20.10.2017 | Svátek má Vendelín



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

UBER: Budeme zase rozbíjet stroje?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 37, poslední: 2.10.2017 9:28, přehled diskusí

Uber je jen jiná forma objednávky.:
Autor: P. Skřivan Datum: 1.10.2017 15:17

jinak nevím, co taxikáři řeší.

Soud už řekl, že jezdí-li někdo za peníze, pak provozuje taxi a jelikož je to tak, platí pro něj všechno, jako pro ostatní taxikáře.

Re: Uber je jen jiná forma objednávky.:
Autor: J. Schwarz Datum: 1.10.2017 22:33

Ale je jasné, že "licence" pro taxikáře jsou zbytečným nesmyslem. Netřeba mít v hlavě mapu města když existuje navigace a zbytečnost licencí potvrdil pražský magistrát, který si za 25 let nedokázal poradit se zlodějskými taxikáři, kteří se stali ostudou města. Komu ze zlodějů sebrali licenci a zabránili mu dál krást?

:
Autor: R. Tichý Datum: 30.9.2017 18:34

Uber je cerna konkurence. Prestanme buzerovat taxikare s licencemi a jinymi predpisy a bude to fer. Ale pozor, plati to ve vsech oborech! Postupem veku totiz Stat zreguloval vse, co se hybe a dycha.

Ježíši, to je ubohé:
Autor: P. Rudolf Datum: 30.9.2017 16:16

Na začátku privatizace v devadesátých letech se díky tomu, že šmejdi z ODS a ODA zhasli a práva se člověk nedomohl, v lepším případě po letech, vyskytli "podnikatelé, kteří neplatili daně, často ani nájmy či dodavatelům za dodané zboží. O plnění hygienických a dalších norem nemluvě. Vznikla jim tím neuvěřitelná výhoda na trhu, neb díky tomu mohli být levnější než jejich konkurence. Než je stát přivedl k zodpovědnost (jen některé z nich), tak jejich konkurence zkrachovala, v lepším případě živořila.

UBER je takový podobný pseudopodnikatel, který se vyhýbá mnohým nákladům a směrnicím a tak má proti, řádnou licenci vlastnícím taxikářům, obrovskou (neférovou) výhodu na trhu. Taxikářům v tomto naprosto rozumím a doufám, že se to státu podaří nějak rozumně vyřešit ke spokojenosti zákazníků a seriozních taxikářů.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: R. Chodovsky Datum: 30.9.2017 17:02

Daně jsou důležité. Z čeho by se jinak platily spravedlivé dotace a pobídky velkým nadnárodním kolosům.

Dokonce vybraným kolosům lze daně na několik let odpustit. Vždyť přináší práci.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: J. Řezák Datum: 30.9.2017 21:12

Vy jste zřejmě taxikář, že?

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: P. Rudolf Datum: 1.10.2017 8:15

To je takové to jednoduché myšlení: někoho se zastáváš, tak jseš tutově jeho brácha! Ne, nejsem a mám jich většinou (hlavně těch pražských) plné zuby (ne všech). Chci-li ale pražskou taxislužbu dostat na úroveň třeba té londýnské, berlínské či paříšské, tak vím, že UBER cesta k tomuto cíli určitě není.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: J. Řezák Datum: 1.10.2017 11:13

A proč ne? Jestli taxikáři zuří, tím lépe, je to odplata za jejich zlodějny a lumpárny. Ale to je marginálie. Podstatné je, že je to nový přístup, využití elektronické komunikace atd. Anebo snad šli provozovatelé kin do ulic, když se objevila televize? Prodavači snad blokují ulice na protest proti e-shopům? Vyřvávají někde pošťáci "zakažte e-maily"? Nepamatuji ani stávky strojvůdců proti low-cost leteckým společnostem, telegrafistů proti mobilům s SMS ... Na každém rohu je rákosnická večerka, ale ti šikmovocí neřvou "zničte hypermarkety". A tak bych mohl pokračovat dál. Tak proč, sakra, teď tolik vzrušení proti Uberu? Jestli ta taxikářská prasata na chvíli zablokují nějaké ulice, tím lépe. Ještě více lidí si uvědomí, s kým mají tu čest, ještě více lidí si nainstaluje Uber (jako třeb já). To si ta hovada neuvědomují, na to prostě nemají. Jen krást a dělat bordel, když se někdo prostě nedá.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: J. Schwarz Datum: 1.10.2017 22:34

Nevím. Ale vůl to je!

