Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
LETECTVÍ: Nejen Letecké katastrofy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Klepetko 7.9.2017 9:08Až jednou Chovancovo gestapo nad ránem zatkne bezdůvodně pana Payneho a odvleče ho do nějakého bruselského Guantánama, já se ho nezastanu. Ne že bych s tím souhlasil - jenže na Psu už v té době pod články žádná diskuse možná nebude! :-) |
Z. Lapil 6.9.2017 15:51Re: Kanadský seriál Letecké katastrofy Podle mě nemáte až tak pravdu. Čas od času slyšíme o svolávání aut do servisu, protože se ukázalo, že se někde něco nepovedlo. V železniční dopravě se havárie taky docela řeší a totéž coby stavař vím o stavařině. To, že se z televize dozvíte, že "za to" nikdo nemůže, je čirá sebeobrana před soudem. Nemluvě samozřejmě o tom, že pro opravdu velký průšvih je - předpokládám, že i v letadle - potřeba souhra více chyb a nešťastných náhod. A - podruhé samozřejmě - i v letectví se lze dobrat situací zpochybňujících nejen odbornost, ale rovnou příčetnost zúčastněných. Nevím, moc-li je to vymyšlené, ale po internetu svého času proběhly záznamy o poruchách a jejich řešení, včetně mé oblíbené: Porucha: V pilotní kabině je něco uvolněné. Řešení: V pilotní kabině jsme něco utáhli. Neodolám a odkážu na povídku člověka, který na Psau v jeho začátcích figuroval pod jménem Mrož. Povídka se jmenuje Tělesné předpoklady a je o řešení katastrofy rovnou kosmonautické: http://interkom.vecnost.cz/1996/19961166.htm. Opatrně, není to zrovna salónní literatura. |
J. Ptáček 6.9.2017 14:04Příhoda z Uzbekistánu Poněvadž rád létám, tak přidám také jednu leteckou historku. Ještě za SSSR jsem letěl z Taškentu do Samarkandu. Jednalo se o stroj AN 12, dvoumotorový, vrtulový hornokřídelník pro cca 50 cestujících (myslím, že Fokker a Havilland mají podobné stroje). Jako cizince mě přivezli ke stojánce ještě před ostatními cestujícími. Po chvíli přijel moskvič s posádkou: dva piloti a jedna stevardka. A pak nastal předletová příprava. Jeden z pilotů přistoupil k jedné vrtuli, zahýbal s ní a poté kopl do pneumatiky podvozku. Pak stroj obešel a zahýbal vrtulí a kopl do pneumatiky na druhé straně. Poté se spokojeně obrátil na své kolegy a pravil: Pojechali |
J. Ptáček 6.9.2017 13:15Kanadský seriál Letecké katastrofy Manželka se mě diví, proč sleduji kanadský seriál Letecké katastrofy, zejména když máme letět na dovolenou. Odpovídám: je až neuvěřitelné jaké úsilí letečtí experti věnují vypátrání příčin katastrofy - klidně třeba i dva roky. Jen proto aby případnou závadu odstranili u ostatních letadel. Takováto důkladnost u ostatních druhů dopravy není. Takže tímto seriálem naopak získávám větší důvěru v civilní letectví. |
R. Langer 6.9.2017 12:51Re: MÍVÁM BLBÝ POCIT,... Mám pocit, že byste upadl do bezvědomí dřív, než byste dopadl. Takže buďte klidný... ;-) |
J. Ptáček 6.9.2017 12:02Paradox Paradoxem cestování dopravními letadly je ten, že kdo letí jednou za x let, tak má z letu strach. Žena mého kolegy, když poprvé cestovali letadlem na dovolenou, se modlila, ať to letadlo spadne až cestou zpátky, aby si aspoň té dovolené užila. A ti co létají po léta třeba 2 x týdně, strach většinou nemají a pardoxně jsou přece jen více ohroženi než ti co letí parkrát za život. |
V. Kolman 6.9.2017 11:21MÍVÁM BLBÝ POCIT,... ...když jdu v aeroplánu, letícího v cestovní hladině na WC kolem vstupních dveří a zároveň si uvědomuji, že na ně zevnitř působí tlak vzduchu, o velikosti několika tun. Mám podvědomou obavu, aby ty dveře "nevypochodovaly" za letu ven a aby mě následný uragán dekomprese nevcucnul do volného prostoru, navíc bez padáku :-). Ty necelé 3 minuty volného pádu mrazivým prostředím řídkého vzduchu (než bych se rozplesknul o matičku zemi) nejsou zrovna příjemnou představou. Strach z létání ale nemám a každý let si patřičně užívám. |
P. Rudolf 6.9.2017 8:41Opilý steward Vás může tak akorát pozvracet, kdežto kdybyste snížil počet pilotů jen na jednoho, a ten dostal za letu třeba infarkt, tak vám nezbyde, než se rychle k tomu stewardovi přidat. |