20.10.2017 | Svátek má Vendelín



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

ŠPANĚLSKO: Urny vs. URNA



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 96, poslední: 3.10.2017 21:35, přehled diskusí

Pěkné, jenom malá technická,:
Autor: F. Houžňák Datum: 3.10.2017 21:08

místo "jsouc podepsána" bych napsal spíš "byvše podepsána" v jakési nápodobě plusquamperfekta.

Re: Pěkné, jenom malá technická,:
Autor: M. Prokop Datum: 3.10.2017 21:35

"byvši", když už.

Díky za jako obvykle perfektní informaci tentokrát:
Autor: R. Fiala Datum: 3.10.2017 13:57

o situaci v minulém i dnešním Španělsku pane Kechlibare. Doufám, že vás p. Neff přiměřeně tomu taky odměňuje!

Před asi 16-17 lety:
Autor: A. Alda Datum: 3.10.2017 13:37

jsem byl v na dovolené v Katalánsku svědkem toho, jak dvě obrněná vozidla, dle mne typicky vojenská, avšak patřící tamní Guardia Civil, přijela na náměstíčko plné turistů, kteří tam sledovali folklórní slavnosti místního obyvatelstva. Prostě Katalánci v krojích tančili a zpívali na podiu a přitom je hlídala španělská policie a mířila na ně pro jistotu kulomety, aby tam neprováděli nějakou podvratnou činnost, když už jsou v těch národních krojích.

Od té doby počítám s vážným ozbrojeným bojem na severu Iberského poloostrova. Nic podobného jsem totiž do té doby nezažil, ani po okupaci v 68.

Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 3.10.2017 11:29

Chrání práva a zdraví všech občanů, jen pokud to neohrozí myšlenku jediného superstátu. Pak toleruje i brutální policejní akce. Máme se na co těšit.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: V. Novák Datum: 3.10.2017 11:44

Zásah sám ne, ten svědčí jen o tom, že španělská vláda je sbor pitomců na úrovni Milouše Jakeše - až reakce EUvěrchušky předvedla EU s holou řití.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 3.10.2017 12:07

Reakce jasně odhalili postoj lídrů EU. Kohokoliv, kdo narušuje nebo komplikuje budování konečného superstátu je možné sankcionovat, seřezat nebo zavřít. Jen tak je možné vysvětlit neochotu většiny politiků odsoudit nepřiměřený policejní zásah a požadovat jeho vyšetřování. S takovým odsuzováním a požadavky mají čelní představitelé EU řadu zkušeností. Jen se dosud netýkaly členského státu, že?

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: V. Novák Datum: 3.10.2017 12:17

Přesně...

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: M. Prokop Datum: 3.10.2017 11:56

EU se do toho nemá co plést.

Soudruzi v Bruseli by měli držet pysk co se týče Polska, Španělska, Maďarska ...

Fakt je, že v případě Polska i Maďarska nedrží a občany tam nikdo nemlátí ani nestřílí.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 3.10.2017 12:27

Obávám se, že se EU do toho plést může, přesně tak jako využívá tohoto svého práva ve vámi vyjmenovaných zemích a koneckonců i v ČR (vymáhání kvót). Členské státy, včetně Španělska se v přístupových smlouvách zavázaly dodržovat všelijaká občanská práva. A v tomto případě si troufám tvrdit, že zde bylo udupáno právo občanů na to, vyjádřit mírumilovně svůj názor. Španělský premiér by měl dostat pořádné kapky.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: M. Prokop Datum: 3.10.2017 13:03

Já se řídím dle zásady netahat EU nikam, kde ještě není.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: J. Jurax Datum: 3.10.2017 18:14

Nedostane žádné kapky. Španělsko holt není Polsko.

Někteří soudruzi v EU jsou si rovnější a co kdyby se to rozmohlo ... třeba Belgie drží dohromady nepříliš pevně, máme Jižní Tyroly nyní italské, Bavoři se už po válce chtěli trhnout od Německa, ale spojenci jim to zatrhli a možná i jinde ve státech EU by se našli separatisté ...

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: P. Zinga Datum: 3.10.2017 13:21

Paní Svobodová, kdepak zůstává rozhořčení nad brutalitou policie, když např.mlátí protestující francouzské zemědělce?

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: R. Langer Datum: 3.10.2017 13:37

On fakt někdo mlátí pokojně protestující francouzké zemědělce? Kdy a kde to naposledy bylo?

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: E. Erat Datum: 3.10.2017 14:01

Když část Francie okupovali Němci.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 3.10.2017 13:43

O zemědělcích nic nevím. Tvrdý zásah policie očekávám, pokud demonstrující skupina útočí, ohrožuje jiné lidí, nebo ničí majetek. I vy snad musíte vidět rozdíl mezi tím když někdo vysype na dálnici kamiony rajčat a když chce chodit papír do krabice.

