24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

USA: Rasistická provinění (1)

Barack Hussein Obama, s absolutním černošstvím se ztotožňující syn stoprocentně bělošské matky, přece zdůrazňoval, že „rasismus je součástí naší DNA“. Tak se nyní dozvídám od některých svých politicky korektních, důkladně citlivých amerických spoluobčanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Lunák 18.10.2017 22:20

Re: To, že většina černých otroků byla bělochy zakoupena

Ten odhad je cca 50 %.

I. Spálený 17.10.2017 19:33

Re: To, že většina černých otroků byla bělochy zakoupena

Otroci v USA pocházeli podle DNA převážně z kmene Igbo v dnešní Nigérii. Ten měl otroctví určeno jako trest pro kriminálníky a dlužníky. V jeho části Afriky nebyl do moderní doby velký přístav, takže otroky na lodě sváželi místní na kánoích. V pozdější Africe pak Igbové sloužili Britům jako koloniální úředníci a před pár desítkami let se pokusili osamostatnit ve státě Biafra. V Británii jsou teď jedinou africkou skupinou, která výrazně překračuje evropský průměr ve vzdělání. Takže jim jejich do Ameriky odeslaní spoluobčané asi moc nechybí.

M. Mikulec 13.10.2017 13:40

Re: Stále dokola

A že to furt dokola ještě čtete, pane Nowotný?

S. Rehulka 13.10.2017 13:15

Re: Pane ULČ

Paní Hájková, dovedete si představit jak Obamu "vychovávali" jeho bílí prarodiče ? Oba byli členy Komunistické Strany USA ! Jeho babička byla na Hawai zaměstnaná v evidenčním úřadu, kde pravděpodobně odcizila číslo zemřelého U.S.občana, na jehož základě pak v budoucnu "obešel" nutná šetření a stal se presidentem.

Ale dočkejte času (jako správná husa) klasu, jakmile Donald vysuší močál a postaví zed, i s touto záhadou se vypořádá - a to bude srandy kopec !

M. Mikulec 13.10.2017 12:35

Re: Rasisté jsou i u nás

Přesně. Na tom buduje kariéru. Když si vzpomenu, že se kvůli 50-m uličce sjížděli do UnL zastánci lidských práv z celého světa včetně USA, tihle lidé typu Uhla jsou nebezpeční.

J. Mičan 13.10.2017 7:56

Re: Rasisté jsou i u nás

Milá paní, bezcharakterní darebák Uhl si z rasizmu prostě udělal byznys.

R. Vašíček 12.10.2017 21:57

Nerozumiem tvrdeniu

:::Je to statistické porovnávání, jaký by byl dopad, kdyby oněch 13 procent těchto dřív černošských, a nyní afro-amerických obyvatel nebylo (...) Demokratická strana by ztratila 76 % podpory své politické báze.:::

To by znamenalo, že DS podporuje cca 20% občanov USA. Je to pravda?

J. Kanioková 12.10.2017 21:42

:))))))))))))))

V. Lunák 12.10.2017 21:16

Re: Otroctví bylo klíčové pouze na americkém jihu!

Bavlna byla z Indie mnohem později, v masovém měřítku až dávno po zrušení otroctví v usa.

Jinak: Těžba dřeva na severu usa sloužila mimo jiné pro co? Textilní průmysl na severu usa zpracovával co? Textilní průmysl v Anglii zpracovával co? Produkce textilního průmyslu sloužila mimo jiné pro co? Produkce nástrojů především v Anglii byla určena mimo jiné pro co? Atd.. Představa, že se jednalo o několik málo plodin, jejichž produkce však prostřednictvím akumulace finančního kapitálu umožnila rozvoj dalších, třeba průmyslových odvětví, je mylná.

M. Mikulec 12.10.2017 17:54

V Čechách

říkám, že rasismus neexistuje, že je to jen otázka sociální: nikdo nemá rád vyžírky a asociály. Politici nás ovšem strašně rádi obviňují z rasismu, to je jejich parketa. Bílá většina má jen sklapnout a platit. Shut up and pay.

Souhlasím v tomto kontextu s výrokem Martina Luthera Kinga, že důležita je mentalita, a chování. Přesně to si myslím.

M. Mikulec 12.10.2017 17:50

Re: Rasisté jsou i u nás

Petr Uhl miluje rasismus! Veškeré problémy světa svede na rasismus. Pamatuji jeho vystoupení v Ústí nad Labem kvůli světoznámé zdi v Matiční: o slovo se přihlásila domorodá paní, která vysvětlila, proč radnice postavila zeď: cikáni neplatili za odvoz odpadků, na tom smetišti se rozmnožili potkani a hrozilo to hygienickým kolapsem. Pro slušné lidi se místo stalo neobyvatelným. Tady Uhl paní přerušil a řekl: "Nevěděl jsem, že se tu dnes bude diskutovat o odpadcích." Demagog jak vyšitý. Jeho nezajímala pravda. Přijel nám vynadat za rasismus.

