18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

MÉDIA: Klimatická lekce podle Ivana Hoffmana

Pointa nedávného (19. 9. 2017) článku Klimatická lekce z rubriky Den Ivana Hoffmana deníku Deník je celkem prostá. Hoffman v něm naznačuje, jistě v nadsázce, že ničivějších hurikánů přibývá v reakci na rozhodnutí USA odstoupit od Pařížské dohody o klimatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 1.10.2017 11:37

A tatínku, pan Hoffman je lidovec?

Ne. Pan Hoffman je b.bec.

P. Papež 28.9.2017 23:04

Příroda

Příroda se řídila a nadále bude řídit sama sebou a na pitomce, kteří vytahali obrovské sumy peněz na něco, co neexistuje, zvysoka kašle.

P. Rada 29.9.2017 8:36

Re: Příroda

Nejspíše se žel velice mýlíte. Předně se mýlíte asi proto, že nerozlišujete živou a neživou přírodu. Souhlasím ale, že v té neživé části a hlavně pod zemskou kůrou, je skutečně zatím ovlivněno málo co - na rozdíl od Vás se tím ale neutěšuji - aní tímto vzdáleným neargumentuji . Zadruhé se mýlíte proto, že nereflektujete fakt vysoké provázanosti přírodních prvků v našem blízkém okolí. Všechny základní biogenní prvky v přírodě jsou přitom už dnes v anomálně odlišném stavu za celé dlouhé geoepochy a to vše už vyvolává nestabilitu planetárních mezí: ..... http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

K tomu evidentně změněnému. Aktivního dusíku je po spuštění průmyslové syntézy močoviny v biosféře zhruba dvojnásobek za celou geohistorii a kdekterý oceán i proto už zrácí rybolovnou úživnost. Džin s uhelných ložisek v podobě CO2 se pod zem už sotva vrátí - už totiž existují bakterie i houby které dřevní a další organickou hmotu znovu recyklují. V atmosféře proto za pouhé století posílil vliv uhlíku o 40% a džin roztáčí tak stále ničivější hurikány. Právě tomuto se ale autor hloupě vysmívá ačkoliv škody už dnes enormě rostou a porostou hlavně do budoucna posíleny růstem hladin oceánů.:

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/veda/2233093-jak-silny-muze-byt-hurikan-zmena-klimatu-posouva-hranici-vzhuru

Naopak fosforu jakožto zásadně nedostatkového biogenního prvku v těžitelných ložiscích ubývá, ta největší v Maroku už skoupila Čína: .... http://www.zsch.cz/news/bude-nedostatek-fosforecnych-hnojiv-/

P. Rada 29.9.2017 8:45

Re: Příroda

Jen jsem zapoměl pane Papež dodat, že lidský pojem pitomec je příznačný pro druh žijící vůči okolí na dluh a navíc ve finančním bublinovém systému odtrženém od jakéhololiv reálného krytí. Ta příroda které se toto konání nedotkne se bude dál řídit jak píšete sama sebou - ale docela možná právě už bez těch kteří častování svých druhů skrze pitomce přisvojili až se v něm sami jaksi utopili. Růst hladin oceánů je toho mementem.

https://video.aktualne.cz/dvtv/evropa-zije-na-ukor-ostatnich-ale-zkuste-lidem-rict-ze-se-ma/r~4b89bc628ef311e7b1a4002590604f2e/?redirected=1506

P. Rada 28.9.2017 22:29

Chybí snad autorovi soudnost?

Pokud by ji měl, posuzoval by podle nějakých poměřitelných parametrů/kriterií - třeba podle míry změny globální teplotní odchylky v čase. Viz např: ..... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png ..... http://www.ipcc.ch/report/graphics/images/Assessment%20Reports/AR5%20-%20WG1/Chapter%2005/Fig5-07.jpg

K poměřování jevu něčím ověřitelným ale v celém jeho článku nedošlo. Naopak typickým argumentem se pro autora stalo vágní tvrzení: ......."Ke změnám klimatu docházelo, dochází a docházet bude. Bude se ochlazovat a zase oteplovat,"...

Tak mi napadá příměr jak by se asi pan Zdeněk Lanz cítil kdyby mu jeho osobní teplota v protikladu ke všem zdravým lidem v okolí začla vytrvale růst např tempem 0.15C/ denně. (GW dnes dosahuje podobné strmosti za desetiletí). Při eplotě cca 38C kdy se už začíná vytrvale a vyčerpán potit a potit více a více.... by konečně navštívil lékaře a ten mu vágně odvětil v souladu s jeho vlastním přístupem slovy:

..." pane Lanzi nic si s toho nedělejte, to se stává stávalo a stávat asi bude"...

