18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

POLITIKA: Podnikateli, podej hlášení

Věděli jste, že naši podnikatelé a firmy mají 1500 byrokratických povinností? Můžeme mít méně úřadů a ulevit podnikatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kain 6.9.2017 11:50

Re: Každým novým zákonem

Dneska už je to velká voličská základna a nikdo si nedovolí to toho hrábnout.Politici zvolení na čtyři roky myslí především na sebe a ti kteří se tam válejí desítky let je to jedno.Ti už jsou vysmátí.

J. Jurax 5.9.2017 22:19

Re: já posílám tato hlášeni:

No, k Vám nechodí kontroly od hasičů, na nebezpečné odpady, na zvlášť nebezpečné odpady - na všechno papír - nemáte školení o bezpečnosti práce, vypracované a schválené únikové plány - pro případ průseru doložit ... neposíláte statistická hlášení ...

no, možná jste minifirma anebo máte zatím kliku :-)

J. Jurax 5.9.2017 22:12

Re: Tohle je hezké. Jednoduché, prosté, jako z programu ANO

"Za druhé: automaticky se přebírají věci, na kterých se europoslanci usnesli (tedy i naši europoslanci!) a jsou tedy fakticky bez výhrad."

No jo, a víte, co by se stalo, kdyby se všichni naši poslanci - mají 2,79 procenta hlasů v EP - na něčem nechtěli usnést, majíce výhrady?

Ano, správně, howno by se stalo.

J. Jurax 5.9.2017 22:07

Komis nade vše

"Jsou zřízeny antibyrokratické komise na ministerstvech a schází se takzvaná Expertní skupina pro snižování administrativní zátěže.".

Toť krok správným směrem - nevíš-li, jak problém řešit, ustav komisi, nejlépe odbornou. Ta jej taky nevyřeší, ale ponese za to odpovědnost.

Jediným výsledkem tohoto konání bude zvýšení byrokratické zátěže. Je totiž třeba aby podnikatelé ohlásili podle dodané podrobné metodiky předepsaným způsobem snižování byrokratické zátěže, vyčíslili její dopady, podchytili a zadokumentovali problémy a nedostatky při snižování byrokratické zátěže. Takto zjištěné se musí centrálně zpracovat, vyhodnotit a přežvejkat a nakonec jásavě předložit jako tvrdá data o tom, že se snižuje byrokratická zátěž.

J. Jurax 5.9.2017 22:04

Re: Každým novým zákonem

Ovšem růst úředníků státních i podnikových zvyšuje zaměstnanost.

O. Uživatel 5.9.2017 15:33

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 5.9.2017 15:12

tak jo, pane Chodovský

předpokládám tedy hloupost, ale já ani moje žena nevytvoříme při podnikání za rok 100 kg nebezpečného odpadu, nebo 100 tun ostatního odpadu. Takže asi jsme výjímeční, zatímco Vy a Vaši kamaradi podnikatelé nahromadí při podnikání tolik bordelu, že toto hlášení posílat musí. Proto se ptám v čem podnikáte, když toto hlášení tak důvěrně znáte?

M. Šejna 5.9.2017 15:08

Re: pane Langře

Kdypak to vysvětlovali vám, pane Langře, když se tu prezentujete jako odborník na stovky hlášení, které musíte vy podávat?

O. Uživatel 5.9.2017 15:07

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 5.9.2017 15:02

ach jo, pane Chodovský

toto hlášení musí podávat pouze podnikatelé, kteří vyprodukují za rok více než 100 kg nebezpečného odpadu (například jedy, radioaktivní látky), nebo více než 100 tun (!!!) ostatních odpadů.

Pokud pracujete s jedy, pak tuto povinost máte. Pokud podnikáte v oboru, kde jste schopen za rok vytvořit víc jak 100 tun odpadu, pak hlášení musíte podávat taky.

