29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Feministkám vadí reklama na pivo...

V srpnu se Praze uskuteční výstava Voayer, kde se lidé budou moci dotýkat skutečných nahých žen spoutaných v sexuálně „ponižujících“ pozicích. Ředitelka České ženské lobby Jana Smiggles Kavková s tím nemá problém. S akty ale měla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 15.8.2017 2:45

Pan poslanec

pošetile očekává racionální reakce od genderblbek.

M. Jandáková 14.8.2017 23:58

Pevně věřím, že vystavené ženy nebudou jen jedné barvy pleti. V aktuální době by to mohlo být vnímáno rasisticky. V aktuální době právem.

Z. Paldus 14.8.2017 20:39

Hele výstava.

Že by nám chtěla výstava ukázat ženu jako stroj na sexuální uspokojení muže.

J. Kanioková 14.8.2017 17:10

Feministky začínám brát jako zvláštní a nepřirozený

druh živočišné říše..

B. Rameš 14.8.2017 14:19

Zápis z jednání akademického sněmu

Předsedající: možná bychom mohli tuto výstavu uspořádat na půdě Akademie jako vhodnou náhradu za tu zrušenou? (oživení v sále)

M. Jandáková 14.8.2017 13:59

Výstava (a tímto se její umělecké hodnotě ušklíbnu) pro mě nepřináší nic nového, postrádám jakoukoliv jinou výpověď, krom REKLAMy na ženu, jako objekt, zřejmě je jejím obsahem vstupné, za údiv "Hele! Živé zobrazení otrokyně". Kde je umělecká hodnota? Bude snad ukryta v kompozici "objektů"? Připadá mi, jakoby nějaký člen sexuální minority, shléd pasivně slavnou performance božské (v mých očích) Mariny Abramovic', z roku '74, chytil se jí, vykleštil její dramatickou konverzační hloubku, a protože je sám více konzumentem než umělcem, pokouší se nabídnout (a prodat) nám výsledek svého vlastního přístupu, při příležitosti vybrat si mezi ženou jako subjektem a ženou jako objektem, svůj vlastní AKT jako umění. Chybí mi v tom obsah nevidím v tom ani erotiku. Vidím jen reklamu na sex.

M. Jandáková 14.8.2017 14:00

https://www.wereblog.com/marina-abramovic-rhythm-0-social-experiment

V. Klepetko 14.8.2017 14:14

Zdravím Vás.

Zdá se, že vyjádření ředitelky České ženské lobby paní Jany Smiggles Kavkové je naprosto "mimo mísu" z pohledu lidí s nejruznější identitou, vzděláním, orientací i politickými názory. Je možné, že se paní ředitelka jen spletla v návalu práce, jak to popsala má oblíbená Dorothy Parker v bodě č.20:

http://listverse.com/2008/02/05/top-20-quotes-of-dorothy-parker/

:-))))

M. Jandáková 14.8.2017 14:28

a čtrnáct:-))

V. Klepetko 14.8.2017 21:45

Re:

:-)

Tu čtrnácku jsem si přečetl až večer, ale stálo to za to:-))

Dobrý večer a dobrou náladu.

M. Jandáková 15.8.2017 0:00

I Vám. ) Totiž dobrou náladu a dobré ráno.

P. Vaňura 14.8.2017 13:10

Nevím jak to udělat, abychom nějak přešli na islám ale

nějaký český (ono je totiž jedno v co ve skutečnosti nevěřím). Pak bychom totiž mohli celou tu neomarxistickou sebranku zpacifikovat třeba karabáčem. To se LGBT komunita nebojí, že se záznamů o registrovaném partnerství zmocní náboženská policie a začne konat?

M. Rubáš 14.8.2017 11:15

Jsou to marxisté

Timhle lidem nejde o svobodu, protože tu už mají. Jsou to kulturní marxisté a jde jim o rozvrácení tradiční rodiny a kultury jejich požadavky a drzost se budou

neustále stupňovat, takže nemá smysl jim moc ustupovat, protožr za rok přijdou s nečím ještě radikálnějším.

http://www.epshark.cz/clanek/113/festival-prague-pride-a-ideologicka-podstata-lgbt-hnuti

P. Vaňura 14.8.2017 10:17

Feministkám lahodí jen impotenti a buzeranti

Možná proto, že některé jsou tak ošklivé, že by si normální chlap o ně neopřel ani kolo!

