23.4.2024 | Svátek má Vojtěch

Diskuse k článku

BERNSKÁ SMEČKA: Königstein a Drážďany

Máme v rodině takovou tradici. Během letních prázdnin, zpravidla na jejich konci, se sejdeme na pár dní na nějakém pěkném místě a bydlíme ve stejném hotýlku či penzionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Vave 5.9.2017 6:35

Krásná tradice

a krásné fotky. V pevnosti jsem byla, v Drážďanech ne. Určitě to někdy napravím.

D. Ruščáková 3.9.2017 21:15

Radano, to muselo být fajn!

Taky se mi líbí idea rodinných setkání na cizí půdě - a ještě spojeno s výletem to nemá chybu. A vám se to povedlo parádně. No a ta omezení "kvůli psům" dobře znám a bez řečí akceptuju. To si člověk vybral už s tím štěnětem:))

Z. Xerxová 3.9.2017 16:31

dnešní výlet do Němec...

obešli jsme Berzdorfer See u Zhořelce. Zatopený důl - s německou precizností rekultivovaný. Šli jsme to po pobřežní cestě 4 hodiny (17 km) - místo asfaltu (je skoro všude, jen tam, kde je přírodní rezervace asfalt není) jsme šli většinou po "rekreačních plochách" (tj. posekaných loukách s upravenými vstupy do vody a lavičkami) neb se tam nikdo neslunil. Jen písečné bílé pláže (asi tři) jsme poctivě obešli mimo (písek je prý od Baltu a je ho tam mnoho) -mimochodem u každé písčité pláže je i travnatá psí. Ani jeden pes, cyklistů míň, než jsme čekali a přestože krásně foukalo, tak ani jeden surfař. Jachtičky uklizené, parníčky už jsou taky v doku... je po sezóně. Průzračná voda plná vodních ptáků - Night si to užíval, mohl se cachtat celou cestu.

R. Menšíková 3.9.2017 19:18

Re: dnešní výlet do Němec...

Takto byl pěkný výlet, když si to psisko užilo!

Z. Xerxová 3.9.2017 19:24

bylo to fajn - jen pro představu - plochu má ten "rybníček" čtyřikrát větší, než Mácháč...

T. Zana 3.9.2017 19:57

Re: dnešní výlet do Němec...

Pořád se chystám, že bych se chtěla podívat na tahle jezera u nás (Milada a spol.).

A. Lex 3.9.2017 20:30

To musel být krásný výlet!

T. Zana 3.9.2017 15:43

Tak synek jel na houby do Brd

Ve dvou našli asi deset kousků, převážně klouzky. A chytli slejvák jak hrom komplet i s kroupami.

Halt viz níže - houby jsou v Jizerkách :-)

A. Lex 3.9.2017 9:44

Tak dnes

od rána u nás (sever Brna), pršiíí!!! Konečně!!!

O. Joklová 3.9.2017 11:14

Re: Tak dnes

Alex, včera ve zprávách říkali (byla tam totiž nějaká větší bouračka - co už člověk slyší ve zprávách než katastrofy) a byly tam i záběry, že v pátek odpoledne na jižní Moravě silně pršelo - tak jsem si hned vzpomněla, jak jste tu všichni v pátek i v sobotu psali, že ani kapka... tady teda hnusně cedilo celej pátek

tak tomu moc nerozumím, viděla jsem to na vlastní voko

Z. Matylda 3.9.2017 14:43

Re: Tak dnes

V pátek u nás nepršelo, dneska konečně trochu.

Z. Yga 3.9.2017 15:00

No pršelo ... u nás se tomu říká, že soplí. Teď jsem došla z louky a ani tráva není mokrá (a to ještě na nás sem tam kráplo) ... a už začíná svítit sluníčko - do večera je tu prádelna.

O. Joklová 3.9.2017 15:24

Re: Tak dnes

hm, v té telce ale vážně lilo... tak nevím kde to bylo, oni řekli jen jižní Morava

A. Lex 3.9.2017 20:28

To přijde mrak a leje a je přeháňka. A za kopcem sucho. To jsou srážky na Moravě :-(. Ale dnes dštil déšť celé dopoledne.

Z. Xerxová 3.9.2017 6:44

hezký den

hezkou neděli všem Zvířetníkům a zvířátkům :o) ...

Tak trošku si bereme inspiraci - jedeme za hranice - chceme obejít nové "jezero" vybudované ve starých dolech u Zhořelce.

T. Zana 3.9.2017 7:15

Re: hezký den

Tak na tohle jsem zvědavá.

Z. Maw 2.9.2017 18:32

Pevnost je teda

obrovita, to musi byt zazitek s rozhledy i jen kolem tech hradeb, jak je clovek psi, tak mu dost veci zustava zapovezeno...

ja v drazdanech byla jednou na otocku, mesto je to moc krasne a urcite by se v nem dalo stravit spokojene casu mnohem vic.

