24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: „Pomýlení“ papeže Františka?

Z mnoha míst celé Evropy přicházejí stále častější zprávy o množících se útocích náboženských fanatiků, kteří noži bodají do lidí na chodníku nebo do nich najíždějí auty s cílem co nejvíce jich zabít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 29.8.2017 21:54

Je pošetilé očekávat od papežského stolce jakoukoliv pomoc

v řešení umělé a mocnostmi zákeřně podporované migrantské krize.

Katolická náboženská organizace (prý církev) se vždy starala především o vlastní mocenské a kořistnické zájmy a osudy národů jí byly ukradené.

A ty doslovné hlouposti, které vypouští z huby neomylný papež, je zbytečné jakkoliv komentovat!

V. Čermák 29.8.2017 23:17

Re: Je pošetilé očekávat od papežského stolce jakoukoliv pomoc

Papež je naivní sluníčkář, není to církev. A církev se starala o svoje zájmy jako každý jiný. Ale navíc přenesla z minulosti určité zásady, křesťanské zásady, na kterých vznikla Evropsko Americká civilizace. Kde měli vliv křesťané, tam je nyní civilizace. To je zásluha církví, ať už jako vedlejšák jsou třeba i špatné. A náš kardinál Duka je dobrý člověk, drží se normálních lidí, ne moci ani peněz. Hloupého a ctižádostivého Halíka drží u huby....

P. Rudolf 29.8.2017 21:23

Naprosto chápu

že primitiv, který napíše, že se mají potápět lodě s bezbrannými lidmi, si myslí, že papež František se možná zbláznil.

J. Vintr 29.8.2017 21:37

Re: Naprosto chápu

Víte že kdyby se i schválně potopilo několik těch "lodí s bezbrannými lidmi" (po čemž nikdo zatím nevolá), tak se tím ušetří spousta dalších životů těch, kteří to v čím dál větším počtu zkoušejí a občas jim to nevyjde.

V. Čermák 29.8.2017 14:24

Papež František je normální Sluníčkář.

Je to takový prosťáček boží, snad má i čistou duši. Bohužel ale není natolik soudný, aby svůj vlastní sluníčkářský názor nevytruboval do celého světa a neradil mu. On je dočasným šéfem pouze katolíků, nikoli všech křesťanů, natož lidí celého světa, ke kterým mluví, ačkoliv k tomu nemá mandát. Myslím, že ani všichni katolíci si nemyslí, že je neomylný.

M. Pivoda 29.8.2017 14:02

Papež není neomylný. Proti tézi neomylnosti byl i T.G.M.

"I proto mě nedávné děsivé prohlášení papeže Františka, že „zájmy uprchlíků jsou důležitější než národní bezpečnost“, zasáhlo jako blesk z čistého nebe. Tak se nám po kancléřce Merkelové možná „zbláznil“ i papež František."

Papež František má sice dobrý úmysl (v souladu s jeho idelologií), ale zřejmě si v tomto případě ukousl příliš velké sousto. Jeho ovečky tak velké sousto nejsou schopny požvýkat.

I. Babková 29.8.2017 18:14

Re: Papež není neomylný. Proti tézi neomylnosti byl i T.G.M.

A co zájmy těch, kteří z marasmu, ve kterém žijí, nemohou uprchnout?

Houby dobrý úmysl, naivita nebo snad i něco horšího.

M. Pivoda 29.8.2017 18:58

Neomylná výhoda papeže Františka

Jednu nespornou výhodu oproti Ivaně Babkové, ale papež František učitě má. Vnímá svět globálně, nejen z pohledu zájmů české kotliny.

J. Vintr 29.8.2017 22:49

Re: Neomylná výhoda papeže Františka

Řekl bych, že papež spíš svět nevnímá vůbec. Kdyby měl tušení, jak rychle se množí lidé v zemích, odkud do Evropy lezou ti uprchlíci, tak by mu muselo dojít, že jakákoliv naše vstřícnost nic nevyřeší, ale povede jen ke zničení naší civilizace. A měl by si zkusit své idiotské prohlášení převést do praxe a pozvat ty "uprchlíky", kterých už je v Itálii požehnaně, do své rezidence a křesťansky se s nimi podělit o svůj stůl i své lože ...

I. Babková 30.8.2017 17:20

Re: Neomylná výhoda papeže Františka

Pane Pivodo, to mi úlevou spadl kámen ze srdce, rozhodně nechci patřit do spolku globalistů.

Myslíte, že v zájmu evropském je přijímat kvanta pastevců z Eritreje, Somálska, Nigérie a mnohých dalších afrických zemí? Navíc většina z nich nedoputuje s platnými doklady a lže o své identitě. Hledají nový domov, ale postrádají elementární slušnost vůči zemím, které je přijmou a živí.