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: J. Vintr Datum: 30.9.2017 21:53

Taxislužba je podobně jako drogy, hazard a prostituce tradičním oborem, v němž se angažuje mafie. Takže větší část toho, co zákazníci zaplatí "legálním taxikářům" tvoří výpalné pro nějaké šmejdy, kteří si vytvořili právě ty podmínky, za nichž taxislužba funguje a které bránily, aby zde vznikla konkurence. Není divu, že se tato mafie snaží zlikvidovat konkurenční UBER.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: V. Pavelka 263 Datum: 30.9.2017 22:10

Pražský taxikář !To je pojem , těm sr.čům už konečně vodzvonilo !

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: P. Rudolf Datum: 1.10.2017 8:18

UBER není konkurencí, UBER je nekalou konkurencí.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: R. Chodovsky Datum: 1.10.2017 9:36

Všechno jednoduché je nekalou konkurencí všemu přeregulovanému, tudíž složitému.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: P. Rudolf Datum: 1.10.2017 9:50

Svět ale je složitý, jenom někteří jednodužší jedinci to odmítají přijmout, neb to nejspíš nejsou schopni pochopit.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: R. Chodovsky Datum: 1.10.2017 11:42

Ne. Někteří jednodušší jedinci skočili na lep "vysvětlovačům", kteří se ho snaží složitě vysvětlit, aby čerpaly výhody.

Vše co dělá člověk, veškeré sebesložitější procesy se dají rozdělit na jednoduché. Nejsložitější stroj se skládá z jednotlivých dílů, které dělají jednu, jednoduchou věc.

Re: Ježíši, to je ubohé:
Autor: J. Vintr Datum: 1.10.2017 19:05

Co je nekalého na tom, když někdo poskytuje zákazníkům stejnou službu za výhodnějších podmínek. To, že taxikáři podléhají nějakým regulacim, může být zákazníkovi ukradené, protože ty regulace nemají za účel zlepšení služby zákazníkům, ale právě jen zamezení konkurence. Což je pro zákazníky negativum.

Podobně::
Autor: Š. Hašek Datum: 30.9.2017 10:45

Víte, že jsou na světě země, kde městská autobusová doprava je přenechána gründlich soukromníkům s licencí (ta jim hrdě visí na mezistěně za řidičem), cestující nastoupí, možno vystoupit i jinde, možno přejet zastávku, která je prázdná, ...........

Při výstupu zaplatíte konstantní částku, nikoliv pásma/kilometry, doklad nedostanete - protože vo to se stará berňák spolu s plátcem daně z licence. Bacha nutno se vobčas optat, protože tam nejsou digitální GPS obrazovky kde jste, kde budete za tři minuty - protože oni pochopili, že potom by stála jízdenka desetkrát tolik a bez dotací by to zamrzlo, nejen zimou.

Vono to jezdí, interval ve dne minuty, cedule s linkou za sklem a dětičky malé se pouštějí sednout, ........ .

Nemusím dodávat, že ta země je v Evropě (vždy byla), ale nemají tam pařáty bruseledopravní machři. Přeberte si to jak chcete. Z.

Re: Podobně::
Autor: J. Šimek 066 Datum: 30.9.2017 11:07

A řidič netvrdí, že je to spolujízda na kterou nepotřebuje dodržovat nic ...

Re: Podobně::
Autor: Š. Hašek Datum: 30.9.2017 20:45

Chcete zakázat spolujízdu?

Co se mnou uděláte, když oslovím před nádražím na venkově řidiče, co přijel pro manželku a já mu nabídnu participaci na pohonných hmotách a amortizaci vozu?? Autobus nikde a taxi nikde/km za 20 Kč. Vyzkoušeno, dáte všem čipy a zakážete peníze z ruky do ruky? Zdaníte i slivovici přes plot???

