29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Co může potkat Andreje Babiše

Obrovský mediální hluk kolem žádosti policie o vydání dvou nejvyšších představitelů hnutí ANO k trestnímu stíhání bude mít jistě mnohostranný vliv: na důvěru veřejnosti k oběma politikům a jejich straně, na důvěru veřejnosti ve zdraví našich politických poměrů, ale i na obraz státu v očích mezinárodní veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 15.8.2017 14:33

Pan Andrej to vyhraje

Jednak mu těžko dokážou vinu, i kdyby nějaká byla.

Jednak si připomeňme, jak byl potrestán poslanec ČSSD Rath, který byl přistižen s úplatkem v ruce před pěti lety.

K. Vyšata 15.8.2017 14:06

Coto je za blábol?

Pokud se věc dostane před soud .......a pošle je za mříže, bude to důkaz že je ČR právním státem......A když je nepošle tak nemáme právní stát? Uplácal autor konstrukci bez znalosti žádosti a vyšetřených důkazů? Proč má nutkání předpovídat, nebo navádět k rozsudku?

J. Kanioková 15.8.2017 14:50

Autor někoho navádí ???

Č. Berka 15.8.2017 11:54

proč tak narychlo? Lhůta policistům už se prodlužovala...

30. června 2017 16:32

Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová připustila, že délka dosavadního řízení možného dotačního podvodu u farmy Čapí hnízdo je „jen hraničně akceptovatelná“.

M. Rubáš 15.8.2017 11:10

babiš vyhraje

Bohužel tenhle národ si opět zvolí zkorumpováné socialisty a bývalé estébáky. Vidina toho, že něco dostají zadarmo a závist, že někdo se má lépe je lákavá.

Proto i taková podpora EET - závistiví lidé si myslí, že bohatší soused živnostník podvádí a EET si na něj dohlídne. To že ti nejvýš kradou v částkách milion krát větších jim moc nevadí zřejme...

Stačí kvalitní marketing a kobliha zdarma a o voliče má Babiš postaráno.

http://www.epshark.cz/clanek/110/socialismus-ma-vetsina-naroda-vypaleny-do-mozku-jako-cejch

J. Lepka 15.8.2017 10:02

Proboha, Jemelíku, myslete!

cit:" občan má být trestán jen za to, čeho se skutečně přímo nebo nepřímo dopustil, přičemž mu je prokázáno, že jednal vědomě s úmyslem způsobit škodu nebo opatřit si neoprávněný prospěch."

A následuje slovní průjem pokusů jednání dvou politiků omluvit. Proč stahujete kalhoty, když brod je ještě daleko? Zatím jde pouze a jen o zbavení imunity, která má umožnit vyšetřování, protože sled událostí naznačuje, že celá ta operace byla jednoznačně orientovaná na nezákonné získání dotace. Přesto považujete za nutné se k tématu vyjádřit, byť potenciální soudní dohra je ve hvězdách. Zbývá skutečně jen jediná otázka ? PROČ?

P. Götze 15.8.2017 10:06

Proc, to je v tom clanku popsano docela jasne. Zkuste si ho precist a myslet.

J. Kanioková 15.8.2017 14:51

:))))))))))))))

V. Student 15.8.2017 11:19

Re: Proboha, Jemelíku, myslete!

Souhlasím s vaším názorem. Není důvod o tomhle tématu nadmíru pindat. A proč se nadmíru pindá? No protože je to dnes zajímavé téma, tak se k němu vyjadřuje jak o závod kdekdo.

T. Hraj 15.8.2017 8:48

vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Presumpci neviny je jistě třeba ctít (i morální). Otázkou je ale, jestli již známá fakta (vyčlenění firmy z AGFH - 5 let - Začlenění do firmy AGFH) jsou dostatečným základem k učinění morálního soudu. Domnívám se, že ano.

Vzhledem k tomu, že Babiš není dnes jen podnikatel (u kterého by se ostré lokty na hraně legality daly pochopit), ale vysoký politik, který má nota bene na svém štítu boj s korupcí a rozkrádáním, je vhodným výrazem slovo chucpe. Voliči ANO s tím evidentně problém nemají.

M. Šejna 15.8.2017 10:04

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

vyčlenění firmy je trestné? Čekat 5 let je trestné? Začlenění frimy do většího podnikatelského celku je trestné?

My jsme koupili parcely, zasíťovali jsme je, a pak je prodávali se ziskem. Ovšem počkali jsme si 5 let, než jsme je začali prodávat, abychom nemuseli platit daň z příjmu. Teď zjištuji, že jsme se nejspíš dopustili podvodu, protože čekat 5 let je nejspíš podvod za účelem krácení daně.

