, anebo se smíří se suverenitou ostatních.

P. Lenc 16.10.2017 8:01

Jistě pane autore,

nakonec Mnichov byl také "mírotvorný", že?Dvacet let po první světové válce, kdo by šel do té druhé...

R. Morava 16.10.2017 16:50

Re: Jistě pane autore,

Určité rozdíly tu jsou. 1) Hitler chtěl expandovat a obsadit Evropu. To chtěl komunismus taky, ale dnešní KLDR ví, že už nemá šanci (přesto je třeba je zadržovat) a že už komunismus svět ovládl bez boje přes neziskovky 2)Západní Evropa Hitlerovi uhýbala už v době kdy Německo měli po válce pod kontrolou 3)Západní Evropa Německu podepsala převzetí Československa takže spolupráci na obsazení 4) Nebyla ještě atomová puma

Zdá se že jevíce se osvědčilo zákeřné pronikání komunismu na Západ pod názvem liberalismus, svoboda a přes university. Podobně se kapitalismus postupně protlačil do Číny. dokud V dnešním světě tyto formy evidentně fungují. Naopak dnes kvůli médiím a veřejnému mínění nejsou schopny západní státy vest nic jiného než humanitní války a bombardování, které vytváří jen zamrzlé konflikty. Je třeba vymyslet nějakou formu jak zavirovat KLDR.