Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRAHA: Kaplického chobotnice ožívá
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Valenta 16.8.2017 11:32Re: pane Hraji Onoho zaprděného a nenáviděného Čecha jste ze sebe udělal Vy a evidentně se v tom stavu vyžíváte. |
P. Portwyn 16.8.2017 11:39Re: pane Hraji Pane Valento, leitmotivem naprosté většiny příspěvků hájících Kaplického "blob" je vyjádření často vyhraněného pohrdání Čechy jako národem. Toto pohrdání se velmi často projevuje adjektivem "zaprděný". Popíráte to, co jsme napsal? |
J. Lepka 16.8.2017 9:08Re: zas už mi hvížďá v uších A za několik předcházejících dekád tolik "krásných, symetrických a pravoúhlých paneláků", že ? |
T. Hraj 16.8.2017 9:24Re: zas už mi hvížďá v uších Zavrhovat kvůli panelákům pravý úhel nebo symetrii (symetrické většinou ani nebyly) je dost extrémní. |
O. Kratky 16.8.2017 15:40Re: zas už mi hvížďá v uších Pěkně prosím, uveďte nějaký příklad "velmi pěkných a podařených domů" za posledních několik dekád (několik jsou podle mne tak 3 nejvýše 4) čili od roku 1974. Já znám jen OD Kotva a býv. Máj. Nerozumím, proč se snažíte vnucovat svůj názor a snad ho i vydávat za obecný a správný... Nechte lidi a jejich názory... |
J. Jurax 16.8.2017 23:24Re: zas už mi hvížďá v uších Zkuste Archiweb. |
Z. Inka 16.8.2017 7:49ono je co postavit a kam to postavit Ono to nevypadá tak strašně, pokud za tím není to nejkrásnější panorama. Potom je to ta správná pecka. Líbí se mi moderní pražská zástavba a jistě by Mistrovo veledílo našlo vhodnější sousedy než Pražský Hrad |
J. Lepka 16.8.2017 9:09Re: ono je co postavit a kam to postavit No, jo, jenže ono je to koncipováno přesně a jenom tam! |
P. Harabaska 16.8.2017 10:15Re: ono je co postavit a kam to postavit Proč by Mistr měl myslet na jiné místo pro postavení jeho veledíla, když pohled, který najednou obsáhne Hrad i Veledílo tak podtrhuje zvýraznění geniality Autorovy. |
P. Rudolf 16.8.2017 7:36Blob a jemu podobnou moderní architekturu staví jenom sebevědomí lidé, kteří si dovedou vážit skutečného umění, založeného na odvaze umělce. V národě klausových čecháčků skoro nerealizovatelné. Udělá-li se však z toho politikum, tak i takováto skvělá, nadčasová stavba může projít. |
P. Švejnoch 16.8.2017 7:52Re: Blob Především bych zdůraznil, že Vám v první větě chybí slůvko "nadměrně" či "nepřiměřeně" (sebevědomí lidé). Pak s touto Vaší větou nemohu než souhlasit - protože výtvoru, jako je Blob, je skutečně schopen jen člověk, který je obdařen mimořádně nízkou schopností sebereflexe... Jinak je ovšem Vaše první souvětí naprostá floskule - co má například "skutečné umění" společného s "odvahou umělce"? Zbytek Vašeho příspěvku pak už nestojí ani za komentář... :-) |
P. Rudolf 16.8.2017 8:05Re: Blob Z vašich příspěvků je mi jasné, že o světě víte kulový, jinak byste znal obtíže těch nejslavnějších architektů při prosazení svých nesmírně (ve své době) moderních, až revolučních projektů, které jsou dnes chloubou každého města (místa), kde stojí. A zvítězili jedině tehdy, když měli štěstí na osvícené "konšely". To bohužel nebyl případ architekta Kaplického. Ale klidně spěte dál. |
P. Švejnoch 16.8.2017 8:11Re: Blob Jsem opravdu rád, že mi dovolíte spát dál, milý pane Rudolfe / soudruhu náčelníku... :-) O světě samozřejmě nevím nic, ale od toho, aby mě do toho velkého světa uvedli, tu mám Vás a Vám podobné Weltmanny a encyklopedisty/eksperty. A ještě jednou se zeptám: Jste schopen vysvětlit, co má společného "odvaha umělce" se "skutečným uměním"? Nebo je to prostě takový Váš zvyk - zaplňovat své příspěvky zcela bezobsažnými leč vznešeně znějícími frázemi? |
