23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

Chovanec si šolichá Zemana

Po volbách se může stát cokoli a nikdo si nemůže být jistý ničím. To dobře ví ministr vnitra Milan Chovanec. Ten v tom umí chodit, tento účastník Lánského puče, který včas zařadil zpátečku a zasunul se do řady a v posledku se snažil na sebe upozornit bojovými pokřiky, u nás naposledy slýchanými v kině, když dávali Vinnetoua.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 2.10.2017 22:21

Vy jste to napsal daleko srozumitelněji a správněji

V. Vondruška - vlastenectví je ideologie jako každá jiná. A má své praktické dopady v běžném životě, kultuře i politice. Vlastenectví neznamená izolaci, neznamená zavrhování spolupráce s jinými národy, není to kulturní a životní izolace. Je to pragmatický postoj, který by nám měl dávat návod, jak žít vedle sousedů, bohužel mnohdy mocnějších, než jsme my sami. Zvažujme, co je a není možné, a pokud to jen jde, braňme své zájmy a své tradice. Jde o zápas, který podstupovaly celé generace našich předků, abychom tu dnes byli my. A my ten zápas podstupujeme proto, aby i naši potomci hovořili česky a cítili se Čechy.

Ti, kteří chtějí evropský národ, ať to hlásají a kladou argumenty, ale neurážejí. My, kteří ctíme svůj národ, bychom měli dělat totéž. Ono se časem uvidí! Za sebe mohu slíbit parafrází jazyka středověku, že jsem se v úctě k českému národu narodil a na této víře chci i zemřít.

P. Vandas 2.10.2017 22:20

Re: Já se z toho picnu

Láňo, a když mám holou prdel, mám to tajit? :-):-):-)

J. Matuška 2.10.2017 22:19

Re: Luzar odpovídá podle mého gusta:

Krymané se rozhodli pro návrat do rodiny a bez ztráty na životě. 96 % bylo pro!

P. Vandas 2.10.2017 22:18

Pokud jedním z atributů národa je existence politických stra

..stran, tak asi je národem většina světa, neb existují komunisti, socialisti, zelení a náckové...Ti všichni jsou riztaženi po celé zeměkouli. :-):-):-)

V. Klepetko 2.10.2017 22:18

Re: Jak vnímáš Ruskou federaci, USA, Čínu, Indii?:

Ten pojem etnicity je nesmírně složitý. Proto jsem si s její definicí dal takovou práci. Máte nějaké námitky proti tomu, jak jsem ji níže vymezil? Imho, existují tri různé lojmy:

- politický lid. (to je ten Mussoliniho národ jako idea)

- etnikum,

- autochtonni obyvatelstvo. Každý pojem znamená něco jiného.

Etnikum jsem definoval zcela nebiologicky.

J. Anděl 2.10.2017 22:18

Re: Hmm

OK. Mně to tak nepřipadá. Ne takhle jednoduše. Pár věcí by bylo třeba dovyjasnit. Třeba že jiný Rom téhož etnika být může/je. Nebo jaký je rozdíl mezi ortodoxním Židem v jarmulce a katolíkem (který by podle definice měl být stejným etnikem jako Čech ateista)

O. Uživatel 2.10.2017 22:17

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 2.10.2017 22:15

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.10.2017 22:15

Re: Jak vnímáš Ruskou federaci, USA, Čínu, Indii?:

Jo, proč ne. Čechoslováci taky byli, ale málo.

Já bych do toho náboženství moc netahal.

O. Uživatel 2.10.2017 22:15

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.10.2017 22:14

Re: Luzar odpovídá podle mého gusta:

Sere (P)pes ...

J. Matuška 2.10.2017 22:13

Re: Luzar odpovídá podle mého gusta:

Události, komentáře.

O. Uživatel 2.10.2017 22:13

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.10.2017 22:13

Re: Hmm

Spojovat se, akcentovat témata, to pořád není jedna strana. Viz demokrati a republikáni v USA, politické strany ve Švýcarsku - tam je to extra exotický systém.