Předpokládám, že většiny podnikatelů a firem se toto hlašení netýká. Výjimkou je asi jen pan Chodovský, za jehož barákem se každým rokem vytvoří 100-tunová halda bordelu, nebo 100 kg radioaktivního odpadu, případně prudce jedovatých látek.

O. Uživatel 5.9.2017 14:54

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 5.9.2017 14:49

Re: pane Langře

Oni už vám vysvětlí, co jste nenahlásil... :-)

M. Šejna 5.9.2017 14:38

Re: pane Chodovský

ani já, ani moje podnikající manželka nic takového hlásit nemusíme, takže nejspíš toto hlašení není napříč všemi obory.

Vy to vyplňovat musíte? Pokud ano, v čem podnikáte?

A. Alda 5.9.2017 14:21

Každým novým zákonem

se zvyšuje byrokratická zátěž a roste počet úředníků státních i podnikových.

A také roste počet lidí, kteří přestávají brát na zákony ohled.

O. Uživatel 5.9.2017 13:59

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 5.9.2017 13:14

pane Chodovský

v jakém oboru podnikáte, že musíte posílat roční hlášení o odpadech?

O. Uživatel 5.9.2017 12:47

Uživatel požádal o vymazání
R. Mayer 5.9.2017 12:47

Re: Tohle je hezké. Jednoduché, prosté, jako z programu ANO

Mohl byste prosím uvést příklad nějakého rozumného EU nařízení, na které se ČR vyignorovala?

M. Šejna 5.9.2017 12:25

pane Langře

odkdy je kontrola z úřadu hlášením? To byste pak mohl za hlášení považovat i silniční kontrolu od policajtů, pokud po Vás chtěli napřiklad řidičák, občanku, zelenou kartu a technický průkaz.

M. Šejna 5.9.2017 12:19

tak znovu, pane Švejnochu

mě nezajímá, co vypracovali nějací úředníci. Mě zajímá, co já musím hlásit úřadům. A já musím "hlásit" jen daň z příjmu, přehled pro sociálku a pro zdravotní pojišťovnu. Pokud bych byl plátcem DPH, přibylo by kontrolní hlášení, přiznání DPH a EET. S případnou silniční daní by se to vyšplhalo na 7 hlášení

Pokud Vy sám musíte posílat ještě jiná hlášení, tak nám zde prosím vypište jejich seznam. Rád se nechám poučit.

I. Skolin 5.9.2017 12:16

Re: já posílám tato hlášeni:

Kde skladujete vyhořelé zářivky ? :-)

M. Šejna 5.9.2017 12:14

Re: já posílám tato hlášeni:

Když začínáte podnikat, tak opravdu potřebujete hromadu nesmyslných povolení. Moje manželka provozuje v našem domě kosmetický salón a opravdu potřebovala souhlasy z hygieny, od požárníků, ze stavebního úřadu atd. Ale tohle všechno potřebovala na začátku podnikání. Od té doby žádná hlášení posílat nemusela, jen daňová přiznání, hlášení pro sociálku a zdravotní pojišťovnu.

Znovu opakuji, že byrokracie u nás je vysoká, ale těch 1500 hlášení pro každého podnikatele mi připadá přitažené za vlasy.

Z. Velínský 5.9.2017 12:10

Tohle je hezké. Jednoduché, prosté, jako z programu ANO

Citace z článku: "... abychom nemuseli automaticky přebírat kdejaký euronesmysl a euroformulář."

Za prvé si nemyslím, že všechna doporučení a nařízení EU jsou nesmysly. Naopak mám tu zkušenost, že EU se často pokouší prosadit velmi rozumnou a racionální věc formou doporučení. Vážně to vezmou třeba ve Francii nebo v Německu, ČR se na takový návrh ostentativně vykálí - a nakonec vše zůstane při starém.

Za druhé: automaticky se přebírají věci, na kterých se europoslanci usnesli (tedy i naši europoslanci!) a jsou tedy fakticky bez výhrad.

