19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Beztrestný

Kdyby existovala lékařská diagnóza „pocit beztrestnosti“, dobře by se dala zkoumat v Severní Koreji. Ať udělá Kim Čong-un cokoliv, stejně zůstává z obliga, zatímco kritika se sveze na Donalda Trumpa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 8.9.2017 16:55

Ono to vypadá

jako parádní nápad vyzbrojit po zuby nějakého blázna, nechat ho zaútočit na protivníka a sám zůstat z obliga. Žeby KLDR samotná, přes všechny ty "sankce" dokázala vyvinout a zvládnout jak jaderné, tak raketové technologie? A odpálit je proti Guamu či USA bez pomoci satelitní navigace? Americkou GPS asi bude mít Kim k dispozici sotva. Zbývá ruský GLONASS a čínský BAIDOU. Otázkou ovšem je, kdo se bude smát naposled. KLDR bude moci zasáhnout USA, ale způsobí tím jen omezené škody. Odvetný úder by vymazal KLDR z mapy, čemuž by se nemohla divit ani Čína, ani Rusko. Pak by bylo na těchto dvou vyčuráncích, jestli se budou cítit tak "uraženi" že zahájí proti USA třetí světovou válku nebo budou jen prskat do severního větru.

T. Kočí 8.9.2017 11:36

Dobře popsáno

Spolupráce velmocí s OSN - fraška.

B. Rameš 8.9.2017 9:28

Jo jo,

je to smutné a notně hnusné, ale takhle se ta hra hraje. Kdyby ten krvavý šašek a jeho předkové na trůně neměli za zadkem Čínu, byli by k smíchu.

P. Vaňura 8.9.2017 9:24

Američané mají ještě jednu možnost, rozjet

naplno, v rozsahu Reaganových Star Wars, rozvoj protiraketové obrany "proti severní Koreji." To bude Putinovi sakra vadit, protože si nebude jist, nakolik je jeho vlastní jaderný potenciál opravdu účinný tváří v tvář množství amerických antiraket! Viz izraelská "železná klenba."

F. Havala 8.9.2017 8:05

Putin také řekl.

Kim nechce dopadnout jako Husein, Kadáfí a další, kteří nepřežili export americké demokracie.

M. Prokop 8.9.2017 9:08

Re: Putin také řekl.

Putin nechť se stará o svou vlastní agresi na Ukrajině, v Gruzii, Moldově ...

Hussein a Kadáfí nepřežili hlavně vlastní diktátorování.

P. Švejnoch 8.9.2017 9:43

Re: Putin také řekl.

Saddám a Kaddáfí nepřežili "export demokracie" v intencích USA do svých zemí. A zdůraznil bych ještě, že celá situace uvrhla oba zmíněné státy do "chaosu" (jak se dnes eufemisticky nazývají rozvrat a občanská válka). A zmar z toho plynoucí je násobně větší, než ten, který způsobily ony "diktátorské" režimy.

To je fakt, který lze těžko opatřit nějakou propagandistickou omáčkou - bez ohledu na to, jestli ho říká Putin nebo někdo jiný.

Z toho vyplývá, že Kimova snaha o vyzbrojení je zcela racionální - a vůbec mi není jasné, proč některé státy mají mít právo na svoji obranu, a jiné nikoli.

M. Valenta 8.9.2017 11:12

Re: Putin také řekl.

Já Vám vysvětlím proč ne všichni. Kdyby totiž každý stát, a je jich ca 250, vlastnil atomovku, pravděpodobnost jejího použití by byla násobně vyšší a u grázlíků typu Kima (nebezpečný odchovanec Ruska a Číny) zvláště.

P. Švejnoch 8.9.2017 12:11

Re: Putin také řekl.

Aha.

Takže prostě některé státy mají právo se bránit, a jiné ne. A o tom, který stát to právo má, a který ne, rozhoduje kdo...? Jo, už vím, o tom rozhodují ty státy, které to právo bránit (ozbrojit) se mají...

Dobrýýýý! :-)

M. Prokop 8.9.2017 12:42

Re: Putin také řekl.

Ano, dobrý a dost funkční. Jestli vám jde o čistou spravedlnost typu "každému Kimovi jeho atomovku", tak jste sebevražedný blázen.

P. Švejnoch 8.9.2017 13:06

Re: Putin také řekl.

Není na tom nic dobrého, ani nic funkčního.