Štědrá pomoc do oněch zemí proudí už přes půl století? Jaké jsou výsledky?

Pro ty dopluvší dobře stavěné mladíky není v Evropě dostatečné množství žen, svoji frustraci pak vybíjejí nejen na mladých Evropankách, ale i na dětech a seniorkách.

M. Pivoda 30.8.2017 17:51

pro Ivanu Babkovou

Vážená paní Babková: v diskusním příspěvku nemohu detailně rozebírat globální situaci. Takže jen dvě poznámky:

1.Jisté je, že ač žijte v Česku patříte nepochybně i do globálního světa. Současný svět je propojen více než kdy předtím v lidské historii - ať se vám to líbí nebo ne. A bude-li válka USA se Severní Koreou, pocítíte ji také nějakým způsobem v Česku.

2. Neznám přesně co papež řekl, ale domnívám se, že hovořil především o uprchlících ze Sýrie či Iráku, kde stále zuří válka. Domnívám se, že nehovořil o ekonomických uprchlících, ale o válečných uprchlících.

I. Babková 30.8.2017 18:06

Re: pro Ivanu Babkovou

Vážený pane, Pivodo,

o dopadech globálních problémů na moji osobu nepochybuji, nehodlám se však jimi příliš zabývat, neboť není v mých silách je řešit.

O tom, že je třeba válečným uprchlíkům pomáhat, o tom ani moje maličkost nepochybuje. To, co se však v Evropě děje posledních pár let, je opravdu zlý sen. Psát o tom by bylo na dlouho, problematiku si dovoluji vidět podobně jako izraelský odborník Dan Schueftan.

Hezký den Vám přeji.

J. Jurax 29.8.2017 13:31

Začasté se v diskuzích na Psu

objevují názory, že tváří v tvář muslimské hrozbě hrozící zdevastovat základy našeho způsobu života i naši civilizaci se máme semknout kolem křesťanství a pod praporcem s křížem čelit hordám Alláhových vyznavačů.

Jako neznaboh, bezvěrec a ateista jsem zde mnohokrát podobné názory odmítl jako pošetilé. S nadsázkou řečeno vyhánět cizího ďábla naším domácím belzebubem mi nepřichází to nejlepší, co bychom mohli udělat. Koneckonců oba tito se můžou domluvit - a hlavy katolíků poslední dobou jeví k islámu pozoruhodnou vstřícnost a trestuhodnou měkkost.

Ale přesto nejsem nijak nadšen papežovým opravdu skandálním výrokem, ač potvrzuje mé mínění o pošetilosti semknutí se kolem křesťanství. Výrok po mém soudu dosvědčuje ne-li měknutí papežova mozku, pak alespoň jeho zcela šílené názory.

Přinejmenším katolická církev zjevně nebude hrází, jež by se postavila muslimské invazi aspoň pokud bude tak výrazně smrdět od hlavy jako nyní - papež není ochoten vzít se za své ovečky ani bránit svou víru.

A bohužel církev katolická je ze všech klonů křesťanství po světě nejpočetnější, nejbohatší a tudíž nejmocnější a nejvlivnější. A v čele má diplomaticky řečeno pomýlence, přímo řečeno nebezpečného cvoka.

V. Čermák 29.8.2017 14:13

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Současní křesťané jsou nyní rozděleni na Sluníčkáře a neSluníčkáře. Stejně jako ostatní lidé v současné společnosti. Vy ateista a já křesťan máme úplně stejný, nesluníčkářský, rozumný názor. Proč ale z toho rozdělení viníte zrovna Katolíky? Jsou na tom stejně jako ostatní lidi, taky to lidi jsou....

R. Morava 29.8.2017 14:55

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

No hlavně by si měli lidé uvědomit, že špičky církve se přizpůsobili světu a ostatním vládcům, ne naopak. Předchozí papeži odolávali, varovali před potraty, socialismem, úpadkem víry a morálky, před civilizací bez dětí a kostelů. A lidé jim spílali, nadávali do konzerv a černoprdelníků.

Ten současný jen jde s proudem, jde vstříc vládcům, světu, uhýbá invazi, za což byl a snad některými i je velmi chválen. Je to appeasement papež. Bohužel dle zkušeností appeasement není dobra cesta. Je třeba jiné názory vyslechnou ale těm špatným se neuhýbá.

J. Jurax 29.8.2017 18:41

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

No, nemám dojem, že bych byl vinil obecně křesťany a katolíky specielně z rozdělení "na Sluníčkáře a neSluníčkáře".