A. Pakosta 14.8.2017 9:46

Naprostý souhlas s panem Zdechovským

Ačkoliv často mívám výhrady proti některým Vašim závěrům či názorům, tentokrát s Vámi, pane Zdechovský, stoprocentně souhlasím.

Vámi zmíněná připravovaná "výstava" živých modelek v BDSM pozicích převážně (pokud jsem viděl na ukázkách) submisivních je podle mne, jako člena BDSM komunity, pro veřejnost naprosto nevhodná, a to z toho důvodu, že prezentuje BDSM sexualitu jako nějaký módní trend, cosi "cool" a "in". Připadá mi to hodně podobné kdysi populárním kočovným panoptikům, kde bývali "vystavováni" lidé všelijak znetvoření, kteří si tímto nedůstojným způsobem vydělávali na své živobytí. Rovněž tak mi tento počin evokuje evidentní návaznost na právě skončenou (aspoň doufám, že už skončila) velmi nechutnou kočovnou výstavu rozpitvaných mrtvol. Mrtvá těla už se okoukala, musíme vystavit těla živá - tak vnímám motivaci původců této "výstavy".

Co se pak týče našich genderfeministek (a nejen těch našich), které soptí síru a olej mimo jiné na reklamu pivovaru pana Bernarda ve stylu retro a jsou následně úplně bez sebe, když na to pan Bernard poměrně vtipně reaguje, zatímco nad touto "výstavou" která mimo vší pochyby prezentuje ženu jen jako sexuální objekt, se nepozastaví, respektive dokonce ji obhajují - nemohu se zdržet komentáře v tom smyslu, že jsou to pošahané osoby se zvráceným vztahem ke svému vlastnímu pohlaví a jejich názory a aktivity nejsou ničím než plivnutím do tváře historických představitelek feministického hnutí, které i těmto osobám kdysi vybojovaly legální a sociální rovnoprávnost s muži.

Jako praktikující člen BDSM komunity se na výstavu patrně půjdu podívat, neb živé ženy jako sexuální objekty mne neodpuzují, na rozdíl od rozpitvaných a preparovaných mrtvol. Není mi však po chuti, a to se už opakuji, veřejná prezentace BDSM pornografie jako módního trendu v umění a kultuře vůbec - bohužel se na tom, podle mého názoru, významně podepsala kniha Padesát odstínů šedé a její následné deriváty. Pandořina skřínka, jíž otevřely, nejde snadno zavřít...

V. Student 14.8.2017 11:59

Re: Naprostý souhlas s panem Zdechovským

Hezkyyyy...!

V. Student 14.8.2017 9:00

Kdybych věřil, že gender neziskovky

k této problematice přistupují promyšleně, asi bych je přecenil. Já myslím, že ony se v tom taky zmítají. Jejich dvacetiletí lídři se zmatenou životní filozofií a nevyjasněnou sexuální preferencí (ať už se týká gender, tedy "pohlaví" nebo používaných praktik atd.) mají na názorové potácení se těchto organizací zásadní vliv. Proto mě neudivuje, že jednu akci zatratí, zatímco před jinou, objektivně více zatraceníhodnou, rozpačitě přešlapují a trapně své přešlapování vysvětlují.

Kdybych měl personifikovat evropské vyznavače volnomyšlenkářství a liberalismu, tedy vytvořit z nich jednu osobu, vidím puberťáka, který objevil, že si může dělat co chce, protože autorita rodičů se ztrácí v mlhách. A tak si dovolí přijít domů opilý s prezervativem povystrčeným z náprsní kapsy a rozjařeně sleduje, jak se rodiče bezmocně čílí. A spolu se svými kamarády je sofistikovaně přesvědčuje, že jsou staromódní, že potlačovat svou sexualitu je škodlivé, proto se rodiče nemohou divit, že jsou divní, a možná dokonce zlí.