J. Karlík 12.10.2017 17:11

Re: Pane ULČ

Je to naopak, s. Netzer nic z tvrzení p. Ulce nevyvraci ani nezpochybňuje, p. Ulc, dlouholetý profesor na universitě nemá zapotřebí vypouštět klamave informace.

P. Vaňura 12.10.2017 16:56

Otroctví bylo klíčové pouze na americkém jihu!

Jinak, jeho vliv na euroatlantickou ekonomiku byl malý. Dal by se shrnout slovy cukr, tabák, a bavlna. Jak velký podíl má toto na ekonomice a to ta bavlna byla i z Indie.

V. Lunák 12.10.2017 16:12

Re: To, že většina černých otroků byla bělochy zakoupena

Nic proti, až na ten úvod. Skutečně, pokud otevřete nějakou knihu z posledních cca 20 let, anebo si pustíte dokument z poslední doby, nenarazíte na jinou informaci. Potom skutečně platí, že se jedná o známý fakt.

J. Brunner 12.10.2017 15:48

Re: Pane ULČ

Nebo naopak.

P. Vaňura 12.10.2017 14:45

To, že většina černých otroků byla bělochy zakoupena

od černochů či Arabů NENÍ všeobecně známý fakt! Ještě jste zapomněl na to, že Arabové, kteří zotročili pro sebe více černochů, než kolik jich kdy nakoupili bílí, je sami lovili.

Ale, uvědomte si, že různé africké kmeny byly na různé úrovni. U některých opravdu vedla poptávka po otrocích k tomu, aby vedly více válek za účelem získání zajatců. ALE v případě jiných byli do otroctví prodáni zajatci, kteří by jinak byli zabiti! Vývoj lidských společností obecně jde přesně takto, dokonce ještě mykénští Řekové brali do otroctví jen ženy a děti, zajaté muže zabíjeli.

A je pravda, že některé kmeny se zotročit nedaly (otroctví u nich nebylo, pokud byli zajati jinými jako otroci pokoušeli se zabít otrokáře nebo i sami sebe) a tak dosaáhli toho, že je nikdo nezotročoval.

A podotýkám, že v některých oblastech Afriky existuje mezi černochy a Araby otrokářství DODNES!

V. Lunák 12.10.2017 13:17

několik poznámek II

Předpokládám, že opravdu nechcete tvrdit, že se kolem roku 1600! Američané začali zapojovat do transatlantského obchodu s otroky. To, že drtivá většina otroků byla zakoupena (nikoliv přímo ulovena), je snad dostatečně známý fakt. Stejně jako to, že válečné konflikty s cílem získat nové zajatce byly stranou poptávky podporovány co to jen šlo a africké národy, které v různých dobách chtěly stát mimo tento obchod, to neměly zrovna snadné.

Už vůbec se nevyjadřuji k analýze současné situace černošských komunit v USA, materiálů je k tomu více než dost.

Všechny vaše příspěvky na dané téma jsou poznamenány jednak značnou neznalostí věci a rovněž silným ideologickým přesvědčením. Na to druhé máte právo, na to první, pokud o nějakém tématu chcete veřejně psát, nikoliv.

V. Lunák 12.10.2017 13:13

několik poznámek

To, že se mnoho osob alespoň s trochu černošskými předky v USA identifikují jako černoši, je snad dáno především historií, a to i velmi nedávnou, kdy takoví lidé byli svým okolím definováni jako černoši a dle toho řádně segregováni. Snad víte o "jedné kapce".

Další obecná poznámka. Z dnešního pohledu přeci nejde především o období otroctví, ale zejména o to, co se stalo po něm, a to prosím trvalo téměř stejně dlouho (vztaženo k samostatným USA) a byla to dle mého názoru ještě větší prasárna než samotné otroctví. To, co následovalo po otroctví do cca 60. - 70. let, těžko vyhodnotíte jako dávnou historii. To má živé pamětníky na obou stranách.

Pokud jde o otroctví, zřejmě největší perverze z dnešního pohledu není v tom, že se stalo, ale jak malý se mu přikládá v mainstreamové ekonomické diskuzi význam. Přičemž se jedná o klíčovou kapitolu rozvoje americké stejně jako euroatlantické ekonomiky.

R. Morava 12.10.2017 13:08

Re: Pan profesor

Možná že jste nepochopil článek. zkuste si ho ještě přečíst. Podstata je v tom, že nejen běloši jsou rasisti a že dnes je v USA rasismus obrácen proti bělochůch.

Špatný je samozřejmě každý rasismus a jakákoliv podpora darebáků, ať už černých, bílých, žlutých nebo zelených. Na darebáky je třeba jít tvrdě. I v zájmu jich samých nebo alespoň slušných občanů stejného národa.