Ale když už kdybych - jakož fakt ne - tedy proč katolíky? Leda snad protože papež je hlava církve katolické a zástupce Boží na zemi - aspoň to o něm tvrdí - a protože má názor zcela nerozumný.

V. Čermák 29.8.2017 22:48

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Vy o křesťanství nevíte nic. Tak o tom nepoučujte. Nemáte dostatečné informace, to je vidět i z přihloupých vtípků nechápajícího, níže. Když nějaký Ateista řekne pitomost, tak normální myslící člověk také nedělá ze všech ateistů blbce. A že jich je...

J. Jurax 30.8.2017 1:15

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Ale houby - nepoučuju. Jak jste na to přišel?

S. Donát 29.8.2017 14:42

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

V levé ruce kříž, v pravé ruce meč, to už asi fungovat nebude :-(. I když nějaké zbraně se hodit budou jistě...

R. Morava 29.8.2017 14:45

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Jako Křesťan a katolík musím souhlasím, že zejména poslední vyjádření papeže v případě migrace podráží nohy naši evropské civilizaci a musím se za něj omluvit a modlit.

Přesto pravdu nemáte. V dějinách církve bylo dost přehmatů a do rozhodování papežů se bohužel často vloudil politický mainstream omylů - církev je složena z chybujících lidí. Jeden papež podporoval krále Španělského, jiný Francouzského a svolávali křížové výpravy, za což na ně lidé dnes nadávají. Ten současný podporoje multikulturalismus a Islám. Na začátku papeži Františkovi mainstream tleskal, jak je moderní a mně mrazilo. Dle mého názoru, poslední papežovy názory nepochází z Ducha Svatého a snad ani učení církve. Jsou v rozporu s tím co říkal o přijímání cizinců a Islámu Tomáš Akvinký, dávní papežové i věřící. Naopak jsou tyto názory totožné s tím co šíří dnešní západní liberální levice - tedy vládcové.

Takže nositelem současného stavu kdy neomarxismus, potratismus a multikulturalismus oslabují Evropu není církev. Ta jenom přestale proti tomu bojovat, přizpůsobila se a je za to chválena. A to je špatně pochvala od současné OSN, Salafistů a neomarxistů znamená, že jdou špičky církve špatným směrem. Ještě že máme u nás Duku (nezávidím mu jeho funkci).

J. Jurax 29.8.2017 18:34

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Ta jenom přestala proti tomu bojovat ... No dobře, ale to ji nikterak neomlouvá. Ba ona neomarxismus a multikulturalismus v osobě přinejměnším posledních dvou papežů a toho posledního zvlášť podporuje.

Soukromě bych k tomu trochu mimo téma připodotkl, že boj proti potratismu - ač nevím co tím přesně myslíte :-) - je pošetilost.

A druhý odstavec - já pravím, že semknout kolem křesťanství a pod praporcem s křížem čelit hordám Alláhových vyznavačů je názor pošetilý. A zde soudím, že se nemýlím - jednak kvůli současnému stavu církve katolické a její zbabělosti před islámem, jednak kvůli vyhánění ďábla belzebubem (viz můj původní příspěvek); chápu ovšem, že s mým druhým důvodem Vy jako křesťan a katolík souhlasit nemůžete.

Že papežové v historii rozhodovali a činili všelijak je nesporně pravda; leč to s tímhle konkrétním problémem nikterak nesouvisí. Prostě přibyl další do řady neváhám říci hloupých postojů svatých otců - leč to se stává i hlavám nepomazaným.

A jestli poslední papežovy názory obecně a diskutovaný výrok specielně pochází z Ducha Svatého a učení církve či nikoliv či zda mu je nevnuknul přímo samotný satan je nepodstatné - a pro ateisty tuplem - nad tím nechť bádají a dišputují učení teologové jak chtějí dlouho a vydatně - podstatný je dopad těchto papežových názorů i činů. A ten je jednoznačně škodlivý.

V. Student 29.8.2017 17:01

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Šmankote, jak dlouho jste na světě? Sedmdesát let? Jestli ano, tak vám ještě nějakých dvacet maximálně zbývá. Za svůj život jste křesťanství, které je tady nějakých dva tisíce let, a se svými kořeny nějakých tři a půl, a semknutí se kolem něj, odmítl jako pošetilé? Kolik staletí se to Evropě vyplácelo? Osm? Deset? A vy, který jste tady pár desítek let, jste zjistil,že je to pošetilé? No ještě že nám má kdo otevřít oči! Ještě že vás, pane Jurax nebo jax se doopravdy jmenujete, máme!

