23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Právo být (ne)věřící

Český druhoinstanční soud aktuálně zamítl odvolání somálské dívky, která se žalobou domáhala omluvy a šedesáti tisíc korun od střední zdravotnické školy za údajný zákaz nošení tzv. hidžábu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hruška 27.9.2017 15:09

Re: AAAA

Co takhle přemýšlet, pánové.! Nazdar.

Taková muslimská dívenka poprvé menstruuje, svěří se mamince a ta jí řekne: Uvaž si šátek a půjdeme to říct tatínkovy. Tatínek, až se bude ohýbat před Alláhem, se bude dmout pýchou, to jsem plodný, a má dcera taky. Až půjde do školy, půjde z bráchou, všechny holky jí budou závidět, že je už dospělá, prodal (vyměnil za velblouda) jsem ji bratranci z pátého kolena, penízky se nerozkutálí daleko.

Jiný kraj, jiný mrav.! V našich krajích nemá takový "mrav" co pohledávat.

J. Řezák 27.9.2017 16:04

Re: AAAA

Dobrý fór. Ale pravdivý :-)

A. Alda 27.9.2017 9:18

Dívčí šátek býval i v našich školách běžný.

Ovšem šátek evropský, uvázaný buď po slovansku pod bradou či po německu v zátylku. Chlapci ale nikdy pokrývku hlavy ve škole (a v každé jiné budově) mít nesměli, neb to bylo považováno za hrubou neslušnost. Kdy přesně ty holky přestaly ve škole šátky nosit, to ani nevím. Mám matný dojem, že když jsem chodil do první až třetí třídy, ještě se to vyskytovala. Spolužačka Emilie ho snad nosila ještě i ve čtvrté třídě. Je to ale hodně, hodně dávno.

Hidžáb není žádný náboženský symbol. Je to záležitost mravnostní, protože muslimové považují odkryté vlasy žena za nemravné, neboť sváději muže k pohledům a hříšným myšlenkám. Jen když se jim to hodí, začnou to vydávat za náboženský symbol - ovšem lživě. Ale v koránu mají napsáno, že nemuslimům smějí směle lhát, to co...

Žádné pokrývky hlavy by se ale ve škole nosit neměly, a to nejen u chlapců, ale ani u děvčat, a to z důvodů hygienických. Zakrytý skalp totiž zakrývá i to, že se někdo nemyje, nebo že má vši.

J. Novotny 27.9.2017 9:23

Re: Dívčí šátek býval i v našich školách běžný.

spíše než mravní aspekt jde o nutnost. Na jednoho úspěšného týpka se 4-mi manželkami připadají 3 neúspěšní sexuálně frustrovaní mladíci, takže bez potřebného zahalení a doprovodu by byla dívka do hodiny hromadně znásilněna.

U nás to zatím není nutné.

P. Remeš 27.9.2017 9:08

Eh?? ... Tomu závěru, který má být zřejmě radoby vtipnou pointou, moc nerozumím. Jak závisí náš kontrolujici přístup k náboženství (a k ateismu) na školách na důkazech, že existuje či neexistuje Bůh či posmrtný život?? Ve škole podléhá bedlive kontrole vse, co se v ní deje. I výuka matematiky, občanské výchovy i dějepisu, i to, zda žáci nefetuji na záchodě a nesikanuji spolužáky. Co to má co dělat s posmrtným životem, to se fakt autorovi poněkud zmotalo v hlavě ...

J. Novotny 27.9.2017 8:57

K tomu závěru,

ateistickou víru autorovi nikdo nebere, ale proč ji cpe ostatním, či chce ve školách "podrobovat vysoce bedlivé kontrole". Má stejný přístup jako náboženské sekty.

P. Lenc 27.9.2017 9:06

Re: K tomu závěru,

Nevšiml jsem si, že by autor cokoliv "cpal", mohu mu pouze poděkovat za dobrý článek.

P. Remeš 27.9.2017 9:16

Cpe čtenáři pocit, že náboženství musí ve školách (zřejmě v protikladu k ateismu) podléhat mimořádné kontrole. Pokud prý neexistuje Bůh, respektive pokud neexistuje důkaz o jeho existenci. Jak spolu tyto dvě věci souvisejí, nevim. A jak to souvisí se zahalování hlavy, už tuplem ne. Kontrole musí ve škole podléhat úplně vše, ať už důkaz o posmrtném životě ci Bohu máme nebo nemáme.

J. Novotny 27.9.2017 9:18

Re:

Bůh zcela objektivně existuje, hoďte si to heslo do Googlu a uvidíte, kolik tam je referencí.

P. Remeš 27.9.2017 9:25

Rozhodně ale jakékoliv důkazy u Boží existenci (či neexistenci) nesouvisejí s tím, co má být ve škole bedlivě kontrolováno ...

J. Novotny 27.9.2017 9:40

Re:

S tou kontrolou boha rozhodně nejsme ve sporu. Myslím, že by autor mohl začít s kontrolou na Arcibiskupském gymnáziu v Praze. Jestli tam mají ten správný názor.

Co se týče kontroly ve školách, nevím, asi by bylo dobré rozvíjet myšlení a porozumění s cílem, aby si ten človíček dokázal utvořit vlastní názor. Nejsem si jist, jak to jde dohromady s kontrolou všeho.

R. Gramblička 27.9.2017 9:37

Re:

CHACHACHÁÁÁ

vy srandisto jeden

na základě toho, co lze nalézt na netu lze soudit i v existenci, lochnesky, ufounů, čarodějnic, démonů a dalších pohádkových bytostí

J. Novotny 27.9.2017 9:45

Re:

Troufám si dokonce tvrdit, že kdyby Bůh neexistoval, tak by si ho lidi museli vymyslet.

