25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Právo být (ne)věřící

Český druhoinstanční soud aktuálně zamítl odvolání somálské dívky, která se žalobou domáhala omluvy a šedesáti tisíc korun od střední zdravotnické školy za údajný zákaz nošení tzv. hidžábu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jandáková 27.9.2017 21:06

Včera

Míjela jsem v běhu výklad.

Kroužku, školy, školky?

V jednom přání krasopisem stálo

"Aby byly ve třídě jen holky!" )

J. Jurax 27.9.2017 19:17

Tak ten poslední odstavec by se měl tesat

protože boží existenci se dosud nikomu prokázat nepodařilo, protože bůh či bohové jsou jen velmi vágně definováni.

Ono se nepodařilo prokázat ani neexistenci, protože bůh či bohové jsou jen velmi vágně definováni.

P. Remeš 27.9.2017 20:45

Obecně je Bůh vnímán jako základní regulativ lidského života, který leží mimo empiricky svět a je osobní (tedy psychické) povahy.

M. Jandáková 27.9.2017 21:17

"Leží mimo (empirický svět) " se mi, s dovolením, nelíbí. Nepoznatelný (nebo jen nerozeznaný) přeci neznamená absentující...

I. Dekyský 27.9.2017 17:07

Boží existence byla prokázána mnohokrát

A i u nás Bůh učinil v posledních letech několik zázraků, zeptejte se např. doktora Ratha. Kdo jiný by mu v krabici proměnil víno na peníze! :-)

K. Kořinek 27.9.2017 18:02

A kdo padaky na penize ? ;-))

J. Jurax 27.9.2017 19:18

Re:

A kdo Vás v alternativního inteligenta?

J. Jurax 27.9.2017 19:18

Re: Boží existence byla prokázána mnohokrát

Do toho boha netahejte. To musel být ďábel ...

K. Kořinek 27.9.2017 14:08

Pane autore, s vasim zaverem clanku vrele souhlasim a pridavam stovku vykricniku !!

Osobne povazuji ateismus a viru za ryze intimni vec a okate predvadeni nabozenskych i politickych symbolu mi pripada velmi utocne ! I u nas nechapu, kdyz si treba hasici koupi treba par strikacek, uz je tam nejaky cinovnik a kropi ty nebohe stroje kropenkou. Nechutne.

J. Tachovský 27.9.2017 14:08

To je blbost, diskriminace neni znevyhodneni

Diskriminace je oddeleni nebo rozliseni. Kazdy absolvent zakladni skoly vi, ze diskriminant oddeluje koreny kvadraticke rovnice.

F. Navrátil 27.9.2017 13:36

Somálka nikdy studentkou nebyla!

Soud se somálskou islamistkou byl výsledkem provokace z pekelné dílny Šabatové a parazitických neziskovek. Somálská provokatérka nebyla připuštěna ke studiu, protože nepředložila potřebné doklady a fakticky se studentkou nikdy nestala! To jen vítači a novináři předvádějí své tradiční orgie hňupství a dlouze posuzují, zda dívku zabalenou do hader jako hydrant v zimě lze vyloučit ze studia. Pokud by předložila potřebné doklady a dodržovala školní řád, pak by tento případ vůbec nenastal. Osobně si myslím, že Šabatová ve spolupráci s muslimskou obcí jen testovala, nakolik je naše společnost odolná proti zavádění šárije. Pokud by soud připustil pochybení školy, dalším požadavkem by bylo odmítnutí tělesné výchovy, pořadavek halal stravování, odmítnutí dotýkat se mužů, práce pouze v ženských kolektivech, přestávky na modlení, volno v ramadánu, atd., jak je to běžné v evropských státech mířících k ideálu Evropistánu.

