28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

LETECTVÍ: Nejen Letecké katastrofy

Netajím se tím. Jsem velkým fanouškem letectví a létání. Každou cestu vzdušným prostorem si patřičně vychutnávám. Zejména start a přistání. Jistě nejsem sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 7.9.2017 9:08

Až jednou Chovancovo gestapo

nad ránem zatkne bezdůvodně pana Payneho a odvleče ho do nějakého bruselského Guantánama, já se ho nezastanu.

Ne že bych s tím souhlasil - jenže na Psu už v té době pod články žádná diskuse možná nebude! :-)

Z. Lapil 6.9.2017 15:51

Re: Kanadský seriál Letecké katastrofy

Podle mě nemáte až tak pravdu. Čas od času slyšíme o svolávání aut do servisu, protože se ukázalo, že se někde něco nepovedlo. V železniční dopravě se havárie taky docela řeší a totéž coby stavař vím o stavařině. To, že se z televize dozvíte, že "za to" nikdo nemůže, je čirá sebeobrana před soudem. Nemluvě samozřejmě o tom, že pro opravdu velký průšvih je - předpokládám, že i v letadle - potřeba souhra více chyb a nešťastných náhod.

A - podruhé samozřejmě - i v letectví se lze dobrat situací zpochybňujících nejen odbornost, ale rovnou příčetnost zúčastněných. Nevím, moc-li je to vymyšlené, ale po internetu svého času proběhly záznamy o poruchách a jejich řešení, včetně mé oblíbené:

Porucha: V pilotní kabině je něco uvolněné. Řešení: V pilotní kabině jsme něco utáhli.

Neodolám a odkážu na povídku člověka, který na Psau v jeho začátcích figuroval pod jménem Mrož. Povídka se jmenuje Tělesné předpoklady a je o řešení katastrofy rovnou kosmonautické: http://interkom.vecnost.cz/1996/19961166.htm. Opatrně, není to zrovna salónní literatura.

J. Ptáček 6.9.2017 14:04

Příhoda z Uzbekistánu

Poněvadž rád létám, tak přidám také jednu leteckou historku. Ještě za SSSR jsem letěl z Taškentu do Samarkandu. Jednalo se o stroj AN 12, dvoumotorový, vrtulový hornokřídelník pro cca 50 cestujících (myslím, že Fokker a Havilland mají podobné stroje). Jako cizince mě přivezli ke stojánce ještě před ostatními cestujícími. Po chvíli přijel moskvič s posádkou: dva piloti a jedna stevardka. A pak nastal předletová příprava. Jeden z pilotů přistoupil k jedné vrtuli, zahýbal s ní a poté kopl do pneumatiky podvozku. Pak stroj obešel a zahýbal vrtulí a kopl do pneumatiky na druhé straně. Poté se spokojeně obrátil na své kolegy a pravil: Pojechali

J. Ptáček 6.9.2017 13:15

Kanadský seriál Letecké katastrofy

Manželka se mě diví, proč sleduji kanadský seriál Letecké katastrofy, zejména když máme letět na dovolenou. Odpovídám: je až neuvěřitelné jaké úsilí letečtí experti věnují vypátrání příčin katastrofy - klidně třeba i dva roky. Jen proto aby případnou závadu odstranili u ostatních letadel. Takováto důkladnost u ostatních druhů dopravy není. Takže tímto seriálem naopak získávám větší důvěru v civilní letectví.

R. Langer 6.9.2017 12:51

Re: MÍVÁM BLBÝ POCIT,...

Mám pocit, že byste upadl do bezvědomí dřív, než byste dopadl. Takže buďte klidný... ;-)

J. Ptáček 6.9.2017 12:02

Paradox

Paradoxem cestování dopravními letadly je ten, že kdo letí jednou za x let, tak má z letu strach. Žena mého kolegy, když poprvé cestovali letadlem na dovolenou, se modlila, ať to letadlo spadne až cestou zpátky, aby si aspoň té dovolené užila. A ti co létají po léta třeba 2 x týdně, strach většinou nemají a pardoxně jsou přece jen více ohroženi než ti co letí parkrát za život.

V. Kolman 6.9.2017 11:21

MÍVÁM BLBÝ POCIT,...

...když jdu v aeroplánu, letícího v cestovní hladině na WC kolem vstupních dveří a zároveň si uvědomuji, že na ně zevnitř působí tlak vzduchu, o velikosti několika tun.

Mám podvědomou obavu, aby ty dveře "nevypochodovaly" za letu ven a aby mě následný uragán dekomprese nevcucnul do volného prostoru, navíc bez padáku :-). Ty necelé 3 minuty volného pádu mrazivým prostředím řídkého vzduchu (než bych se rozplesknul o matičku zemi) nejsou zrovna příjemnou představou.

Strach z létání ale nemám a každý let si patřičně užívám.

P. Rudolf 6.9.2017 8:41

Opilý steward

Vás může tak akorát pozvracet, kdežto kdybyste snížil počet pilotů jen na jednoho, a ten dostal za letu třeba infarkt, tak vám nezbyde, než se rychle k tomu stewardovi přidat.