18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EVROPA: Tři poučení z katalánské krize

Situace v Katalánsku a reakce Madridu na jeho snahy o separaci přímo vybízí k zamyšlení. V následujícím textu uvádím tři dojmy, tři poučení, které si z ní odnáším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 5.10.2017 2:09

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Mate samozrejme pravdu a Cesi maji i dobre vlastnosti.Na pr. v tramvaji pousteji bez rikani stare lidi sednout. Jsou i sikovni a uprimejsi. Jedna znama Anglicanka mela trei ceske manzely a pohybuje se casto mezi Cechy v Kanade, pry jsou uprimejsi. Jenze problem je, ze si vsimnete spise tech spatnych vlastnosti, ze? Bazlivosti, neschopnosti se branit, netolerance, zavist a nejvice si vsimnete buranstvi a hulvatstvi. Neporipada vam divne, jak si ti bajecni Cesi na diskusoch celkem bez priciny sproste, hulvatsky nadavaji jen pro jiny nazor?

M. Prokop 4.10.2017 22:25

Re: Sbližování Západu a Východu

Zas tak moc rozdílů nevidím, alespoň ne významných.

M. Prokop 4.10.2017 22:24

Re: Poučení je jen jedno

A je ještě otázka, co by to měl být zájem EU.

Já vidím jen zájmy konkrétních osob, málokdy se kryjící s mými zájmy.

Š. Hašek 4.10.2017 19:39

Re: Naprostý souhlas s autorem..

No tak si to USA vyřešily. Hodilo se jim to. Srbové jaksi nejsou dost ohební. Buďme rádi za ně. O Albanialand na srbském území si neopřu ani kolo.

Š. Hašek 4.10.2017 19:35

Re: Sbližování Západu a Východu

A co má být?

Vy jste si nevšiml (na rozdíl od našich mladých posluchačů politvědy), že svět vykazuje stále rozličné odlišnosti od universálnosti stanovené Václavem Havlem. A jinými.

Chcete poučovat Čínu, Rusko? Dost si troufáte. Zaměřme se na partu v brusele (to není chyba, Evropa je chybně).

Ś. Svobodová 4.10.2017 19:01

Poučení je jen jedno

Občanská práva jsou EU u zadele v okamžiku, kdy narušují zájem EU.

P. Urban 4.10.2017 18:27

Zlé precedenty ty už byly dříve

rok 1848-49 ve Střední Evropě (tehdy naštěstí zvítězilo existující uspořádání), rozpad Osmanské říše (rozpad Jugoslávie byl vlastně jeho poslední kapitolou, aspoň v Evropě), rozpad habsburské monarchie, ...

Mimochodem, československé pohraničí v roce 1938 také nebylo odtrženo násilně a za cenu vybombardování původního státu.

P. Urban 4.10.2017 18:20

To je zajímavý článek

Bohužel nejsem schopen poznat, zda je myšlen vážně nebo ironicky.

P. Urban 4.10.2017 18:18

Sbližování Západu a Východu

myslím, že způsoby, jakými se čelí separatismu ve Španělsku na jedné straně a v Rusku (Čečna) nebo Číně (Tibet, Ujgurská AO) přece jenom vykazují jisté významné rozdíly.

M. Prokop 4.10.2017 17:10

Re: 10 Roků

Taky to vidím nějak tak.

V. Pavelka 4.10.2017 16:39

No

nevím ale byl by hospodářský výsledek Katalánců stejný kdyby z nějakého důvodu klesla turistika tamtéž ?

V. Pavelka 4.10.2017 16:21

10 Roků

Létal lord Owen z EU do bělehradu a snažil se domluvit z Miloševičem , který se na všechny společné domluvy vykašlal ješte než přistál v Bruselu , nebezpečí že se válka rozleze po celém balkánu bylo čím dál větší , pak se nasrali Amici a bylo po problému !.

Z. Lapil 4.10.2017 16:21

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Ale jo, s první větou souhlas a vlastně máte i můj obdiv. Druhá věta je zapšklá, nepravdivá (ještě hůř: je pravdivá jen zčásti), a proto nespravedlivá. Takže se nemůžete divit, že dostáváte vynadáno, když půlku lidí prostě a jednoduše urážíte a druhé půlce šlapete na kuří oko. Už jsme to spolu probírali, a když jste připustil, že Češi mají i jiné vlastnosti, než jen zbabělost, tak jsme si docela rozuměli.

Jestli se moc nepletu, tak za hodinku za dvě vás čeká oběd. Přeju dobrou chuť :-).

P. Sulc 4.10.2017 15:43

Re: Cesi a Spanele.