A. Nový 15.8.2017 12:03

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Šejno, u Babiše jde o vyšetřování toho, zda se dopustil dotačního pdvodu, nikoliv o čekací dobu. Vy jte se nedopustili podvodu. Vám jen selhal mozek, což se vám stává hodně často.

T. Hraj 15.8.2017 13:22

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Jestli je to trestné to uvidíme. Ale se základními skutečnostmi, které jsou o případu známé již dnes (a Babiš je nezpochybnil) lze již dnes jeho jednání nazvat chucpe.

Vaše analogie kulhá na obě nohy. 5-letá zákonná lhůta u pozemků je ochrana proti spekulacím s půdou. Vy jste počkali 5 let, nejste tedy považováni za spekulanty a tudíž jste nemuseliplatit daň ze zisku.

K. Vyšata 15.8.2017 14:15

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Všechny tanečky kolem Čapího hnízda jsou pohledem podnikatelských způsobů dost směšné. Účelové jednání, tedy vyvádění části firem z nějakého důvodu, nebo zakoupení, eventuelně začlenění do větší firmy je normální byznys plán. Nic neobvyklého, používaného od nepaměti ve všech režimech a v souladu se zákony. Možná že ne etické, ale normální, protože etika v podnikání je ohraničena zákony. A co není zakázáno.....

Příklad, stát chtěl prodat banku, zadluženou až na půdu. Tak vytvořil agenturu, kam odložil dluhy a banku prodal. Dluhy se časem vymazaly, způsobů je nezpočet. Jediný kdo utrpěl ztrátu byl stát, tedy daňoví poplatníci.

T. Hraj 15.8.2017 14:36

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

ad příklad - jestli ta banka byla státní, zaplatí to daňový poplatník každopádně. Z kterého šuplíku to bude je asi lhostejno.

I když přijmeme, že "etika v podnikání je ohraničena zákony" s čímž nesouhlasím (možná jsem naivní), tak Babiš dnes není jen podnikatelem. Je politikem, tj. navrhuje obecná (platná pro všechny) systematická řešení společenského uspořádání. Svojí čapí akcí nám ale říká, že z té obecné platnosti těchto pravidel vylučuje svoji osobu.

Jestli toto není chucpe, tak potom už snad zbývá jen to o tom matko-a-otco vrahovi, který soud žádal o shovívavost na základě přihlédnutí k faktu, že je sirotek.

M. Šejna 15.8.2017 14:55

pane Hraji

Babiš měl na všechny transakce určitě hromadu právníků a daňových poradců. V době, kdy získal dotaci, mu tu dotaci někdo musel vyplatit (nějaký úředník ministerstva tehdy z vládnoucí ODS nebo TOP09) a ten někdo musel prověřit, zda Babišova žádost o dotaci obsahuje všechny zákonné náležitosti. Jak tedy mohlo dojít k trestnému činu? Leda, že by ten odpovědný pracovník ministerstva se dopustil trestného činu také.

Už jen to, že před 10 lety Babišovo konání trestné nebylo a je trestné až letos, je podezřelé, a naznačuje to, že se jedná o účelové trestní stíhání.

T. Hraj 15.8.2017 15:04

Re: pane Hraji

Znovu, o žádném trestném činu nemluvím. Nejsem právník.

Na politickou účelovost to dle načasování sice vypadá, ale když už jsme u té presumpce neviny, tak ji držme i vůči orgánům činným v trestním řízení a nedopouštějme se spekulací. Možná prostě opravdu vyšetřování dospělo do určitého bodu.

A. Nový 15.8.2017 15:38

Re: pane Hraji

Co kecáte Šejno, Babiš žádnou dotaci na ČH nezískal. Byla to firma, kterou Babiš převedl na příbuzné a která nejspíše dělala zastěrku pro dotační podvod.

K. Vyšata 15.8.2017 15:31

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Máte to trochu pomotané, Babiš je sice nyní v politice, ale v době kdy se realizovalo Čapí hnízdo byl jen podnikatel bez vlivu na nějaké navrhování...... Dokonce si dovoluji poznamenat, že kdyby teď jako politik ve výkonné funkci začal upravovat zákony, které by kolidovaly s jeho podnikatelskou dobou, ale vycházely by z jeho zkušenosti, byl by to přínos.

Pokusím se ještě dodat něco co se vám nebude asi líbit, smečka pronásledovatelů prošťárala clkou Babišovu minulost a nedokátzala mezi jeho desetitisíci obchoními případy nalézt nejednoznačné Čapí hnízdo? Není to spíš důkaz až jeho neuvěřitelného dodržování zákonů? Spousta věcí mi na Babišovi "nesedí", ale "ukřižovávat" ho takovou podlou formou mu můj hlas zaručí. A od dalších asi taky.....

