24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ÚSTAVA: Nešťastná definice pozice prezidenta

Jsem dlouhodobě fascinován skutečností, jak se v ČR neustále řeší zástupný problém, a to hodnocení současného prezidenta, a přitom nevadí současný státoprávní stav, který existuje vinou nešťastného textu ústavy ČR - míchání parlamentního a prezidentského systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 29.9.2017 10:23

Prezidentem by měl být jmenován

na věčné časy svatý Václav a jeho reálným zástupcem v zemi české aktuálně úřadující premiér a bylo by po ptákách. Stejně na tom Hradě každej zblbne, je to duchy prokleté místo.

M. Prokop 28.9.2017 17:37

Ano, TAHLE hlava státu je orgán.

Vyměšovací. :-P

F. Houžňák 28.9.2017 18:42

Že voni vám ty matrace nejdou sešít a tak se tady

musíte nějak odreagovat?

Š. Hašek 28.9.2017 19:40

Re: Ano, TAHLE hlava státu je orgán.

Nějak se mi zdá, že můj "osobní nepřítel", totiž socialista a vyznavač "spálené země po Klausovi" to zvládá v úřadě docela slušně (klidně napíšu chvalitebně). Kurz gesagt.

Miláček "davů", orlický majitel nemovitostí (vůdce moderní brusel levice vítací) už jen stále jak kolovrátek opakuje "jsem rozhozen primitivností české společnosti, která veskrze nepochopila velký odkaz Václava Havla". Trochu málo. V dnešní době - kdy se stát s manekýnem v čele chlubí výjimečným stavem - jak za Heydricha a Němců). To ta televize to s ním neumí nějak sestříhat, aby to nebyla taková trapárna???????? Sakra.

Pane Prokope, zas bude volba presidenta ČR a je víc voličů, než jen Vy sám.

I. Novák 28.9.2017 13:44

Drtivá většina

naší společnosti vnímá prezidenta jako náhradu monarchy - císaře pána. Ilustrují to diskuze nejen pod tímto článkem, ale i vyvěšovaní jeho portrétů ve veřejných institucích a na známkách. Zvyklosti těch tříset let pod Habsburky máme holt stále v krvi.

M. Nesrsta 28.9.2017 13:02

Osoba prezidenta

neinteresuje, nevyjadruji se k tomu ale k definici jeho uradu v ustave

J. Mrázek 28.9.2017 12:31

Autor je inteligenčně slabší ...

...než president a tudíž okopává trapně podrážky bot ...

P. Horak 28.9.2017 17:07

Re: Autor je inteligenčně slabší ...

Jak to vite, pane Mrazku?

Mimochodem, podrazky se spatne okopavaji, v lidove mluve se okopavaji kotniky. Tak se alespon poucte, kdyz Vas tesi nekoho zbytecne urazet.

Soucasny pan president Zeman je jiste dobrym Vasim reprezerntatnem. Mym neni.

J. Tachovský 28.9.2017 11:52

No to je ale blabol

Autorovi se nelibi president, protoze je vosklivej, tak by hned menil Ustavu.

Tak jak je to ted je to dobre. Staci pro ukazku par jeho pravomoci:

jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi, svolává zasedání Poslanecké sněmovny,rozpouští Poslaneckou sněmovnu, je vrchním velitelem ozbrojených sil,

To z nej dela sefa statu a mel by zakrocit proti te pakazi v politickych stranach, kdyz se nejsou schopni domluvit na vecech prospesnych pro zemi.

Š. Hašek 28.9.2017 11:25

Docela zbytečné hledání problému.

Jsou jinačí věci.

Tím nechci říci, že občas "si naši presidenti něco neumanuli". Zejména "nepolitický" dramatik. Myslím, že Václav Klaus a Miloš Zeman si perfektně hlídají právě "ty vazby mezi jednotlivými složkami" našeho politického systému.

Ale tak už to bývá. Nejsem totiž přítelem takového "pilování" ústavy republiky, kdy výsledkem bude "bezproblémový stav" - nikdo se nebude hádat s nikým, žádný výklad nebude tak trochu dvojznačný - z minulosti máme zkušenosti s takým stavem, nejen u nás. I v té naší Evropě.

Člověk se i potom "pobaví", když si Moravec pozve do televize duo Pehe-Halík. kteří společně/jednomyslně vyřknou jednoznačný rozsudek o "nekompetentnosti" presidenta (pardon, jen těch dvou presidentů).

T. Kočí 28.9.2017 9:53

Ano je to orgán

to je očividné.

K. Šubrt 28.9.2017 7:33

Součastný stav představuje typický Kocourkov......

S. Kalužík 28.9.2017 1:24

Ano,lze konstatovat,

že se na NP vyskytují i velmi kvalitní a kvalifikované články :)

Š. Hašek 28.9.2017 11:30

Re: Ano,lze konstatovat,

Myslím si, že není radno se opět začít vrtat v Ústavě ČR.

Jinak rozborů vad systemu by se našlo dost! Kritiků vždy dost. Vzpomínám třeba, jak naši odboráři chtěli také z nějaké demonstrace odvolávat presidenta Klause. A taky se jim ústava zdála "nějak komplikovaná" a "nejednoznačná". Zkráceno.

J. Tachovský 28.9.2017 12:59

Re: Ano,lze konstatovat,

Jiste, ale to neni tento pripad