S zasne povstani u Cechu zase naopak u0kazuje jejich statecnost a odhodlani 0drzet hrbet 0ohnuty a hubu zavrenou, takze dnes Cecvy svet obdivuje pro jejich uzasne hrdinstbvi/ Kratce se da rici, ze co Cech v pokornem predklonu a s hubou zavrenou , to uctivany hrdins.

\

I. Břízová 4.10.2017 15:35

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Ach vy jedna chudinko nešťastná. Musíte na tom být opravdu zoufale. Když vám tolik vadí jedna důchodkyně z Varů. A nebo vás tak příšerně štve, že jsem vás docela prokoukla?:-)) Potěší vás, když si vás už ani nevšimnu?

V. Novák 4.10.2017 15:34

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Že vy jeho pitomé provokace přivítáte, o tom jsem nepochyboval.

Už jste ochotná vyjmenovat některé z těch "fake news" podle španělského vládního deníku? Nebo jako obvykle?

P. Sulc 4.10.2017 15:31

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Ja jsem zadnym troubum nepotrebovsl prokazpovst statecnodt, ale spise sobe, jestli mam kuraz jit do neznama, naucit se jsxyk a prezit tam. Ti, co se bali, drepeli duma a zehlili mavatka do pruvodu/

M. Drašner 4.10.2017 15:29

Re: Cesi a Spanele.

Zrovna Radeckého si ale příliš nevážíme, že? Nepamatuji se, že bych někde viděl pomník drihého nejlepšího vojevůdce všech dob po Valdštejnovi.

S. Netzer 4.10.2017 15:27

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Příspěvky pana Čistého na Psu vítám.

Raději se snažte "udržet nějakou úroveň diskuze".

S Břízovou se vám to zaručeně podaří. :-(

J. Kombercová 4.10.2017 15:11

Re: Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Větší Vlastenec vytáhl ze šatny další kabátek.

V. Novák 4.10.2017 15:07

Re: Zajímavé postřehy

Článek jsem si přečetl - a ptám se znova.

V. Novák 4.10.2017 15:05

Trolle, nechceš se vrátit do své nory na lidovkách?

Tady se snažíme udržet nějakou úroveň diskuze a kromě toho, tady nejsou blbci typu Dementmarka nebo Čížka, kteří na tvoje pitomé trollení skočí...

M. Prokop 4.10.2017 15:04

Evropské hodnoty viz zde

https://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20171004/281694024984890

V. Čistý 4.10.2017 15:00

Putin pomáhá potřebným!

Nemusíme mít rádi prezidenta Ruské federace, nemusíme mít rádi ani samotné Rusko či naše starší ruské bratry. Ale jedno jim upřít nemůžeme: Rusové vždy pomáhali potřebným, a to NEZIŠTNĚ.

Nebudu zde připomínat notoricky známou pomoc, kterou nám Čechům Rusové poskytli v letech 1945 a 1968, nebudu připomínat OBŘÍ finanční náklady, s nimiž Sovětský svaz udržoval v naší vlasti Střední skupinu Sovětské armády, chránící nás proti NATO a EHS.

Zato připomenu – a rád – sovětskou a československou pomoc trpícímu Španělsku, v dobách 1. španělské občanské války. Co je tedy tak špatného na SOUČASNÉ pomoci Ruska katalánským vlastencům?! Komu vadí tato pomoc národně-osvobozovacímu hnutí Katalánska, kromě fašistů ze Španělska, EU a NATO, kromě neomarxistických vrahů z Wall Streetu a Bilderbergu?!

Snad už nikomu; rozhodně ne nám roduvěrným Čechům, vděčným příjemcům TÉŽE pomoci. Z této národní perspektivy je nutno hodnotit provokační příspěvek zrádné emigrantky Netzerové, té NEPOLEPŠITELNÉ obhájkyně evropských hodnot.

Mupy mup!

I. Břízová 4.10.2017 14:57

Re: Zajímavé postřehy

Opravdu fundovaná odpověď na otázku pana Nováka. Hlavně, že je vám veselo.

M. Valenta 4.10.2017 14:43

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Kdybych věděl, že Vás ten překlep (some/same) a jedno nepochopení textu tak vezme, dal bych si větší pozor. Spíše Vám ale svými příspěvky bourám vaše bábovičky, řekl bych.

S. Netzer 4.10.2017 14:35

Re: Zajímavé postřehy

Kvalita Parlamentních listů se od "španělského celostátního deníku" samozřejmě očekávat nedá.

S. Netzer 4.10.2017 14:34

Re: Zajímavé postřehy

Přečtěte si ten článek, nebo si to nechte vysvětlit od Břízové. :-))))

V. Novák 4.10.2017 14:23

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

A proč se podle toho neřídíte?

M. Vondráček 4.10.2017 14:20

Re: Pane Šindeláři,

řádí nám tu strašidlo Šarina :-)