Za třetí, a to je ten bonbónek na závěr: Budeme-li chtít nepřebírat jasné normy automaticky, budeme si na to muset vytvořit náš další speciální úřad, který bude rozhodovat, co přijmout a co nepřijmout!

M. Krátký 5.9.2017 11:09

Re: já posílám tato hlášeni:

někdy v roce 1996 v mé nepřítomnosti u mě v krámě proběhla úřední kontrola místního Živnostenského odboru při MČ Praha 12 a chtěla vidět právě KNIHU KONTROL - že prý jsem jim vůbec nenahlásil zřízení mého krámu - byl jsem následně docela drzej, když jsem jim písemně sdělil, že ONI se mi také neohlásili, takže o jejich existenci nemám potuchy a že jsem se ŘÁDNĚ ohlásil na živnostenském odboru v Nuslích. Následně jsem si tedy tu knihu opařil, někde ji mám "dobře" schovanou a došel jsem s ní k nim aby mi tam napsali "věnování" - a za pár let jsem zjistil, že ten místní živnost orgán zanikl ani po něm pes neštěknul. Vloni u mě zase v nepřítomnosti byla kontrola z živnost odboru z Modřan, ale pochválili mě, že mám na dveřích všechny požadované údaje o mé provozovně. A před lety mi přišla VÝZVAod životního prostředí abych doložil jak jsem naložil s dřevěnou bedýnkou se zbožím z Číny - tak jsem jim poslal čestné prohlášení, že jsem ji spálil v kamnech na chatě - těch hlášení a přepadovek je skutečně hodně - hezký den všem i zaměstnacům, kteří slastně žijí v bludu, že taky platí daně

K. Potoček 5.9.2017 11:08

víc úředníků

Chce to víc úředníků, kteří by se starali o snížení byrokratické zátěže pro podnikatele, jelikož až v této zemi budou všichni lidé úředníky, pak nám zde nezbyde žádný podnikatel a bude konečně po papírování.

Akorát teda nevim, kdo nás pak bude živit. Asi Brusel.

R. Langer 5.9.2017 10:37

Re: já posílám tato hlášeni:

Co vám chybí, to vám vysvětlí libovolná kontrola, až na vás přijde. :-)

P. Lenc 5.9.2017 10:37

Re: tak to by mě opravdu zajímal seznam ...

Pánové, "ponikatele" a socialistického propagandistu přesvědčovat zdravým rozumem?Člověka, který dokáže v jedné- dvou větách udělat z černé bílou a naopak je naprosto zbytečné.

R. Langer 5.9.2017 10:32

Re: já posílám tato hlášeni:

S tím na pana Šejnu zřejmě zatím žádná kontrola ještě nepřišla. Jestlipak má například vypracovaný únikový plán v případě požáru? Zkontrolované spaliny, komíny, tlakové nádoby? Má dostatečný počet hasících přístrojů? Co evidence nebezpečného odpadu? To by mě docela zajímalo. ;-)

M. Vondráček 5.9.2017 10:16

Re: já posílám tato hlášeni:

To jsou jen "daňová" hlášení . Připočtěte k tomu celníky, bezpečnost práce, požárníky , hygienu, životní prostředí aj. a možná že se dopočítáte :-)

P. Švejnoch 5.9.2017 10:02

Re: tak to by mě opravdu zajímal seznam ...

Vy jste ten článek nečetl?

V článku se píše doslova toto: "...úředníci vypracovali podrobnou metodiku a podle ní byrokratickou zátěž oficiálně důkladně “přeměřili”. Z přeměření vyšlo, že na podnikatele a firmy je uvaleno celkem 1493 informačních povinností..."

Tedy nikoli autor, ale úředníci k tomu účelu stvoření...

A to, že konkrétně Vy všech 1.493 informačních povinností plnit nemusíte, vůbec neznamená, že neexistují.

Je Vaše schopnost porozumět psanému textu skutečně tak limitovaná, jak tu předvádíte, nebo jste si, milý pane Šejno, zase potřeboval jen tak trochu zatrolit?