25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ano, i Charlottesville jsme my

V Charlottesvillu najel šílenec autem do davu demonstrantů, což mnoho komentátorů právem označilo za teroristický útok, neboť jeho cílem bylo způsobit všeobecnou hrůzu. Podotkli přitom, že nešlo o islamistický teror, že si tentokrát vystačili Američané sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 18.8.2017 11:55

Černoši jsou největší hrozbou Ameriky, zárodkem

jejího rozpadu.

Pak je dlouho nic, pak hromada hnoje, teprve potom přichází na řadu Írán, pak Rusko, pak muslimové, a až úplně nakonec je to Kim Špek Un.

M. Valenta 18.8.2017 8:35

Re: Vazne?

I kdyby tam byl jeden komunistický nebo náci-křikloun, tak s ním v průvodu nejdu.

Osobně bych tu sochu nechal stát jako historické memento. A ještě něco. Udělat z každého, kdo má jiný názor levičáka je hloupost. Hezký den.

J. Chodur 18.8.2017 1:03

Re: Vazne?

1. Nevite kdo byl na rally, neonaciste v male mire, jeste mene KKK. Vase informace jsou z medii, ktere povazuji levicove teroristy za sve a rikaji jim samozrejme jinak a daleko pekneji nez si zaslouzi, protoze media jsou "fer". Media pouzivaji nalepek na zkreslovani reality, propagandu, a na vas to pracuje nadherne. Vy jim verite, protoze jim chcete verit.

2. Ti slusni meli zmenit termin demonstrace, skutecne! Akce byla planovana dva mesice predem a dostali povoleni daleko pred kymkoliv jinym a Neonaci/KKK byli jen okrajove zastoupeni i kdyz nejvic ochotni si s nekym vjet do vlasu a pokud je nekdo zacne videt jako nutne pro ochranu tech slusnych pred levicovou nasilnou bandou, zacne vam mozna svitat. Spousta slusnych protestovala jiz driv, radnice je nebrala v uvahu. Lide nevidi nezbytne par nacistu jako tak vazny problem ve srovnani s levicovymi fasisty kteri bez provokace bouraji sochy a pietni monumenty, chovaji se jako ISIS v muzeu. Utoky levice budou zpusobovat, ze spousta slusnych lidi, kteri jsou unaveni bezzubym odsuzovanim levicovych teroristu slusnymi pravicovymi politiky se zacnou militarizovat (pricina/nasledek). Vidi, ze tito politici nedelaji nic ucinneho, nikde nevidim aby justice a policie masove nasadila svou silu proti nebezpeci levicovych skupin ktere mlati lidi s cepici s pro Trumpovym napisem a nici majetky. Tato zbabelost bezne "pravice" paralizovane nepodlozenym obvinenim z rasismu a diskriminace povede k tomu, ze lidem nezbude nez se napojit na nacionalne orientovane pravicove skupiny, protoze vidi, ze jim nic jineho nezbyva pokud chteji prezit. Presne proto nechci levicaky nikde v okoli, protoze zpusobi reakci a osobne me muze byt nasili ukradene. Ja davam prednost smrti starim. Kdyz o tom uvazuju, dokonce uchlastani nezni tak zle jako byt vmanipulovany levicaky do obcanske valky. Vy si valku prejete - samozrejme ze ne - vsichni levicaci maji plna usta miru a lasky a historie nam mlati o hlavu desivymi dukazy, kam ta jejich snaha vede.

J. Vintr 17.8.2017 23:48

Levičácká pakáž

hýčká u černochů pocit "spravedlivé" ukřivděnosti (podobně jako u nás stejní šmejdi u našich spoluobčanů snědší pleti). V případě černochů v USA je to hra s ohněm. Je jich tam moc a nemají nikdy daleko k násilí. Teď se jim černoši hodí jako zbraň proti Trumpovi. Jenže se jim to může vymknout z rukou a může z toho být obrovský malér.