Státy procházejí mnoha změnami - někdy velmi náhlými - a nikdo a nic nemůže zaručit, že žádný z těch dnes (dle Vás) "hodných" nukleárních států neskončí pod komandaturou nějakého ještě většího "blázna", než je Kim (i když znovu říkám, že já jeho chování hodnotím jako celkem racionální). A pak budou všechny ty státy, kterým Vy dnes upíráte právo bránit se, bezbranné. Nevidím na tom vůbec nic, co by mě mělo naplňovat nadšením.

A propos - jak se Vaše představa těch "hodných" nukleárních států shoduje s Vaším donekonečna vykreslovaným satanem Putinem, taktéž nukleárním? :-)

P. Vaňura 8.9.2017 14:44

Atomová válka se dá přežít!

Některé minulé katastrofy zahubily na území, kde proběhly, ještě větší podíl obyvatelstva!

M. Prokop 8.9.2017 12:40

Re: Putin také řekl.

Já netvrdím, že Kimova snaha o vyzbrojování je iracionální. A nejlepší obrana je útok, že?

Pouze to, že prakticky každý diktátor si jednak doma vyrábí nasranou opozici, druhak, aby ji nebylo moc, tak najde vnějšího nepřítele. Pokud to dělá úměrně (jako třeba zmíněný Putin), lze to dělat dost dlouho. Pokud to přežene (Saddám ven útokem na Kuvajt, Kaddáfí dovnitř vyvoláním vzpoury), najde se vždy někdo, kdo se na tom zvenčí přiživí, z důvodů nejrůznějších.

Kim to zatím zvládá, ale pokud se mu to nějak zhroutí (přežene útoky ven, nechá si doma vyrůst nějakého oponenta z vlastních řad, opozice prakticky není), tak za to zaručeně nebude moci "americký export demokracie".

Vypadá to, že propagandistické omáčky vám chutnají, nejsou-li z USA.

P. Švejnoch 8.9.2017 13:15

Re: Putin také řekl.

ad 1. odstavec: Na koho, prosím pěkně, Kim zaútočil?

ad 2. odstavec: Jestli mi chcete s vážnou tváří tvrdit, že vzpouru v Lybii vyvolala DOMÁCÍ opozice, mám za to, že jeden z nás má vážný problém s vnímáním reality.

ad 3. odstavec: Až, opakuji: AŽ se tak stane, můžeme si pohovořit o příčinách. Spekulovat dnes o tom, kdo za to bude moci, a zejména pak o tom, kdo za to určitě moci nebude, mi přijde poněkud srandovní.

4. odstavec nevím, čeho se týká, takže s Vámi nemohu polemizovat.

P. Vaňura 8.9.2017 14:45

Proč to právo omezujete na státy???

Co takhle tam dát skupiny nebo dokonce jednotlivce?

P. Švejnoch 8.9.2017 19:21

Re: Proč to právo omezujete na státy???

Neomezuji, pane Vaňuro.

Hovořím zde o státech, protože diskuze se o státech vede.

Nezpochybňuji, ba víc než to - podporuji právo každé entity na vlastní obranu (tedy její právo ozbrojit se tak, jak uzná za vhodné).

J. Schwarz 8.9.2017 16:57

Re: Putin také řekl.

Saddáma měli sejmout už po první "válce v Zálivu", když přepadl a obsadil Kuwait a mohli si odpustit druhou válku i šaškárnu se zbraněmi hromadného ničení.

S. Ševeček 8.9.2017 10:40

Re: Putin také řekl.

No, zatím nemají USA v Pchjongjangu svoji ambasádu.

T. Kočí 8.9.2017 11:38

Re: Putin také řekl.

Vrátil jste se z PŠM ?

T. Kočí 8.9.2017 11:39

Re: Putin také řekl.

patřilo Havalovi

M. Prokop 8.9.2017 12:43

Re: Putin také řekl.

Ale na Ševečka to taky pasuje.

J. Fridrich 8.9.2017 6:48

Ano, Ameriku-USA nemají ve světě rádi - a to

Ano, Ameriku-USA nemají ve světě rádi - a to přesto, že oni celému světu po posledních cca 100 roků nejvíce pomáhají - i jako země a i jako jejich jednotlivci-filantropové. Asi platí, že ty " prváky " prostí lidé moc nemusí....

K. Pavlik 8.9.2017 4:13

Pomalu

V roce 1950 byl v rade bezpecnosti Thajwan a ne Cina. Ruska diplomacie to tenkrat pokazila - odesla z jednani a proto ta vlajka OSN.

Kdyz se problem opakoval v pripade Kosova tak rusaci neodesli ale amici se neptali na nazor OSN.