Pevně doufám, že je to jen puberta, tedy přechodný stav, který pomine. Protože pokud ne, čeká nás primitivní hédonismus pod heslem "užít dne". Ovšem jen do chvíle, kdy dojdou zásoby.

V. Klepetko 14.8.2017 10:09

Re: Kdybych věřil, že gender neziskovky

Mám prosbu - v těchto dnech byl na Psu publikován článek, kde byla jasně popsaná současná "hiearchie hodnot" z pohledu "levicového liberalismu", a podle toho v případě konfliktu hodnot má vždy

- rasové hledisko přednost před vším ostatním,

- náboženská identita přednost před sexuální a genderovou

- sexualní hledisko je silnější než genderové, atd. tak nějako to bylo, nemohl by jste to prosím najít, jestli máte chvilku? Tam se totiž podle mě skrývá odpověď na otázku autora. Je možné, že prostě z jejich pohledu je sexualita nadřazena genderu, a proto specifické zvyky uvnitř sexuální minority nemohou být a-priori z pozice feminizmu kritizovány - "silnější hledisko bere".

To by znamenalo, že to není nějaké názorové potácení, jak píšete, ale promyšlená strategie. Odpověď je v tom článku, který jsem bohužel četl nepozorně (((((((((((

R. Gramblička 14.8.2017 11:37

Re: Kdybych věřil, že gender neziskovky

byl to tušim poslední článek pana Kechlibara o otrokářích z V. Británie

V. Student 14.8.2017 11:45

Re: Kdybych věřil, že gender neziskovky

Byl to článek z 12.8. "Otrokářský gang z Newcastle odsouzen". Autor: vynikající (alespoň pro mě) Kechlibar.

Je to jeden z pohledů, a asi ne úplně od věci. Ale s mým názorem souhlasí i přispěvatel P. Remeš: "...jde o fakt bouření se proti autoritám, které si feministky promítají do majoritní společnosti, do státní moci, prostě všude tam, kde si mohou dosadit autoritativní obraz svého vlastního otce."

Domnívám se, že jde o MUDr. Prokopa Remeše, a ačkoli mám k psychiatrii pár důvodných výhrad, nijak mi nebrání v této věci s ním souznít. Znám totiž z neziskovek pár lidí, a vím, co je to za podivné fanatiky, často doslova nenávidící oficiální instituce,a tak příšerně sebestředných, že to je prostě hrůza.

V. Klepetko 14.8.2017 13:16

Re: Kdybych věřil, že gender neziskovky

Díky Vám i panu Grambličkovi! Nyní si to vyhledám a pozorně přečtu.

S názorem MUDr. Prokopa Remeše souzním. Je možné, že to "vysvětlení" existuje v několika rovinách, které se navzájem doplňují, a MUDr. Remeš se prostě dívá na věc z perspektivy svého oboru.

Což nevylučuje i jiné pohledy (sociologické, atd). Třeba takový Erasmus Rotterdamský, kdyby se té hrůzy dožil, by jistě řekl, že hlavní příčinou toho všeho je obyčejná lidská hloupoat, a že ta síla blbosti je "progresivní" :-)))))))))

Hezký den!

V. Student 14.8.2017 14:18

Re: Kdybych věřil, že gender neziskovky

I Vám.

V. Braun 14.8.2017 8:39

Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Proč jedna výstava vadí a jiná ne mohu jen spekulovt. Nicméně mne jedno vysvětlení napadá. Výstava, která vadila, byla v Městské knihovně a měla být zaměřena na ukázání možností konkrétní fotografické techniky. Tedy byla to výstava ve veřejné instituci s jasně deklarovaným účelem, kterým rozhodně nebyly fotky nahých žen. Nedivím se, že to mohlo návštěvníka překvapit nebo urazit. S jasně deklarovanou výstavou aktů by zřejmě takový problém nebyl.

Výstava Voyeur ja také jasně deklarovaná, ovšem obsah na místě odpovídá deklaraci, a navíc je zcela soukromá a komerční, takže návštěvník těžko bude překvapen.