I. Babková 29.8.2017 18:02

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Pan Jurax nechce nikomu otevírat oči. Přečtěte si jeho příspěvek ještě jednou.

Já mu rozumím a se mnou je to podobné.

J. Jurax 29.8.2017 19:08

Re: Začasté se v diskuzích na Psu

Jsem mladíček na světě jsoucí teprve 68 jar ... :-)

Jinak při vší úctě plácáte nesmysly.

Opakuji specielně pro Vás a cituji sám sebe - "S nadsázkou řečeno vyhánět cizího ďábla naším domácím belzebubem mi nepřichází to nejlepší, co bychom mohli udělat.". Dodávám zvlášť dnes, ve století jednadvacátém, víc jak tři století po osvícencích. Ono křesťanští fanatici dob minulých si s dnešními fanatiky islámskými nezadají (pro ilustraci stačí nakouknout do Polska) - a obávám se, že kdyby se hodlalo semknout, vynořili by se, posílili a těžko bychom se jich zbavovali, tedy kdybychom vyhráli.

A jako bezvěrec, neznaboh a ateista - to na sebe taky prozrazuju - nemohu mít jiný názor.

Ale by to bylo na dlouhou polemiku věřících a neznabohů, do níž zde nechci zabřednout

J. Vintr 29.8.2017 12:01

Kde autor přišel na to

že "Dnes už je jasné, že tento „chaos“ byl způsoben především nezodpovědnou politikou USA a jejich spojenců při šíření demokracie v různých koutech světa „ohněm a mečem“." Ti "uprchlíci" se do Evropy hrnou převážně ze zemí, kde Američani žádnou demokracii "ohněm a mečem" ani jinak nešířili. Pokud je v těch zemích chaos, tak za to můžou zcela jiné příčiny - hlavně mentalita tamního obyvatelstva a Islám. Sem mimochodem nelezou žádní uprchlíci před válkou, ale lidé, které láká blahobyt, který v Evropě máme, což je celkem přirozené. Ovšem tu masovou migraci spustila teprve vstřícnost politiků a rezignace na dodržování pravidel.

Co se týká prohášení papeže, tak to je čirá blbost dotyčného a nemá to s křesťanskou láskou nic společného. Pokud by ten člivěk používal mozek, tak by mu mohlo dojít, že (kromě toho, že tím Evropa páchá fakticky sebevraždu, což křesťanství zakazuje) se těm "uprchlíkům" tím, že je lákají do Evropy, žádné dobrodiní neposkytuje. I kdyby to nevedlo k propukntí násilí (jakože zcela jistě povede), tak tady rozhodně šťastní nebudou.

V. Čermák 29.8.2017 12:17

Re: Kde autor přišel na to

S 2. odstavcem velký souhlas, ale s 1. velký nesouhlas. Jeden chytrý pán zde řekl o politice USA toto: Někam se nase*rou, všechno tam rozese*rou a pak se stáhnou a tam to ovládnou grázlové vyzbrojení převážně jejich zbraněmi. Tomu říkáte zodpovědná politika USA, která není hlavní příčinou migrace "uprchlíků"?

J. Vintr 29.8.2017 15:24

Re: Kde autor přišel na to

Jak jsem už napsal, ti "uprchlíci" přicházejí převážně ze zemí, kde se Američané nijak nevměšovali. Co se týče zemí, kde se Američané nějak angažovali, je zapotřebí se vždycky podívat, kdo se tam vměšoval před nimi ...

R. Langer 29.8.2017 15:44

Re: Kde autor přišel na to

Tak hlavně že Rusáci šířili mír a lásku, hráz proti imperialismu. Samá zodpovědná politika. :-P

V. Čermák 29.8.2017 23:08

Re: Kde autor přišel na to

Podle vás Rusáci můžou i za záplavy v Houstonu. Jak prosté, stačí mít vždy po ruce Rusáky. no i to je ta slavná USA politika....

S. Rehulka 30.8.2017 14:13

Re: Kde autor přišel na to

Kdybyste raději přestal kecat o "amerických zbraních", když v CELÉ Africe, na Středním Východu i v Jižní Americe jsou NEJČASTĚJŠÍ útočné pušky KALAŠNIKOV, protitankové i protipěchotní zbraně RPG a v té Africe se stále ještě povalují nášlapné miny Made in DDR ! Samozřejmě, ty Kalašnikovy nejsou jenom Sovětské, ale i RudoČÍNSKÉ a v té Jižní Americe jsou AK-47 a AKM - Made in VENEZUELA ! - Tam si soudruzi zajistili licenční výrobu, i když nemají hajzlpapír !