T. Hraj 15.8.2017 16:15

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

No, pokud u svého zástupce nevyžadujete názorovou a morální konzistenci s obdobím před jeho politickou kariérou, máte nároky nižší než já. V čem je tento můj postoj pomotaný příliš nechápu.

Nemám sílu, čas ani schopnosti soudit Babiše na základě nějaké zevrubné analýzy jeho podnikatelských aktivit od roku 89, či ještě před. Názor na něj (a i většinu ostatních politiků) si tvořím ze směsi různých jejich projevů, názorů, názorů jiných lidí na ně, komentářů a také z faktů, jsou-li.

Jeho přítommnost ve vrcholné politice vnímám jako negativní, protože se domnívám, že je ideologicky zcela prázdný. Obecné ideje ho upřímně nezajímají. Tj. je to člověk, kterému je v podstatě lhostejné, jaký režim v zemi panuje (pokud v něm je hřiště pro něj).

K. Vyšata 15.8.2017 17:06

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Nebuďte trapný, nároky na to aby lidé v průběhu života a změnou postavení udržovali stejnou názorovou a morální konzistenci, jsou z říše snů. Neznám člověka ve svém okolí a ani z dostupných veřejných údajů, který by v průběhu svého životního putování několikrát tzv. nepřehodil vyhýbku podle okolností a dopadu vývoje společnosti na něj. Ti co si o sobě myslí, že ano a hlásají ostatním .... jsou pokrytci.

Vy nesoudíte, jenom tak maličko tvrdíte že je zločinec, jen z dostupných účelových a masážních výplodů novinářů za to placených. Já na rozdíl od Vás mám zkušenosti z podnikání a dovedu posoudit co je podnikatelský záměr a důvod proč ho provést podle zákonných norem (které mimochodem nedávají zrovna moc prostoru pro morálku ve vašem chápání).

A odvolávat se v současném stavu politického marasmu a vyprázdněností idejí na nějaké ideály režimu? Kde žijete? Za dobu od převratu, t.j. cca 27. let jsme na prahu další katastrofy, jak politické, tak ekonomické. Jiné země, třeba zrovna ta zatracovaná Čína naší "vyspělost" za tu dobu daleko předběhla.

T. Hraj 15.8.2017 19:05

Re: vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna...

Omlouvam se za svoji trapnost a pokrytectvi i za sve pratele, tez pokrytce.

Vkladate mi toho spoustu do ust. Opakovane.

Politika je o stretu ideologii. Nikoli o spravne technice vladnuti. Na tom se nic nezmenilo a nezmeni. Proto je napriklad urednicka vlada dlouhodobe vzdy spatna.

Komentujete me zkusenosti, ktere nemuzete znat.

P. Klíma 15.8.2017 14:36

Výjimečně dobré !

V. Kotas 15.8.2017 5:31

Co potká ty, kteří tu dotaci schválili ?

A schvalovali ji jak v ČR, tak v Bruselu !

M. Klas 15.8.2017 11:53

Re: Co potká ty, kteří tu dotaci schválili ?

Pokud ji schválili na základě nesprávných (podvodných) informací v žádosti, tak asi nic.

P. Götze 15.8.2017 13:29

Ze to oddelili z agrofertu a ma to nezname vlastniky ti urednici ale museli vedet. Apropo, davat dotace firmam s neznamymi vlastniky je z principu naprosto neakceptovatelne, nemyslire? A vidite, neni to trestne.

A. Nový 15.8.2017 14:15

Re:

Pokud by ČH zůstalo ve vlastnictví "neznámých vlatníků" což je kravina, (Vlastníci museli být známí, aby na dotaci dosáhli) tak by se nic nedělo. Jenže po dosažení na dotace bylo ČH vráceno do majetku původního vlastníka, Agrofertu. Právě tento fígl, účelové vyvedení z Agrofertu a následné jeho vrácení, zakládá podezření na dotačním podvodu.

M. Jelínek 15.8.2017 1:22

Babis je lump

Babis je zlodej a grazl

V. Čermák 15.8.2017 18:40

Re: Babis je lump

Noční ptáku, odkud vysíláte?

S. Sedlák 15.8.2017 0:57

Jste tady znám nesmyslně dlouhými příspěvky

Místo toho lze z veřejně dostupných dokumentů vysledovat způsob jednání tohoto zloděje a podvodníka, který má za sebou i mrtvoly. Jistě je problém ho za jeho skutky zavřít, ale podle vašich pindů by Al Capona za neplacení daní určitě nedostali a Krejčíř by se tady ještě dnes roztahoval.

Ten váš Zadeh nemusí být vinen ve všech aspektech jeho obvinění, ale z veřejně dostupných informací je jasné, jaký vejlupek to je.