24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Muriel Blaive jako fake news

Mediální prostor v poslední době zaplňují názory francouzské historičky pracující pro Ústav pro studium totalitních režimů Muriel Blaive.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.9.2017 23:25

Muriel Blaive

je stručně a nekorektně řečeno konkrétní, z masa a kostí, leč salónní levičačka kulové vědoucí. Ani PhD není patentem na rozum a před pošetilostí neuchrání.

M. Šejna 21.9.2017 15:06

kouzlo nechtěného pana Jirsy

Já jsem ročník 1958 a také jsem nebyl v Pionýru, SSM a KSČ. Přesto jsem stejně jako pan Jirsa vystudoval ČVUT. Jak se tedy zdá, studijní "osudy" pana Jirsy a moje byly stejně uspěšné navzdory obecnému tvrzení, že kdo nebyl dostatečně kádrově prověřený a aktivní v mládežnických organizacích, ten nemohl studovat.

Komunistická totalita v Československu stála za prd, ale rozhodně to nebyl žádný teror, který se nám snaží dnes namlouvat ÚSTR nebo současní bojovnící proti komunistům. Mimochodem ÚSTR je nezisková organizace, takže ODS by měla už dávno z principu navrhnout její zrušení. Už také proto, že studovat totalitu téměř 30 let po pádu totality, je poněkud podivné. Ale zas to není nic mimořádného. Za bolševika jsme tu měli ještě 30 let po konci války " protifašistické bojovníky".

A. Alda 21.9.2017 16:30

Jsem starší jen nepatrně,

ale na základě studia pramenů Vás mohu ujistit, že to zpočátku teror byl. Dokud nezemřel Zápotocký, byl to skutečný teror. Novotný pak otočil kormidlem, ale trvalo mu to velmi dlouho právě proto, že teror byl natolik silný a prorostlý do společnosti, že ani on si nemohl dovolit měnit směr a zvyky prudce a musel velmi opatrně našlapovat.

Dnes je prakticky zapomenut - přitom to ale byl z mého pohledu zachránce a obroditel.

A Muriel Blaive patrně vůbec neexistuje. Je něco jako Podiven na počátku 90. let.

P. Urban 21.9.2017 17:27

To, co píšete o skutečném teroru, ale nikdo nepopírá

ani paní Muriel Blaive (nebo příslušný avatar, jak chcete). Četl jste od ní vůbec něco?

J. Kanioková 21.9.2017 20:04

Muriel_Blaive

https://cs.wikipedia.org/wiki/Muriel_Blaive

P. Han 21.9.2017 18:08

Re: kouzlo nechtěného pana Jirsy

Ústr není žádná "neziskovka", nýbrž ústav zřízený zákonem. Možná jste nebyl v KSČ, ale názor na to, že ÚSTR by neměl existovat, jakož i na život za totality, máte s komunisty společný.

J. Jurax 21.9.2017 23:29

Re: kouzlo nechtěného pana Jirsy

"kdo nebyl dostatečně kádrově prověřený a aktivní v mládežnických organizacích, ten nemohl studovat."

Mohl. Ale obvykle nesměl studovat učitelství, ekonomické obory, filosofii a zpravidla se nedostal na medicínu. Naopak obory přírodovědné a technické byly otevřeny i mírně kádrově nedostatečným. Samozřejmě existovaly i výjimky a pochopitelně i protekce.

M. Krátký 21.9.2017 15:05

Doufám, že tato Nána není placena z našich daní

úvodem se taky já pochlubím o mém kádrovém profilu :jsem ročník 1943 - z Pionýra mě vyloučili již v šesté třídě, když jsem na školním výletě vlakem v tunelu sahal spolužačkám na prsíčka, z ČSM mě vyloučili, když jsem s komplikovanou zlomeninou pravého bérce ležel na Zbraslavi v nemocnici ( celkem 13 měsíců v pracovní neschopnosti ) a neplatil jsem členské příspěvky. Do KSČ jsem byl jen jednou verbován, ale vymluvil jsem se, že bych tuto ctihodnou společnost nerad rozvrátil zevnitř. Potom už bylo ticho.