J. Anděl 27.9.2017 13:20

Souhlas s doplněním

Se vším souhlas. K závěru padne nějaká zmínka o tom, že existence Boha nebyla vědecky prokázaná. Osobně se domnívám, že vědecké prokázání jeho existence by na situaci nic nezměnilo, ba naopak. Nikdo nezpochybňuje existenci cukrů, tuků a bílkovin, přesto vědecké názory na správnou výživu se neustále mění a ať jsou vědecké závěry jakékoliv, lidé se tím stejně ve stravě neřídí.

To, že (řekněme) Bůh prokazatelně dle vědy existuje, nám neříká, jestli trvá na tom, abychom nosili šátek. Podle mě, kdyby na tom trval, tak by nám rostl na hlavě místo vlasů. Ale to už je zase názor, vědecky nepodložený :-)

Myslím, že kdyby nějací vědci prokázali existenci Boha, mohlo by to rozpoutat nějakou další pěknou válku :-)

J. Hruška 27.9.2017 15:42

Re: Souhlas s doplněním

Lidé se ve stravě neřídí,.... hlavně tam, kde děti umírají hlady a na podvýživu.

Křesťanský Bůh, Ježíš Kristus a jeho "Otec" židovský Jahve Ten, který Je, trojjediný s Duchem svatým se neshoduje s Alláhem, muslimským vševládcem. Takové ztotožňování je marxistickým podvodem.

Lidé bděte, Josef.

J. Anděl 27.9.2017 16:46

Re: Souhlas s doplněním

Ad 1 - ano. Ukazuje to význam hypotetického vědeckého poznání v praxi.

Ad 2 - to není v žádném vztahu k mému příspěvku. Oba zmínění jsou lidský pokus o popis vědecky neověřitelné reality, vykrystalizovaný generacemi reálných zkušeností, mýtů a záměrných manipulací.

J. Jurax 27.9.2017 21:20

Re: Souhlas s doplněním

Bohové - všichni - nejsou než virtuálními konstrukty lidských myslí.

R. Morava 27.9.2017 13:14

Anebo jednodušeji

Nikdo nenutí nikoho se do ČR stěhovat. Ppokud někomu nevyhovuje nás styl života, musí se vrátit domů.

Co se týká Evropan(ek) které se poislámštili, tam bych doporučil spíš cvokaře.

M. Prokop 27.9.2017 11:59

Pokud by lidé byli tolerantní

(a to VŠECHNY zúčastněné strany), nebylo by třeba řešit podobné záležitosti soudně.

R. Langer 27.9.2017 12:32

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

Ale to nejsou. Věřící jsou ze své podstaty prostě nuceni svou víru šířit a vnucovat ostatním. Oni jsou přece jediní, kteří ví, jak je to správně. A když to víte - nejste povinen tu PRAVDU předat ostatním? Takže na nějakou toleranci v souvislosti s vírou rovnou zapomeňte. ;-)

R. Morava 27.9.2017 13:23

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

Tak třeba levicoví liberálové musí vnucovat svůj jediný skvělý způsob života, ať se soudy prohýbají (přečtěte si dnešního Frýborta).

Uvědomujete si, že i vy jste ve vašem komentáři netolerantní? Nelíbí se Vám, že věřící šiří svoji víru. To je netolerantní!

R. Langer 27.9.2017 15:55

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

A vy si myslíte, že levicoví liberálové nejsou věřící? Že komouši nejsou věřící? Ale jsou, ale věří naprosto na něco jiného než křesťané. Ovšem křesťané to (netolerantně a po svém) označují jako ateismus. Zcela chybně, protože tito lidé mají víru často mnohem silnější, než ti křesťané. Proto komouši taky ty pámbíčkáře tak převálcovali (a válcují je dodnes). ;-)

F. Houžňák 27.9.2017 18:52

No, vy zase věříte na ty vaše ateistické

bláboly a označujete každého, kdo je jiné víry, za hlupáka. Vy ateisté jste ovšem jediná víra, která stavěla koncentráky a masově vraždila lidi víry jiné. V tom si docela notujete s muslimy.