Vlastní koncept výstavy je sporný. Být feministkou, chtěl bych minimálně výstavu lespoň trochu genderově vyvážit a ukázat pár nahých spoutaných chlapů.

V. Braun 14.8.2017 8:42

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Oprava - výstava byla v knihovně Akademie věd, nikoli v Městské knihovně, jak jsem napsal výše.

O. Zuckerová 14.8.2017 13:00

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Tahle výstava v knihovně Akademie věd??!! A co na to náš zatím nejpopulárnější prezidentský kandidát? Přišel se kouknout?

V. Klepetko 14.8.2017 9:17

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Jste si jistý, že treba když David Černý vystavil svou Entropu, https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Entropa

tak ho tížila představa, že by snad divák mohl být překvapen nebo uražen? Umění provokuje diváka již tisíce let! Chcete snad podobá díla ZAKAZOVAT? Chcete pod záminkou boje s mikroagresí zavádět cenzuru do otevřeného společenského prostoru?! Děkuji, nechci. Pořádejte si pro své specifické publikum vlastní výstavy s logem: "Bezpečná výstava, rozčilení nehrozí"...

Ostatně, feministkou se klidně můžete stát ve všech ohledech, pokud budete chtít a pokud by se tím mohla ozřejmit Vaše identita. Co Vám v tom brání? :-)))

V. Braun 14.8.2017 14:34

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Když už polemizujete, tak prosím s tím co jsem napsal, nikoli s vašimi vlastními představami.

Napsal jsem, že poblém s dva roky starou výstavou mohl být v tom, že výstava měla být zaměřena na fotografickou techniku, nikde nepíšu nic o nějakém zákazu. Dokonce nevidím problém ani ve "výstavě" skutečných nahých žen, za předpokladu, že tam jak vystavované ženy tak i návštěvníci jsou ze své vlastní vůle a vědí do čeho jdou.

Jinak pro vaši informaci, až se budu chtít stát feministou tak se jím stanu, v tom ni nic nebrání a ani jsem to nikdy netvrdil.

V. Klepetko 14.8.2017 21:52

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

V pohodě. Netěl jsem se Vás nijak dotknout! Z mého pohledu není problém ani v jedné z těch výstav.

Problém je v nás...

Dobrou noc!

M. Prokop 14.8.2017 9:44

Re: Proč jedna výstava vadí a jiná ne

Záleží jen na tom, jak genderistkám feministkám "prdne v bedně.

V. Klepetko 14.8.2017 8:15

Uvnitř menšin může být žena otrokem?

Také bych rád pochopil logiku těch feministek. Nic o tom nevím, takže se mohu mýlit, ale i tak zkusím panu Zdechovskému odpovědět - napsal dobrý článek! Proč jedna výstava vadí a jiná ne? Působí to na mě tímto (možná povrchním) dojmem :

Étos feministických hnutí je z 99% zaměřen na kritiku chování (zvyků, stereotypů, morálky) většinové společnosti . Většinové! "Světa mužů ". Jakmile jde ale o nějakou menšinu (sexuální, etnickou, náboženským, sociální), tak degradace ženy na pouhý objekt nevadí. A nejen symbolické zotročování ale i faktické zotročení se zdá být z jejích pohledu oukej, pokud ho provozuje nějaká pokud možno utiskovaná minorita nebo sekta!

To proto vadí feministkám reklama na pivo a malé zastoupení žen v dozorčích radách tisíckrát více, než ta chystaná veřejná S/M akce, než ženská obřízka nebo než zavádění práva šaría do rodinneho práva uvnitř muslimských minorit v Evropě. Vystava Karla Richtera v Akademii byla ze světa (a pro svět) dominantních samců, který musí být zničen. Když ale někdo bude mlátit doma manželku železnou tyčí jako součást kmenových rituálů malého, utiskovaného Bratrstva Železné Tyče, pronásledovaného majoritou z RASOVÝCH důvodů, protože jsou v ní hlavně samí zlí Eskymáci a jejich bibli sepsal Velký Železný Eskymák, tak to bude naším feministkám úplně jedno. Možná že naopak budou žádat pro členy Bratrstva respekt! V zájmu diverzity, jak jinak.

Mýlím se?