J. Lepka 16.8.2017 9:13Re: Blob Zkuste si, pane Švejnochu najít něco informací o díle a osudu Bedřicha Feuersteina. |
P. Švejnoch 16.8.2017 9:36Re: Blob Neznám Bedřicha Feuersteina, a nechce se mi trávit čas studiem jeho života, díla a osudu obecně. Mohl byste být konkrétnější? |
F. Houžňák 16.8.2017 9:52Jedno z významných děl Fricka Feuersteina, jak nám praví englická wikipedie, je krematorium v Nymburku. To jsem netušil. |
J. Farda 16.8.2017 21:31Re: Blob Pane Švejnochu, do p. Rudolfa jsem se zde už několikrát velmi, ale opravdu velmi silně trefoval, ale tentokrát se ho jednoznačně zastávám! Blaseovaný výkřik čelného představitele českého všeználkovského fachidiotství ing. Václava Klause dr.h.c. etcetc., hulvátství prosťáčka Vodrážky (hodné hulvátství současného presidenta), svého času z dopuštění Božího starosty Prahy 13, a připosraný obrat názoru tehdejšího primátora Béma před Klausem svědčí o české národnostní zaprděnosti. Tak jen do toho a bojujte, statečný obhájče pravého umění s Velkým Václavem, za skutečnou architekturu - pospolu naleznete jeden její zářný vzor vlevo dole v Dejvicích! Jen se prokristapána, pokud na tu chobotnici možná jednou dojde, nepřivazujte s Klausem řetězy pod buldozery, Vás by na rozdíl od něj byla nejspíš škoda. Pane Rudolfe, tentokrát palec nahoru! |
J. Jurax 16.8.2017 23:32Re: Blob No jo, jsem Moravan, takže výkřiky o české národní zaprděnosti mne nedojímají - dobře jim tak, čehůnům - ale kdyby tu někdo psal o zaprděnosti moravské, dostane po čuni z každéj strany. Ovšem ten blob je hnusný a na Letné nemá co dělat už vůbec. A jak patrno, nenávist ke Klausovi Vám zatemňuje mozek, takže píšete zaprděné hovadiny. |
J. Farda 17.8.2017 9:07Re: Blob Jděte to, skalní Moravane, vykřikovat pod Jošta na Svoboďák, který se mi, mimochodem, také líbí. Co ale můžete čekat od cajsla, žejo?! :-) |
J. Jurax 17.8.2017 17:03Re: Blob Ale kuš, nejsem skalní Moravan, ale rád si rejpnu do hlupců ... :-) A ač nejsem ani Brňák, je mi povědomo, že Jošt není na Svoboďáku, alébrž na Moravském náměstí; na Svoboďáku je brněnský pyj, označovaný za orloj. Nevědomost tato jest však u cajzla pochopitelná, byť nikoliv omluvitelná ... :-) Ale mně se ten Jošt taky nelíbí - je to holt umělecký výboj (jako ostatně i ten pyj), ale proč tím čurdit náměstí nechápu. Asi mi chybí závity pro Umění s velkým U ... :-) |
J. Farda 17.8.2017 18:57Re: Blob Opakuji se, ctný Moravane Juraxi - co můžete čekat, když se mu Jošt aji chobotnice líbí, od cajsla?! :-) |
J. Jurax 17.8.2017 21:35Re: Blob No jo, máte recht ... od čehůna ... a ještě chobotnice ... toť vpravdě nepřeklenutelný rozpor ... že ten Svatopluk toho Bořivoje nechal pokřtít, nedohlédaje následků :-) ... :-) |
T. Hraj 16.8.2017 9:10Re: Blob Největší odvahou a tudíž i nejvyšším uměním je dle této logiky žižkovská věž. Což se mimo jiné pozná i podle toho, že vzbuzuje takové negativní emoce. Nejnadčasovější by možná bylo, napíchnout blob na její anténu (celá instalace by se mohla jmenovat "Mars útočí"), ale nelze bohužel předpokládat, že umění s těmito nadkulturními, ba meziplanetárními přesahy může uspět v "národě klausových čecháčků". |