J. Jurax 17.8.2017 22:01

No jo

teď jsem koutkem oka zahlédl ve zprávách na ČT, že odstranili sochu generálů Jacksona a Lehoe v Baltimore a nahradili ji vpravdě odpudivou skulpturou těhotné černošky. Blbost tam vykvetla rudými a černými květy.

Viz http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/217411000100817 - cca 12 minut 50 sekund po začátku.

P. Horak 17.8.2017 20:25

A co je Vam do toho...

co si mestska rada mestecka v USA rozhodne. Radeji se zabyvejte zradci Ceskoslovenska z roku 1993, mate to bliz!

J. Krásenský 17.8.2017 17:25

Re: A proč tedy najednou napadlo Charlottsvillské

Nevím, co si představujete pod pojmem kolektivní puberta. Nazval bych ti nástupem totality. Přípustný je ten "jediný správný názor", a kdo je proti "ten musí jít z kola ven". Jde o vítězství ideologie (totalitní politické korektnosti a whiteness) nad zdravým rozumem.

J. Sinnreich 17.8.2017 17:20

Re: je to dilema,

Na radnici tam sedi banda zbabelcu a zkorumpovanych oportunistu, jejichz jedinym cilem je vyuzit situaci politicky pro zikani hlasu potencialnich volicu. A to neplati pouze pro americky Charlotesville.

V. Novák 17.8.2017 16:34

Re: No, neodstraňujme sochy

Sochu "markrabího Jošta" bych odstranil, protože je hnusná.

V. Novák 17.8.2017 16:29

A proč tedy najednou napadlo Charlottsvillské

odstranit sochu generála, který je přes 100 let mrtvý?

Protože jsou v kolektivní pubertě?

M. Vondráček 17.8.2017 16:26

Re: Podle této logiky

Používáte vskutku podivnou logiku , dá -li se to logikou nazvat :-)

V. Student 17.8.2017 15:48

Re: USA se rezpadnou

Taky mě to napadlo, a pak jsem tu myšlenku raději zavrhl. Protože jestli se začnou USA rozpadat, tak se opravdu změní celý svět.

V. Školník 17.8.2017 15:47

Protesty a lidé protestující

v Charlottesville lze rozdělit na více stran, na ty co chtěli pokojně vyjádřit svůj nesouhlas s odstraněním sochy , na ty co pokojně chtěli vyjádřit svůj souhlas s odstraněním a pak na ty co chtěli vyvolat násilý.Je velmi smutné že ti co chtěli násilý jsou na obou stranách.

Trump udělal a ještě udělá spoustu chyb v budoucnu kdy se bude vyjadřovat k této i jiným podobným událostem. Jeho pokus o odsouzení násilý na obou stranách jako státníka je nepovedený zjednodušující pokus o správné zhodnocení situlace.Jeho pondělní a úterní vystoupení je jen ukázkou jeho politické ale i lidské zaostalosti. Když odsuzuji a chci odsoudit extrémi na obou stranách musím na první místo postavit to horší zlo a pak teprve kritizovat to menší.

V tomto případě je to horší na straně KKK, Neonacistů a dalších co tam přišli vyzbrojeni.

Ale to neznamená že na druhé straně mají pravdu, ptal bych se zda ti co podporují odstranění sochy jsou občané z jihu USA a zejména z města Charlottesville, protože jestli většina je odjinud tak nemají právo vytvářet nepřátelskou atmosféru v místě ve kterém nežijí a přišli jen vyvolat nepokoje.

Ale to už je taková vlastnost nás lidí si myslet že extrémismus nalevo je vlastně lepší než extrémismus na pravo.Přitom oba jak ten pravý tak i levý jsou stejně nebezpeční,protože když nebudete souhlasit s jedním nebo s druhým tak budete biti a odsouzeni.

