20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DOPRAVA: Praha naruby?

Jak říká jedno z životem ověřených pravidel, cesta do pekel může být dlážděna dobrými úmysly. Na základě reálných zkušeností si pak troufám tvrdit, že v případě pražské dopravy to platí dvojnásob.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hejna 18.9.2017 19:49

Re: jo aha

Pane Prokope, máte pravdu.

Očekávám ale ještě třetí stupeň šejnoviny.

V. Novák 18.9.2017 15:55

Re: Válka pražských politicko-byznysových šíbrů.

Za Dolínka a Krndy (mladý Strponický je jenom na překážku vždy a všemu) byla dokončena Blanka, začalo se něco dít kolem metra D a jsou naplánovány další tramvajové trasy, některé by se mohly začít budovat velmi rychle. I ty ostatní mají rozumné trasování a věřím tomu, že na letiště povede dřív tramvaj, než se někdo rozhejbe s rychlodráhou. O metru nemluvě.

Ne že by se mi líbily změny linek, ale jiným vyhovují.

A Krndu obdivuju za její nevymáchanou hudbu, jíž dokázala označit projektanty "suchých" kabelů do vlhkého tunelu za de.ily. Měla naprostou pravdu.

V. Novák 18.9.2017 15:48

Magistrále nevede historickým centrem, ale po jeho okraji,

Od Vltavy přes Florenc (Horská brána), horní okraj Václavského náměstí (Koňská brána), po Karlov vede po bývalých barokních hradbách kolem Nového Města. Ve vestibulu stanice I.P.Pavlova (lidově slinťák) jsou vystaveny fragmenty výzdoby Sviňské brány, tam nalezené. Do 2. poloviny 19. stol. končila Praha právě v místech, kudy vede magistrála.

Plán ZáKoS (základní komunikační systém), který měl být hotov už nejmíň 15 let, a který byl sdamozřejmě po VLSR zeušen a vysmíván - aby byl posléze s obrovským zpožděním realozován - samozřejmě počítal s tím, že po dokončení obou okruhů se z magistrály stane obyčejná radiála - proto je taky křížena většinou úrovňově, mimo oblasti Masaryčky a Wilsoňáku, kde křížení s vlaky by přece jen bylo divný...

M. Prokop 18.9.2017 15:42

Re: vnitřní okruh nenahradí magistrálu

Návrh na zahloubení magistrály byl, ale zapadl, mimo jiné i z Vámi uváděných důvodů.

Každopádně, dodělání okruhů je základ, pak mohou "hlavy pomazané" meditovat, jak dál.

V. Novák 18.9.2017 15:29

Re: vnitřní okruh nenahradí magistrálu

Jihoměšťané jezdí do Holešovic metrem, protože tam jsou za 20 minut a nerozčilují se v zácpách.

Dostat magistrálu pod zem nejde v části nejbližší centru, protože od Hlavasu po Vyšehrad (tenkrát Gottwaldovu) se nebudovalo metro, ale podpovrchová tramvaj.

T. Hraj 18.9.2017 14:45

Re: vnitřní okruh nenahradí magistrálu

Nejsem si úplně jist, že jihoměšťané jezdí do Holešovic přes Smíchov skrz Blanku do Tróje a zpět přes most barikádníků.

A dostat magistrálu pod zem mi přijde technicky neuvěřitelně náročné (metro C je v Legerově ulici ve velmi malé hloubce, u Muzea se kříží s trasou A, je tu vysoká hustota kolektorů, výjezdy z podzemí jsou prostorově náročné, atd.). Ale nějaké návrhy snad již existují. Cena bude asi závratná. Zhoršit současný stav už snad ale nelze.

Blanka je údajně megatunel v obou smyslech, ale aspoň že dnes funguje výborně.

M. Prokop 18.9.2017 11:46

Re: jo aha

Předchozí bylo blbé, tohle je blbější. Směle dál, Šejno. Nebo máte londýnskou uklízečku mimo dosah?