Uznávám, že zcela nevystihuje situaci kolem Uberu, já jen tak, aby řeč nestála.

Re: Podobně::
Autor: J. Schwarz Datum: 1.10.2017 22:41

To víte, Šimek / ten, co je západ / aRrudolf / co už je asi z golfu doma / by rádi zakázali všechno krom příjmu muslimských přišelců. Ale ani jeden v případě taxikářů nevysvětlí, k čemu je dobrá licence a znalost kdejaké ulice zpaměti v době navigací, kdy zákazník může vědět předem jak daleko pojede a za kolik a když město i prokázaným zlodějům nedokáže licenci sebrat.

Re: Podobně::
Autor: J. Řezák Datum: 2.10.2017 9:28

Máte naprosto pravdu, i když taxikáři vám řeknou, že spoluúčast při dopravě manželky ještě není systém.

Za co bojují nerealističtí Svobodní v případě Uberu? Za sebe:
Autor: M. Pivoda Datum: 30.9.2017 10:33

"Před 100 lety bojovali ruční ševci proti Baťově pásové výrobě. Ten tehdy výstižně říkal, že se bijí za svou bídu, ..." Ševci bojovali za svobodu, nechtěli se stát zaměstnanci někoho jiného. Bojovali sice důstojně, ale předem prohranou bitvu.

Pozor: Uber není o svobodě, ale o inovaci.

Vězte, že inovační trendy nelze zastavit, lze je ale určitě zpomalit. Rakousko-Uhersko bylo v roce 1948 zralé na federalizaci a demokratizaci. Zpomalilo svůj inovační proces, aby se v roce 1918 dočkalo svého úplného konce.

Politická strana Svobodní se před volbami chce zviditelnit na čemkoliv. Uber jim přitom může být ukradený. Uber se určitě prosadí i bez Svobodných. Uberu více pomohou auta bez řidiče (technologický talk), spíše než výkřiky Svobodných.

Svobodný trh:
Autor: J. Plíva Datum: 30.9.2017 9:43

Je to tak. Svobodná volba,odbuzerování, osvobození od daně řekněme do výdělku 30 tisíc - a všude se bude nabízet plno zboží a služeb, že si to ani nedokážeme představit. Vznikne obrovská konkurence sníží ceny a zvýší kvalitu...

Proč to nejde?

Re: Svobodný trh:
Autor: J. Šimek 066 Datum: 30.9.2017 9:54

Prodávám maso, jsem řezník, jezdím jako taxi, jsem taxikář - jsem pro, ale taky pro stejné podmínky.

Re: Svobodný trh:
Autor: R. Langer Datum: 30.9.2017 9:55

Hm, řídím auto, mám řidičák. jaké další stejné podmínky potřebujete?

Re: Svobodný trh:
Autor: J. Šimek 066 Datum: 30.9.2017 11:04

Řídíte bez řidičáku, nebo co je to za debilní dotaz?

Re: Svobodný trh:
Autor: J. Šimek 066 Datum: 30.9.2017 11:05

Chci vozit lidi za prachy, potřebuju to, co musí splňovat taxikář.

Re: Svobodný trh:
Autor: Š. Hašek Datum: 30.9.2017 21:06

Ale nemusím. Autobus taky není vybaven jako tramvaj. Zkráceno.

Doufám, že si to rozumně vyložíte. Jsem alergický na monopoly, zvláště monopoly, kdy ony samy nedodržují dost pravidla - a pak se diví, že někdo přišel s jinou nabídkou, jasnou a jednoduchou. Zkráceno. Pozoruji ty chlapce taxikářské (ne všechny), jak jsou načuření, že taky zákazník půjde jinam!!

Re: Svobodný trh:
Autor: J. Schwarz Datum: 1.10.2017 22:45

A proč to ten taxikář "musí splňovat"? A čemu je toco "musí splňovat" dobré zákazníkovi?

Re: Svobodný trh:
Autor: R. Langer Datum: 30.9.2017 9:54

Prorože socialismus.