P. Portwyn 16.8.2017 11:18ANO!! (budelípsorryjako!!) Jen skutečně sebevědomý Čech může nazývat sám sebe čecháčkem a plazit se v prachu před každým prdem ze zahraničí, proklínat se a stydět za to, odkud vyšel. Sebevědomí vpravdě evropanské!Ta pravá dialektika! |
P. Švejnoch 16.8.2017 12:00Re: ANO!! (budelípsorryjako!!) :-D |
H. Gene 16.8.2017 12:35Re: Blob Co těm lidem brání? Ať si ho postaví. Ale na svém a za své! |
P. Švejnoch 16.8.2017 7:16Zejména předposlední odstavec mě zaujal, cituji: "nejsme schopní ani v otázce architektury myslet v mezinárodním kontextu, spokojujeme se s průměrem a to nás žene do izolace, po Evropě se zavírají i katedry bohemistiky.". 1. Rád bych autora ujistil, že architekturu vnímám z hledisek "je funkční nebo není funkční" a "líbí se mi nebo se mi nelíbí", přičemž to první, jsa technik, považuji za podstatnější. V žádném případě ji ale nehodlám hodnotit v jakémsi "mezinárodním kontextu" (co to vlastně, k sakru, má být?), protože vedle toho, co se postaví v mém městě (a Budějce z hrozby Kaplického Rejnoka ještě pořád nejsou úplně venku), budu denně chodit já, nikoli jakýsi mezinárodně kontextový Hvížďala. 1.a) Z tohoto pohledu nechť si pražané postaví ve svém městě, co uznají za vhodné. Já bych Blob v Budějcích nechtěl, protože z obou mých výše zmíněných hledisek je ten výtvor propadák. 2. Spojovat odmítnutí výstavby Blobu se zavíráním kateder bohemistiky (mmch: Kde konkrétně? Kolik z kolika se zavřelo?) mi přijde jako poněkud dětinská zkratka a pokus o manipulaci čtenářem - a podobných bych v článku ještě pár našel... |
V. Peroutka 16.8.2017 6:16No a když soud jasně řekl,že vítěz soutěže nedodržel podmínky a vítěz č.2 byl finančně odškodněn,tak ona by se soutěž již nevypisovala? Navíc o Blobu mele již od počátku jistý Herman,který jej chtěl stěhovat na Rohanský ostrov. |
J. Mrázek 16.8.2017 6:05Spíše to svědčí o zdravém rozumu... ...lidí, co nechtějí cirkusové stany, a "bloby" na veřejně přístupných místech. Navíc, když neplní zadaná kritéria ... a nedají pokoj a nedají pokoj... |
J. Pospíšil 16.8.2017 2:27Autore nepřehánějte. Taková sláva to až není. Je těch staveb v cizině víc než u nás, ale taky to není víc jak deset kousků. Kaplického návrhy jsou zastydlou obdobou organické architektury šedesátých let a hodily by se tak do Vědy a techniky mládeži. Taky jsme o nich četli v Neználkovi už v letech padesátých. Postavit mediálně vyhoněné Knihovno by ničemu neprospělo. Jistě by se na to lidi jezdili koukat až z ciziny, prostě kuriozity letí. Nejnavštěvovanějším místem v Evropě je jeden srandapark u Paříže. Myslím, že zahradní domek a platforma kolem vily socialistického velikána televizních seriálů docela stačí. Kaplický napsal víc knih o tom, jak je světovým architektem, než postavil domů. Jeho obchodní dům v Anglii získal titul nejškaredější stavby v zemi. Jeho tribunka pro novináře, kdyby nezískala architektonickou cenu, by snad ani dostavěna nebyla a je nejdražší stavbou novinářské galerie v dějinách tenisu. A kdyby si Japonci nezjednodušili ten vstup do metra, co nyní připomíná horolezeckou skobu, protože tak jak to navrhl mistr, se plech bez ručního vyklepávání tvarovat nedá, tak by připomínal jindy na veřejnosti zakrývanou důležitou část ženského těla. Ne, opravdu pěkný byl jen ten prosklený rodinný dům. Ale ten zase nebyl až tak originální. Myslím, že ani těch vstupů do obchodů a interierů po něm moc nezůstalo. |