Ta Nána si asi nikdy neutírala zadek novinovým papírem, protože toaletní PROSTĚ NEBYL - ostatní není potřeba uvádět - jsou to zhýčkaní západní pitomci se zlatou kreditkou svých rodičů - asi jako u nás v 30tých letech do KSČ vstupovali "intelektuálové a umělci" ze zvědavosti

M. Šejna 21.9.2017 15:13

pane Krátký

ta nána je sice placena z daní našich, ale nikoli daní Vašich. Ve Vašem věku už jste už pár let v důchodu, takže jste placen z našich daní (sociálního pojištění), jako ta nána.

Ale každopádně oceňuji Váš protikomunistický odboj spočívající v osahávaní děvčat a v neplacení členských příspěvku SSM.

J. Kombercová 21.9.2017 16:29

Re: pane Krátký

I my důchodci platíme alespoň spotřební daň.

J. Jurax 21.9.2017 23:17

Re: pane Krátký

Důchodci místy i pracují a daně platí - a spotřební dani neuteče nikdo ...

M. Krátký 22.9.2017 11:34

Re: pane Krátký

Šejno ty si vůl - jsem dosud OSVČ - protože z důchodu bych neuživil ani sebe natož 3 vnučky 3+5+9 let bez tatínků - odsouzenýchj k placení alimentů - leč neplatí - policie ČR je neumí dohledat - podmínka 3 měsíce na dva roky - to je pro ně brnkačka - jak říkám výše jsi vůl korunovanej

P. Urban 21.9.2017 16:17

No, jestli byla nejhorším prohřeškem komunismu

absence toaletního papíru, tak to opravdu zas tak strašné nebylo.

I. Lyčka 21.9.2017 17:58

Re: No, jestli byla nejhorším prohřeškem komunismu

Děláte se hloupým?

P. Han 21.9.2017 18:10

Re: No, jestli byla nejhorším prohřeškem komunismu

Mám obavu, že nedělá.

I. Lyčka 21.9.2017 19:48

Re: No, jestli byla nejhorším prohřeškem komunismu

Pak je to ovšem tragédie.

M. Pivoda 21.9.2017 14:16

Byl lepší přechod přes hranice, nebo žádost o vystěhování?

Případ Muriel Blaive není nic až tak moc zajímavého, co by stálo za hlubší zamyšlení a komentář.

Autor Jirsa píše: "Autor je ročník 1957, nikdy nebyl členem Pionýra, ani SSM, ani KSČ, přesto za dělnické peníze vystudoval v sedmdesátých letech ČVUT" No a co?

Na rozdíl od autora Jirsy, já jsem byl členem jak Pionýra (o tom jsem nerozhodoval já, ale rodiče), tak později i SSM (o tom jsem již rohodoval já sám). Nikoliv však členem KSČ. Za dělnické peníze jsem nemohl v Česku vystudovat vědeckou aspiranturu, nebyl jsem kádrově dostatečně dost dobrý - neměl jsem žádnou volenou funkci. Takže jsem vážně i nahlas zvažoval (nikoliv rychlý a riskantní přechod přes státní hranice), ale podání oficiální žádosti o vystěhování se z Československé socialistické republiky. Přičemž svou žádost jsem chtěl poslat na některá zahraniční zastupitelství v Česku.

Dopadlo to nakonec jinak, ale ten příběh by se zde do omezeného diskusního příspěvku nevešel.

L. Kubeš 21.9.2017 13:38

Muriel Blaive je levicová neomarxistka

která nikdy na vlastní kůži nepoznala "vymoženosti" komunistického režimu. A moc bych jí přál, aby něco takového zažila na vlastní kůži. Pak by jí ty její pseudovědecké bláboly přešly. A nic na tom by pak nezměnilo současné nadšení pánů Urbana a Rudolfa nad jejími současnými výplody. Souhlas těchto pánů s šímkoli je vždy zárukou toho, že to nestojí ani za čtení a dá se tak ušetřit čas =)).