M. Valenta 17.8.2017 14:32

Re: Podle této logiky

To jste si to dost zjednodušil. Ostatně, odstranění oné sochy generála bojujícího na straně otrokářů si odsouhlasilo místní městské zastupitelstvo. Na druhé straně je svaté právo proti tomu protestovat. Ovšem ti slušní protestují si měli vybrat jiný termín nebo byste šel také na konkrétní akci s jejímž účelem byste souhlasil, ovšem pořádanou bolševiky a poslouchal tam jejich výkřiky?

J. Jurax 17.8.2017 14:30

Re: No, neodstraňujme sochy

Nemyslím. Ač rodem Zlíňák, žiju jinde - Zlín ostatně není moravské městečko, byť sídlem okresu byl :-)

Ale máte recht. Ostatně Masarykovy školy jsem navštěvoval - byla tam 9.ZDŠ - a pamatuju tam Masaryka a pak jen podstavec s jakýmsi Kakáčem a teď zase Masaryka. Školy ovšem už neexistují, místo toho tam postavili tu obludu centra. Viz http://3.bp.blogspot.com/-nSORdfx-Fwo/VJrpwy_K4bI/AAAAAAAADec/0Ppby7r6ie0/s1600/DSC_1207.jpg a taky http://www.zlin.estranky.cz/clanky/pele-mele--odkazy/pomnik-t_g_-masaryka.html

Kléma byl instalován kousek kousek vedle. Viz http://zlin.idnes.cz/foto.aspx?r=zlin-zpravy&c=A141115_2116414_zlin-zpravy_ras&foto=RAS57410f_pomnik.jpg

V. Braun 17.8.2017 14:17

Re: je to dilema,

Pokud vím, tak socha měla být odstraněna plánovaně po rozhodnutí městské rady. Z vašehi příspěvku to vypadá, že se ji "poblouznění mladí lidé" chystali strhnout. Máte nějaké důkazy, které podporují váš výklad situace?

J. Jurax 17.8.2017 14:13

Re: Podle této logiky

Ano.

Zvlášť kdyby se Stalin doplnil sochou Hitlerovou a třeba Pol-Pota. Pasovali by k sobě.

J. Jurax 17.8.2017 14:11

Re: Podle této logiky

Neměli.

J. Jurax 17.8.2017 14:10

Re: je to dilema,

Ale houby - generál Lee neměl ani omylem na svědomí nic srovnatelného s činy, co měli na svědomí Stalin, Lenin, Gottwald ... přečtěte si o něm něco ...

J. Jurax 17.8.2017 14:07

Re: Jasně, odstranit!

No jo, ono jsou za tím jistě všeliké zájmy politické i jiné, jimž radikalizace levičácké i pravičácké luzy svědčí.

Vždyť ti blbečkové na radnici, co o odstranění sochy jistě demokraticky rozhodli, museli s nepokoji počítat. Asi se jim hodí do krámu.

J. Jurax 17.8.2017 14:05

Re: No, neodstraňujme sochy

No jo, no ... městečko ne příliš velké, významných obětí komunismu nebylo, jen takové obyčejné, a revoluční duch se vybil stržením sochy - to bylo v podstatě grátis. Památník by chtěl peníze, že ano ... a po zhroucení se dvou průmyslových podniků a patnáctiprocentní nezaměstnanosti už nebyla ta pravá revoluční atmosféra, každý měl jiné starosti. Teď je to sice výrazně lepší, ale už nikoho nenapadlo takový památník obětem komunismu zbudovat. Ostatně komančové mají v bývalém okrese i městě silnou pozici a radnici drží socani.

J. Vintr 17.8.2017 13:35

Re: Podle této logiky

Stalina odstranili sami bolševici. Kdyby tam zůstala, tak by se taky nic nestalo. Byla by to výborná turistická atrakce.

V. Student 17.8.2017 13:17

Re: je to dilema,

Lenin a Gottwald byli představitelé moci, která nás tady léta dusila. Změnil se režim, sochy šly k zemi. Ale v USA se žádný režim nezměnil! Socha Leeho tam je (tedy byla) sto let, vztyčena dávno po válce S vs J. To je trochu rozdíl.