Namísto aby nějak ověřil pravdivost tvrzení, teplotu mu alespon momentálně změřil, pokusil najít příčinu vleklého a pro postiženého fatálně rizikového vývoje - či ho dokonce začít léčit!

P. Han 28.9.2017 22:59

Re: Chybí snad autorovi soudnost?

A ten růst teploty Země také udáváte v protikladu ke všem zdravým planetám? Pokud chcete tvrdit, že se nebude oteplovat a zase ochlazovat, měl byste si najít jiné zdroje, než počítačovou extrapolaci. Každý statistik vám řekne, že INTERPOLOVAT uvnitř nějakého intervalu je celkem jednoduché a přesné, ale EXTRAPOLOVAT je spíš zbožné přání. Záleží na tom, jaký úsek si vyberete a "natáhnete ho" do budoucnosti. Ani klouzavý průměr s tím moc nezmůže.

P. Rada 29.9.2017 7:19

Re: Chybí snad autorovi soudnost?

Pane P.H. "zdrojů" podle kterýchlze usuzovat na vývoj je pochopitelně daleko více a některé připomenu. Tu předpověd co se asi s klimatem stane přitom už před zhruba stoletím provedl ručním výpočten Svante Arrhenius. ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Svante_Arrhenius .... a i vzhledem k dnešním metodám se pozoruhodně trefil. Od té doby se ví více a více jen jde na druhé straně o "Nepříjemnou pravdu" a tak emotivně narůstají i reakce opačné. Viz tvrzrení autora a i Vaše pochabnosti.

Vždyt výpočty lze dělat také naopak - a zpětně porovnávat s poměrně přesně známou skutečností. V některých případech se dokonce lze víceméně vyhnout používání statistiky - např při vyhodnocemí místní míry oteplení podle naměřenégo gradientu teplit ve vrtech. Toto vše si autor odpustil a jak vidím i Vy.

K. Drábek 28.9.2017 23:24

Re: Chybí snad panu Radovi soudnost?

První obrázek má skokovou časovou škálu, je tedy silně zavádějící. Druhý dokazuje, že po malé době ledové se oteplilo, což nikdo nepopírá.

P. Rada 29.9.2017 7:34

Re: Chybí snad panu i Drábkovi soudnost?

Pane Karlr Drábku pro mě pojem "soudnost" přímo souvisí s možností něco posuzovat, poměřovat, hodnotit a to co moná nezávisle a tedy kontrolovatekně. To autor neudělal a Vy mu toto nevytýkáte i když o tom zřejmě víte - jste přeci i autoem publikací na toto téma. Zde se ale kdo ví proč sdělení dat rovněž vyhybáte.

Ta škála vývoje globální teploty je vždy s principu přístupu o shlazeném průměru za dlouhé časové období a na co možná největším území či zprůměrováním více druhú paleoklimatických dat. Skokovost jste si s neznalosti vymyslel - že?

Druhý obrázek říká, že v celém období trvajícím 10tis let se celoplanetární průměr teplot nedostal s tolerance +- 0.5C kdežto dnes už s této tolerance během pouhého století vybočil a gradien změny dál narůstá. Proč toto a hrozící důsledky které jsou znát už i na vyhodnocení sucha jak zemědělci tak lesníky nechcete vidět Vy? Přitomani autor dokonce tvrdí, že změny teploty jsou něměřitelné - ale taková hloupost Vám nevadí. Jste u mě proto pokrytec.

P. Novotný 29.9.2017 0:37

Re: Chybí snad autorovi soudnost?

pane Rada,

jako geolog Vás mohu ujistit, že Vaše příspěvky ohledně "ovlivnění klimatu člověkem" jsou absolutně mimo mísu. Autor celkem trefně pojmenoval a zdůvodnil to šílenství okolo oteplování planety. Takový jednoduchý příklad (doufám, že i pro Vás): víte, proč v juře rostly přesličky a plavuně do cca 30 m? Díky CO2 v atmosféře. A živočichové tam také radostně vegetovali (viz zkameněliny). Takže co je špatného na vyšší koncentraci tohoto plynu v atmosféře? A jak vysvětlíte, že v době globálního oteplování narůstá množství ledu v Arktidě a na Grónsku? Podklady si jistě najdete, na to jste machr! Nějak to neštymuje s kecama alarmistů, co? Jo a za chvíli asi budete muset obhajovat globální ochlazení, jak to tak vypadá. Jsem zvědavý, kde vyšťouráte odkazy - to bude zajímavý obrat v názorech. Už se těším.

Mějte se krásně, Lupen

P. Rada 29.9.2017 7:45

Re: Chybí snad autorovi soudnost?