J. Matuška 2.10.2017 22:13

Luzar odpovídá podle mého gusta:

Luzar nebo Mihola? Mihola to jenom okecává.

O. Uživatel 2.10.2017 22:12

Uživatel požádal o vymazání
V. Klepetko 2.10.2017 22:12

Re: Co pro Tebe přesně znamená pojem

OK! Díky za pokec!

Slovo "národ" má příliš mnoho konotací. Radeji bych používal v diskusi

- politický lid a

- etnikum.

Každé z tech dvou slov znamená něco jiného. Mussolini to zmixoval do jednoho pojmu :-((((((

H. Balzám 2.10.2017 22:11

Re: Hmm

Myslím, že právě teď a tady lze krásně ukázat faleš evropského národa. Někdo se tu snaží o definici falešného, neexistujícího národa, opomíjí přitom ale absenci všech námi jmenovaných atributů. My nemáme společnou historii, zdá se dokonce, že možná ani společnou budoucnost. Sociální inženýři prostě ignorují potřebu národního sebeurčení nebo obrození a sázejí vše na jedinou kartu obecně tolerované lži. Fakticky vzato úplně přesně kopírují Hitlerovu snahu o definici germánského nadnároda...

J. Anděl 2.10.2017 22:11

Re: Hmm

Ano, tak to chápu.

M. Prokop 2.10.2017 22:11

Re: S Klepetka se stal rasista?

Kopněte se do prdele a nepleťte se do diskusí, jimž nerozumíte.

M. Prokop 2.10.2017 22:10

Re: Jak vnímáš Ruskou federaci, USA, Čínu, Indii?:

O tatínkovi nevím, za co se pokládal. Pokud za Čecha, tak dobře, pokud ne, taky dobře.

J. Anděl 2.10.2017 22:10

Re: Hmm

Ano, mají-tvoří strany či hnutí. Nějaká panevropská hnutí či strany snad i existují. Ale mají to těžké v parlamentních volbách národních států :-). I když - možná je to do jisté míry politika Pirátů. Podobně to mají zelení, ale ti jsou internacionální ještě víc.

Když o tom tak spekuluju, i u ČSSD jsem zachytil jakousi tendenci spojovat síly s internacionálním proletariátem - resp. socdem stranami...

L. Kolman 2.10.2017 22:10

S Klepetka se stal rasista?

Furt mele cosi o rasovém národu a rasových nacionalistech. Si to přečtěte v dnešní MF Dnes, tam to hezky popsal historik, publicista a spisovatel Vlastimil Vondruška v prvním dílu seriálu CIVILIZACE 2017: Od národa k internacionalismu. Druhý díl se bude jmenovat Privilegovaní a plebs. To bude jistě zajímavé, to si musím taky přečíst. Když budu už brzy tím boháčem, abych věděl, jak se k tomu plebsu mám chovat. Jestli je mám na potkání kopat do prdele a tak.

O. Uživatel 2.10.2017 22:09

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.10.2017 22:09

Re: Hmm

Může, pokud se jejich příslušníci považují za součást onoho politického národa a třeba vstupují do jeho politických stran.

O. Uživatel 2.10.2017 22:09

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 2.10.2017 22:08

Re: Hmm

Asi jo, pokud to tvrdí.

V. Klepetko 2.10.2017 22:07

Re: Jak vnímáš Ruskou federaci, USA, Čínu, Indii?:

Ano. V každém případě!

M. Prokop 2.10.2017 22:07

Re: Hmm

Ty děti se většinou za Čecha pokládají, maximálně se označí za "banánové děti". U cikánů si nejsem jist, za co se hlavně pokládají, kromě příjemce dávek (a čest vyjímkám, ty lze za Čechy pokládat, mají-li o to zájem).

V. Klepetko 2.10.2017 22:07

Re: Hmm

Politický národ ty strany přímo generuje! Bez něj nemohou existovat. Proto v Evropě neexistují celoevropské politické strany...

Etnikum je ale něco trochu jiného, to není národ politický, ale národ etnický. Politický národ může hostit několik národů etnických...