R. Gramblička 27.9.2017 9:48

Re:

ano, až to vypadá, že náchylnost věřit v nadpřirozeno je evolučně výhodná

J. Novotny 27.9.2017 9:57

Re:

Ta evoluční výhodnost je zjevná. Odosobnění, potlačení ega, to vše je v krizových situacích výhodné, až dominantní. Z ateistů zase mají živnost armády psychoanalytiků a psychiatrů. Vhodná víra by je určitě vyšla levněji.

R. Gramblička 27.9.2017 10:49

Re:

zajímalo by mně, když už jste to načal, zda jsou k dispozici statistiky a studie srovnávající duševní zdraví nábožensky věřících a ateistů. Aby jsme to vaše tvrzení mohli něčím podložit.

Z. Lapil 27.9.2017 11:55

Re:

Obávám se, že jedinou funkční definici duševní zdravosti lze odvodit od toho, zda člověk je či není léčen na psychiatrii. To by pak měl pan předřečník pravdu, protože: je-li na nervy ateista půjde nejspíš k psychiatrovi. Je-li na nervy věřící, půjde do zpovědnice, případně použije její alternativu odpovídající příslušné víře.

J. Hruška 27.9.2017 15:26

Re:

Romane, věřících a praktikujících křesťanů jsou více jak 4 miliardy, stačí?

Z. Lapil 27.9.2017 11:42

Re:

Podle počtu googlereferencí v češtině "bůh neexistuje" s pravděpodobností 25% (32000/152000 odkazů). Proto pochopitelně "bůh existuje" s pravděpodobností 25%.

J. Novotny 27.9.2017 13:13

Re:

Co těch zbývajících 50%?

Z. Lapil 27.9.2017 16:49

Re:

Au :-). K "bůh existuje" patří 75%.

J. Novotny 27.9.2017 9:16

Re: K tomu závěru,

"konstatuji, že dokud nebude hodnověrně prokázána boží existence, popř. existence posmrtného života, měl by být přístup náboženství do veřejných škol v Česku podroben vysoce bedlivé kontrole"

Pokud volá po kontrole názorů na školách, tak je zjevné, že svůj ateistický názor považuje za nadřazený, přičemž ostatní názory a životní přístupy musí podléhat kontrole.

M. Hanko 27.9.2017 10:29

Re: K tomu závěru,

Tak ono jde asi o to, že náboženství je mnohem víc, než jen názor. Ateismus je opravdu pouhý názor (Bůh neexistuje), zatímco náboženství, zvlášť je-li bráno vážně, je celý způsob života. Křesťan svého boha uctívá, miluje ho, snaží se žít tak, jak věří, že by to jeho bůh chtěl, doufá, že ho jednou spasí, účastní se pravidelných uctívacích rituálů svého božstva - a navíc jeho víra často ovlivňuje jeho jiná, politická, morální či dokonce přírodovědná přesvědčení (názor na potraty, eutanázii, evoluci, atd.)

Čili já bych ateismus a náboženství až tak nesrovnával. Je to opravdu něco hodně jiného.

R. Langer 27.9.2017 12:42

Re: K tomu závěru,

Ano, třeba já raději žiji podle vlastních názorů. Ale ateista nejsem. Ani křesťan. ;-)

R. Gramblička 27.9.2017 9:46

Re: K tomu závěru,

cit:"Zpět do Česka. V nadsázce na úplný závěr komentáře konstatuji, že dokud nebude hodnověrně prokázána boží existence, popř. existence posmrtného života, měl by být přístup náboženství do veřejných škol v Česku podroben vysoce bedlivé kontrole. A to spravedlivě napříč všemi náboženstvími"

necpe. Náboženství, stejně jako ostatní ideologie ovlivňující myšlení a chování lidí by měli být vždy pod bedlivým dohledem, nakolik nám bohaté zkušenosti z historie dost jasně říkají, že všechny mívají zhoubné následky. Nejčastěji v podobě tisíců mrtvol

PS: Ateizmus = absence náboženské víry, čili sám o sobě nemůže být chápán jako víra. Byl by to logický nonsens

J. Novotny 27.9.2017 9:59

Re: K tomu závěru,

Ateismus je víra v neexistenci Boha. Vzhledem k tomu, že tuto neexistenci nemůžete prokázat, tak jde o víru.

To, co definujete, tedy absenci všeho, je Nihilismus.

R. Gramblička 27.9.2017 10:46

Re: K tomu závěru,

Ne není. Stejně jako vypnutá telka není druhem televizní programové nabídky nebo prázdný talíř není druhem jídla, není ateizmus druhem iracionální náboženské víry - kde nic není, ani smrt nebere. Jo a nepleťte si náboženskou víru s vírou obecnou (že vaše dítě úspěšně dostuduje, že vyhráte ve sportce, nebo že bude o víkendu hezky)

J. Novotny 27.9.2017 13:12

Re: K tomu závěru,

To, že obhajujete svoji víru v neexistenci Boha, je přirozené. Náboženská víra je naopak velmi racionální, dané společnosti či jedincům dává v případě krizových situací zjevnou výhodu oproti bezvěrcům. Zbavit se té výhody je iracionální.

P. Remeš 27.9.2017 14:34

Ateismus je virou, i kdyz ne virou v Boha, ale v určitý model reality. Stejně jako teismus formuluje i ateismus určitý principiálně nedokazatelných obraz světa, který přijímá za pravdivý bez důkazů, pouze na základě víry.

R. Langer 27.9.2017 12:44

Re: K tomu závěru,

Ano, to ale tvrdí křesťané, protože si to tak definovali. Ve skutečnosti to není pravda, je to pouze jejich chybná definice. Kterou nevěřící / věřící v něco jiného snadno prohlédnou.