Pane Novotný řaga geologických disciplín nemusí vývoj klimatu vůbec vyhodnocovat a tak se divím, že se tímto obecně oháníte. Jiný geolog s daleko větším rozhledem a zájmem k tomu uvádí něco jiného daleko příznačnějšímu i tomu, proč někteří lidé rádi "strkají hlavu do písku".:

https://echo24.cz/a/iTUm9/proc-strkame-hlavu-do-pisku-kdyz-je-nebezpeci-tak-zjevne

Nárůst plochy ledu v Arktidě odborníci nepozorují: .... http://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

Nárůst vysokohorských ledovců Gronska a Antarktidy mívá více příčin týká se přeci různé geografie ale tou společnou bývá celoroční teplota pod bodem mrazu a větší přísun vody vzdušnou vlhkostí.

Jako pokus o zajímavý obrat v názorech si někdy doma otevřte mrazák a pozorujte jak se bude v čase vyvíjet jeho zalednění.

P. Novotný 29.9.2017 14:35

Re: Chybí snad autorovi soudnost?

Tak milý Rado,

já jsem předně vůbec nepsal, že narůstá plocha ledovců, ale hmota. A ta závisí i na výšce, víme? Dále jsem nepsal o Antarktidě, ale Arktidě! Dále, koho máte na mysli tím "jiný geolog"? To zavání "jedna paní povídala". No a nakonec: geologické disciplíny vůbec nevyhodnocují vývoj klimatu, naopak klimatici, aspoň ti seriozní, se snaží do svých prací zapracovat poznatky z geologických věd. Což je celkem rozumné a logické - v dávné minulosti nikdo z nás nebyl, ale geologické vědy se snaží! porozumnět tomu, co tenkrát asi! probíhalo. A nakonec trochu osobní otázku: celkem by mě zajímalo, čím jste se živil (živíte) Vy, když se stavíte jako odborník přes přírodní jevy (soudím dle diskusních příspěvků).

Děkuji za odpověď, Lupen

P. Vaňura 28.9.2017 18:11

Takových zrůd, jako jsou zelení, byly i v minulosti

tisíce, jenže se tehdy prohlašovali za ty jediné pravé, kteří znají vůli bohů. A každá katastrofa byla pro ně příležitostí, jak zvětšit svou moc. Aby vycházelo slunce, musela se lidem vytrhávat srdce za živa, aby odtáhla nepřátelská vojska, upalovala se novorozeňata atd, atd. Moc kněží se odvíjela od zhovadilostí, k jakým dokázali lidi přinutit...

P. Rada 28.9.2017 22:39

Re: Takových zrůd, jako jsou zelení, byly i v minulosti

Pane Vanuro o zrůdách, vytrhávání srdce zaživa, upalování novorozenat... hovoříte zřejmě rád a často.

Připadá mi to proto k Vám příznačné.

Nedávno jste při diskusi k populačnímu vývoji tak tvrdil, že jadernou celosvětovou válku by jistě přežilo alespon 10% obyvatelstva, tak proč ji nerisknout - to by nebyla katastrofa - naopak vše by se rychle vyřešilo ... - že?!

Š. Hašek 28.9.2017 9:50

Možná

by se mělo ve školách zdůraznit (více), že před pouhými cca dvanácti tisíci lety byl ledovec až po Krkonoše. A taky v Berninském průsmyku sahal až nad jezero Le Prese. Dnes na Alp Grüm. Holt směrnice a tabulky stejně nebudou fungovat. Mám takový dojem, že nebyly komíny, automobily, človíčků bylo málo, ....... . Ale to Bursík se svojí Katkou stejně nepochopí.

Já taky toho hodně nechápu, ale od politiků, kteří se diví, že meruněk je letos jinak než vloni (a už plakátujou s miliardama na "podporu" mokra/sucha/tepla/zimy/venkova/stáří, ....) - bych si za ty těžké miliardy nenechal řídit ani svojí chalupu, natož Zemi!

Otázečka: Umíte si představit, co by se dělo, kdyby přišla taková zima, jako v minulém století v roce 1929?? Ani nepomyslet, těch plánů na záchranu Vesmíru!! Ministerstvo života by nabobtnalo na trojnásobek!!! Zkráceno.

Z. Trunecek 28.9.2017 19:08

Re: Možná

Vždyť je to jen pár století pře Kolumbem, co Vikingové používali Gronsko jako pěstírnu obilí pro zásobování svých cest do Ameriky. Už sám název tohoto ostrova (Groonland = zelená země) o lecčems napovídá, určitě to není barva ledovců.

Š. Hašek 28.9.2017 20:08

Re: Možná

A nebyli Zelení, ti by totiž to Grónsko zachránili!