V. Student 17.8.2017 13:14

Jasně, odstranit!

Po sto letech, kdy tam ta socha stála a nikomu, ani černochům, nevadila, je to teď ten nejlepší počinek, který může Ameriku potkat! Udělat z toho rasovou otázku. Tomu říkám Národ sobě!

J. Ráž 17.8.2017 12:50

Re: je to dilema,

Srovnávat důvody proč byly odstraňovány nejenom u nás sochy Stalina, Lenina a místních zločinců s důvody, proč jsou na Jihu USA odstraňovány sochy připomínající občanskou válku vůbec nelze.

Konkrétně v Charlottesville se jednalo o památník padlým v této válce. Tím je tato akce poblouzněných mladých lidí zcela absurdní.

A útočit na sochu generála Lee je něco tak pitomého, že se dá srovnávat s tím, že by levicoví odpůrci násilí chtěli ztrhnout sochu generála Granta před Kapitolem. A tady by se našlo víc důvodů, než v případě generála Lee. Generál Grant, nikoliv vyznavač gentleman war generál Lee, byl ten, kdo v občanské válce použil strategii totální války, ve které se nehledělo na civilní oběti.

PS. Šílené akce prováděné příslušníky Nové levice přinesou během krátké doby velký průšvih, nejenom v USA.

A. Nový 17.8.2017 12:49

Re: No, neodstraňujme sochy

Myslíte tu u Masarykových škol, kde dnes stojí Kongresové centrum? Původně tam stávala socha Masaryka, kterého bolševici odstranili, pak po nějakém čase tam postavili sochu Klémy. Dnes tam stojí původní socha Masaryka.

M. Rubáš 17.8.2017 11:46

USA se rezpadnou

Charlotsville ukazuje, že USA se pomaly rozpadají.

USA se rozpadnou stejně jako Jugoslávie a Rakousko-Uhersko. Rozdíli mezi různými častmi obyvatelstva názorové, etnické, rasové jsou příliš velké na to aby USA mohli existovat jako jeden stát s centralizovanou vládou.

http://www.epshark.cz/clanek/114/rozpada-se-amerika

J. Schwarz 17.8.2017 11:31

Re: No, neodstraňujme sochy

Mám dojem, že sochy konfederačních generálů v americe a komunistických papalášů v Česku nelze srovnávat už proto, že ony americké sochy byly většinou postaveny až po / jihem prohrané / válce, kdežto sochy komunistických papalášů většinou nahradily jiné sochy, které komunisti odstranili. Je pak logické, když se původní sochy vrátí a komunističtí papaláši skončí v depozitáři. Americký problém by se dal přiblížit jinak - v Brně před pár lety odhalili sochu markraběte Jošta a teď si představte, že by ji nějaký zelený aktivistický cvok chtěl zase nechat odstranit, protože "Jošt se nechoval správně k poddaným". Lidé, kteří by se sešli na demonstraci proti takové blbosti by určitě nebyli náckové, i když pár holohlavců kteří by to pojali "národně" by se určitě našlo. Politicky korektní tisk by ale na 100% psal jen o nacistech bránících "pokroku" a ČT by natočila výhradně skupinku holohlavců. Tak jako CNN v Charlotteswillu.

J. Chodur 17.8.2017 11:22

Re: Podle této logiky

Pouze za predpokladu, ze vam rovnitko mezi masovym vrahem a generalem pripada logicke.

J. Chodur 17.8.2017 11:18

Re: je to dilema,

Prectete si neco solidniho o generalu Lee, potom vas ani nenapadne srovnani s Gottwaldem, Stalinem a Leninem a budete se stydet ze jste se o to pokousel. Jinak je me sympaticke, ze nechcete sochy tech zminenych skutecnych darebaku a vrahu na ocich.