L. Kubeš 21.9.2017 13:39

Re: Muriel Blaive je levicová neomarxistka

čímkoli

P. Urban 21.9.2017 14:11

Jsem ročník 1966

Mám Vám rozumnět tak, že v sedmdesátých a osmdesátých letech, které jsem zažil, už u nás "vymoženosti" komunistického režimu nebyly?

Vidíte, na to paní Blaive nepřišla.

S. Netzer 21.9.2017 15:05

Hlavně že není pravicová neomarxistka

P. Urban 21.9.2017 10:49

Příklady fake news

Od pí Blaive jsem četl několik rozhovorů. Z nich je zřejmé, že se podrobně zabývá vzájemnými vztahy obyvatel komunistického Československa ke stávající moci. Pokud to Tomáš Jirsa redukuje na rovnici "bylo co jíst + většina lidí neseděla ve vězení = nešlo o totalitu", pak je to skutečně fake news. Ale fake news stvořené panem Jirskou. Ne paní Blaive.

V autorem citovaném úryvku rozhovoru není střílení na hranicích nijak popřeno. A pokud jde o hodnocení, MB přímo říká "Být zastřelen u železné opony je jednoznačným příkladem odporného charakteru komunistického režimu a je třeba uctít památku těchto obětí."

O žádný "alternativní pohled ke střílení lidí" ilegálně překračujících komunistické hranice tudíž nejde. To je další fake news pana Jirsy. V tomto případě vytvořený takříkajíc v přímém přenosu.

Z toho je zřejmé, že tyto fake news nemají svůj původ v tajných službách, ale v nedostatku funkční gramotnosti. Tedy nedostatečné schopnosti porozumnět psanému textu. A také malému využívání toho, co akademik Pavlov kdysi nazval druhou signální soustavou. Podobně jako jeho (Pavlovovi) pejsci, i my reagujeme na jisté podněty reflexivně, aniž bychom přemýšleli o jejich skutečném obsahu.

R. Langer 21.9.2017 11:15

Re: Příklady fake news

Hm, asi tomu textu také rozumím jinak než vy. Otázkou je, kdo tomu rozumí hůř.

A. Alda 21.9.2017 11:20

Ještě dlouhá léta se budete stydět

za hovadinu, co jste tu dnes napsal.

P. Urban 21.9.2017 11:25

To je možné

Proč je to, co jsem napsal hovadina? Co konkrétně je hovadina?

P. Rudolf 21.9.2017 12:00

Re: Příklady fake news

Ano, napsal jste to pane Urbane přesně.

Bohužel u prosťáčků můžete jen těžko předpokládat kritické myšlení, přičemž o to smutnější je, že toho často nejsou chopni ani lidé poměrně vzdělaní.

R. Langer 21.9.2017 12:25

Re: Příklady fake news

Tak jestli vám dává za pravdu i soudruh Rudolf, pane Urbane, tak bych se nad tím přece jenom ještě zamyslel... ;-)

P. Urban 21.9.2017 12:45

To je zajímavé

všichni říkají, ať se nad tím zamyslím, ale nikdo není schopen říci, co je špatně. Že by se nad tím taky nedokázali zamyslet?

R. Langer 21.9.2017 14:43

Re: To je zajímavé

Zejména to, že to nepochopení pramení z nedostatku funkční gramotnosti. Já si naopak myslím, že to chápeme docela dobře, ale vy s tím máte nějaký problém. ;-)

P. Urban 21.9.2017 14:49

Ano, mám s tím problém

a popsal jsem ho výše.

Teď čekám, že ti, kteří to chápou docela dobře mi vysvětlí, co je na mých tvrzeních špatně.