A. Alda 12.10.2017 13:03

Rasismus je přirozená věc.

Jde o rovinu čichovou, ovládající prastaré struktury mozku - obcházející racio a mířící na emoce.

Většině bělochů většina černochů smrdí. Většině šikmookých smrdí většina bělochů a všichni černoši. Jen málo šikmookým smrdí jen černoši a běloši ne (velmi malá skupina s určitou genetickou poruchou, hlavně v Japonsku a v Číně). Nám indoatlantské podmnožině bělochů smrdí i někteří jiní běloši, zejména tí smíšení, s nebělošskými geny. Některým z nás smrdí i Cikáni/Romové. Je to prostě genetikou podmíněný tělní pach, který vyvolává nechuť, nepříjemné pocity, až aversi. A s tím se nedá vůbec nic dělat. Snad kapat do nosu sirovodík, aby se čichové buňky zcela spálily (ale ony pak zase dorůstají!).

Ovšem rasová nekompatibilita nijak nepředurčuje otrokářství.

U nás otrokářství, otroctví i obchod s otroky, zakázal již kníže Břetislav, český to Achilles. Zákaz pro celou Evropu vyjma části ovládané Tureckem prosadil až kníže Lothar Václav Metternich roku 1815 (nejvíce mu tehdy oponovali Angličané) na Vídeňském kongresu. Ovšem muslimové a severoKorejci praktikují otrokářství stále.

A. Alda 12.10.2017 12:54

Není nic, co bych Vám mohl vytknout.

Máte naprostou pravdu.

P. Vaňura 12.10.2017 12:11

Pan Ulč nemá pravdu v jednom, bělošstí křesťané

nebyli otroky jen ve starověku a středověku, ale násilničtí muslimové je zotročovali a prodávali do otroctví až do 20 let DEVATENÁCTÉHO století. Piráti z "Barbarského pobřeží" (severní Afrika) odvlekli mezi r. 1530 a 1780 do otroctví 1,25 milionů křesťanů zejména z Itálie, Francie a Španělska, ale i z tak vzdálených zemí, jako bylo Irsko a dokonce Island. Muslimští Krymští Tataři a spol. odvlekli do otroctví 2-3 milionů křesťanů především z Polska a Ukrajiny ale např i z Moravy (1663). Tyto útoky ustaly až po dobytí Krymu Kateřinou Velikou r. 1783. Otrokářské nájezdy severoafrických muslimů trvaly až do dobytí Alžíru Francouzy r. 1830. Dokonce Spojené státy vedly dvě války (1801-1805 a 1815-1816) aby osvobodily své občany, zajaté při pirátských útocích muslimů v Atlantiku!

J. Karlík 12.10.2017 12:10

Re: Stále dokola

Madam Netzer si o nás mysli, ze jsme naprosti zabednenci.

S. Netzer 12.10.2017 12:00

Re: Pane ULČ

Těm hoaxům o Obamovi, které zde šíří pan Ulč, mohou věřit jen naprosto zabednění jedinci.

J. Karlík 12.10.2017 11:03

Re: Pane ULČ

Lehce zjistitelnych skutečnosti je vice, ve svých článcích se o nich p. prof. Ulc zmiňuje opakovaně. Obamovi podvody s rodným listem, se získáním stipendia atd. Jeho prohlášení o nehodě na pracovišti a jiná další jsou bez komentáře.

A. Bytová 12.10.2017 10:53

Re: Pane ULČ

Vždyť to píše - syn stoprocentně bělošské matky.

V dětství ho též vychovával muslimský manžel této matky.

J. Chaloupka 12.10.2017 10:00

myslím, že za jakýmkoliv narčením z rasismu je závist

vůči bílým. Ale nikdo neřekne, kolik muselo uplynout generací a kolik bílých zahynout, aby se celá civilizace dostala na tuto úroveň.

J. Mičan 12.10.2017 9:58

Rasisté jsou i u nás

Já osobně za super-arcirasistu považuji pana Petra Uhla. S tou jeho "pozitivní diskriminací".

V. Hájková 12.10.2017 9:57

Pane ULČ

bylo by dobré, abyste psal o p. Obamovi - pravdu! Tento člověk není žádný afroameričan ale mulat - příslušník amerického národa!

Navíc křesťan , kterého od jeho dětství vychovávali rodiče jeho bílé matky ! Dokonce při svém sňatku změnil svou víru - na víru své budoucí ženy ! Jsou to všechno lehce zjistitelné skutečnosti!

F. Navrátil 12.10.2017 9:31

Bezva článek a co my?

Jsem zvědav, zda se najde odvážlivec, který přinese podobná fakta o naší menšině, která tvoří většinu při pobírání sociálních dávek, v počtu nezaměstnaných, v násilných trestných činech a pod. Na oplátku většinu, co ji živí, napadají, šikanují a vyžadují speciální zacházení.