28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Taxi vs. Uber

Uber oproti stávajícímu modelu taxislužby nabízí zejména (1) nižší ceny a vyšší přebytek spotřebitele, (2) vyšší efektivnost, (3) vyšší bezpečnost řidičů a zákazníků, (4) větší příležitost pro nedoslýchavé řidiče a zákazníky,...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 3.10.2017 17:44

Dobré srovnání

http://zpravy.idnes.cz/test-taxi-uber-liftago-test-ze-smichov-na-letiste-f7p-/domaci.aspx?c=A170925_132037_domaci_hell

F. Kusák 3.10.2017 16:14

Zajímalo by mě,

kolik procent občanů ČR použije ročně taxislužbu. Já to odhaduji maximálně na jednotky procent. Proč máme tedy řešit problémy tak malé skupiny lidí. Už dlouho mě štve, že podivná skupina zamrzlých "živnostníků" omezuje zbytek občanů. Podobně lze těžko pochopit, že v dnešní době, není vysokoškolsky vzdělaný člověk schopen zvládnout vystavení elektronického receptu nebo vytisknout účtenku. Ty pravé důvody jsou zcela jistě někde úplně jinde.

J. Lepka 3.10.2017 16:52

Re: Zajímalo by mě,

Stejně těžko lze pochopit, že u nás existují jedinci, kteří nechápou, že vysokorychlostní internet není na každé mezi a vaše příklady jsou zatíženy likvidačními sankcemi. Takže mě zase štve, že skupina ze řetězu utržených poslanců se znalostmi asi jako máte vy, rozhoduje o dění v celém státě a samozřejmě bez sankcí.

L. Novák 3.10.2017 17:37

Re: Zajímalo by mě,

Přesně!

F. Kusák 3.10.2017 20:16

Re: Zajímalo by mě,

Na druhou stranu voláte po tom, aby se neplýtvalo léky, případně, aby bylo možné dohledat výkony, které Vám hradila Vaše zdravotní pojišťovna. Opravdu by mě zajímalo, jestli si kontrolujete úhrady ZP za lékařské výkony. A nezlobte se na mě, tvrdit, že v dnešní době nemáte přístup k internetu (a na většinu běžné administrativy žádný vysokorychlostní internet nepotřebujete, a mimoto, každá ordinace disponuje telefonní přípojkou, pokud tedy nechcete využívat mobilní data. Takže to zas až takový problém není) zní jako hloupá výmluva.

Prostě a jednoduše, kdo se nechce učit nové věci, se zlikviduje sám. Na to nepotřebuje žádného Babiše.

A. Zajícová 3.10.2017 21:20

Re: Zajímalo by mě,

bingo

J. Anděl 3.10.2017 17:55

Re: Zajímalo by mě,

Já dneska tak dvakrát do roka, dříve několikrát do měsíce. Co se změnilo? Jsem starší a ženatý s dětmi, častěji zůstávám doma a méně trajdám po městě.

J. Ráž 3.10.2017 15:58

Musim se usmivat

Kolik diskuteru nevi jak Uber funguje,nikdy si nevyzkouseli jeho aplikaci a neobjednali si svezeni pres Uber a pri tom o teto sluzbe pisi zasvecene komentare.

Stejne tak se usmivam, jak prazsti drozkari bojuji za to, aby vsichni meli taxametry, zkousky z mistopisu a museli vybirat jizdne cash, aby mohli byt stale přepadávani kvuli penezum. Byli by důveryhodnější, kdyby naopak bojivaki za zrovnopravneni mobilni aplikace a taxametru a zruseni v době GPS archaické nutnosti zkoušky z místopisu. Jinak jejich protest vypadá,ze jen chteji zachovat soucasny model slouzici k okradani zakazniku.

P. Zinga 3.10.2017 13:47

A hlavně tomu neříkejte

"sdílená ekonomika"!

O. Uživatel 3.10.2017 14:24

Uživatel požádal o vymazání
J. Šimek 3.10.2017 16:10

Re: A hlavně tomu neříkejte

zneužití digitální technologie na obejití pravidel platných pro konkurenci

B. Jelínek 3.10.2017 16:50

Re: A hlavně tomu neříkejte

Tak to je Vaše teorie a zoufalý náhled. Lidé neposkytují služby aby stát se měl dobře ale aby byli spokojeni oni a především zákazník, který se vrátí. Takže to ukazuje pouze kdo je zabou na prameni = regulační předpisy státu a měst.

J. Lepka 3.10.2017 16:53

Re: A hlavně tomu neříkejte

To píšete o EET?

P. Zinga 3.10.2017 13:45

To je snad největší blábol,

jaký byl na NP otištěn! Např.: máme NAVI a tudíž můžeme být blbci... Jak to, že na to nepřišli např. námořníci či piloti? A ty cancy o větší bezpečnosti cestujících! Škoda mluvit.

A kam jde zisk?Do našeho školství, silnic apod. nebo do amerických kapes?

O. Uživatel 3.10.2017 14:34

Uživatel požádal o vymazání
J. Lepka 3.10.2017 16:55

Re: To je snad největší blábol,

Pane Zingo, prosím o odkaz, kterou že to školu sponzorují pražští taxikáři.

J. Šimek 3.10.2017 12:49

UBER by se měl chovat, jako LIFTAGO.

B. Jelínek 3.10.2017 16:52

Re: UBER by se měl chovat, jako LIFTAGO.

Tak ať se Vaše Liftago nebo taxi chová jako Uber 

A. Alda 3.10.2017 10:31

Taxikáři jsou banda darebáků.