F. Vejr 28.9.2017 9:24

Příroda je jako spirála vracející se stále k ose života

Ano, přitom by stačilo tak málo, jen se seznámit se všemi přírodními zákony, a tak se dozvědět, že ty člověk (Hoffman a spol.) nikdy nepředělá. Potom by ale toto téma musel opustit a živit se poctivě a své koktavé projevy směřovat na jiná témata.

M. Mikulec 28.9.2017 10:58

Re: Příroda je jako spirála vracející se stále k ose života

Přesně, pane Vejre. Jenomže naše doba je plná vlivných lidí, co jsou posedlí ziskem a snahou všechno zpeněžit: i ptačí zpěv. Obalamucený dav k tomu má posloužit.

M. Prokop 28.9.2017 9:19

Pan Hoffman je levičák

a tím je řečeno vše. Těm se z principu líbí, když se státy a nadstáty pokoušejí řídit neřiditelné.

A u něj je to pravděpodobně z přesvědčení. Horší jsou ti, kdo to dělají či podporují z vyčůranosti, aby na tom vydělávali.

P. Hlosta 28.9.2017 9:31

Re: Pan Hoffman je levičák

Vydělávat, či spíše parazitovat s pomocí centrálního dirigování všeho, s alibistickým anonymismem, je znak levicového pojetí života. Vždyť i Marx o sobě na konci svého života prohlásil, že není marxista oproti těm co to o sobě tvrdili. Zvláštní znak, marxisty počínaje a současnými levicovými konče, je to, že se schovávají názorem za nějakou významnou osobu, nejlépe historickou a tváří se, že nic nedělají pro sebe, ale pro druhé.

Já se nikdy nestyděl za to, že vydělávám na sebe, pro sebe a ne pro jiné, ač ti mi z toho vždy utrhli co šlo. Ale já se cítím pravičákem. ;-))

M. Malovec 28.9.2017 9:14

KLaus má pravdu,

pne Kolomane, protože je vzdělaný a inteligentní. Navzdory všem tupcům, kteří jej zesměšňují nebo se snaží urazit, ale urazit jej svou hloupostí nemohou.

M. Mikulec 28.9.2017 10:57

Re: KLaus má pravdu,

Klaus měl vždycky pravdu. Teď mu se skřípěním zubů dávají za pravdu i někteří staří eurohujeři. Mladí do reality ještě nedorostli, neumějí vyhodnocovat a nemohou porovnávat ty dvě podobné totality. Pan Jakl někde použil slovo "nový sovětský evropský lid", který chce Evropská unie vyrobit: to je přesné.:-)

I. Schlägel 28.9.2017 9:06

Bravo!

Zachránce planety ovšem nepřesvědčíte. Tak to chodí.

F. Svoboda 28.9.2017 8:44

Výborné zhodnocení páně Hoffmanova

Bohužel dotyčný svými úvahami stále obtěžuje posluchače Dvojky každé pondělí v 8.30 v pořadu " Jak to vidí. "

Jinak ve zmíněném pořadu vystupuje celá řada velice kvalitních osobností např. psychiatr Cyril Höschl, biskup Malý, ekonom Hingls a další.

V. Kolman 28.9.2017 8:37

ZASE MĚL KLAUS PRAVDU :-))

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

P. Lenc 28.9.2017 8:09

Dobré, dík.

I když pan Rada to bude zcela jistě vidět jinak.Tak nějak "pokrokově".

T. Hraj 28.9.2017 11:52

Re: Dobré, dík.

Pan Rada spíše kritizuje plundrování zdrojů. A jakkoli hovoří často o celé zeměkouli, mysím, že netlačí na nějaká globální "řešení" typu pařížské emoční dohody.

J. Kovaříček 28.9.2017 2:33

Jak je to?

Že ku globálnímu oteplování dochází svědčí nárust tzv Pochodů hrdosti.

P. Maleček 28.9.2017 8:18

Re: Jak je to?

No oni už se nám oteplují i Romové, dle toho že dnes mají Pochod hrdosti v Ústí nad Labem. Ovšem tentokrát nepůjde o sexuální orientaci, tu mají Romové v pořádku, jak dokazují kvanta jejich potomků, ale o to, donutit majoritu aby ze svého opravila domy, co Romové nejen v ústecké části Předlice zhuntovali tak, až se rozpadají.

Takže jak vidno ono to oteplování, prý signalizující příchod tuhé doby ledové, má jakýsi záhadný dopad. Ne však na sex orientaci, ale na úpadek myšlení. Jak dokazují nejen primitivní Romové, ale i extra mozky vycepované na Harvardu a dalších super centrech lidského vědění.

O politických "elitách" slétajících se v Bruselu, Paříži či New Yorku, aby zde, jak čarodějnice na Petrových kamenech, obcovali s klimatickým ďáblem nemluvě.