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: J. Jurax Datum: 3.10.2017 18:19

Ehm ... tvrdý zásah policie - máte na mysli zásahy proti levičácké chamradi ondyno v Hamburku nebo koneckonců i v Praze v roce 2000? Policisté se nechali bombardovat dlažebními kostkami a Molotovovými koktejly a ... a nic se těm útočícím parchantům nestalo. Mají přece lidská práva, že ...

Re: Nedělní zásah odhalil podstatu EU:
Autor: M. Prokop Datum: 3.10.2017 14:46

Protestující blokádami nebo rozbíjením MacDonalda?

Katalánci mají holt smůlu,:
Autor: J. Lepka Datum: 3.10.2017 11:00

že je od zbytku Španělska neizoluje nějaký kanál, jako Británii od EU, protože jak je vidět, asi by jinak Brusel neváhal ani při Brexitu.

Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: M. Valenta Datum: 3.10.2017 10:29

protože to poškodí západní Evropu jako takovou. Až se do podobné situace dostane my, např. s po samostatnosti toužící Moravou, co nám pak poradí?

Ale přeci jenom to moc nedomyslel. Katalánci mají jako první krok po vyhlášení samostatnosti podání přihlášky do EU zatímco zbytek Španělska se staví k EU o poznání vlažněji.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: E. Erat Datum: 3.10.2017 11:33

To klidně mohou mít i dvě přihlášky. Ale, budou muset splnit všechna kriteria pro vstup do EU. A také s tím budou muset souhlasit všechny státy EU, včetně Španělska. A to samozřejmě souhlasit nebude, bojí se případného dalšího rozpadu - Baskicko atd. jako čert kříže. Proto také dodnes neuznalo Kosovo,to byl špatný příklad.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: V. Novák Datum: 3.10.2017 11:41

Všechna kritéria splnili dávno. Bez toho by nemohlo Španělsko vstoupit.

A co se souhlasu týče... Nizozemci v referendu odmítli asociační smlouvu s Ukrajinou. Načež je přehlasoval uvědomělejší parlament. Takže v EU se dá zašolíchat cokoli, jen když věrchuška chce.

Otázkou je, zda bude chtít.

Měla by, když Katalánsko, nejbohatší část Španělska, v EU chce setrvat.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: E. Erat Datum: 3.10.2017 11:50

To kolečko musí udělat znovu. Sice může být rychlé to ano. Ale, de-iure musí, byl by to nový státní subjekt. Nizozemci nakonec ustoupili, a s asociační dohodou souhlasili, s nějákými podmínkami. Tak jedině, že by EU ty Španěly uplatila, to je možné. Ovšem je otázka zda by s tím třeba souhlasily ostatní státy. Slovensko taktéž neuznalo Kosovo, protože se bojí odtržení Maďarů. Takže takový příklad, že by to Kataláncům u EU prošlo by mohl mít neblahý vliv, koneckonců i na samotný Brusel. A takových států je více např. Itálie.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: V. Novák Datum: 3.10.2017 11:56

De iure je v EU možné všecko. Třeba přijmout ustanovení, že bývalé součásti EU zůstávají součástí EU i když se změní jejich mezinárodněprávní postavení.

Bude-li EUvěrchuška chtít...

Ale spíš bude několik sumýšů a problém se pokusí rozkusejrovat.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: P. Mach 783 Datum: 3.10.2017 17:26

De iure jsi, nováku, dement.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: P. Zinga Datum: 3.10.2017 13:26

Mýlíte se, pane Nováku! Také Skotům bylo dáno najevo, že budou muset absolvovat celou proceduru znova.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: V. Novák Datum: 3.10.2017 13:33

Ale já to vím!

Říkám jen, že 1) je to nelogické a 2) pokud EUpapaláši uznají, že by bylo výhodnější separatisty podpořit, klidně patřičnou úpravu udělají. Že by reagovali na nelogičnost, nepředpokládám.

Stejně jako podpořili separatisty v Jugoslávii, ač Jugoslávie měla garantovanou územní celistvost v SBSE.

U EU si můžeme být jistí jedním - sebepevnější pravidlo se dá obejít nebo změnit, hodí-li se to.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: J. Jurax Datum: 3.10.2017 18:28

Ano, EU si můžeme být jistí jedním - sebepevnější pravidlo se dá obejít nebo změnit, hodí-li se to. Zpravidla Německu nebo Francii.

Viz dohoda o maximálním možném schodku 3 procenta HDP pro uživatele eura - první ji porušila Francie a Německo. Nebo dublinské dohody v případě migrační krize.

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: M. Vondráček Datum: 3.10.2017 11:40

Teda oni jsou hlava Valenta. Dokonce přesně víte, co si autor přeje ...

Re: Pan Kechlíbar si přeje rozpad Španělska,:
Autor: M. Valenta Datum: 3.10.2017 12:55

To se dá rozpoznat Vondráček, k tomu slouží právě ta hlava.