J. Kopis 27.9.2017 19:17

Re: No, vy zase věříte na ty vaše ateistické

Netvrdil bych, že byl Hitler a jeho soukmenovci ateisté! Zejména když měli ve svém oficiálním znaku náboženský symbol!

F. Houžňák 27.9.2017 19:55

No, nacisté byli programově protikřesťanští a protižidovští,

s muslimy si notovali (ovšem mocensky, to nemělo s Alláhem nic společného) a jinak byli ateisti, s lehkým pohanským nátěrem. Pokud míníte hákový kříž, ten coby náboženský symbol vypadal jinak. Najděte si to a poučte se. Ostatně ho tam neměli coby náboženský symbol. Chcete tvrdit, že když komunisté měli ve znaku pootočenou muří nohu, že byli přívrženci černé magie?

J. Jurax 27.9.2017 21:37

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

"Nelíbí se Vám, že věřící šiří svoji víru. To je netolerantní!"

No jo, a kde končí tolerance a začíná sebevražedná blbost?

A taky - tu jedinou a pravou víru lze šířit různě - dobrým slovem, důrazným slovem, velmi důrazným slovem, hrozbami, proskribcemi a končí to u ohně a meče. Přičemž moje tolerance končí u nanejvýš u toho dobrého slova, a i to jako bezvěrec, neznaboh a ateista toleruji nepříliš rád; a co nad to dobré slovo, tolerovat už nelze.

J. Anděl 27.9.2017 13:26

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

Nejsou nuceni "ze své podstaty". Jak by podstata věřícího měla nutně vyžadovat přesvědčování ostatních? Jakápak povinnost? Když vím, jak věci jsou, nejsem náhodou ve výhodě, když to ostatní nevědí? Pche, nějaké povinnosti ;-P

R. Langer 27.9.2017 15:56

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

Rád bych s vámi souhlasil, praxe mi ale často dává za pravdu, a to i tady v diskusích. ;-)

J. Anděl 27.9.2017 16:24

Re: Pokud by lidé byli tolerantní

To má dva aspekty. Jednak se v praxi v diskuzi asi setkáváte logicky spíš s těmi, co to přesvědčování za svou povinnost považují. Celkem pochopitelně, ti, co vás přesvědčovat nechtějí, vás nepřesvědčují.

A pak jde o to, jestli sám aktivně věřící provokujete k tomu, že pak cítí potřebu se hájit (aby si nepřipadali za debily případně protože jste jim sáhl na něco, co jim je svaté).

To ovšem nesouvisí zdaleka jen s náboženstvím, zkuste dát někomu do vánočního bramborového salátu celer či italovi do carbonare smetanu, zkuste Trekkiemu zpochybnit Spocka, sportovnímu fanouškovi jeho tým či favorita, někomu oblíbenou kapelu, spisovatele, herce či film. Ba co dím - šáhněte někomu na Babiše, Klause, Havla..........

P. Juránek 27.9.2017 11:29

Není to málo?

... dokud nebude hodnověrně prokázána boží existence, popř. existence

posmrtného života, mělo by se na ty, kdo organizují veřejné projevy náboženství nahlížet jako na propagatory hnutí potlačující lidská práva a svobody a na ty, kdo od věřících přijímají peníze jako na podvodníky ve zločinném spolčení.

R. Langer 27.9.2017 12:35

Re: Není to málo?

No, pokud to ti věřící odevzdávají dobrovolně, nechal bych je při tom. Pokud by ale chtěli něco po ostatních, začal bych být ostražitý. Mimochodem církevní restituce u mě docela rozezněly varovné zvony...

R. Morava 27.9.2017 13:27

Re: Není to málo?

Pokud myslíte věřícím podle koránu, máte možná pravdu. Poud křesťany, rád bych Vám připomněl, že to co chystáte už tu bylo, procesy s věřícími a bourání kostelů. To mají marxisti a socani rádi. Přečtěte si svůj příspěvek, chcete potlačovat lidská práva a svobody protože někdo údajně potlačuje práva a svobody! Není to schizofrénní.