26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOTACE: Unie nemůže za vaše šeredný fasády

V Kamenných Žehrovicích na Kladensku si zateplili školu z roku 1900 způsobem, který zaujal architekta Ondřeje Chutného a pak vlivné kritiky z Archwars. Následovala „mediální kampaň“, nějaký ten humor a studio Qualit muselo kvůli posměšným komentářům promazat svůj Facebook.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 4.9.2017 23:45

A k té škole

vždycky když vidím takto pojednané domy po zateplení, nemohu se ubránit dojmu, že autor řešení fasády si za mlada moc hrál s legem a nevyrostl z toho.

To nešlo udělat fasádu tak, aby byla replikou té původní, historické, jež budově též historické slušela?

J. Jurax 4.9.2017 23:39

Kampus

Ono je to trochu věc individuálního vkusu či nevkusu, ale po mém soudu kampusy Masarykovy univerzity a Vysokého učení technického v Brně nejsou jen narychlo postavenými shluky fádních krabic - samozřejmě secese to není, tu v Brně třeba hledat jinde.. A já kampusem tam docela zadumaně procházel a koukal. Proč to nepostavili v browfieldech poblíž centra netuším - asi jako obvykle že by to bylo dražší. A že ty pozemky brownfieldů jsou či mohou být lukrativní, poněvadž jsou poblíž centra.

J. Jurax 4.9.2017 23:47

Re: Kampus

Sorry - redakční systém občas duplikuje nebo nemá ošetřeno násobné odeslání ...

J. Jurax 4.9.2017 23:28

Kampusy

Ono je to trochu věc individuálního vkusu či nevkusu, ale po mém soudu kampusy Masarykovy univerzity a Vysokého učení technického v Brně nejsou jen narychlo postavenými shluky fádních krabic - samozřejmě secese to není, tu v Brně třeba hledat jinde. A já kampusem tam docela zadumaně procházel a koukal. Proč to nepostavili v browfieldech poblíž centra netuším - asi jako obvykle že by to bylo dražší. A že ty pozemky brownfieldů jsou či mohou být lukrativní, poněvadž jsou poblíž centra.

V. Čermák 4.9.2017 19:31

Autor buď neví, nebo žvaní záměrně.

Nové nádraží v blízkosti Brna je jediná možnost, jak z dispozičních důvodů zachovat možnost budoucích dálkových rychlostních tratí v Brně. Staré nádraží v centru by sloužilo pro osobní dopravu, čili nebylo by zrušené jak podsouvá pan autor. Je něco divného mít nádraží dvě? No a těm škaredým fasádám. Že by se opět jednalo o ty Havlovy škaredé králíkárny? Tehdy neizolované a šedivé s netěsnícími okny, nyní barevně zaizolované s okny těsnícími? Jestli se panu autorovi nelíbí, je to jeho věc, ale je fakt, že tehdy i dnes jsou jejich obyvatelé rádi, že v nich bydlí. A to nyní kvalitativně mnohem lépe po zaizolování. Cena bytů v nich taky rapidně roste a nijak výrazně se neliší od nových "luxusních bytů", nějak se ta škaredost do ceny jaksi nepromítá....

M. Prokop 4.9.2017 18:14

Pokud by peníze neputovaly od nás do Brusele

a odtamtud některé, podle bruselních pokynů a směrnic zase zpět, nebylo by o čem se dohadovat.

A věřím, že svými občany hlídaný starosta, který jim vypsal místní daně pokrývající i náklady na zateplení JEJICH školy, by sakra uvažoval, jak ty prachy využije.

Aby prachy na nějakou místní školu musely napřed do Brusele nebo jen do Prahy, to je přece NESMYSL.

J. Jurax 4.9.2017 23:49

Re: Pokud by peníze neputovaly od nás do Brusele

Ale co lidí se na tom přeposílání a zouřadovaní toho přeposílání obživí - bez toho by stoupla nezaměstnanost!

J. Václavíková 5.9.2017 0:15

Re: Pokud by peníze neputovaly od nás do Brusele

To jste jen něco, jako obvykle, nepochopil. Ale sněte dál!

J. Pospíšil 4.9.2017 17:26

Jo, jo.

Ze škaredé budovy udělali škaredou budovu, ale jinou.

J. Jurax 4.9.2017 23:52

Re: Jo, jo.

Ne, z budovy staré, mající důstojnost budovy postavené ve své době, udělali škaredé barevné lego.

P. Harabaska 4.9.2017 16:58

Nelze pro ohodnocení použít jiného nežli

vyloženě českého výrazu: Je to eklhaft!

A. Alda 4.9.2017 13:24

Mně se návrh opravy té fasády libí.

Kdyby to bylo předmětem hlasování, hlasoval bych pro.

J. Jurax 4.9.2017 23:52

Re: Mně se návrh opravy té fasády libí.

Já proti.

B. Rameš 4.9.2017 12:57

Ale jo, může.

Protože podmínkou toho, že někdo vyhraje nějaký projekt, je to, že dokáže načerpat co nejvíc dotací, ne to, že umí. Další důvod autor uvádí sám, nutnost co nejrychleji vydojit dotace, než dojdou, tudíž realizace řádně nepřipravených projektů v nekvalitním provedení kvůli časové tísni (za nadšeného přispění Pohrobků Země a podobných spolků). Do třetice pak samozřejmě korupce, ke které "peníze s nebe" přímo vyzývají. Nicméně, zdaleka v tom nejsme sami, naopak.