Je fajn se takhle setkavat na neutralni pude a vecer mit spolecnou zabavu a zazitky :)

Z. Xerxová 2.9.2017 12:50

O.T. : a zase ty houby...

Začínám vymýšlet, kam se vydat zítra, aby nebyly zase houby... Psisko je otrávené - když sbíráme a čistíme (a je hodně hříbků na stejném místě), stojí kus od nás a čumí, jako když neumí do pěti počítat. Až jsem měla strach, jestli mu něco není. Tak jsme udělali pokus - vyrazili jsme naší obvyklou rychlou chůzí a hřiby nechávali v lese - a psisko ožilo, lítalo, klacky tahalo... A pak už jsme sbírali jen na co bychom šlápli a čistili za pochodu. I tak jsem to teď krájela a čistila dvě hodiny. A to jsem půltašku rovnou nasypala sousedce.

V mokrém lese bylo báječně. Chladno, hmyzáci nelítali, všude perly vody, potoky jedou na plno, slůňo slůnilo a jakmile prolezeme jedním mokrým průsekem "o patro výš" - tak máme les sami pro sebe. Až mě překvapilo, kolik aut bylo u lesa, když jsme se vrátili.

Z. Matylda 2.9.2017 13:07

Re: O.T. : a zase ty houby...

Xerxová, to jsou ale provokativní řeči! U nás v noci skráplo, ale zázraky to nejsou.Jen to syklo.

T. Zana 2.9.2017 13:31

No a my pojedeme pryč...

Z. Yga 2.9.2017 14:06

Re: O.T. : a zase ty houby...

Hmm houby - určitě jsou sádrové! (:o))) Houby dávno vymřely - jako mamuti ...

U nás sprchlo asi tak jak u Matyldy (teda skoro nic), ale stal se zázrak (jinak to neumím vysvětlit) - v místech, kde se normálně nevyskytují, se objevily velké kaluže s čerstvou vodou. Nejvíc si jich užil Erník - lítal jimi a cákal na všechny strany. Překvapila i Brooke, která v nich taky běhala, ač jindy vodu nijak zvlášť neřeší. A já si taky užila - po letech jsem chodila po louce bosa a brouzdala se v těch loužích a bylo to stráášně fajn - jako bych se vrátila o čtyřicet roků zpátky. Musíme si to večer ještě jednou zopakovat, dokud tam ta voda je.

A. Lex 2.9.2017 16:31

Re: O.T. : a zase ty houby...

XERXOVÁ, NEPROVOKUJ!!! Dyť já už nevím jak houba vypadá!!! Už bych nepohrdla ani hřibem satanem!

Ž. Petrs01 2.9.2017 20:31

Tak proto nikde houby nejsou - Xerxovic si na ně zařídili monopol!

Z. Yga 2.9.2017 12:22

Krásný výlet

Ta rodinná setkání jsou vždycky fajn - zrovna my jsem jedno měli nedávno. Teď, když jsme už sirotci, se setkáváme ve sklepě u prostřední sestry (naštěstí na to má prostory) - každá něco doveze a moc si to užíváme. No je nás už taky docela dost - ať počítám jak počítám, zatím je nás včetně nejmladší generace osmnáct.

A výlet do Drážďan se mi líbil - jak říká Alex, pro nás, z opačného konce republiky, je to móc daleko - my tak spíš Vídeň (další zatáčka za Brnem). Ty kamenné budovy se mi moc líbí - navíc je vidět, jak je tam všechno velké - i ta náměstí jsou v podstatě prázdná (:o))).

Posílám pozdrav bernským hóňákům (;o))

R. Menšíková 2.9.2017 12:33

Re: Krásný výlet

Téda, to už je pořádná partička!

T. Zana 2.9.2017 11:27

O.T.

Vyúčtování je na Hadech :-)

Z. Lika 2.9.2017 14:23

Re: O.T.

Děkuji, Zano.

Z. Matylda 2.9.2017 10:03

Prima setkání,

taky jsem na pár takových jako rodina byli. Do těch Drážďan jsme chtěla jet loni, ale nějak mi to nevyšlo... tak snad příště :)

A. Lex 2.9.2017 9:13

Díky za kouknutí

do krásné krajiny i na velkolepé památky. Pevnost nad Labem je obrovská a úchvatná. A ty výhledy...... Elbíčko se z té výšky jeví jako širší potok. Od nás z JM trošku z ruky, ještě jednou díky.

R. Menšíková 2.9.2017 12:34

Re: Díky za kouknutí

Asi pro Vás bude důvěrně známé Vitorazsko, tam jsme byli minulý týden, zrovna jsem povídání dopsala...