M. Šejna 18.9.2017 11:28

jo aha

tak jsme se právě dozvěděli, že pokud Prokop se svou manželkou uklízečkou jede do centra Prahy třeba na nám. Republiky, tak jede po vnitřním okruhu, zaparkuje např. v Tróji, a pak použije metro nebo tramvaj, aby se dostal do centra.

Nejspíš by tak postupoval i tehdy, kdyby měl obchod v centru města a zásoboval by ten obchod novým zbožím. Vzal by asi rudl, naložil na něj balíky a pak by s rudlem nastoupil do tramvaje směr centrum.

:-D

Normální průběh. Blbý ano, ale na myšlení Prokopa moc složité.

M. Prokop 18.9.2017 11:04

Re: to vám řekla vaše uklízečka?

Složitá ne, blbá ano. Normální průběh.

M. Šejna 18.9.2017 8:51

to vám řekla vaše uklízečka?

Tranzitní doprava je už dnes přes magistrálu zakazaná. Kamiony na magistrále jezdit nesmějí. Magistrála je plná osobních aut, a pochybuji, že by řidiči těch bavoráků, mercedesů apod., kteří směřují do centra města, jezdili do centra přes městské okruhy. Ani u malých dodávek. které zajišťují zásobování centra, není jisté, že jejich řidiči pojedou na Václavák po okruhu, zaparkují někde na Smíchově, a pak donesou balíky se zbožím osobně na dva kilometry vzdálený Václavák.

Není to tak složitá uvaha, nebo ano?

M. Prokop 18.9.2017 8:45

Re: no jistě,

Každopádně byla postavena velká část vnitřního okruhu. Od té doby kecy a hovno, hovno.

Co se vnějšího týče, Krnda ANO, Jermanová ANO, Ťok ANO, Šlechtová ANO, dohoda o okruhu NE.

M. Prokop 18.9.2017 8:43

Re: vnitřní okruh nenahradí magistrálu

Vnitřní a vnější okruh z magistrály odvede tranzitní dopravu. Pak je možno snížit kapacitu magistrály. To snad není tak složitá úvaha, nebo ano?

M. Šejna 18.9.2017 8:35

no jistě,

dokud tam nebyl Doleček, Krnda a Stropnický, tak nejspíš podle trolla Malečka Praha fungovala perfentně a vůbec se v ní nekradlo.

M. Šejna 18.9.2017 8:33

vnitřní okruh nenahradí magistrálu

okruh je okruh, a pokud pojedu po okruhu, nikdy se nedostanu do centra města. Magistrála umožňuje řidičům ze severu a jihu dostat se do centra. Ti, kteří se potřebují z jihu dostat na sever (nebo opačně), už dlouho používají vnitřní okruh z Tróji na Smíchov a vyhýbají se centru.

Takže zklidnění magistrály nějakými lavičkami a kytičkami vypadá možná hezky na obrázku, ale nevyřeší to problém s dopravou. Před výstavbou laviček a záhonků na místech dnešní magistrály bude potřeba nejprve dostat magistrálu pod zem. Až povede magistrála tunelem, pak lze budovat lavičky na její současné trase.

P. Maleček 18.9.2017 8:08

Válka pražských politicko-byznysových šíbrů.

Problémem Prahy nejsou auty přecpané ulice, ale bezedné kapsy tamních politicko-byznysových šíbrů a mezi nimi už letité války, po čích pozemcích ty obchvaty povedou či nepovedou.

Pokud nebude v Praze vyhlášen cosi jako vyjímečný stav (což by Praha vzhledem k tam rozkrádaným miliardám potřebovala), nikdy k jejich dostavbě nedojde. Zvlášť pod Dolínkem, Krndou a mladým Stropnickým.

Tahle loutko-trojka (a jejich vodiči) rozloží jakýkoliv dosud funkční městský organismus.