Domorodci na Tichomořských ostrovech, kde byly US základny, po skončení války a odchodu Američanů začali provozovat "cargo kult". Stavěli napodobeniny letišť, které měly přilákat cizince s čokoládou, cigaretami a jídlem zpět. Copak asi budeme dělat my?

M. Krátký 4.9.2017 12:32

V každém případě je to prasárna

bydlím ve starém domě - pětipatrovém činžáku v Praze z roku cca 1910 a paní domácí, když žádala o stavební povolení - výměna starých špaletových oken za nové, tak musela do nejmenších detailů zachovat všechny "kudrlinky" na nových oknech - a dřevěné ( staré borové - odvezl jsem si jich pár na chatu - naprosto zdravé - leč zkroucené dřevo - hořela nádherně ) tentokrát smrkové - lepené. A tihle "umělci" klidne vynechají niky ve fasádě, tvar oken nedodržený a někde dokonce i vypuštěné okno !!! Zvěrstvo první extra třídy !!! A ještě si na to berou dotaci ???

M. Prokop 4.9.2017 18:16

Re: V každém případě je to prasárna

Náš činžák je starší, 1899. Stará okna raději nechávám renovovat, než měnit za nová. Ne kvůli památkářům, kvůli té kvalitě dřeva.

R. Brzák 4.9.2017 9:44

za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

hospodařili dobře, musíme se to však naučit. Jenže v dotačním systému se zbavujeme základní motivace k dobrému hospodaření - totiž zacházení pouze s těmi penězi, které si v potu tváře vyděláme!

Z tohoto hlediska má pravdu pan Mach, neb na dotacích je eurosocialismus založen.

M. Valenta 4.9.2017 10:10

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Tak to že nám dotace brání dokonce i v naučení se hospodařit, to tady ještě nebylo.

R. Langer 4.9.2017 13:15

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Tak pokud si peníze nevyděláte, ale dostaneteje, jak se s nimi skutečně naučíte hospodařit? Zřejmě jako pan velkopodnikatel Babiš... ;-)

M. Valenta 4.9.2017 14:10

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

To záleží na každém jak s darovaným naloží. Jsou o tom i pohádky.

R. Brzák 4.9.2017 16:46

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

A pročpak asi ty pohádky vznikly? I v nich je obsaženo základní poselství, že bez práce nesjou koláče a dary mohou být velice snadno medvědí službou. Ovšem pohádkové postavy se s takovouto obecně lidskou výzvou samozřejmě popasují zdárně...

D. Procházka 4.9.2017 13:41

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Viz čichová nebo smradová mapa Brna. Cílem projektu bylo naučit studenty,jak získat peníze na projekt, jak řekl v reportáži vedoucí pedagog.

M. Prokop 4.9.2017 18:18

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Ale bylo, jen jste to zapomněl nebo nečetl.

Dotace prostě prasí trh a s cizími penězi použitými na cizí lidi se všude zachází jinak, než se svými, užitými na sebe.

P. Lenc 4.9.2017 11:11

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Naprosto přesné pane Brzáku.

S. Donát 4.9.2017 11:36

Re: za špatné hospodaření v naší zemi můžeme sami, abychom

Ano, souhlasím. On to do jisté míry hezky dokumentuje autor článku, tím případem s přesunem nádru.

K. Kořinek 4.9.2017 9:30

V tomto pripade jsou v tom dotace nevinne. Problem je v tom, ze projektovat muze kde kdo a schvaluji ten navrh amateri. Ta barevnost se opravdu nepovedla a tvary oken se daji dodrzet i u izolacnich skel.

Jestli kriterium vyberu dodavatele byla co nejnizsim cena realizace, tak se neni cemu divit. Mach je v tomto pripade vedle, EU ma na svedomi horsi zverstva nez zatepleni skoly KŽ.

A. Alda 4.9.2017 13:26

Mně se to ale líbí.

Vám se to nelíbí. Spravedlivé by tedy bylo hlasovat, byli-li bychom oba občany obce, jíž se to týká, kde to stojí a která to platila.

J. Pražák 4.9.2017 9:16

Nepodstatnější problém není vůbec zmíněn

Zateplit zděnou budovu polystyrenem je zvěrstvo, které odporuje fyzikálním zákonům a přinese vážné následky. Polystyren má násobně vyšší difuzní odpor pro vodní páru než zdivo (zdivo má 2 až 8x větší nasákavost než beton), proto se bude voda hromadit ve zdivu. V rozích, koutech a špaletách jsou vždy alespoň minimální tepelné mosty (odstranit je u oken by znamenalo zmenšit rozměry okna o 30 cm). Tam bude vnitřní povrch chladnější než jinde a bude tam vyšší vlhkost. Ke vzniku plísní a hub není nutné, aby tam voda zkondenzovala, stačí větší vlhkost.

Lidé jsou hamouni, oproti minerální plsti ušetří nějakou korunu, ale daleko více vydají na sanaci poruch.

K. Kořinek 4.9.2017 9:34

Nejste obchodni zastupce firmy vyrabejici mineralni izolace ??Fyzikalne mate pravdu. Problem se da lehce odstranit vetranim ci mikroventilaci.

J. Tachovský 4.9.2017 9:39

Re:

A nebude pri vetrani unikat teplo, tak pracne zadrzene polystyrenem uvnitr ?