Když se komunisti vzdali moci, bylo taxikaření živností volnou. Nebylo nijak regulováno: stačilo mít auto a řidičský průkaz a ohlásit svou formu podnikání živnostenskému úřadu, což tehdy byly dnes již zrušené okresní úřady.

Ale taxikářům se nelíbilo, že taxikařit může každý, kdo umí řídit a má auto. A psali petice a organízovali nátlakové akce na politiky. Velmi usilovně. Až v roc e1995 nebo 1996 dosáhli toho, že se taxikaření z živnosti volné stalo živností vázanou a byly zavedeny zkoušky z místopisu a další různé administravní šikany, aby se prostě taxikářem nemohl stát každý, kdo chce, ale jen ten, koho oni sami mezi sebe pustí.

P. Lenc 3.10.2017 10:38

Re: Taxikáři jsou banda darebáků.

Pane Aldo, bandou darebáků byli i za komunistů, mimo jiné většina z nich chodila "zvonit" stb.A okrádali jako straky už tehdy.

L. Novák 3.10.2017 11:40

Re: Taxikáři jsou banda darebáků.

Přesně tak. Ale největší zloději byli vždy v Praze. Tam je vždy jejich "anonymita" největší. Velkoměsto. Na druhé straně - potkal jsem i ty slušné a poctivé (dodávkové taxi), a po pádu totality a v začátcích živnosti jsem je často využíval, než jsem si vydělal na vlastní pick-up. Nakonec, když už je znáte a pravidelně využíváte, nedovolí si vás ošidit. Ale i to se mi stalo, že jeden mi účtoval cestu tam a zpátky dvojmo. Samozřejmě, že jsem se okrást nenechal.

M. Soukup 3.10.2017 9:43

To se zas vyhodilo peněz

To je tak neuvěřitelně hloupá studie, že jsem i obětoval 7 kč za registraci. Místo aby řešila v čem se doopravdy liší podmínky taxislužby a uberu a tedy důvody umožňující uberu snižovat cenu, tak řeší nějaké městské legendy o turbu a taxikářích co vozí turisty kolem dokola :-). Je to velmi jednoduché: Ano, v době GPS jsou zkoušky z místopisu hloupost. Ano, smlouvu lze utavřít i po telefonu/aplikaci. Ano, do způsobu platby také úřadu nic není. To se dá všechno zrušit. Důležitější je ale diskutovat o podstatnějších záležitostech (stojí totiž peníze), které mohou buď platit pro všechny nebo pro nikoho: Taxi platí silniční daň, Uber nikoliv. Taxi jezdí na STK každý rok, Uber nikoliv. Taxi platí vyšší povinné ručení, Uber nikoliv. Srovnejme tyto podmínky a uvidíme o kolik bude Uber levnější :-). A to neřeším zcela jiné podmínky v oblasti povinností vůči finanční správě, předpokládám totiž, že všichni řidiči Uberu jsou zákona dbalí , slušní lidé, kteří své výdělky na d roční limit poctivě zdaní.

I. Schlägel 3.10.2017 10:08

Re: To se zas vyhodilo peněz

Řidič UBERu platí rovněž silniční daň, neb má živnostenský list a chce si uplatnit náklady z provozu automobilu, tudíž se k silniční dani musí zaregistrovat. S STK jednou ročně to zase takový problém z hlediska nákladů není. Povinné ručení? Kolik to dělá na rok? Nemusíte předpokládat, že všichni řidiči Uberu jsou zákona dbalí, slušní lidé, kteří své výdělky poctivě zdaní. Což nemusíte ani u řidičů TAXI. UBER převážně účtuje elektronicky, což se dá snadno kontrolovat. Řidiči TAXI, co se často snaží své zákazníky přečůrat, budou mít stejný "partnerský" vztah i k FÚ, který má možnosti kontroly podstatně složitější. Jak se, mimochodem, daní turbo, delší než optimální trasa, nadsazené ceny a podobné "vymoženosti", které provázejí český taxikářský svět od nepaměti jako siamské dvojče? Jak funguje dlouhodobá regulace a kontroly všech taxikářských nešvarů? Napovím Vám, téměř nijak. Ale povím Vám, co opravdu funguje. Konkurence a možnost zákazníka si vybrat. Neplatí pouze u přepravy osob.

J. Šimek 3.10.2017 12:51

Re: To se zas vyhodilo peněz

Proč ti zpropadení taxikáři neprotestují proti skutečné konkurenci UBERu a to LIFTAGU?

J. Ráž 3.10.2017 16:13

Re: To se zas vyhodilo peněz

Dobre napsano!

J. Lepka 3.10.2017 17:02

Re: To se zas vyhodilo peněz

Ten argument s vyšším povinným ručením se vám fakt povedl. Pojištění za škody způsobené. Zkuste nám nějak vysvětlit, proč to má UBER diskvalifikovat? Ještě k tomu dodám, že pojišťovny jsou charakterizovány jako "soukromokapitalistický subjekt orientovaný na tvorbu zisku", tak z nich nedělejte charitu.

M. Soukup 3.10.2017 17:43

Re: To se zas vyhodilo peněz

Nechtěl jsem Uber diskvalifikovat, ale taxikář je povinen platit vyšší (docela výrazně) pojistné protože přepravuje osoby a pojišťovna se logicky kraje proti vyššímu plnění. Řidič Uberu se tváří jako soukromá osoba, která v rámci sdílené ekonomiky někoho svezla - a to je ten podraz.

J. Anděl 3.10.2017 18:00

Re: To se zas vyhodilo peněz

V článku se přece píše i o snížení požadavků na taxi.